abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 15:16:44 #1
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63567067
Op dit moment wordt onze nieuwe aanbouw geplaatst.
Volgende week wordt de betonvloer gestort, en voor de kerst zou het af moeten zijn.

Nou willen we graag in die aanbouw een laminaatvloer leggen, voor de periode van 2 jaar ongeveer, tot het vocht er helemaal uit is. Daarna leggen we een parketvloer.
Die laminaatvloer, dat moet er eentje worden uit het goedkopere segment, ik denk aan Tundra van Ikea.

Nou zegt mijn aannemer dat hij wat terughoudend zou zijn in het meteen er in mikken van die vloer. Dit ivm het vocht uit die betonvloer. Hij heeft het over 8 weken wachten.
Echter, ik heb kerstvakantie, en de vloer is natuurlijk het eerste dat er in moet
En ik zag mezelf echt heel gezellig bij het kacheltje zitten in m'n nieuwe toffe woonkamer.

Zou het echt heel dom zijn om na anderhalve week een professionele vochtvreter in die ruimte gehad te hebben tóch die laminaat vloer te leggen?
Het is dus niet de bedoeling dat die vloer 10 jaar in topconditie blijft, ik gebruik gewoon dat laminaat om de periode tot het leggen van parket te overbruggen. Daarmee wil ik wel even wachten, 1. vanwege dat vocht en 2. die vloer is 10x zo duur...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_63567166
Hoezo moet je vloer er als eerst in? Ik zou zeker bij een nieuwbouw woning ermee wachten tot 1 van de laatste dingen
pi_63567245
Misschien kan je ipv van laminaat aan vloerbedekking denken ? Dat lijkt me wat minder vochtgevoelig.
pi_63567295
misschien helpt een ondervloer onder het laminaat wel voldoende tegen het vocht?

http://www.vloerenverkoop.nl/plaincart/ondervloer.html en duur is het niet. Staat ook dampdichte folie op, misschien is dit een oplossing?
  donderdag 27 november 2008 @ 15:26:17 #5
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63567315
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoezo moet je vloer er als eerst in? Ik zou zeker bij een nieuwbouw woning ermee wachten tot 1 van de laatste dingen
Nou, de aanbouw is dan dus klaar.
Het gaat niet om een woning, maar om een aanbouw (van 60m2, dat dan weer wel).
Ik heb echter vakantie genomen (als de rest van NL ook vakantie genomen heeft) om af te werken/in te richten. De hele benedenverdieping moet op z'n kop, maar eerst moet ik natuurlijk een vloer leggen voor ik m'n meubeltjes er op zet

Tapijt hebben we zeker ook aan gedacht, echter laminaat vind ik echt mooier en met huisdieren ook veel praktischer (lees, makkelijker schoon te houden).
  donderdag 27 november 2008 @ 15:27:23 #6
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63567341
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:25 schreef babipangang het volgende:
misschien helpt een ondervloer onder het laminaat wel voldoende tegen het vocht?

http://www.vloerenverkoop.nl/plaincart/ondervloer.html en duur is het niet
Ja, er is nog wat...
Er ligt vloerverwarming in de betonvloer
pi_63567343
sowieso folie leggen (die blauwe rollen van ikea, SPARRA heet dat) en daarop de ondervloer en dan het laminaat
pi_63567516
Als jij gewoon een vochtscherm (dampdichte folie) onder je vloer legt, dan kan dat best voor 2 jaar hoor. Zorg dat je de pakken laminaat een paar dagen in de woning liggen voordat je het gaat leggen, en houd ze goed vrij van de wanden
  donderdag 27 november 2008 @ 15:36:03 #9
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63567591
Ook als die betonvloer pas 2 weken (krap) ligt?
Dat vocht kan dan ook nergens heen lijkt me, is dat niet heel erg foute boel dan?
pi_63567941
Waarom de betonnen vloer gewoon niet openlaten voor een week of 4. Gewoon lekker stofzuigen en schoonhouden. Lijkt erger dan het is, en ach beton is toch hip tegenwoordig.

Doordat je het open houdt, kan het veerl beter drogen, en kan je zonder problemen een laminaatje van 3/5 euro bij de bouwmarkt erin gooien. Ik zou ook geen dampwerende folie eronder doen, evt. van die groene platen.

Je wílt juist dat het vocht ed eruit kan, toch? Ik zou niets doen, wat je beton "opsluit".

Na een jaar kan je denk ik wel je gewenste vloer kopen.
  donderdag 27 november 2008 @ 15:54:34 #11
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63568050
Het punt is dat onze (losstaande) gaskachel er ook in moet.... en wel graag óp de vloer.
Oh, dit zuigt echt
Wij hadden natuurlijk in de kerstvakantie alles willen doen...
pi_63568221
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:36 schreef maedel het volgende:
Ook als die betonvloer pas 2 weken (krap) ligt?
Dat vocht kan dan ook nergens heen lijkt me, is dat niet heel erg foute boel dan?
dat vocht gaat er sowieso wel uit hoor, alleen via een langere weg (via de onderkant of via de muren)

Als jij namelijk geen vochtscherm eronder legt, trekt het vocht rechtstreeks vanuit je beton in het laminaat.

Het beste is idd de vloer een hele tijd te laten drogen door middel van verwarmen en ventileren (denk aan een half jaar) maar als jij hier geen tijd voor hebt en je wilt laminaat dan lijkt mij dit de beste / minst slechte oplossing
  donderdag 27 november 2008 @ 16:04:49 #13
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63568305
Wat zijn eigenlijk de risico's?
Stel, ik stook de ruimte met een bouwverwarming voor een week of anderhalf, ik doe iets vochtwerends onder het laminaat en leg dat er vervolgens op.

Wat gebeurt er dan "most likely"?
Niet dat m'n stucwerk naar beneden komt o.i.d.
pi_63568433
Je kan alles wel in je vakantie doen, alleen zou ik persoonlijk het "risico" niet nemen. Risico is misschien wel nul, maar waarom raad zo'n man je dat dan af?

Je had 'm toch de tijdelijk laminaatvloer oplossing uitgelegd?

Als je iets om/op je tijdelijk vloer plaatst, houdt dan rekening met de dikte van je nieuwe vloer. Als dat een houten vloer wordt (lamelparket misschien) dan is dat vaak 15mm. (en ondervloer ca 3mm als je geen demping voor de onderburen nodig hebt) Denk ook aan deuren enzo.

Kan je het niet (nog) eens aan 'm vragen?
pi_63568474
Risico is denk ik dat jhe tijdelijk vloer van 2 jaar een vloer van 2 weken wordt.

Damp in je huis/ constructie...

En stuccen moet je trouwens ook mee wachten...
  donderdag 27 november 2008 @ 16:19:16 #16
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63568726
Waaom wachten met stuccen?
Overigens is voor het stukwerk de aannemer verantwoordelijk, dus daar heb ik dan minder paniek over

Het punt is eigenlijk, dat als die vloer een beetje gaat bobbelen, ik daar niet zo mee zit. Als ik echter daarmee nog veel meer stuk maak, dat is dan een ander verhaal.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:09 schreef jack4ya het volgende:
Je kan alles wel in je vakantie doen, alleen zou ik persoonlijk het "risico" niet nemen. Risico is misschien wel nul, maar waarom raad zo'n man je dat dan af?
Omdat hij effe niet in de gaten had dat die vloer tijdelijk is denk ik.
  donderdag 27 november 2008 @ 17:23:02 #17
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_63570275
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:19 schreef maedel het volgende:
Waaom wachten met stuccen?
Overigens is voor het stukwerk de aannemer verantwoordelijk, dus daar heb ik dan minder paniek over

Het punt is eigenlijk, dat als die vloer een beetje gaat bobbelen, ik daar niet zo mee zit. Als ik echter daarmee nog veel meer stuk maak, dat is dan een ander verhaal.
[..]

Omdat hij effe niet in de gaten had dat die vloer tijdelijk is denk ik.

Even over dat stuccen: hoelang zit dat stucwerk er al? Want als dat er nog vrij vers zit is het volgens mij niet aan te raden om gelijk als een dolle te gaan stoken, wat je zou kunnen doen om dat vocht je huis uit te krijgen. Volgens mij kan dan namelijk het stucwerk gaan scheuren.
Overleg dat ook maar ff met je aannemer.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 27 november 2008 @ 18:14:06 #18
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63571395
Nou was ik eigenlijk van plan, om ipv te stoken er een vochtvreter in te zetten, dwz zo'n ding dat je dan bij Boels moet huren. Dat schijnt best op te schieten.
Ik heb daarvoor dan 2,5-3 weken de tijd.
Maakt dat verschil?

-ik wil echt serieus advies hoor, ik kan me voorstellen dat mensen denken "ja je wilt het toch, doe het dan" -

Dat stucwerk zit er nog niet op, dat komt pas op het eind he
pi_63577504
een beton vloer droogt ongeveer 1 cm per week.
dus 8 cm dik moet je 8 weken wachten.
neem ook deze tijd daarvoor.
ga je een vochtscherm plaatsen zal het vocht via de muren uit de vloer trekken en krijg je vochtplekken in de muur..
het vocht in de vloer veroorzaakt ook een te hoge luchtvochtigheid voor de vloer.
deze zal hierdoor gaan werken en uit gaan zetten.
je kan geen laminaat vloer leggen op een beton vloer van 2 weken oud.
ook het stucwerk zal veel vocht in het huis brengen dus wacht gewoon tot allles droog is en dan pas een laminaat vloer plaatsen.
  donderdag 27 november 2008 @ 21:36:06 #20
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63577578
En een vochtvreter van Boels bespoedigt iets dergelijks niet?
pi_63579107
nee dit mag zelfs niet,
je hebt vloer verwarming en door te snelle droging van het beton kan het gaan scheuren waarmee je ook je vloer verwarming lek kan trekken.
ook het stucwerk zal gaan scheuren als je een bouwdroger neer gaat zetten
beton en stucwerk heeft gewoon de tijd nodig om te drogen.
kan je niet zolang wachten neem dan een stuk zijl of vloerbedekking.
pi_63587222
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:34 schreef petertje74 het volgende:
een beton vloer droogt ongeveer 1 cm per week.
dus 8 cm dik moet je 8 weken wachten.
neem ook deze tijd daarvoor.
ga je een vochtscherm plaatsen zal het vocht via de muren uit de vloer trekken en krijg je vochtplekken in de muur..
het vocht in de vloer veroorzaakt ook een te hoge luchtvochtigheid voor de vloer.
deze zal hierdoor gaan werken en uit gaan zetten.
je kan geen laminaat vloer leggen op een beton vloer van 2 weken oud.
ook het stucwerk zal veel vocht in het huis brengen dus wacht gewoon tot allles droog is en dan pas een laminaat vloer plaatsen.
Wat een doem denken is dit zeg.

Het is absoluut niet gezegd dat je straks vochtplekken krijgt in je wand, daarvoor moet er best een hoop gebeuren. Zolang jij gewoon die ruimte ventileert en verwarmt, zul je niet snel last krijgen van vochtvlekken op de muur hoor.

Dat je laminaatvloer gaat werken onder invloed van het vocht is zeker, maar als jij normaal laminaat legt wat goed in elkaar klikt, en genoeg ruimte vrijhoudt langs de muren, is dit geen probleem.

Ik ben het met iedereen hierboven eens dat het beter is om een tijd te wachten, maar TS heeft nu eenmaal geen tijd om te wachten, en wil gewoon laminaat erin leggen. Ik ben ervan overtuigd dat dit gewoon kan!
pi_63587876
Ik zit hier met een soortgelijke situatie

Wij laten een zandcement vloertje storten in de keuken (ruimte van 2x3m). Eerst lagen daar tegels in cement maar die hebben we afgebikt. De bedoeling was om het te egaliseren m.b.v. egaline, maar omdat de hoogteverschillen te groot zijn, wordt het toch zandcement, een centimeter of 3.

Nou was de planning dat een week later de houten vloer gelegd zou worden en nog een week later de keuken geplaatst. Maar volgens de man die de vloer gaat storten moet deze 2 weken drogen voor de vloer gelegd kan worden. Onze hele planning in de war dus

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Is twee weken dan wel genoeg? Is het raadzaam om langer te wachten? Het is maar een kleine ruimte, is de kans dan kleiner dat de boel gaat werken?
pi_63588902
ik leg 15 jaart parket en laminaat vloeren en weet echt wel waar ik het over heb.
vocht trekt altijd omhoog nooit naar beneden.
als jij de beton vloer afsluit kan het vocht alleen via de zijkant van het vochtscherm langs.
dus via de muren ik heb vaak huizen gezien waar het behang en/of stucwerk los komt door het vocht.
laminaat is niet meer dan een geperst materiaal en werkt onder vocht zeer veel in de lengte en breedte.
in een vochtige ruimte is 1 cm rondom vrij houden dus zeker niet genoeg.
dus daarom zeker niet aan te raden om daar een vloer te leggen.
pi_63588964
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:55 schreef PiperMaru het volgende:
Ik zit hier met een soortgelijke situatie

Wij laten een zandcement vloertje storten in de keuken (ruimte van 2x3m). Eerst lagen daar tegels in cement maar die hebben we afgebikt. De bedoeling was om het te egaliseren m.b.v. egaline, maar omdat de hoogteverschillen te groot zijn, wordt het toch zandcement, een centimeter of 3.

Nou was de planning dat een week later de houten vloer gelegd zou worden en nog een week later de keuken geplaatst. Maar volgens de man die de vloer gaat storten moet deze 2 weken drogen voor de vloer gelegd kan worden. Onze hele planning in de war dus

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Is twee weken dan wel genoeg? Is het raadzaam om langer te wachten? Het is maar een kleine ruimte, is de kans dan kleiner dat de boel gaat werken?
3 cm is eigenlijk 3 weken wachten voor je een vloer kunt leggen.
het is uiteraard verstandig de vloer pas te leggen als de beton vloer droog is.
op deze manier weet je zeker dast je vloer mooi blijft en geen problemen krijgt.
je kunt ook eerst de keuken plaatsen en later pas de vloer.
de vloer wordt dan tegen de keuken aangelegft.
dit is vaak ook nog een betere oplossing dan de keuken op de vloer zetten
pi_63589119
Dankjewel voor je reactie petertje74. We gaan overwegen de keuken eerst te plaatsen

En maedel, excuus voor het kapen van je topic
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:00:33 #27
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63589503
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:47 schreef PiperMaru het volgende:
En maedel, excuus voor het kapen van je topic
No problem
Heeft mij ook weer info opgeleverd.

Oh, Petertje74, ik waardeer je input zeker hoor
Ik wil gewoon weten wat de mogelijke gevolgen zijn.
Tot nu toe zijn de meningen erg verdeeld moet ik zeggen...
pi_63590624
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:39 schreef petertje74 het volgende:
ik leg 15 jaart parket en laminaat vloeren en weet echt wel waar ik het over heb.
daar twijfel ik niet aan
quote:
vocht trekt altijd omhoog nooit naar beneden.
dat is onzin, vocht kiest de weg van de minste weerstand, als dit naar beneden is, gaat het vocht naar beneden (volgens jou gaat dus ook beton van een verdiepingsvloer naar boven toe, terwijl dit vocht veel makkelijker via de onderkant (dus zeg maar plafond van de begane grond) weg kan.
quote:
als jij de beton vloer afsluit kan het vocht alleen via de zijkant van het vochtscherm langs.dus via de muren
dat klopt, maar dat hoeft geen probleem op te leveren.
quote:
ik heb vaak huizen gezien waar het behang en/of stucwerk los komt door het vocht.
en ik heb vaak huizen gezien waar het wel goed ging, als je maar normaal stookt en ventileert is dat echt niet zo'n groot risico
quote:
laminaat is niet meer dan een geperst materiaal en werkt onder vocht zeer veel in de lengte en breedte.
in een vochtige ruimte is 1 cm rondom vrij houden dus zeker niet genoeg.
dus daarom zeker niet aan te raden om daar een vloer te leggen.
Dan houd je toch gewoon 1,5 cm rondom vrij?

Nogmaals, TS zoekt naar een tijdelijke oplossing, ik ben van mening dat dit makkelijk kan met laminaat
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:10:10 #29
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63591333
Nou is naar boven geloof ik wel de meest logische weg bij ons, want er ligt geel zand onder.
Het is inderdaad een tijdelijke oplossing en ik had gedacht om er dan maar gewoon de plakplintjes even een paar weken weg te laten. Eventueel wat meer ruimte vrij aan de kant van de muur (de andere kant is glazen pui
De ruimte is voorzien van een ventilatierooster, en het vocht kan goed weg.
Op zich kan er ook twee weken vochtgeslurpt worden voor het stucwerk er op gaat.

En inderdaad, als ik na een half jaar die laminaatvloer moet weggooien vind ik dat niet erg. Die gaat er dan toch uit.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:42:24 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_63593813
ik zou vinyl leggen met laminaat/hout print

nu is dit niet het mooiste voorbeeld maar novilon heeft best aardige prints die zeker kunnen concureren met een cheap laminaatje

[ Bericht 31% gewijzigd door dop op 28-11-2008 13:50:44 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:40:44 #31
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63595314
Onze aannemer zegt dat we ons absoluut geen zorgen hoeven maken voor het stucwerk.
Dus, dat ga ik dan ook niet doen
pi_63595620
Offtopic: 60 m2 aanbouw erbij is wel zeg!
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:03:30 #33
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63595860
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:52 schreef PiperMaru het volgende:
Offtopic: 60 m2 aanbouw erbij is wel zeg!
Jazeker is dat
we hebben nu een "kleine" woonkamer. En straks een heerlijk ruime.
Ik verheug me echt enorm, ook op het inrichten enzo
pi_63712098
Even terug naar het begin: parket op vloerverwarming is geen goed plan. Dat blijft werken en ik denk niet dat je iemand zult vinden die het voor je legt met garantie.
  woensdag 3 december 2008 @ 06:32:06 #35
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63716415
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:09 schreef flappy het volgende:
Even terug naar het begin: parket op vloerverwarming is geen goed plan. Dat blijft werken en ik denk niet dat je iemand zult vinden die het voor je legt met garantie.
Volgens mij is dat echt een achterhaalde gedachte.
Diverse parketteurs hebben me verteld dat het geen enkel probleem is.
Bovendien wordt de vloer verlijmd en gespijkerd, dus volgens mij kan die vloer geen kant op.
Daarnaast is er een heel stookprotocol.
Ik zie het niet zo somber in ieder geval. Nog elke parketboer die ik gesproken heb, waaronder een aantal hele grote, wil de vloer gráág komen leggen.
pi_63717696
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:32 schreef maedel het volgende:

pi_63739626
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:32 schreef maedel het volgende:

[..]

Diverse parketteurs hebben me verteld dat het geen enkel probleem is.
Bovendien wordt de vloer verlijmd en gespijkerd, dus volgens mij kan die vloer geen kant op.
Daarnaast is er een heel stookprotocol.
Ik zie het niet zo somber in ieder geval. Nog elke parketboer die ik gesproken heb, waaronder een aantal hele grote, wil de vloer gráág komen leggen.

Er is altijd een verschil tussen diegene die je iets wil verkopen en diegene die je een goedbedoeld advies geeft. Wat je er mee doet, moet je zelf weten.

Ik begrijp niet wat de lengte van een parketboer hier mee te maken heeft. Een tegelzetter van 1 meter 50 wil ook graag zijn vloer komen leggen. Als hij zijn boterham maar verdient.
  donderdag 4 december 2008 @ 07:53:32 #38
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63746612
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:25 schreef flappy het volgende:

[..]

Er is altijd een verschil tussen diegene die je iets wil verkopen en diegene die je een goedbedoeld advies geeft. Wat je er mee doet, moet je zelf weten.
Ik neem aan dat als diegene die vloer er in legt, hij geen gelazer wil.
quote:
Ik begrijp niet wat de lengte van een parketboer hier mee te maken heeft. Een tegelzetter van 1 meter 50 wil ook graag zijn vloer komen leggen. Als hij zijn boterham maar verdient.
  donderdag 4 december 2008 @ 08:08:45 #39
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_63746687
Toch zou ik voor die aangerade 8 weken of wat langer tijdelijke very cheap vloerbedekking nemen, zonder ondervloer.
Niet alleen te bescherming van je tijdelijke laminaat maar vooral ter voorkoming van schimmels.
Helemaal als het vocht ook niet naar beneden kan.

donderdag 4 december 2008 @ 09:54:45 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_63748108
quote:
Op donderdag 4 december 2008 07:53 schreef maedel het volgende:

[..]

[..]

Denk ik ook, de meeste fatsoenlijke vloerboeren geven een aantal jaar garantie en dan gaan ze echt niet iets leggen wat zekerste weten naar de haaien gaat.

Hebbie al pics trouwens?
disclaimer
pi_63775736
een betonvloer moet droog zijn (minder dan 3%)
alle bedrijven die serieus met parket bezig zijn zullen deze vloer niet leggen voor de vloer droog is.
er zijn bedrijven die werken met hars om de beton vloer af te sluiten maar daar moet je niet aan beginnen.
ook is het verstandig om eerst de vloer verwarming te laten branden zodat je later geen krimp van het hout krijgt door temperatuurs verschillen op diverse plekken.
de vloer verwarming mag je pas na 6 weken na het leggen van de vloer aanzetten ivm uitharding van de beton vloer.
dus ook pas na die 6/8 weken een parketvloer leggen.

groeten peter
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:40:21 #42
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63776373
Ons is gezegd dat de vloerverwarming de eerste drie maanden niet aan mag, en daarna geleidelijk.
Parket gaat er pas over een jaar in

Pics, ik denk van niet
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:32:12 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_63777388
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:40 schreef maedel het volgende:
Ons is gezegd dat de vloerverwarming de eerste drie maanden niet aan mag, en daarna geleidelijk.
Parket gaat er pas over een jaar in

Pics, ik denk van niet
via pm ook niet?
disclaimer
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:41:23 #44
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63777583
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

via pm ook niet?
Nee
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:49:49 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_63779308
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:41 schreef maedel het volgende:

[..]

Nee
Je had het nog wel aangeboden Jammer
disclaimer
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:48:09 #46
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63780793
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je had het nog wel aangeboden Jammer
Nee toch?
Dat ging over de schuifdeur, die zit niet in de aanbouw.
Bovendien gingen jullie toen zitten kloten tegen mij en toen dacht ik: "mooi niet dat ik speciaal foto's ga zitten maken"
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:49:29 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_63780829
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:48 schreef maedel het volgende:

[..]

Nee toch?
Dat ging over de schuifdeur, die zit niet in de aanbouw.
Bovendien gingen jullie toen zitten kloten tegen mij en toen dacht ik: "mooi niet dat ik speciaal foto's ga zitten maken"
Heb ik zitten kloten tegen jou?
Naja, maakt ook niet uit verder.
disclaimer
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:52:45 #48
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63780913
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Heb ik zitten kloten tegen jou?
Naja, maakt ook niet uit verder.
Misschien iets voor het topic waar het er over ging?
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:29:31 #49
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63885079
Ok, change of plans
De vloerenman (of die van de vloerverwarming eigenlijk) zei vandaag dat hij dringend adviseert om de eerste twee maanden geen laminaat of wat dan ook er op te leggen.

Maar goed, we gaan het advies toch maar serieus nemen
De aannemer vindt het intussen namelijk ook geen goed plan meer.
Het goede nieuws is dat de vloerverwarming een week na het storten wel gewoon aan mag volgens de loodgieter Dit omdat er geen tegelvloer op komt.

Iemand tips tegen het stof van een betonvloer?
pi_63899487
Wat ik al zei dus: tijdelijk een hippe betonvloer

Gewoon een zachte bezem en een stofzuiger. Wij hebben ook een week of 2 zo geleefd (andere situatie) maar was prima te doen. Zo stoffig was het echt niet!
pi_63943605
dus ik had toch gelijk over de vloer????????
  vrijdag 12 december 2008 @ 07:21:29 #52
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63952369
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:11 schreef petertje74 het volgende:
dus ik had toch gelijk over de vloer????????
Ja, dat zei ik hè
Nee, dat ik dan niet meer ga posten, zo flauw ben ik niet

Maar, zou dat nou écht twee maanden duren? Met stoken en al?
pi_63953983
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:36 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik al zei dus: tijdelijk een hippe betonvloer

Gewoon een zachte bezem en een stofzuiger. Wij hebben ook een week of 2 zo geleefd (andere situatie) maar was prima te doen. Zo stoffig was het echt niet!
Wij leven al anderhalve maand zo. Leuk is het ook weer niet, maar een wereldramp zou ik het niet noemen.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:51:24 #54
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63954197
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:42 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Wij leven al anderhalve maand zo. Leuk is het ook weer niet, maar een wereldramp zou ik het niet noemen.
Jij zit ook te wachten tot je vloer droog is?
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:13:00 #55
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_63954624
quote:
Op donderdag 4 december 2008 07:53 schreef maedel het volgende:

[..]

Dat is ook het hele punt. Degene die de vloer erin legt zal zich ook kunnen indekken omdat het vocht via de muren omhoog zal komen. En dat de aannemer het ondertussen geen goed plan vind om het te doen is ook alleen maar omdat ie weet dat je je al goed heb laten informeren.

Iedereen probeert wat te verkopen, en er zijn er zat die over lijken gaan of net tussen de regels door springen. Luister naar degene die niks (meer) aan je kunnen verdienen of al wat aan je verdient hebben.

Misschien bekijk ik het vrij zwart, maar heb al genoeg ervaring met dat soort trucjes.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:15:52 #56
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63954674
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:13 schreef Maringo het volgende:
Luister naar degene die niks (meer) aan je kunnen verdienen of al wat aan je verdient hebben.
Begrijp ik je goed dat je zegt dat ik er goed aan doe naar mijn aannemer te luisteren?
quote:
Misschien bekijk ik het vrij zwart, maar heb al genoeg ervaring met dat soort trucjes.
Vertel
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:25:38 #57
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_63954893
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:15 schreef maedel het volgende:

[..]

Begrijp ik je goed dat je zegt dat ik er goed aan doe naar mijn aannemer te luisteren?
Nee Tis nog vroeg, iets beter formuleren was beter geweest. Iets met uitzonderingen Het is meer zo, zo'n vloerboer wil je binnenhalen en wel meteen, want stel je gaat wachten en over 4 weken leer je iemand kennen die vloeren legt voor een stuk goedkoper, dan is de eerste vloerboer een klant kwijt. Ik wete niet hoe het bij jou in de buurt is, maar hier zijn dat soort bedrijven vrij a-collegiaal bezig....
quote:
[..]
Vertel
Ik open nog wel es een KLB topic... ga er maar vanuit dat ik een goedgelovige vrouw heb
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:31:21 #58
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63955016
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:25 schreef Maringo het volgende:

[..]

Nee Tis nog vroeg, iets beter formuleren was beter geweest. Iets met uitzonderingen Het is meer zo, zo'n vloerboer wil je binnenhalen en wel meteen, want stel je gaat wachten en over 4 weken leer je iemand kennen die vloeren legt voor een stuk goedkoper, dan is de eerste vloerboer een klant kwijt. Ik wete niet hoe het bij jou in de buurt is, maar hier zijn dat soort bedrijven vrij a-collegiaal bezig....
Oh, nou, maar de vloerverwarmingman en de aannemer, die hebben dus al aan mij verdiend, en die zeggen dat ik moet wachten (2 maanden).
De houtvloerboer, daar heb ik nog niks besteld, en die zei ook dat ik moest wachten.
Het ging ook in eerste instantie om een IKEA-laminaat vloer op dat natte beton. Die parketvloer komt pas over een jaar (als ik weer gespaard heb ). IKEA is het worst of ik dat laminaat er op leg denk ik.
Dus ik snap je niet

Alleen hier op fok zeiden ze dat het best kon
Maar ja, die geven ook geen garantie af
pi_63955309
ja zal echt 2 maanden moeten wachten en dan een vochtmeting laten doen.
de vloer kan pas gelegt worden bij een vochtgehalte van minder dan 3% in de beton vloer.
dus even gedult hebben.

groeten peter
pi_63955548
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:51 schreef maedel het volgende:
Jij zit ook te wachten tot je vloer droog is?
Nee, tot we tijd hebben om de muren af te maken en het laminaat te leggen
Maar het ongemak van wonen op beton zal vast hetzelfde zijn.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:56:35 #61
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63955598
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:54 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Nee, tot we tijd hebben om de muren af te maken en het laminaat te leggen
Maar het ongemak van wonen op beton zal vast hetzelfde zijn.
Ja, ik had dus vrij genomen rond kerst en o/n daarvoor.
Nou gaan we maar het overige achterstallige kluswerk doen

Ik vraag me trouwens af of ik wel kan behangen als het stucwerk droog is. Of krijg ik dan problemen ivm het vocht uit de vloer?
pi_63967664
je kan gerust behangen als de vloer nog nat is.
het is wel versatndig om veeel te luchten in huis om het vocht uit de vloer naar buiten af te voeren.
  zaterdag 13 december 2008 @ 08:59:20 #63
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63980774
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:46 schreef petertje74 het volgende:
je kan gerust behangen als de vloer nog nat is.
het is wel versatndig om veeel te luchten in huis om het vocht uit de vloer naar buiten af te voeren.
Gisteren hebben ze glas in de pui gezet, en vanmorgen zag ik wel dat de deur al wel opengezet mocht worden Dus die staat op een flinke kier, en het ventilatieroostergat is nog open en het kachelpijpgat ook.
Is het verstandig om iets van zo'n professionele vochtvreter o.i.d. te huren en neer te zetten?
Of 5 van die grote sorbodingen ofzo?
pi_63981249
een professionele vochtvreter vindt ik te snel gaan.
vaak zie je bij mensen die te snel een huis willen drogen scheuren in de vloer of in het stucwerk.
door te snelle droging zal een te snelle krimp ontstaan die door het verse materiaal niet kan worden opgevangen.

groeten peter
  zaterdag 13 december 2008 @ 10:36:04 #65
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63981504
Nou, het ging mij meer om het vocht dat al uit de vloer is, maar nog in de kamer hangt.
Dat dat ergens door opgenomen wordt. Zo'n vochtvreter trekt dat vocht toch niet uti de vloer?
pi_63988927
een professionele vochtvreter trekt overal vocht vandaan waar vocht is.
het vocht uit de vloer verdwijnt vanzelf als je goed lucht

groeten peter
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:42:22 #67
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63990041
En zo'n alabastine/bison/sorbo vochtvreter dan?
pi_64002249
je bereikt net zo veel met voldoende luchten.
een sorbo vochtvreter is leuk voor een schuurtje of een vochtige kelder ofzo.
de hoeveelheid vocht die uit een vloer komt kan deze vochtvreter niet aan.
je praat niet over 1 liter vocht wat e rin de vloer zit meestal gaat dit richting de 30/50 liter

groeten peter
  zondag 28 december 2008 @ 20:17:11 #69
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64440924
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:42 schreef dop het volgende:
ik zou vinyl leggen met laminaat/hout print

[ afbeelding ]

nu is dit niet het mooiste voorbeeld maar novilon heeft best aardige prints die zeker kunnen concureren met een cheap laminaatje
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar deze optie.
Kan ik zo'n vinyl dan wel op die vloer leggen (inmiddels 2 weken geleden gestort)?
Dat ademt toch ook niet?
En, zou tapijt dan wel een optie zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door maedel op 28-12-2008 20:25:35 ]
  maandag 29 december 2008 @ 11:17:05 #70
545 dop
:copyright: dop
pi_64458781
als het om het ademen van de vloer gaat zul je de aannemer moeten vragen maar novilon gaat niet naar de knoppen door een beetje vocht.
het is betaalbaar legt makkelijk en is ook heel makkelijk weer te verwijderen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_64553350
geef de vloer gewoon de tijd om te laten drogen.
ook dit is een onderdeel van de verbouwing.
als je hem goed laat drogen kan je gelijk een parketvloer er op leggen en hoef je niet te zoeken naar waardeloze oplossingen voor een jaar.
een verbouwing kost tijd en de droog tijd hoord ook daarbij

groeten peter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')