Die 0.3 was volgens mij alleen op 5 jaar vast, niet op 10 jaar vast (tenminste volgens mijn hypotheekadviseur 2 weken geleden)quote:Op woensdag 10 december 2008 17:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te geven: Postbank was eind november al met 0.3 gezakt en zakt nu nog eens met 0,1.
Wij hebben een kaptiaalverzekering die ongeveer 80.000 uitbetaalt als één van ons overlijdt. Aan het eind van de hypotheek (dus na 30 jaar) wordt het bedrag ook uitgekeerd om de hypotheek af te lossen, als we dan beide nog leven. Maar dan kan het bedrag hoger of lager (ik vermoed die tweedequote:Op donderdag 11 december 2008 09:17 schreef exode het volgende:
Maar je hebt toch ook levensverzekeringen die ook uitbetalen na 30 jaar. Kortom die keren uit bij overlijden en na 30 jaar. ORV is alleen bij overlijden en er is een variant die altijd uitkeert. Tenminste dat dacht ik. Aangezien ORV niet verplicht is kan ik los van de hypotheek zelf ergens (ik noem een independer) een levensverzekering aflsuiten die altijd uitkeert toch?
Vandaar mijn verwarring...
Ja inderdaad, daarom vraag ik het, mijn bank rekent 5,7% voor het project met NHG, in eerste instantie gingen ze zelfs uit van 5,9%. Heb nog niks afgesloten, wel getekend voor huis, over 2 weken weer naar de Rabobank, misschien is het ondertussen weer wat lager.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:03 schreef Suijk het volgende:
Wel een offerte gekregen recentelijk, rente voor 10 jaar vast op 5,5%. Maar volgens mij kan het ook per Rabobank weer verschillen.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef portable het volgende:
Vraagje,
Woon thuis, ben 23 jaar en verdien 24400 bruto per jaar. Ik wil een huis voor 170.000. Als ik op verschillende website bereken wat ik kan krijgen is dat rond de 120k.
Ik woon dus thuis, heb geen hogere vasten lasten dan 200 euro. En houd makkelijk 1100 euro over per maand. Soms spaar ik zelfs1k per maand, dat is soms. Wie kan mij helpen een hypotheekverstrekker te overtuigen dat i 170k wil lenen.
Schrijf je in bij de plaatselijke woningstichting want een koophuis (van 170.000) met jouw salaris is niet haalbaar.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef portable het volgende:
Vraagje,
Woon thuis, ben 23 jaar en verdien 24400 bruto per jaar. Ik wil een huis voor 170.000. Als ik op verschillende website bereken wat ik kan krijgen is dat rond de 120k.
Ik woon dus thuis, heb geen hogere vasten lasten dan 200 euro. En houd makkelijk 1100 euro over per maand. Soms spaar ik zelfs1k per maand, dat is soms. Wie kan mij helpen een hypotheekverstrekker te overtuigen dat i 170k wil lenen.
Sommige gemeentes hebben een starterslening van ong 30.000 euro.quote:Op zondag 21 december 2008 00:24 schreef portable het volgende:
Wil kopen en niet huren. En heb geen idee, daaromzet ik 't hier.
Dan nog zal hij met hangen en wurgen misschien dat ding kunnen kopen. Moet je niet willen.quote:Op zondag 21 december 2008 01:40 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Sommige gemeentes hebben een starterslening van ong 30.000 euro.
Je betaalt dat pas over paar jaar terug geloof ik. Met hele lage rente.
Dan hoef je maar een hypotheek van 140.000 euro . Wordt al wat makkelijker.
Maar vergeet de kosten koper en andere bijzaken niet.
Dan zit je al gauw op 185.000 totaal.
hier link , van starterslening (gemeente Amersfoort)
http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=103241
Kijk die banken zitten lastig, wat gaan ze dan doen? Juist hangen en wurgen.quote:Op zondag 21 december 2008 01:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog zal hij met hangen en wurgen misschien dat ding kunnen kopen. Moet je niet willen.
Vanaf dag 1 ben je eigenaar hoor. Wat dat betreft maakt de hypotheekvorm echt niets uit.quote:Op zondag 21 december 2008 01:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
De beste hypotheek is nog steeds de lineaire, je betaalt af en de lasten worde steeds lager en je krijgt dan snelst eigenaars rechten van de woning.
Er is zoizo geen "beste" hypotheek; behalve geen hypotheek.quote:Op zondag 21 december 2008 01:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
De beste hypotheek is nog steeds de lineaire, je betaalt af en de lasten worde steeds lager en je krijgt dan snelst eigenaars rechten van de woning.
Als de koopakte nog getekend moet worden heb je nog de mogelijkheid om de verschillende termijnen ruimer er in te laten zetten. Ik weet niet wanneer jullie naar de notaris willen, maar als dat pas na februari is, heb je sowieso meer ruimte. Het enige probleem is dan dat je een risico loopt door het verlopen van de ontbindende voorwaarden (ten aanzien van het rond krijgen van de financiering). Misschien dat je dat ook ruimer in het koopcontract kan laten opnemen.quote:Op maandag 22 december 2008 12:05 schreef Ritchie het volgende:
Misschien hebben wij een probleem met het regelen van de hypotheek.
Mijn vriendin begint per 1 februari met een nieuwe baan, en vanwege vakantietijd stellen ze pas in januari het contract op.Ook willen ze pas een werkgeversverklaring uitgeven op het moment dat ze echt begint, en dat is dus op 2 februari.
Wij gaan morgenavond de koopakte tekenen, en
hebben daarna dus nog 6 weken om alles rond te krijgen
Meer mensen ervaring met een hypotheek rond krijgen zonder een werkgeversverklaring ?
Fijn dat je zoveel per maand overhoudt, maar als je je gespaarde geld niet kan steken in / gebruiken voor de nieuwe hypo kun je het denk ik wel shaken inderdaad. Hou jij uberhaupt het nieuws bij lately?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef portable het volgende:
Vraagje,
het maakt toch niet uit wat je nu opmaakt, het gaat erom wat je maandelijkse lasten gaan zijn als je een hypotheek hebt van 170.000. Aan rentelasten alleen ben je 800 euro kwijt (500 netto), maar dan komen je vaste woonlasten, verzekeringen, boodschappen en alle andere kosten er nog bij. Met een netto salaris van 1300 euro red je het dan gewoon niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef portable het volgende:
Vraagje,
Tegenwoordig doen banken lastiger zonder werkgeversverklaring; en ook in de proeftijd doen ze moeilijker, ik neem aan dat je vriendin ook nog 2 maanden proeftijd heeft.....Je moet echt je onmtbinende voorwaarden ruim genoeg nemen, anders heb je straks een probleem.....quote:Op maandag 22 december 2008 12:05 schreef Ritchie het volgende:
Misschien hebben wij een probleem met het regelen van de hypotheek.
Mijn vriendin begint per 1 februari met een nieuwe baan, en vanwege vakantietijd stellen ze pas in januari het contract op.Ook willen ze pas een werkgeversverklaring uitgeven op het moment dat ze echt begint, en dat is dus op 2 februari.
Wij gaan morgenavond de koopakte tekenen, en
hebben daarna dus nog 6 weken om alles rond te krijgen
Meer mensen ervaring met een hypotheek rond krijgen zonder een werkgeversverklaring ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |