abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 09:05:17 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_63557249
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:55 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe het blijkbaar gaat:

Wim Kok: verdient met zijn commisariaat bij ING 120000 euro. Is door rechts-Nederland (dezelfde lui die het nu voor Zalm opnemen) voor leugenaar uitgemaakt, charlatan en dies meer zij. Maar wat zij de feiten? Wim Kok heeft nooit gedacht aan een salariscap ofzo, hij deed als premier alleen een moreel appèl op de bestuurders. Daarbij is zijn salaris een peulenschil bij wat er normaal gesproken bij elkaar gegraaid wordt. En nog iets: een commissaris is niet hetzelfde als een bestuurder.
Je vergeet nog 3 ton aan aan voorzitter- en adviseurschappen. En dat niet alleen de gemiddelde Telegraaflezer hem affakkelde maar tevens zijn eigen (ex?) partijgenoten.

De Waal krijgt 90k euro's voor zijn werk bij ING en je kunt mij niet wijsmaken dat het een full-time functie is!

Wat kreeg Michel Tilman eigenlijk? 1.3 miljoen
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_63557286
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je vergeet nog 3 ton aan aan voorzitter- en adviseurschappen. En dat niet alleen de gemiddelde Telegraaflezer hem affakkelde maar tevens zijn eigen (ex?) partijgenoten.

De Waal krijgt 90k euro's voor zijn werk bij ING en je kunt mij niet wijsmaken dat het een full-time functie is!

Wat kreeg Michel Tilman eigenlijk? 1.3 miljoen
De Waal krijgt 50000.....
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 27 november 2008 @ 09:12:18 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_63557366
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Waal krijgt 50000.....
Dat betekend alsnog een salaris (op full-time basis) van ongeveer 800k euro's!

En je hoort mij er niet over zeiken!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 27 november 2008 @ 09:20:32 #54
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63557506
750.000 euro voor een zeer zware klus, waar hij echt geen 40 uur per week in gaat steken, maar toch zeker het dubbele en een ton voor elk miljard winst, met een maximum van de helf van zijn vaste salaris...en dat is veel?

Ik geloof dat als jij een ton ergens in investeerd en je krijgt er een miljard voor terug, dat dat toch wel een beste investering is, met een prettig resultaat hoor....ik weet niet onder welke steen jij zit tegenwoordig TS, maar zo'n return on investment, daar zou normaal gesproken iedereen bij staan te springen.

Persoonlijk vind ik het nog redelijk goedkoop, het maximum wat hij zou kunnen krijgen is iets over een miljoen, waarbij er dan miljarden winst worden gemaakt.

En Agnes Kant mag haar hoofd ook even uit haar kont trekken, zij heeft het op dit moment echt niet begrepen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Semisane op 27-11-2008 09:55:44 (Even iets aan zinsopbouw doen. ;)) ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_63558004
Ik gun het hem wel
Dat geldt niet voor die graaiende directeuren van woningbouwverenigingen / energiebedrijven die weinig voor hun geld hoeven te doen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63558064
Bij ons zijn ook werknemer met een technische opleiding die net voldoen aan de Balkenende-norm. En een chef of afdelingshoofd kan er gewoon overheen gaan. Die hele Balkenende-norm slaat nergens op. Het salaris is daarom niet per se iets waar ik me aan stoor.

Dat Bos en Zalm maling hebben aan die norm is echter wel vreemd. Helemaal aangezien ze momenteel zo’n ophef maken over ' topsalarissen' in de zorg, waar zogenaamd direct koppen moeten rollen.

En die belachelijke vriendjespolitiek.

In de politiek hebben ze gewoon schijt aan iedereen. Ze denken dat ze toch niks gemaakt kan worden, hoe corrupt ze zich ook opstellen.
  donderdag 27 november 2008 @ 09:46:51 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63558094
quote:
Hoe het blijkbaar gaat:

Wim Kok: verdient met zijn commisariaat bij ING 120000 euro. Is door rechts-Nederland (dezelfde lui die het nu voor Zalm opnemen) voor leugenaar uitgemaakt, charlatan en dies meer zij. Maar wat zij de feiten? Wim Kok heeft nooit gedacht aan een salariscap ofzo, hij deed als premier alleen een moreel appèl op de bestuurders. Daarbij is zijn salaris een peulenschil bij wat er normaal gesproken bij elkaar gegraaid wordt. En nog iets: een commisaris is niet hetzelfde als een bestuurder.

Kok is 1 dag p/w aanwezig

Lodewijk de Waal: verdient met zijn commisariaat 50000 euro, wat hij weg geeft aan goede doelen. Is desondanks door rechts-Nederland (onder wie Theodor Holman in de Spits) uitgemaakt voor alles wat je maar kunt bedenken. Ook verdrievoudige De Telegraaf zijn salaris: 150000 euro

Ik heb dat nergens kunnen lezen, heb je een bankafschrift van hem? Of ben je zo naief dat als ik roep ik maak mn salaris over naar het goede doel, het meteen goed is? Los daarvan, eerst staan schreeuwen om 3% en dan zo je zakken vullen is toch lichtelijk hypocriet

Gerrit Zalm: vangt 750000 euro en daarbij ook nog een ton bonus per miljard winst. Diezelfde Zalm die met zijn VVD de voorvechter was van een beloningsplafond in de publieke sector. "Nee hoor, dat zal niet de kwaliteit van de ambtenarij gaan schaden". Totdat het natuurlijk om hemzelf gaat, want hijzelf is wel zo geweldig, en zo kundig, ook al heeft hij geen enkele ervaring, dat hij maar liefst 5 Balkenendes mag gaan opstrijken.
Desalniettemin is Zalm in tegenstelling tot Kok volgens de Telegraaflogica geen graaier maar "een held" die het "voor het landsbelang doet".

Zalm is topman van een bedrijf dat over 2 a 3 jaar weer privaat is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_63558386
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:45 schreef Picchia het volgende:
En die belachelijke vriendjespolitiek.
Echt ?
Dat was het geval geweest als Ella de scepter mocht zwaaien.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63558445
quote:
Hoe het blijkbaar gaat:
Nee meer hoe de niet zo bijster slimme KK denkt dat het gaat
quote:
Wim Kok: verdient met zijn commisariaat bij ING 120000 euro. Is door rechts-Nederland (dezelfde lui die het nu voor Zalm opnemen) voor leugenaar uitgemaakt, charlatan en dies meer zij. Maar wat zij de feiten? Wim Kok heeft nooit gedacht aan een salariscap ofzo, hij deed als premier alleen een moreel appèl op de bestuurders. Daarbij is zijn salaris een peulenschil bij wat er normaal gesproken bij elkaar gegraaid wordt. En nog iets: een commisaris is niet hetzelfde als een bestuurder.
1 Je weet dus blijkbaar niet wat een commisaris doet en hoeveel/weinig uur deze functie kost
2. Kok werd niet uitgemaakt voor leugenaar vanwege zijn salaris maar vanwege het feit dat Kok zijn eerste wapenfeit een salarisverhoging voor ing bestuurder van 20% was, iets waar hij zich als MP nogal negatief over uitliet.
quote:
Lodewijk de Waal: verdient met zijn commisariaat 50000 euro, wat hij weg geeft aan goede doelen. Is desondanks door rechts-Nederland (onder wie Theodor Holman in de Spits) uitgemaakt voor alles wat je maar kunt bedenken. Ook verdrievoudige De Telegraaf zijn salaris: 150000 euro
Wat de Waal doet met zijn beloningen is zijn eigen keuze en ik denk dat de Waal zijn uursalaris hoger ligt dan dat van Zalm.
quote:
Gerrit Zalm: vangt 750000 euro en daarbij ook nog een ton bonus per miljard winst. Diezelfde Zalm die met zijn VVD de voorvechter was van een beloningsplafond in de publieke sector. "Nee hoor, dat zal niet de kwaliteit van de ambtenarij gaan schaden". Totdat het natuurlijk om hemzelf gaat, want hijzelf is wel zo geweldig, en zo kundig, ook al heeft hij geen enkele ervaring, dat hij maar liefst 5 Balkenendes mag gaan opstrijken.
Desalniettemin is Zalm in tegenstelling tot Kok volgens de Telegraaflogica geen graaier maar "een held" die het "voor het landsbelang doet".
Ten eerste is ABN/Fortis geen publieke sector ook al heeft de staat de aandelen in handen, het blijft een commercieel bedrijf en ten tweede ben je nogal slecht geinformeerd en vergelijk je apples met peren.
pi_63559043
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Vergeleken bij de 1.5 miljoen van Meneer Groenink en 3.9!!! miljoen van Voltron is 750k een schijntje. Zeker als je bedenkt dat de twee banken (zo goed als) samen zijn gegaan en nu onder leiding staan van 1 persoon.
Het ging mij dan ook niet om die salarissen zoals ik al aangaf. Maar ik vind het wel erg ver gaan om over 750k te zeggen dat het een schijntje is...
  donderdag 27 november 2008 @ 10:23:27 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63559101
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:20 schreef Semisane het volgende:

En Agnes Kant mag haar hoofd ook even uit haar kont trekken, zij heeft het op dit moment echt niet begrepen.
Dat is een soort dwangneurose van SP'er wanneer ze zien dat iemand een hoog salaris heeft, ongeacht de achtergrond daarvan.
pi_63559294
Als Balkenende zichzelf ook 7,5 ton geeft is er niks aan de hand.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63568828
Wie neemt de balkenende nou serieus?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63569141
quote:

Diezelfde Zalm die met zijn VVD de voorvechter was van een beloningsplafond in de publieke sector. "Nee hoor, dat zal niet de kwaliteit van de ambtenarij gaan schaden". Totdat het natuurlijk om hemzelf gaat, want hijzelf is wel zo geweldig, en zo kundig, ook al heeft hij geen enkele ervaring, dat hij maar liefst 5 Balkenendes mag gaan opstrijken.
Foei KK! Fortis/ABN is geen publieke sector. Had je moeten weten.

Daarnaast kreeg hij al 750K voor 4 dagen, dus gelet op wat hij er nu voor moet doen koos hij voor een salarisverlaging.

Jouw kritiek raakt derhalve kant noch wal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 16:35:16 #65
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63569143
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:23 schreef One_of_the_few het volgende:
Wie neemt de balkenende nou serieus?
Veels te veel mensen.
Carpe Libertatem
pi_63569187
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:59 schreef Klopkoek het volgende:

waarna de VVD verder kan gaan pleiten voor afslanking van het incompetente ambtenarenapparaat.
Dat complot werkt vrij slecht gelet op het feit dat er alleen maar ambtenaren bijkomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63573138
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee meer hoe de niet zo bijster slimme KK denkt dat het gaat
quote:
[..]

1 Je weet dus blijkbaar niet wat een commisaris doet en hoeveel/weinig uur deze functie kost
Dat weet ik dus wel.

Daarom noem ik het verschil ook. Kok als premier had vooral kritiek op de salarisstijgingen van bestuurders niet op die van commisarissen.
quote:
2. Kok werd niet uitgemaakt voor leugenaar vanwege zijn salaris
Wel dus.
quote:
maar vanwege het feit dat Kok zijn eerste wapenfeit een salarisverhoging voor ing bestuurder van 20% was, iets waar hij zich als MP nogal negatief over uitliet.
Wie weet was het zonder Kok wel 80% geweest.... weet jij veel.
quote:
[..]

Wat de Waal doet met zijn beloningen is zijn eigen keuze
Mee eens, maar zo kan het dus ook.

Het was om aan te geven hoe hypocriet iedereen is. De Waal is door De Telegraaf voor graaier uitgemaakt..... en Zalm wordt ontzien.
quote:
en ik denk dat de Waal zijn uursalaris hoger ligt dan dat van Zalm.
De Waal zei bij EenVandaag dat hij er 1 dag in de week plus extra werk in het weekend mee bezig zal zijn. Dus laten we er voor het gemak anderhalve dag van maken in de week.

Op fulltimebasis is dat 233000 euro (7 dagen in de week).

Zalm zal uiteraard meer uren in een dag maken maar ik denk dus dat het verschil in uursalaris niet zo groot is.

quote:
[..]

Ten eerste is ABN/Fortis geen publieke sector ook al heeft de staat de aandelen in handen, het blijft een commercieel bedrijf
Waarom maakt de VVD dan zoveel heisa als het om energiebedrijven, woningbouwcorporaties en de NS gaat? (ook geen publieke sector)

OMDAT ZE GELD VAN DE STAAT KRIJGEN
quote:
en ten tweede ben je nogal slecht geinformeerd en vergelijk je apples met peren.
Ten eerste is dit de zoveelste persoonlijke aanval in deze post en ten tweede is dit tekenend voor het prototype VVD'er
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63573218
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat complot werkt vrij slecht gelet op het feit dat er alleen maar ambtenaren bijkomen.
Valt ook wel mee, het is vooral beperkt tot de VVD departementen. De traditionele PvdA departementen slanken juist af (o.a. volksgezondheid bijv.).

Daarbij is ook deze ambtenarengroei gevolg van marktwerkingswaanzin, opzettelijke versnippering en verzelfstandiging.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 27 november 2008 @ 19:41:04 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63573726
Beter meer betalen en een capabel persoon er hebben zitten dan zo'n gesjeesd figuur er neerzetten wat er voor de Balkenende norm er gaat zitten en wat Vogelaar trekjes heeft.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63574066
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Valt ook wel mee, het is vooral beperkt tot de VVD departementen. De traditionele PvdA departementen slanken juist af (o.a. volksgezondheid bijv.).

Daarbij is ook deze ambtenarengroei gevolg van marktwerkingswaanzin, opzettelijke versnippering en verzelfstandiging.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 19:57:10 #71
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63574266
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe krijgt hij het uit z'n strot.
Carpe Libertatem
pi_63574799
Het eerste probleem hier is dat iedereen steeds maar weer de koppeling "meer salaris, betere mensen" maakt. Alsof veel geld een voorwaarde is om kwalitatief goede mensen te krijgen. Als die stelling waar was zouden we nu geen kredietcrisis hebben gehad. De goeden niet te na gesproken, zijn bankmensen overbetaalde, middelmatige werknemers gebleken, die door het "grote geld" allerlei risico's hebben genomen. Laten we nou niet de fout maken om weer te zeggen dat die hoge salarissen nodig zijn om goede mensen te krijgen. Zalm heeft natuurlijk de "naam", maar wat me nou tegenvalt is dat ook Zalms zin in deze klus afhangt van de geldelijke beloning.
Daarnaast is er nog een probleem. Winst maak je door kosten te drukken en inkomsten te laten toenemen. ABN AMRO was een gezonde bank. Nu zal het lucratief zijn zijn om de diensten duurder te maken en veel mensen (want duur) en kantoren af te stoten. Kortom, de winst neemt dan toe, maar je krijgt minder voor meer. En Zalm? Die krijgt dan meer bonus. De koppeling van meer winst meer bonus vind ik een kwalijke, dat is juist 1 van de "problemen" van het financiele systeem. Had er dan bij gezegd "met behoud van alle dienstverleneing" oid.
Wasserwunderland
pi_63574888
Rechts lullen, rechts zakken vullen.
pi_63575144
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:14 schreef Tup het volgende:
Het eerste probleem hier is dat iedereen steeds maar weer de koppeling "meer salaris, betere mensen" maakt. Alsof veel geld een voorwaarde is om kwalitatief goede mensen te krijgen. Als die stelling waar was zouden we nu geen kredietcrisis hebben gehad. De goeden niet te na gesproken, zijn bankmensen overbetaalde, middelmatige werknemers gebleken, die door het "grote geld" allerlei risico's hebben genomen. Laten we nou niet de fout maken om weer te zeggen dat die hoge salarissen nodig zijn om goede mensen te krijgen. Zalm heeft natuurlijk de "naam", maar wat me nou tegenvalt is dat ook Zalms zin in deze klus afhangt van de geldelijke beloning.
Daarnaast is er nog een probleem. Winst maak je door kosten te drukken en inkomsten te laten toenemen. ABN AMRO was een gezonde bank. Nu zal het lucratief zijn zijn om de diensten duurder te maken en veel mensen (want duur) en kantoren af te stoten. Kortom, de winst neemt dan toe, maar je krijgt minder voor meer. En Zalm? Die krijgt dan meer bonus. De koppeling van meer winst meer bonus vind ik een kwalijke, dat is juist 1 van de "problemen" van het financiele systeem. Had er dan bij gezegd "met behoud van alle dienstverleneing" oid.

Gelukkig, ik was al bijna bang dat ik de wederopstanding van Johannes was
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63575178
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:17 schreef MaGNeT het volgende:
Rechts lullen, rechts zakken vullen.
Dat zou hij doen als hij bij een volledig privaat bedrijf gaat werken...
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')