*Bokser checkt inquote:Zijn er nog meer mensen die gewoon als hobby (dus geen wedstrijden enzo) kickboksen? Of evt. Thaiboksen en aanverwante sporten?
Ik was begonnen om na een dubbele hernia en de daar uit voortgekomen angst voor pijn en onzekerheid over het functioneren van mijn lichaam kwijt te raken. Dat was al binnen vier keer een feit.quote:Waarom doe je het? Voor de techniek? De zelfverdediging? Of doe je het vooral voor je lichaam?
is een achterwaardse highkick hetzelfde als een roundhouse?quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:35 schreef Faithy het volgende:
Gisteren mocht weer
Was echt een heerlijke les.
Mn studiegenoten waren er niet bij, maar gelukkig waren er wat anderen die de cursus al hadden gevolgd en waarbij je dus lekker kon trappen![]()
Hebben combinatieoefeningen gedaandus in een 'oefening' beide partijen verdedigen en aanvallen.
Met oa. highkicks, frontkicks en achterwaartse highkicks
Vooral de highkicks vind ik heerlijk
Ga binnenkort 's kijken voor mooie eigen scheen-/voetbeschermers, want die van daar stinken toch wel zó erg!
Waar?quote:Op donderdag 27 november 2008 20:30 schreef d4tchb4lld0g het volgende:
Ik doe nu 4 weken aan kickboksen. De reden dat ik er op ben gegaan is dat ik graag meer conditie wil hebben en mijn overgewicht tegen wil gaan.
Ik boks op de maandag-avond.. Kickboksen op de dinsdag- en vrijdag avond, en als het toe laat op de woensdagavond ook nog.
Meestal voor het kickboksen aan pak ik 1 uur fitness en probeer ik doordeweeks als ik tijd heb nog extra te fitnessen.
En die pijn die is zo lekker.. helemaal als je de volgende dag wakker word en helemaal stram bent.. heerlijk gewoon...
misschien, zo'n ronde trap zeg maarquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
is een achterwaardse highkick hetzelfde als een roundhouse?
Hmm. Nouja, ik ben (nog) een amateurvechter, dus wat dat betreft! Net toevallig een wedstrijd van Perry Ubeda gezien trouwens, van gisteravond. Hij kreeg helaas wel tikkies.quote:Op zondag 30 november 2008 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
nou nee, tuurlijk ook als je zelf wedstrijden doet, maar in het MMA topic ging het vooral over de profi-wedstrijden en dat vond ik zelf wat minder interessant
jij bent een meester!quote:Op zondag 30 november 2008 17:10 schreef Jajong het volgende:. Mag je hier alleen reageren als je en hobbyist bent?
.
quote:Op zaterdag 29 november 2008 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
misschien, zo'n ronde trap zeg maar![]()
Ik ben de noob hier hè?
quote:
ik moet mezelf eerst weer in shape krijgen voor ik weer durf te trainen?!quote:Op zondag 30 november 2008 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
donderdag weermaar misschien ook niet.. ff vragen of we om 16.00uur kunnen, anders moet ik weekje overslaan ivm sinterklaasviering en studentenfeest waar we die avond heen moeten
Raak in shape door te trainen?quote:Op zondag 30 november 2008 18:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik moet mezelf eerst weer in shape krijgen voor ik weer durf te trainen?!
quote:Op zondag 30 november 2008 18:34 schreef Jajong het volgende:
[..]
Raak in shape door te trainen?
Ik heb er ook anderhalf maand uitgelegen en heb gisteren weer voor het eerst gesparred, dat is fucking eng! Je techniek enzo onthoud je wel maar de reacties op stoten en trappen gaat echt snel weg. Moet wel weer een beetje wennen
.
quote:Op donderdag 4 december 2008 00:47 schreef Jajong het volgende:
Ik heb een bult op mijn scheen, niet te zuinig. Ook is mijn knie blauw en kan ik door lowkicks even geen trappen meer lopen. Voor de rest heb ik een blauw oog en spierpijn waar je misselijk van wordt.
Wedstrijdtraining is SEXY!
gaat vanzelf wel weer wegquote:Op vrijdag 5 december 2008 10:48 schreef Faithy het volgende:
ja, hoe erg kun je je eigenlijk blesseren op je scheen..
heb begin oktober een flinke bult opgelopen op mn scheen, maar die zit er nu nog steeds
ik krijg net weer gevoel in mijn schenenquote:Op vrijdag 5 december 2008 11:06 schreef Faithy het volgende:
neuh, niet erg, maar voel 'm nog wel bij het schoppen
Je scheen kan je zeer erg blesseren. Als je een botkneuzing o.i.d. oploopt kan dat wel maanden duren. Het is vooral een shitblessure omdat het niet erg genoeg is om niet te trainen, dus denk je elke training "ach, ik doe gewoon rustig aan" en dan trap je tijdens sparren o.i.d. weer op een elleboog en ben je weer zuurquote:Op vrijdag 5 december 2008 10:48 schreef Faithy het volgende:
ja, hoe erg kun je je eigenlijk blesseren op je scheen..
heb begin oktober een flinke bult opgelopen op mn scheen, maar die zit er nu nog steeds
damn dat klinkt nasty!quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:18 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je scheen kan je zeer erg blesseren. Als je een botkneuzing o.i.d. oploopt kan dat wel maanden duren. Het is vooral een shitblessure omdat het niet erg genoeg is om niet te trainen, dus denk je elke training "ach, ik doe gewoon rustig aan" en dan trap je tijdens sparren o.i.d. weer op een elleboog en ben je weer zuur.
Daar heb ik nu last van.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Wel uitkijken met die spier naast je scheenbeen, dat is echt een bitch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |