abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 17:52:23 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_63910669
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te geven: Postbank was eind november al met 0.3 gezakt en zakt nu nog eens met 0,1.
Die 0.3 was volgens mij alleen op 5 jaar vast, niet op 10 jaar vast (tenminste volgens mijn hypotheekadviseur 2 weken geleden)
pi_63925191
Gisteren wederom hypotheek gesprek gehad. Voorkeur gaat nu uit naar aflossingsvrij en spaarhypotheek bij Obvion. 10 jaar vast, levensverzekering zoveel mogelijk loskoppelen. (rente 5,7%)

Wat ik echter nog steeds niet begrijp (morgen weer een gesprek met dezelfde adviseur dus dan komt het weer aan de orde):
Koopsom huis ¤ 214.000
Verbouwingkosten ¤ 32.000
kk ¤ 19.000
Totaal ¤ 265.000

NHG voldoen we allemaal aan verder, dus dat komt goed.

Voorstel:
117.000 aflossingsvrij
148.000 spaarhypotheek

In die spaarhypotheek zit een klein deel ORV (is verplicht bij deze spaarhypo, iets van ¤ 5000). Daarnaast komt er dan nog een losse levensverzekering van 148.000 waar we samen ¤ 30 er maand voor gaan betalen. (28 en 26 jaar niet rokend, gezond).

Allemaal nog heel leuk en berijpelijk, maar die losse verzekering, betaal ik die nu mogelijk 30 jaar voor niets of keert die altijd uit na 30 jaar? Zo ja dan spaar ik toch 2 keer ¤ 148.000, 1 keer via spaarhypo en 1 keer via verzekering? Na 2 uur lang cijfers en uitzonderingen te horen, ging het lichtelijk duizelen, vandaar morgen nog 1 gesprek.

ORV is niet verplicht maar zeker in het begin wel fijn...stel dat er iets met mij gebeurt zou mijn vriendin het huis moeten verkopen en vice versa. Zodra inkomens hoger zijn en spaarpot gevulder kunnen we verzekering beeindigen.
  donderdag 11 december 2008 @ 09:11:49 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_63925448
Die levensverzekering is eigenlijk een soort verzekering voor als jij of je partner mocht komen te overlijden. Als jij overlijd krijgt je partner 148000 om de hypotheek voor een gedeelte af te lossen zodat zij in het huis kan blijven wonen. De levensverzekering betaald alleen als jij of je partner overlijd, anders niet.
pi_63925542
Maar je hebt toch ook levensverzekeringen die ook uitbetalen na 30 jaar. Kortom die keren uit bij overlijden en na 30 jaar. ORV is alleen bij overlijden en er is een variant die altijd uitkeert. Tenminste dat dacht ik. Aangezien ORV niet verplicht is kan ik los van de hypotheek zelf ergens (ik noem een independer) een levensverzekering aflsuiten die altijd uitkeert toch?

Vandaar mijn verwarring...
pi_63927083
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:17 schreef exode het volgende:
Maar je hebt toch ook levensverzekeringen die ook uitbetalen na 30 jaar. Kortom die keren uit bij overlijden en na 30 jaar. ORV is alleen bij overlijden en er is een variant die altijd uitkeert. Tenminste dat dacht ik. Aangezien ORV niet verplicht is kan ik los van de hypotheek zelf ergens (ik noem een independer) een levensverzekering aflsuiten die altijd uitkeert toch?

Vandaar mijn verwarring...
Wij hebben een kaptiaalverzekering die ongeveer 80.000 uitbetaalt als één van ons overlijdt. Aan het eind van de hypotheek (dus na 30 jaar) wordt het bedrag ook uitgekeerd om de hypotheek af te lossen, als we dan beide nog leven. Maar dan kan het bedrag hoger of lager (ik vermoed die tweede ) zijn omdat onze premie wordt belegd.
pi_63938701
Iemand onlangs, afgelopen maand een 10 jaar vast hypotheek bij de Rabobank afgesloten, zo ja, wat heb je aan rente betaald?
pi_63938923
Wel een offerte gekregen recentelijk, rente voor 10 jaar vast op 5,5%. Maar volgens mij kan het ook per Rabobank weer verschillen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_63946336
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:03 schreef Suijk het volgende:
Wel een offerte gekregen recentelijk, rente voor 10 jaar vast op 5,5%. Maar volgens mij kan het ook per Rabobank weer verschillen.
Ja inderdaad, daarom vraag ik het, mijn bank rekent 5,7% voor het project met NHG, in eerste instantie gingen ze zelfs uit van 5,9%. Heb nog niks afgesloten, wel getekend voor huis, over 2 weken weer naar de Rabobank, misschien is het ondertussen weer wat lager.
pi_64095823
Er zou een site moeten komen waar je je gegevens en aan te kopen huis te kijk zet en dat banken er een concurrerende offerte op kunnen maken.
De boel omdraaien dus.
Is zoiets er al of is het vreemd gedacht?
pi_64193003
Vraagje,

Woon thuis, ben 23 jaar en verdien 24400 bruto per jaar. Ik wil een huis voor 170.000. Als ik op verschillende website bereken wat ik kan krijgen is dat rond de 120k.

Ik woon dus thuis, heb geen hogere vasten lasten dan 200 euro. En houd makkelijk 1100 euro over per maand. Soms spaar ik zelfs1k per maand, dat is soms. Wie kan mij helpen een hypotheekverstrekker te overtuigen dat i 170k wil lenen.
pi_64193723
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:38 schreef portable het volgende:
Vraagje,

Woon thuis, ben 23 jaar en verdien 24400 bruto per jaar. Ik wil een huis voor 170.000. Als ik op verschillende website bereken wat ik kan krijgen is dat rond de 120k.

Ik woon dus thuis, heb geen hogere vasten lasten dan 200 euro. En houd makkelijk 1100 euro over per maand. Soms spaar ik zelfs1k per maand, dat is soms. Wie kan mij helpen een hypotheekverstrekker te overtuigen dat i 170k wil lenen.

Heb jij énig idee wat een koopwoning kost of überhaupt wat je kwijt bent aan vaste lasten?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_64194035
quote:
Vraagje,

Schrijf je in bij de plaatselijke woningstichting want een koophuis (van 170.000) met jouw salaris is niet haalbaar.
pi_64194498
Wil kopen en niet huren. En heb geen idee, daaromzet ik 't hier.
  zondag 21 december 2008 @ 01:40:35 #44
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_64196911
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:24 schreef portable het volgende:
Wil kopen en niet huren. En heb geen idee, daaromzet ik 't hier.
Sommige gemeentes hebben een starterslening van ong 30.000 euro.

Je betaalt dat pas over paar jaar terug geloof ik. Met hele lage rente.
Dan hoef je maar een hypotheek van 140.000 euro . Wordt al wat makkelijker.

Maar vergeet de kosten koper en andere bijzaken niet.
Dan zit je al gauw op 185.000 totaal.

hier link , van starterslening (gemeente Amersfoort)
http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=103241
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_64197027
De beste hypotheek is nog steeds de lineaire, je betaalt af en de lasten worde steeds lager en je krijgt dan snelst eigenaars rechten van de woning.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2008 01:45:21 ]
pi_64197112
Dat kan niemand meer betalen tegenwoordig, aflossingsvrij is nu 't toverwoord
Alsof die keet hetzelfde waard is na 30 jaar geen onderhoud of mordenisering.
pi_64197250
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:40 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Sommige gemeentes hebben een starterslening van ong 30.000 euro.

Je betaalt dat pas over paar jaar terug geloof ik. Met hele lage rente.
Dan hoef je maar een hypotheek van 140.000 euro . Wordt al wat makkelijker.

Maar vergeet de kosten koper en andere bijzaken niet.
Dan zit je al gauw op 185.000 totaal.

hier link , van starterslening (gemeente Amersfoort)
http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=103241
Dan nog zal hij met hangen en wurgen misschien dat ding kunnen kopen. Moet je niet willen.
pi_64197647
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan nog zal hij met hangen en wurgen misschien dat ding kunnen kopen. Moet je niet willen.
Kijk die banken zitten lastig, wat gaan ze dan doen? Juist hangen en wurgen.
pi_64205585
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
De beste hypotheek is nog steeds de lineaire, je betaalt af en de lasten worde steeds lager en je krijgt dan snelst eigenaars rechten van de woning.
Vanaf dag 1 ben je eigenaar hoor. Wat dat betreft maakt de hypotheekvorm echt niets uit.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 14:45:57 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64208292
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is zoizo geen "beste" hypotheek; behalve geen hypotheek.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt; welk IB tarief je moet betalen ed.
Of je hypotheekrente aftrek valt vol in de 52%, of je zit alleen maar in de laagste schijven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64239786
Misschien hebben wij een probleem met het regelen van de hypotheek.
Mijn vriendin begint per 1 februari met een nieuwe baan, en vanwege vakantietijd stellen ze pas in januari het contract op.Ook willen ze pas een werkgeversverklaring uitgeven op het moment dat ze echt begint, en dat is dus op 2 februari.

Wij gaan morgenavond de koopakte tekenen, en
hebben daarna dus nog 6 weken om alles rond te krijgen
Meer mensen ervaring met een hypotheek rond krijgen zonder een werkgeversverklaring ?
- NAC Breda -
pi_64244210
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:05 schreef Ritchie het volgende:
Mijn vriendin begint per 1 februari met een nieuwe baan, en vanwege vakantietijd stellen ze pas in januari het contract op.Ook willen ze pas een werkgeversverklaring uitgeven op het moment dat ze echt begint, en dat is dus op 2 februari.

Meer mensen ervaring met een hypotheek rond krijgen zonder een werkgeversverklaring ?
Als de koopakte nog getekend moet worden heb je nog de mogelijkheid om de verschillende termijnen ruimer er in te laten zetten. Ik weet niet wanneer jullie naar de notaris willen, maar als dat pas na februari is, heb je sowieso meer ruimte. Het enige probleem is dan dat je een risico loopt door het verlopen van de ontbindende voorwaarden (ten aanzien van het rond krijgen van de financiering). Misschien dat je dat ook ruimer in het koopcontract kan laten opnemen.
pi_64246036
Naar de notaris wordt sowieso na februari. De overdracht is uiterlijk 1 juli.
Maar ik ga gewoon de makelaar bellen om om een ruimere termijn te vragen. Bedankt voor de tip!
- NAC Breda -
pi_64247850
Krijg net een sms van mijn RVS adviseur op vakantie. Hij verwacht geen problemen, en de werkgeversverklaring kan ook in februari.
Daar gaan we dan maar vanuit he..
- NAC Breda -
pi_64251673
quote:
Vraagje,

Fijn dat je zoveel per maand overhoudt, maar als je je gespaarde geld niet kan steken in / gebruiken voor de nieuwe hypo kun je het denk ik wel shaken inderdaad. Hou jij uberhaupt het nieuws bij lately?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  woensdag 24 december 2008 @ 03:50:56 #56
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_64314213
Wat hoorde ik laatst op de radio..

Vanaf volgend jaar willen banken alleen een hypotheek verstrekken als je ook zelf eigen geld erin stopt.. Een bedrag van minimaal 10.000 euro zo ongeveer.

Voor een starter wordt het zo heeeeeeeeeeeel moeilijk gemaakt. Hoop niet dat het zo ver komt.. Bos grijp in !!!
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  woensdag 24 december 2008 @ 08:38:47 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64315277
¤10000 eigen geld inbrengen is natuurlijk helemaal niets als een beetje huis(-je) al 150K op moet brengen. Dan moet je niet bij Bos gaan huilen maar gaan sparen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 24 december 2008 @ 09:06:26 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_64315668
quote:
Vraagje,

het maakt toch niet uit wat je nu opmaakt, het gaat erom wat je maandelijkse lasten gaan zijn als je een hypotheek hebt van 170.000. Aan rentelasten alleen ben je 800 euro kwijt (500 netto), maar dan komen je vaste woonlasten, verzekeringen, boodschappen en alle andere kosten er nog bij. Met een netto salaris van 1300 euro red je het dan gewoon niet.

Ik kon met mijn vriendin maar net een huis kopen van 312.500, en dan hebben we het over een brutosalaris van 70.000 opgeteld
pi_64318594
Vraagje: als je een spaarhypotheek met een looptijd van 30 jaar en je wilt na 15 jaar het bijeengespaard kapitaal via de kapitaalverzekering afkopen, krijg je dan het volledig inleg met rente terug? Bijvoorbeeld als je naar een nieuwe hypotheekverstrekker wilt gaan na de rentevaste periode?

Of houden ze dan ook allerlei vage kosten in zoals bij de beleggingshypotheken?

Maw: kan een spaarhypotheek ook een woekerpolis zijn?
pi_64318730
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:05 schreef Ritchie het volgende:

Tegenwoordig doen banken lastiger zonder werkgeversverklaring; en ook in de proeftijd doen ze moeilijker, ik neem aan dat je vriendin ook nog 2 maanden proeftijd heeft.....Je moet echt je onmtbinende voorwaarden ruim genoeg nemen, anders heb je straks een probleem.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')