Ronduit treurig, inderdaad, vooral gezien de context. Het is niet bijzonder vreemd dat wanneer bepaalde mensen zich nogal ongenuanceerd van één kant laten zien daar een stevige reactie op komt die van een tegenovergestelde mening getuigt, denk je wel? Je bent vast heel mooi en vooral héél slank, maar wel een beetje dommig, excusez moi.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:37 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
De topictitel is 'is dit dik?' en jij verbaast je erover als in de reacties de term 'dik' valt?
Ik heb GEEN MENING geuit over de termen die je noemt, leg me die dus ook niet in de mond. Ik heb alleen opgemerkt dat als in een soort van Godwin's law vroeg of laat altijd het woord 'gratenpakhuis' voorbij moet komen en dat ik dat treurig vind. Niets meer, niets minder.
Precies, en ik denk dat dat zeker te maken heeft met die ongenuanceerdheid (is dat een goed woord?quote:Op woensdag 26 november 2008 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind voor de 'jeugd' juist zorgelijk, dat normale mensen, die niet Mager of Dun zijn, maar ook niet Dik zijn (gewoon, normaal dus, je hoeft niet afgetrained te zijn om 'ermee door te kunnen) wél bestempeld worden als DIK.
De meisjes (en soms ook jongens) die op hun 11e al horen dat hoe zij eruit zien DIK 'is' die zich uit gaan hongeren om maar 'mooi' te worden, dát vind ik zorgen.
die nuances, heerlijkquote:Op woensdag 26 november 2008 20:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vind het te dik om mooi/aantrekkelijk te vinden. Dus ja, ze is ik vind haar dik.
En hij worstelde verder.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:45 schreef keesjeislief het volgende:
Ronduit treurig, inderdaad, vooral gezien de context. Het is niet bijzonder vreemd dat wanneer bepaalde mensen zich nogal ongenuanceerd van één kant laten zien daar een stevige reactie op komt die van een tegenovergestelde mening getuigt, denk je wel?
Er valt niet zoveel aan te nuanceren he. Dik is namelijk geen vast gegeven.quote:
Derhalve geloof ik van bovenstaande ook niet zoveel. Je maakt je nogal druk om de perceptie van anderen bij 'dik'.quote:voor een volwassen iemand als ik is het niet meer boeiend wat een ander van me vindt. Ik kom aan of val af als ik dat zelf wil/leuk vind en de rest kan me geen moer schelen.
Kijk maar naar de tweede foto, het is toch vreselijk wat dat meisje zichzelf aandoet, alleen maar om aan een ideaalbeeld te voldoen?quote:Op woensdag 26 november 2008 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
voor een volwassen iemand als ik is het niet meer boeiend wat een ander van me vindt. Ik kom aan of val af als ik dat zelf wil/leuk vind en de rest kan me geen moer schelen.
Ik vind voor de 'jeugd' juist zorgelijk, dat normale mensen, die niet Mager of Dun zijn, maar ook niet Dik zijn (gewoon, normaal dus, je hoeft niet afgetrained te zijn om 'ermee door te kunnen) wél bestempeld worden als DIK.
De meisjes (en soms ook jongens) die op hun 11e al horen dat hoe zij eruit zien DIK 'is' die zich uit gaan hongeren om maar 'mooi' te worden, dát vind ik zorgen.
Nee, mij boeit het niet of jij na het kijken in mn FoBo denkt 'jezus, wat een lelijk vadsig wijf', ik ben volwassen genoeg om zélf te bepalen wat ik mooi vind en bij mezelf vind passen, maar de jonge mensen wiens groei nog niet eens is gestopt die zichzelf uithongeren om aan een ideaalbeeld te voldoen, dát vind ik eng
en jij hebt nooit leren lezenquote:Op woensdag 26 november 2008 21:00 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Er valt niet zoveel aan te nuanceren he. Dik is namelijk geen vast gegeven.
[..]
Derhalve geloof ik van bovenstaande ook niet zoveel. Je maakt je nogal druk om de perceptie van anderen bij 'dik'.
Toe maar, jouw soort mensen nog wel.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en jij hebt nooit leren lezenjouw mening over wát dan ook kan mij persoonlijk dan ook weinig boeien, maar wel als jouw soort mensen kinderen van 11 de vernieling in helpt
Iemand kan mooi of lelijk zijn afhankelijk de definities van de beoordelende persoon, dat maakt iemand mooi/lelijk. Iemand kan prima zeggen ze is lelijk/mooiquote:Op woensdag 26 november 2008 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
kijk, daar zeg je ineens iets heel anders:
wat jij mooi VINDT, is iets anders dan zeggen dat iets mooi IS (of lelijk for that matter).
vind ik (quote:Op woensdag 26 november 2008 21:16 schreef zquing het volgende:
[..]
Iemand kan mooi of lelijk zijn afhankelijk de definities van de beoordelende persoon, dat maakt iemand mooi/lelijk. Iemand kan prima zeggen ze is lelijk/mooi
Als iemand dik is kan ik diegene nog heel aardig vinden en even goede vrienden zijn, maar als ik mij niet fysiek tot diegene aangetrokken voel dan houdt het toch echt op. Dus het heeft wel degelijk met een eisenpakket te maken. Net als je geen relatie gaat beginnen met iemand die te dom is om te poepen.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:27 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ieder z'n ding, maar van die laatste zin begrijp ik echt helemaal niets. Ik ben met meisjes in allerlei soorten en maten geweest en was op allemaal verliefd. Ik kan me eerlijk gezegd helemaal niet voorstellen dat je je aangetrokken voelen tot iemand te maken heeft met een eisenpakket. Iedereen heeft weliswaar een idee van een ideaal lekker dier, maar in de praktijk kan ik even goed ontzettend verliefd worden op iemand die daar eigenlijk helemaal niet aan voldoet. Maar goed, da's teveel offtopic.
.
aangezien schoonheid per definitie subjectief is, kan je 't prima uitspreken als feit, aangezien absolute schoonheid niet bestaat. Ik vind(quote:Op woensdag 26 november 2008 21:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
vind ik () niet
want aangezien een mening altijd persoonlijk is, kun je nooit voor iedereen spreken en kun je er dus geen feit van maken....
Men zegt ook wel 'Hitler ís een lul' maar dat vónden die volgelingen van hem nietzeg maar...
ok, misschien een beetje appels en peren, dat geef ik toe, máár, ik vind (
) niet dat je alles zomaar mag uitspreken alsof het een feit is, omdat het kan leiden tot kwetsuren die nergens voor nodig zijn
Niet zo lang geleden waren dames als Mae West en Marilyn Monroe nog woest aantrekkelijk - met hogere confectiematen dan deze dame.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
bloep123, anno 2008 is dit in NL wel een normaal postuur. Bijna de helft van de volwassenen heeft overgewicht.
Agreed. Behalve als ze 1,80 zijn ofzo. Dan mag 65 ook nog welquote:Op woensdag 26 november 2008 15:44 schreef de_boswachter het volgende:
Zoals ik al aangaf in 1 van die topics:
Elke vrouw die meer dan 60 KG weegt is dik.
Ik ben een 'zij'quote:Op woensdag 26 november 2008 20:29 schreef ShadyLane het volgende:
Welnee. Hij vraagt niet om een sec 'ja dik' of 'nee niet dik'. Hij geeft ook de mogelijkheid van nuances.
Ik wel,quote:Op woensdag 26 november 2008 22:28 schreef Sera_sera het volgende:
Vind 'r absoluut niet dik! Mooie rondingen, mooi vrouwelijk figuur! Zou het niet erg vinden er zo uit te zien hoor...
Maat 34 is juist altijd wegquote:Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind 't ook opvallend dat alle mensen de mensen met een gemiddelde maat 40 'dik' vinden, terwijl dat juist altijd de maat is die je nergens meer kunt krijgen, en er altijd 34-jes overblijvenook 36 hangt er langer dan 38 en 40..
deze dame heeft gok ik zo qua broeken een 40 en topjes 38... (wel fit voor grotere borstendus moet wel goede BH dragen)...
Ach, en ik heb ook lang nog bóven de maat 40 gezeten, en ook die maten zijn verbazend snel uitverkocht.
Hiermee zeg ik niet dat dit dus de standaard is en dus mooi is, néé, maar wel dat het ideaalbeeld verre van de realiteit is gedwaald en dat nooit iedere hier schreeuwende man een persoon met een maatje 34 aan de haak zal slaan/kan slaan..
Daar kopen winkels minder van inquote:Op woensdag 26 november 2008 22:43 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Maat 34 is juist altijd weg?!
Pffff, wat een gedoe. Nogmaals, ik vind het vreemd dat je alleen dat 'gratenpakhuis' eruit pikt om op te reageren en alle voorgaande minder flatterende termen aangaande dikkere vrouwen blijkbaar niet het reageren waard vond. Dat onderscheid, daar gaat het om, snap je??quote:Op woensdag 26 november 2008 20:55 schreef ShadyLane het volgende:
Lieve schat, voel je niet zo aangevallen. Je hebt net zelf ook door middel van een thumbs-up-reactie op een bericht dat zegt: "treurig dat er met termen als vadsig en gratenpakhuis gestrooid wordt" aangegeven dat je blijkbaar je eigen woordkeuze ook niet zo prettig vond. Je bent het kennelijk met me eens, want meer dan dat zei ik niet
Je fysiek tot iemand aangetrokken voelen is een onderdeel van verliefdheid, mijn punt was dan ook dat ik me blijkbaar tot allerlei verschillende types aangetrokken kan voelen. Maar goed, zoals gezegd, ieder z'n ding wat dat betreftquote:Op woensdag 26 november 2008 21:27 schreef ssebass het volgende:
[..]
Als iemand dik is kan ik diegene nog heel aardig vinden en even goede vrienden zijn, maar als ik mij niet fysiek tot diegene aangetrokken voel dan houdt het toch echt op. Dus het heeft wel degelijk met een eisenpakket te maken. Net als je geen relatie gaat beginnen met iemand die te dom is om te poepen.
Wat is daar mis mee? Ze is waarschijnlijk al in de 30 en heeft er al 2 blagen uitgegooid.quote:
Laat me nou gewoon even in mijn fantasie levenquote:Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
Hiermee zeg ik niet dat dit dus de standaard is en dus mooi is, néé, maar wel dat het ideaalbeeld verre van de realiteit is gedwaald en dat nooit iedere hier schreeuwende man een persoon met een maatje 34 aan de haak zal slaan/kan slaan..
Ga jij jezelf nou maar lekker opknopenquote:Op woensdag 26 november 2008 22:31 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Agreed. Behalve als ze 1,80 zijn ofzo. Dan mag 65 ook nog wel!
Niet per sé een vrouw waar ik vrolijk van word, te poldermodel. Liever wat fijner/kleiner voor mij.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:39 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Te dik? Normaal? Lekker (gevuld)?
Ooh kom op zegquote:Op donderdag 27 november 2008 06:51 schreef Nantes het volgende:
[..]
Ga jij jezelf nou maar lekker opknopen.
OT:
Ik vind haar mollig, niet te dik.
Mooi vind ik het overigens niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |