abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62640950
Slachtoffers van de kredietcrisis verzamel je hier!

Wat is jou gebeurt? Geld in Icesave gestopt, een omvallende bank op je hoofd gekregen, of, zoals TS, werkzaam op uitzendbasis voor een in engeland beursgenoteerd bedrijf ?

Ik kreeg gisterochtend dus te horen dat alle niet-vaste contracten door aandeelhouders-paniek-voetbal per direct verbroken worden

Vandaag de laatste dag (even mn regels afschrijven zeg maar).
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:52:16 #2
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62641001
Waar werkte je dan?
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_62641090
Nou ik was van plan om te gaan freelancen in de IT. dat plan heb ik maar even op de lange baan geschoven omdat mijn nu vaste inkomen met vast contract even iets meer stabiliteit bieden dan het freelance bestaan
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_62641313
Sollicitatie is gecanceld omdat bedrijf de uitbreiding op de lange baan heeft geschoven
pi_62641381
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:52 schreef Liewec het volgende:
Waar werkte je dan?
Kewill
pi_62641382
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:54 schreef Leipo666 het volgende:
Nou ik was van plan om te gaan freelancen in de IT. dat plan heb ik maar even op de lange baan geschoven omdat mijn nu vaste inkomen met vast contract even iets meer stabiliteit bieden dan het freelance bestaan
Recessies in de IT lopen nooit gelijk met economische recessies. Die gebeuren altijd een paar jaar later. Momenteel is weer veel software aan vervanging toe, omdat ze inmiddels 8-10 jaar oud zijn (Gebouwd rond de y2k bug) en dat houdt wel aan.

Bovendien is automatiseren een onderdeel van kosten besparen. En dan hebben we ook nog dat permanente tekort aan ITérs
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_62641409
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:04 schreef existenz het volgende:

[..]

Recessies in de IT lopen nooit gelijk met economische recessies. Die gebeuren altijd een paar jaar later.
Oh?

* TS is programmeur
pi_62641485
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:04 schreef existenz het volgende:

[..]

Recessies in de IT lopen nooit gelijk met economische recessies. Die gebeuren altijd een paar jaar later. Momenteel is weer veel software aan vervanging toe, omdat ze inmiddels 8-10 jaar oud zijn (Gebouwd rond de y2k bug) en dat houdt wel aan.

Bovendien is automatiseren een onderdeel van kosten besparen.
sja hadden alle managers dat maar door, het is nu al duidelijk te merken dat bedrijven toch opzoek zijn naar kostenbesparingen en een dure freelancer/externe is dan de eerste die eruit vliegt
wil niet zeggen dat het het meest verstandige is wat die managers kunnen doen, maar zij krijgen ook alleen maar van hun baas (een niet IT manager) een lager budget opgelegt waar ze aan moeten gaan voldoen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_62641540
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:07 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

sja hadden alle managers dat maar door, het is nu al duidelijk te merken dat bedrijven toch opzoek zijn naar kostenbesparingen en een dure freelancer/externe is dan de eerste die eruit vliegt
wil niet zeggen dat het het meest verstandige is wat die managers kunnen doen, maar zij krijgen ook alleen maar van hun baas (een niet IT manager) een lager budget opgelegt waar ze aan moeten gaan voldoen
Ik zeg niet dat je er niets van merkt, maar vorig jaar en ook nu nog heb je de opdrachten voor het uitzoeken als freelancer. Dat zal wel wat minder worden. Maar vergeet niet dat de tarieven van freelancers/externen zeer hoog zijn. Daar zitten echt hele hoge marges op, die wel gedrukt zullen worden. Vooral financiele instellingen krijgen het moeilijk qua IT, dat wel.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:13:31 #10
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_62641685
Mijn baan is ook komen te vervallen per 1 december. Mag nog even afmaken waar ik mee bezig was en dan mag ik ook iets anders gaan doen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_62641806
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oh?

* TS is programmeur
Dure afkoop dan trouwens als het per direct is
pi_62641885
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:17 schreef existenz het volgende:

[..]

Dure afkoop dan trouwens als het per direct is
Dat lijkt mij ook ja. Ik ben op basis van 1040 uur aangenomen, en wordt op die manier afgekocht, en na 1040 uur zou ik een vastcontract krijgen.

Ben alleen bang dat van die afkoop ik weinig zie
pi_62642234
Mijn studiefinanciering is niet gestort en mijn loon had er ook al moeten zijn, dus denk ik dat de Rabobank failliet is of ib-groep en metro (duits bedrijf achter media markt en makro). Ik hoop dat laatste :p
pi_62642287
Of dergelijke instanties houden het geld wat langer vast voor de rente.
pi_62642564
IB-groep echt niet en de betaaldata staan op hun site. Metro ook niet, dus de Rabobank is waarschijnlijk gevallen en Wouter 'The Boss' Bos gaat dat dit weekend weer even fixen.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:43:00 #16
181478 IdealCrash
Don't believe the hype!
pi_62642700
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:29 schreef northernlight81 het volgende:
Mijn studiefinanciering is niet gestort (...) Rabobank
OK ik ben dus niet de enige met zonder stufi bij de Rabo...
Misschien om 15u? Normaal gesproken zijn ze netjes op tijd.
pi_62642882
Jij wilde ook een topic aanmaken dat de rabobank failliet is, maar besloot maar in dit topic te gaan kijken?
pi_62643001
, schitterend weer. Gebruik ff allemaal de search en zoek op Rabo. Zie je meteen waarom het verrekkes lastig voor Rabo is om failliet te gaan.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:50:45 #19
181478 IdealCrash
Don't believe the hype!
pi_62643009
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:47 schreef northernlight81 het volgende:
Jij wilde ook een topic aanmaken dat de rabobank failliet is, maar besloot maar in dit topic te gaan kijken?
Nee, denk dat LeeHarveyOswald gelijk heeft. Rabo wacht gewoon eventjes.
pi_62643069
Rabobank is trouwens altijd al goed geweest in paar uurtjes rente trekken...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:59:25 #21
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62643313
Aandelen Fortis gekocht in April, nuff said.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62643397
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:59 schreef Public_NME het volgende:
én werkloos, dan ben je wel dubbel genaaid ja

kwam jij nou ook op de meet ?
pi_62643975
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:50 schreef existenz het volgende:
, schitterend weer. Gebruik ff allemaal de search en zoek op Rabo. Zie je meteen waarom het verrekkes lastig voor Rabo is om failliet te gaan.
Uuh, dit was natuurlijk niet serieus bedoelt Sherlock.
Ik ga echt niet concluderen dat Rabo failliet is omdat ik mijn stufi en loon misschien een paar uur later heb....
pi_62644704
Ik kreeg eind september een baan aangeboden bij - jawel - Fortis! Had al een voorlopige arbeidsovereenkomst getekend, toen de definitieve moest komen kreeg ik te horen dat ze bij Fortis alle lopende sollicitaties gingen stopzetten.. Heb nu ergens anders een leukere baan gevonden, dat wel .
pi_62647642
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:59 schreef Public_NME het volgende:
wow,tegen welk verlies heb je ze verkocht?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62649993
Ik snap dat niet precies met dat Fortis aandeel. Dat aandeel wat het nu is, is Fortis min het Nederlandse deel en het deel van die Franse bank (BNP). Maar dan krijgen de huidige aandeelhouders toch ook een deel van dat vermogen dat door Bos en die Fransen wordt betaald?

Sowieso heb ik gehoord dat de Nederlandse aandeelhouders van Fortis ook gebruik kunnen maken van die compensatieregeling van de Belgische overheid.

Niet dat het daardoor niet erg is ofzo, ik hoop van harte dat er niemand hier in de problemen komt of is gekomen door deze crisis. Een beetje verlies kom je wel overheen. Natuurlijk heb je het zelf voor zover in de hand dat je geen geld moet beleggen wat je nodig hebt of geleend hebt. Maar je baan is toch wat anders en als zelf overheden geld naar die Ijslandse bank gaat brengen kun je het burgers niet kwalijk nemen dat ze het ook doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')