abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 17:38:50 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541544
Van het weekend een hele discussie gehad met een trotse moeder die helemaal onder de indruk was van dit ding. Het verkooppraatje is blijkbaar dat het kind de houding aanneemt die het in de baarmoeder ook had ofzo en da's blijkbaar goed voor het kind.
Volgens mij is het gewoon een emmer zoals elke andere emmer en lacht de bedenker van dit fenomeen zich dagelijks de ballen uit de broek.

Wat is nu de toegevoegde waarde van die emmer een tummietub Of is het gewoon weer zo'n ding dat (aanstaande) ouders kopen uit angst dat ze het niet goed doen en daarom alles geloven wat een verkoper ze wijsmaakt

If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_63541610
Kinderloze users die zich druk maken over zaken en verantwoordelijkheden waar ze verstand van denken te hebben maar daadwerkelijk geen zak van begrijpen
  woensdag 26 november 2008 @ 17:45:58 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541657
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Kinderloze users die zich druk maken over zaken en verantwoordelijkheden waar ze verstand van denken te hebben maar daadwerkelijk geen zak van begrijpen
users die denken andere users te kennen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_63541663
Je hebt gelijk.
Een emmer heeft waarschijnlijk hetzelfde effect.

Vind sowieso dat er gruwelijk hoge prijzen worden gevraagd voor alles wat met kinderen te maken heeft. De fabrikanten lachen zich suf.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 17:46:49 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63541679
ik heb een gewoon badje op een standaard, en ik hoef die nieuwerwetse zooi allemaal niet. ik zou trouwens niet eens weten hoe ik mijn kind vast moet houden in zo'n tummyding .. ik vind het een onding
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 26 november 2008 @ 17:49:33 #6
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63541726
Ik had er destijd eentje gekregen voor de geboorte van ons jongste kind.
Ik reageerde net als jij: "Leuk, een emmer!" Maar volgens de gever kon ik, als moderne moeder, toch echt niet zonder.
Welgeteld 1 keer heeft Zoon in de emmer gezeten; ik vond het gedoe en kreeg niet de indruk dat Zoon zich veel meer op z'n gemak voelde in een emmer dan in een badje.

Later heb ik 'm weggegeven aan een zwangere vriendin; die gebruikte 'm voor de handwas.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_63541734
* MarMar denkt er net zo over als TS.

Bovendien kan je met een tummytub helemaal niet goed overal bij om te wassen zonder zelf tot je ellebogen in het water te zitten.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:51:09 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541758
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:49 schreef doeka het volgende:
I
Later heb ik 'm weggegeven aan een zwangere vriendin; die gebruikte 'm voor de handwas.
pi_63541759
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Nou, leg jij het grote voordeel van deze wasmand maar even uit dan. Het is gewoon een handig formaat emmer zonder scherpe randjes.

Edit: Gezien de reacties van anderen hier, komt het woord handig inmiddels te vervallen
pi_63541784
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:51 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Nou, leg jij het grote voordeel van deze wasmand maar even uit dan. Het is gewoon een handig formaat emmer zonder scherpe randjes.
Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub. Het gaat mij meer erom dat de TS daar hele discussies over aangaat met een blije trotse moeder.
pi_63541810
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:52 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub. Het gaat mij meer erom dat de TS daar hele discussies over aangaat met een blije trotse moeder.
Dan mag TS z'n mening toch wel geven? Of mogen alleen de mensen met kinderen dat?
pi_63541811
quote:

Ja, want dat staat helemaal nergens
  woensdag 26 november 2008 @ 17:55:29 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541846
quote:

[..]

zolang jij de verhoudingen tussen mij en de betreffende trotse moeder niet kent, gaat je dat geen hol aan
pi_63541860
Overigens kan ik me voorstellen dat onzekere nieuwe ouders zo'n tummytub fijner vinden omdat je kind er niet in kan wegzakken etc.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:57:52 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541881
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan mag TS z'n mening toch wel geven? Of mogen alleen de mensen met kinderen dat?
uiteraard.. want als je geen kinderen hebt, heb je er ook geen verstand van

waar hij nu precies vandaan haalt dat ik geen kinderen zou hebben is me wel weer een raadsel...
  woensdag 26 november 2008 @ 17:58:22 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541886
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:56 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Overigens kan ik me voorstellen dat onzekere nieuwe ouders zo'n tummytub fijner vinden omdat je kind er niet in kan wegzakken etc.
maar ook dan moet je je kind nog vasthouden.. net als in een normaal badje..
pi_63541905
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

maar ook dan moet je je kind nog vasthouden.. net als in een normaal badje..
Uiteraard. Maar mocht het kind je even "ontglippen" dan ligt ie niet meteen onder water.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:59:47 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63541911
Ik heb gewoon een gele emmer gebruikt. Van Curver geloof ik. Werkte net zo goed. Zal vanavond even zoeken voor een foto. Leukste: nu een foto maken met dezelfde emmer en hetzelfde kind.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 november 2008 @ 18:07:42 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63542028
Nooit gehad/gebruikt... Kan er dus eigenlijk geen oordeel over geven. Ik had 'gewoon' een babybadje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63542200
Ik heb er ook één gekregen en Leander vond het wel erg relaxed
Tot hij 2 maanden oud was, ging staan in dat ding en ik hem met geen mogelijkheid meer tot verder dan zijn navel in het water kon krijgen

Nu hebben we een soort wastobbe, dat werkt als een tierelier
pi_63542235
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar mocht het kind je even "ontglippen" dan ligt ie niet meteen onder water.
Ow jawel hoor
In die van mij zou hij absoluut meteen koppie onder gaan, dus het maakt weinig uit.
Die van mij is dan ook wel groot.

Eerst:
http://i40.photobucket.com/albums/e230/marchien1984/002-5.jpg

Nu:
http://i40.photobucket.com/albums/e230/marchien1984/DSC_2958.jpg
  woensdag 26 november 2008 @ 18:32:19 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63542476
Lijkt mij nou juist doodeng zo'n emmer, in een badje kun je 't kindje veel beter vasthouden. Mja de mijne waren alle 3 bij de geboorte niet veel meer dan 5 pond dus dan is zo'n emmer wel groot.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_63542573
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:32 schreef deedeetee het volgende:
Lijkt mij nou juist doodeng zo'n emmer, in een badje kun je 't kindje veel beter vasthouden. Mja de mijne waren alle 3 bij de geboorte niet veel meer dan 5 pond dus dan is zo'n emmer wel groot.
Vasthouden is het probleem niet hoor, Leander was 5 en een half pond en de emmer was inderdaad erg groot (het was ook nog één die groter is dan normaal) maar vasthouden ging prima! (en normaal hield ik hem beter vast dan aan één vinger in z'n mond uiteraard )
  Jubileum moderator woensdag 26 november 2008 @ 20:24:52 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63545337
Een emmer is vast net zo goed hoor, en stukken goedkoper dan een tub. Ik kreeg de mijne bij het kraampakket en heb er wel altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral toen ze nog klein waren vonden ze het badje maar eng groot en de Tub erg knus.
Het leuke aan zo'n doorzichtige emmer is dat je goed kunt zien hoe je kindje opkrult in het warme water af en toe zie je een voetje tegen de wand gedrukt
Mijn kindjes werden er altijd heerlijk ontspannen van.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63545609
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Een emmer is vast net zo goed hoor, en stukken goedkoper dan een tub. Ik kreeg de mijne bij het kraampakket en heb er wel altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral toen ze nog klein waren vonden ze het badje maar eng groot en de Tub erg knus.
Ja zo'n badje is ook enorm groot en in een tub voelt je kindje de 'grenzen'. Hier is hij in ieder geval erg goed gebruikt bij allebei de kids
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')