Echt wel!quote:Op donderdag 27 november 2008 22:04 schreef drumstickNL het volgende:
Lol, de kredietcrisis is geen grap ofzo..
Ik denk juist dat het in de hoofden van de economen spookt, en dat is, maakt, en veroorzaakt de crisis.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:58 schreef Metalfreak het volgende:
Ik vraag me dit ook af. Het zit volgens mij voor een groot deel (bij de consumenten in elk geval) in hun hoofd. "Ow, iedereen roept dat het slecht gaat, nou, dan zal ik zelf ook maar wat voorzichtiger zijn" Maar ik heb per maand nog steeds hetzelfde bedrag te besteden (zelfs iets meer), mensen die hun eigen benzine moeten betalen (rij zelf in een lease-auto) zijn daar minder geld aan kwijt dus hebben netto meer te besteden... Dus wat is nu precies het grote probleem voor de consumentIk vind het nog steeds vreemd dat de hele economie gewoon afhangt van vertrouwen, maar omdat iedereen als een kip zonder kop aan het roepen is dat het slecht gaat, is dat vertrouwen ineens weg.
Zelf ben ik overigens bijna rond met een nieuwe baan, waardoor ik juist een stuk meer ga verdienen, dus ik merk er zelf heel weinig van...
Self-fulfilling prophecy.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
De accu van mijn laptop loopt sneller leeg!
Mijn computer start langer op!
Van Nistelrooij speelt niet meer voor het Nederlands elftal!
O wacht, dat heeft niets te maken met de kredietcrisis. Maar het schetst wel perfect het paniekvoetbal dat nu volkomen onnodig gespeeld wordt
En vice versa, als iedereen maar hard genoeg roept dat het fantastisch gaat en de sky the limit is, voila, een gigantische luchtbel die nergens op gebaseerd isquote:Op zondag 30 november 2008 09:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Self-fulfilling prophecy.
Als iedereen maar hard genoeg roept dat er een kreditcrisis is: voila.
Ik krijg nog steeds loon en woon nog steeds in een kartonnen doos maar wat ik merk:quote:Op woensdag 26 november 2008 20:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En wat merk je er nou zelf van? Krijg je ineens minder loon? Heb je minder te eten of woon je in een kartonnen doos?
Dat komt omdat energiebedrijven het gas wat ze nu verbruiken een aantal maanden geleden al hebben ingekocht.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah ja, dat dus. Nu de energieprijzen nog, die kunstmatig hoog worden gehouden door de energiebedrijven terwijl een vat olie nu de helft staat ten opzichte van een paar maanden geleden. Maar dat energiebedrijven de boel bezeiken heeft niets met de kredietcrisis te maken, dat deden ze altijd al.
Ik heb vorig jaar een huis gekocht, rente 10 jaar vast, en al is mijn huis wat minder waard geworden, ik ga hier voorlopig toch niet weg.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:28 schreef Klonk het volgende:
ik woon in een huurhuis, heb geen leningen of aandelen en rij in een auto die het prima doet op de steeds goedkoper wordende benzine
Ah okee. Dus over een paar maanden gaan we 1/3 van onze gasprijs betalen? Ik denk eerder dat we gewoon keihard genaaid worden. Dat de energiebedrijven het voordeel lekker in hun eigen zakken steken en de consument kan fluiten naar zijn voordeel.quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:32 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dat komt omdat energiebedrijven het gas wat ze nu verbruiken een aantal maanden geleden al hebben ingekocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |