Nou, de aanbouw is dan dus klaar.quote:Op donderdag 27 november 2008 15:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoezo moet je vloer er als eerst in? Ik zou zeker bij een nieuwbouw woning ermee wachten tot 1 van de laatste dingen
Ja, er is nog wat...quote:Op donderdag 27 november 2008 15:25 schreef babipangang het volgende:
misschien helpt een ondervloer onder het laminaat wel voldoende tegen het vocht?
http://www.vloerenverkoop.nl/plaincart/ondervloer.html en duur is het niet
dat vocht gaat er sowieso wel uit hoor, alleen via een langere weg (via de onderkant of via de muren)quote:Op donderdag 27 november 2008 15:36 schreef maedel het volgende:
Ook als die betonvloer pas 2 weken (krap) ligt?
Dat vocht kan dan ook nergens heen lijkt me, is dat niet heel erg foute boel dan?
Omdat hij effe niet in de gaten had dat die vloer tijdelijk is denk ik.quote:Op donderdag 27 november 2008 16:09 schreef jack4ya het volgende:
Je kan alles wel in je vakantie doen, alleen zou ik persoonlijk het "risico" niet nemen. Risico is misschien wel nul, maar waarom raad zo'n man je dat dan af?
Even over dat stuccen: hoelang zit dat stucwerk er al? Want als dat er nog vrij vers zit is het volgens mij niet aan te raden om gelijk als een dolle te gaan stoken, wat je zou kunnen doen om dat vocht je huis uit te krijgen. Volgens mij kan dan namelijk het stucwerk gaan scheuren.quote:Op donderdag 27 november 2008 16:19 schreef maedel het volgende:
Waaom wachten met stuccen?
Overigens is voor het stukwerk de aannemer verantwoordelijk, dus daar heb ik dan minder paniek over
Het punt is eigenlijk, dat als die vloer een beetje gaat bobbelen, ik daar niet zo mee zit. Als ik echter daarmee nog veel meer stuk maak, dat is dan een ander verhaal.
[..]
Omdat hij effe niet in de gaten had dat die vloer tijdelijk is denk ik.
Wat een doem denken is dit zeg.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:34 schreef petertje74 het volgende:
een beton vloer droogt ongeveer 1 cm per week.
dus 8 cm dik moet je 8 weken wachten.
neem ook deze tijd daarvoor.
ga je een vochtscherm plaatsen zal het vocht via de muren uit de vloer trekken en krijg je vochtplekken in de muur..
het vocht in de vloer veroorzaakt ook een te hoge luchtvochtigheid voor de vloer.
deze zal hierdoor gaan werken en uit gaan zetten.
je kan geen laminaat vloer leggen op een beton vloer van 2 weken oud.
ook het stucwerk zal veel vocht in het huis brengen dus wacht gewoon tot allles droog is en dan pas een laminaat vloer plaatsen.
3 cm is eigenlijk 3 weken wachten voor je een vloer kunt leggen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:55 schreef PiperMaru het volgende:
Ik zit hier met een soortgelijke situatie![]()
Wij laten een zandcement vloertje storten in de keuken (ruimte van 2x3m). Eerst lagen daar tegels in cement maar die hebben we afgebikt. De bedoeling was om het te egaliseren m.b.v. egaline, maar omdat de hoogteverschillen te groot zijn, wordt het toch zandcement, een centimeter of 3.
Nou was de planning dat een week later de houten vloer gelegd zou worden en nog een week later de keuken geplaatst. Maar volgens de man die de vloer gaat storten moet deze 2 weken drogen voor de vloer gelegd kan worden. Onze hele planning in de war dus![]()
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Is twee weken dan wel genoeg? Is het raadzaam om langer te wachten? Het is maar een kleine ruimte, is de kans dan kleiner dat de boel gaat werken?
No problemquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:47 schreef PiperMaru het volgende:
En maedel, excuus voor het kapen van je topic![]()
daar twijfel ik niet aanquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:39 schreef petertje74 het volgende:
ik leg 15 jaart parket en laminaat vloeren en weet echt wel waar ik het over heb.
dat is onzin, vocht kiest de weg van de minste weerstand, als dit naar beneden is, gaat het vocht naar beneden (volgens jou gaat dus ook beton van een verdiepingsvloer naar boven toe, terwijl dit vocht veel makkelijker via de onderkant (dus zeg maar plafond van de begane grond) weg kan.quote:vocht trekt altijd omhoog nooit naar beneden.
dat klopt, maar dat hoeft geen probleem op te leveren.quote:als jij de beton vloer afsluit kan het vocht alleen via de zijkant van het vochtscherm langs.dus via de muren
en ik heb vaak huizen gezien waar het wel goed ging, als je maar normaal stookt en ventileert is dat echt niet zo'n groot risicoquote:ik heb vaak huizen gezien waar het behang en/of stucwerk los komt door het vocht.
Dan houd je toch gewoon 1,5 cm rondom vrij?quote:laminaat is niet meer dan een geperst materiaal en werkt onder vocht zeer veel in de lengte en breedte.
in een vochtige ruimte is 1 cm rondom vrij houden dus zeker niet genoeg.
dus daarom zeker niet aan te raden om daar een vloer te leggen.
Jazeker is datquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:52 schreef PiperMaru het volgende:
Offtopic: 60 m2 aanbouw erbij is welzeg!
Volgens mij is dat echt een achterhaalde gedachte.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:09 schreef flappy het volgende:
Even terug naar het begin: parket op vloerverwarming is geen goed plan. Dat blijft werken en ik denk niet dat je iemand zult vinden die het voor je legt met garantie.
quote:Op woensdag 3 december 2008 06:32 schreef maedel het volgende:
Volgens mij is dat echt een achterhaalde gedachte.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2008 06:32 schreef maedel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt een achterhaalde gedachte.![]()
Diverse parketteurs hebben me verteld dat het geen enkel probleem is.
Bovendien wordt de vloer verlijmd en gespijkerd, dus volgens mij kan die vloer geen kant op.
Daarnaast is er een heel stookprotocol.
Ik zie het niet zo somber in ieder geval. Nog elke parketboer die ik gesproken heb, waaronder een aantal hele grote, wil de vloer gráág komen leggen.
Ik neem aan dat als diegene die vloer er in legt, hij geen gelazer wil.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:25 schreef flappy het volgende:
[..]
Er is altijd een verschil tussen diegene die je iets wil verkopen en diegene die je een goedbedoeld advies geeft. Wat je er mee doet, moet je zelf weten.
quote:Ik begrijp niet wat de lengte van een parketboer hier mee te maken heeft. Een tegelzetter van 1 meter 50 wil ook graag zijn vloer komen leggen. Als hij zijn boterham maar verdient.
Denk ik ook, de meeste fatsoenlijke vloerboeren geven een aantal jaar garantie en dan gaan ze echt niet iets leggen wat zekerste weten naar de haaien gaat.quote:Op donderdag 4 december 2008 07:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als diegene die vloer er in legt, hij geen gelazer wil.
[..]
via pm ook niet?quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:40 schreef maedel het volgende:
Ons is gezegd dat de vloerverwarming de eerste drie maanden niet aan mag, en daarna geleidelijk.
Parket gaat er pas over een jaar in
Pics, ik denk van niet
Neequote:
Nee toch?quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je had het nog wel aangebodenJammer
Heb ik zitten kloten tegen jou?quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:48 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee toch?
Dat ging over de schuifdeur, die zit niet in de aanbouw.
Bovendien gingen jullie toen zitten kloten tegen mij en toen dacht ik: "mooi niet dat ik speciaal foto's ga zitten maken"
Misschien iets voor het topic waar het er over ging?quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb ik zitten kloten tegen jou?
Naja, maakt ook niet uit verder.
Ja, dat zei ik hèquote:Op donderdag 11 december 2008 21:11 schreef petertje74 het volgende:
dus ik had toch gelijk over de vloer????????
Wij leven al anderhalve maand zo. Leuk is het ook weer niet, maar een wereldramp zou ik het niet noemen.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:36 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik al zei dus: tijdelijk een hippe betonvloer
Gewoon een zachte bezem en een stofzuiger. Wij hebben ook een week of 2 zo geleefd (andere situatie) maar was prima te doen. Zo stoffig was het echt niet!
Jij zit ook te wachten tot je vloer droog is?quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:42 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Wij leven al anderhalve maand zo. Leuk is het ook weer niet, maar een wereldramp zou ik het niet noemen.
Dat is ook het hele punt. Degene die de vloer erin legt zal zich ook kunnen indekken omdat het vocht via de muren omhoog zal komen. En dat de aannemer het ondertussen geen goed plan vind om het te doen is ook alleen maar omdat ie weet dat je je al goed heb laten informeren.quote:Op donderdag 4 december 2008 07:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als diegene die vloer er in legt, hij geen gelazer wil.
Begrijp ik je goed dat je zegt dat ik er goed aan doe naar mijn aannemer te luisteren?quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:13 schreef Maringo het volgende:
Luister naar degene die niks (meer) aan je kunnen verdienen of al wat aan je verdient hebben.
Vertelquote:Misschien bekijk ik het vrij zwart, maar heb al genoeg ervaring met dat soort trucjes.
Neequote:Op vrijdag 12 december 2008 10:15 schreef maedel het volgende:
[..]
Begrijp ik je goed dat je zegt dat ik er goed aan doe naar mijn aannemer te luisteren?
Ik open nog wel es een KLB topic... ga er maar vanuit dat ik een goedgelovige vrouw hebquote:[..]
Vertel
Oh, nou, maar de vloerverwarmingman en de aannemer, die hebben dus al aan mij verdiend, en die zeggen dat ik moet wachten (2 maanden).quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:25 schreef Maringo het volgende:
[..]
NeeTis nog vroeg, iets beter formuleren was beter geweest. Iets met uitzonderingen
Het is meer zo, zo'n vloerboer wil je binnenhalen en wel meteen, want stel je gaat wachten en over 4 weken leer je iemand kennen die vloeren legt voor een stuk goedkoper, dan is de eerste vloerboer een klant kwijt. Ik wete niet hoe het bij jou in de buurt is, maar hier zijn dat soort bedrijven vrij a-collegiaal bezig....
Nee, tot we tijd hebben om de muren af te maken en het laminaat te leggenquote:Op vrijdag 12 december 2008 09:51 schreef maedel het volgende:
Jij zit ook te wachten tot je vloer droog is?
Ja, ik had dus vrij genomen rond kerst en o/n daarvoor.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:54 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Nee, tot we tijd hebben om de muren af te maken en het laminaat te leggen![]()
Maar het ongemak van wonen op beton zal vast hetzelfde zijn.
Gisteren hebben ze glas in de pui gezet, en vanmorgen zag ik wel dat de deur al wel opengezet mocht wordenquote:Op vrijdag 12 december 2008 18:46 schreef petertje74 het volgende:
je kan gerust behangen als de vloer nog nat is.
het is wel versatndig om veeel te luchten in huis om het vocht uit de vloer naar buiten af te voeren.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar deze optie.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:42 schreef dop het volgende:
ik zou vinyl leggen met laminaat/hout print
[ afbeelding ]
nu is dit niet het mooiste voorbeeld maar novilon heeft best aardige prints die zeker kunnen concureren met een cheap laminaatje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |