abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65417259
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:03 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, noem mij maar goedgelovig, maar ik kan bv best onder de indruk zijn van die O'gylvie ( geen idee hoe je het spelt; dat Schotse medium iig ). Vooral als ze zo de straat opgaan, dan wordt er soms specifieke informatie gegeven waarvan ik niet kan verklaren hoe ze dat ontfutselen
Uri geller deed hetzelfde bij Paul en Witteman, medewerkers horen bekenden van de geinterviewde van te voren uit, of men zoekt informatie op op internet, er zijn zat mogelijkheden om achter gevoelige informatie te komen, als je maar sluw bent. Het gekke is, omdat zij de indruk wekken dat het bovennatuurlijk is, dat jij denkt dat er dus geen andere oplossing voorhanden is.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  maandag 26 januari 2009 @ 13:32:28 #52
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65417575
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:03 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, noem mij maar goedgelovig, maar ik kan bv best onder de indruk zijn van die O'gylvie ( geen idee hoe je het spelt; dat Schotse medium iig ). Vooral als ze zo de straat opgaan, dan wordt er soms specifieke informatie gegeven waarvan ik niet kan verklaren hoe ze dat ontfutselen
Dan wil ik bij deze van de gelegenheid gebruik maken om je goedgelovig te noemen
zzz
pi_65417921
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:22 schreef steeg het volgende:

[..]

Uri geller deed hetzelfde bij Paul en Witteman, medewerkers horen bekenden van de geinterviewde van te voren uit, of men zoekt informatie op op internet, er zijn zat mogelijkheden om achter gevoelige informatie te komen, als je maar sluw bent. Het gekke is, omdat zij de indruk wekken dat het bovennatuurlijk is, dat jij denkt dat er dus geen andere oplossing voorhanden is.
Nou ja, bij straatsessies lijkt me dat nogal moeilijk.

Overigens sta ik niet open voor het bovennatuurlijke door dergelijke programma's, maar vooral door persoonlijke ervaringen.
pi_65417927
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dan wil ik bij deze van de gelegenheid gebruik maken om je goedgelovig te noemen
Ja,dat was een inkopper hé
  maandag 26 januari 2009 @ 14:09:00 #55
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65418836
Probleem het dit soort boeken is dat uit het aantonen dat bepaalde 'mediums' liegen nog niet kan kunnen worden geconcludeerd dat de fenomenen die ze faken niet bestaat.

Je kan wel zeggen dat Char een charlatan is (en dan geloof ik je graag), maar om dan te concluderen dat het communiceren met 'bepaalde entiteiten' inderdaad onmogelijk is, dat kan niet.

Zo vallen degenen die niet in onzin geloven dus precies in dezelfde valkuil als degenen die er wel in geloven.
  maandag 26 januari 2009 @ 14:14:13 #56
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65419037
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:09 schreef Cmonv het volgende:
Probleem het dit soort boeken is dat uit het aantonen dat bepaalde 'mediums' liegen nog niet kan kunnen worden geconcludeerd dat de fenomenen die ze faken niet bestaat.

Je kan wel zeggen dat Char een charlatan is (en dan geloof ik je graag), maar om dan te concluderen dat het communiceren met 'bepaalde entiteiten' inderdaad onmogelijk is, dat kan niet.

Zo vallen degenen die niet in onzin geloven dus precies in dezelfde valkuil als degenen die er wel in geloven.
Het niet-bestaan van iets is sowieso niet aan te tonen.
Jij kunt niet aantonen dat er geen kudde roze zebra's bestaat die sigarenrokend in jarretels de charleston danst op oranje rubberen kaplaarsjes.

Het gaat erom dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat het wel zo is.

De bewijslast ligt bij degene die bijzondere claims maakt, niet bij anderen om die claims te weerleggen.
zzz
  maandag 26 januari 2009 @ 14:19:02 #57
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65419205
Dat is waar, maar dat vergeten veel mensen wel eens.

Ow en even voor de duidelijkheid: Nee ik geloof ook niet in die Uri Gellar zooi.
  maandag 26 januari 2009 @ 14:29:27 #58
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65419569
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:19 schreef Cmonv het volgende:
Dat is waar, maar dat vergeten veel mensen wel eens.

Ow en even voor de duidelijkheid: Nee ik geloof ook niet in die Uri Gellar zooi.
Maar als degenen die er niet in geloven dan aantonen dat Char c.s. de boel bedriegen, dan blijft er m.i. weinig reden over om te geloven dat de fenomenen wel echt bestaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_65421210
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou ja, bij straatsessies lijkt me dat nogal moeilijk.

Overigens sta ik niet open voor het bovennatuurlijke door dergelijke programma's, maar vooral door persoonlijke ervaringen.
omdat het nogal moeilijk is dit soort info te verkrijgen moeten we maar gaan twijfelen of hij/zij het met zijn/haar hersenradar rechtstreeks uit de hersenen van nietsvermoedenden zuigt. Of dankzei geesten die blijkbaar met je meewandelen en het vertellen aan dit soort mensen... Kom toch op, elke omslachtige mogelijke verklaring is nog altijd honderd keer aannemelijker dan wat ze je soms willen laten geloven.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_65421363
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:19 schreef steeg het volgende:

[..]

omdat het nogal moeilijk is dit soort info te verkrijgen moeten we maar gaan twijfelen of hij/zij het met zijn/haar hersenradar rechtstreeks uit de hersenen van nietsvermoedenden zuigt. Of dankzei geesten die blijkbaar met je meewandelen en het vertellen aan dit soort mensen... Kom toch op, elke omslachtige mogelijke verklaring is nog altijd honderd keer aannemelijker dan wat ze je soms willen laten geloven.
Nou ja, zoals ik zei: ik heb zelf ook wel wat aparte ervaringen gehad, dus ik schuif het niet meteen terzijde Bovendien ken ik mensen ( naaste omgeving en familie ) die ook paranormale ervaringen hebben gehad, dus ik sta er niet gelijk afwijzend tegenover.

Maar ik was goedgelovig hé.
pi_65646541
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar ik was goedgelovig hé.
euuuh, ja! Inderdaad
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_65646581
01-02-2009

Cold Reading met Orson Welles

Orson Welles, bekend van o.a. Citizin Kane en The War of the Worlds, beschrijft voor u de mooie kunst van cold reading. U weet wel, hetgeen Char en Robbert van den Broeke hun werk van hebben gemaakt. Dankzij een David Frost-interview uit de jaren 70 van de vorige eeuw kunt u opnieuw kennis maken met de intrigerende Welles...

(Orson Welles)

Check hier het filmpje:

Orson Welles on Cold Reading

(Grenswetenschap)
pi_65780930
04-02-2009

The System van Derren Brown

Amateuristische Uri Geller-mentalisten (uitgezonderd Vincent) opgedonderd, het is tijd voor het échte werk. Niemand kan namelijk tippen aan Derren Brown, de Britse goochelaar/mentalist. Stel u geen toeters en bellen voor, Derren heeft naast zijn handigheden en kunde niets anders nodig dan zijn gentleman-zijn. Én hij is vernieuwend met wat hij doet. Het was lang stil rond de man, maar op YouTube vonden we (voor ons) onbekend werk uit 2008. Derren Brown zegt een perfect goksysteem te hebben ontwikkeld en bewijst dat ook in zijn Channel 4 TV-programma The System.

(Derren Brown)

In The System volgen we Derren Brown die zijn perfecte goksysteem demonstreert door o.a. te bewijzen dat hij met een echte niet-bewerkte munt 10 keer na elkaar kop kan gooien, in een spelletje kop of munt. Hij bezoekt de paardenraces en je ziet hem bookmakers, die niet geloven in een systeem waarmee je kunt voorspellen welk paard zal winnen, overtuigen. Als klap op de vuurpijl zorgt hij ervoor dat één vrouw, die dankzij zijn voorspellingen al tig keer had gewonnen, haar hele hebben en houden op een paard inzet. Of ze wint of niet ziet u in The System.

Het mooie van The System is dat Derren Brown ook uitlegt hoe het werkt. Tijdens het kijken zult u verwonderd worden en achteraf zult u waarschijnlijk respect hebben voor de manier waarop Derren zijn systeem in elkaar heeft gezet. Het moet ontzaglijk veel tijd hebben gekost om een dergelijke constructie in elkaar te zetten. U snapt natuurlijk niet waar we het over hebben en daarvoor zult u gewoon zelf moeten kijken naar The System van Derren Brown. Laat u vooral verbazen door de Night M Shambala-twist...

Derren Brown - The System (deel 1)
Derren Brown - The System (deel 2)
Derren Brown - The System (deel 3)
Derren Brown - The System (deel 4)
Derren Brown - The System (deel 5)
Derren Brown - The System (deel 6)

(Grenswetenschap)
pi_65783187
Derren Brown over Cold Reading