Recessies in de IT lopen nooit gelijk met economische recessies. Die gebeuren altijd een paar jaar later. Momenteel is weer veel software aan vervanging toe, omdat ze inmiddels 8-10 jaar oud zijn (Gebouwd rond de y2k bug) en dat houdt wel aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:54 schreef Leipo666 het volgende:
Nou ik was van plan om te gaan freelancen in de IT. dat plan heb ik maar even op de lange baan geschoven omdat mijn nu vaste inkomen met vast contract even iets meer stabiliteit bieden dan het freelance bestaan
Oh?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Recessies in de IT lopen nooit gelijk met economische recessies. Die gebeuren altijd een paar jaar later.
sja hadden alle managers dat maar door, het is nu al duidelijk te merken dat bedrijven toch opzoek zijn naar kostenbesparingen en een dure freelancer/externe is dan de eerste die eruit vliegtquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Recessies in de IT lopen nooit gelijk met economische recessies. Die gebeuren altijd een paar jaar later. Momenteel is weer veel software aan vervanging toe, omdat ze inmiddels 8-10 jaar oud zijn (Gebouwd rond de y2k bug) en dat houdt wel aan.
Bovendien is automatiseren een onderdeel van kosten besparen.
Ik zeg niet dat je er niets van merkt, maar vorig jaar en ook nu nog heb je de opdrachten voor het uitzoeken als freelancer. Dat zal wel wat minder worden. Maar vergeet niet dat de tarieven van freelancers/externen zeer hoog zijn. Daar zitten echt hele hoge marges op, die wel gedrukt zullen worden. Vooral financiele instellingen krijgen het moeilijk qua IT, dat wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:07 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
sja hadden alle managers dat maar door, het is nu al duidelijk te merken dat bedrijven toch opzoek zijn naar kostenbesparingen en een dure freelancer/externe is dan de eerste die eruit vliegt
wil niet zeggen dat het het meest verstandige is wat die managers kunnen doen, maar zij krijgen ook alleen maar van hun baas (een niet IT manager) een lager budget opgelegt waar ze aan moeten gaan voldoen
Dure afkoop dan trouwens als het per direct isquote:
Dat lijkt mij ook ja. Ik ben op basis van 1040 uur aangenomen, en wordt op die manier afgekocht, en na 1040 uur zou ik een vastcontract krijgen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:17 schreef existenz het volgende:
[..]
Dure afkoop dan trouwens als het per direct is
OK ik ben dus niet de enige met zonder stufi bij de Rabo...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:29 schreef northernlight81 het volgende:
Mijn studiefinanciering is niet gestort (...) Rabobank
Nee, denk dat LeeHarveyOswald gelijk heeft. Rabo wacht gewoon eventjes.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:47 schreef northernlight81 het volgende:
Jij wilde ook een topic aanmaken dat de rabobank failliet is, maar besloot maar in dit topic te gaan kijken?
én werkloos, dan ben je wel dubbel genaaid jaquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:59 schreef Public_NME het volgende:
Aandelen Fortis gekocht in April, nuff said.
Uuh, dit was natuurlijk niet serieus bedoelt Sherlock.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:50 schreef existenz het volgende:, schitterend weer. Gebruik ff allemaal de search en zoek op Rabo. Zie je meteen waarom het verrekkes lastig voor Rabo is om failliet te gaan.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:59 schreef Public_NME het volgende:
Aandelen Fortis gekocht in April, nuff said.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |