abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 08:01:27 #1
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_63527647
Ik ben vorige week een aantal dagen in Limburg geweest en ging eens voor het gemak "treinen"
Het kaartje kostte mij 42 euro, en tijdens die lange reis had ik gezelschap van iemand die dagelijk dit traject moet afleggen.
Normaliter pleeg ik mijn reisjes per auto af te leggen en heb gemerkt dat door de dalende brandstofprijzen het bedrag bij de pomp ruwweg 20 % minder is dan voorheen.
Volgens mijn reisgenoot is dit niet te merken in het openbaar vervoer en zijn de kaartjes net zo duur als normaal en willen ze zelfs nog de tarieven verhogen.

Als bij de benzinepomp zo makkelijk de prijzen aangepast kunnen worden gaat dit natuurlijk ook op voor treinen die dezelfde brandstof gebruiken.

Nu is mijn vraag: Waarom onderneemt niemand (reizigersvereniging ROVER bijv.) iets tegen dit soort diefstal??

ik krijg toch wel een beetje medelijden met de treinreiziger zo langzamerhand..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_63527671
bel ze op
  woensdag 26 november 2008 @ 08:10:33 #3
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_63527706
Hmmm volgens mij zijn de treinkaartjes in de piek van de brandstofprijzen van dit jaar gelijk gebleven, dus wat zeur je, als ze doen wat jij voorstelt dan worden die prijzen alleen maar hoger...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_63527712
Omdat zo'n tarief bepaald wordt op een bepaald moment en dan voor langere tijd moet gelden. Het fluctueert niet zoals brandstof prijzen.
  woensdag 26 november 2008 @ 08:13:32 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63527723
Bovendien worden de subsidies voor de treinkaartjes mede betaald uit de accijnsopbrengsten. De automobilist bloedt al jaren voor dat kut-OV, mogen zij ook eens een voordeeltje hebben tov datzelfde kut-OV?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_63527754
Omdat ROVER hullies zijn
pi_63527770
Ik heb immer moeite met het betalen voor de trein, want of ik er nu wel of niet inzit de trein rijdt toch.
  woensdag 26 november 2008 @ 09:28:21 #8
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_63529049
Omdat treinen veelal op elektra werken misschien?
pi_63529269
Och gut, alle asfaltrukkertjes hier verzamelen graag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63531809
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:01 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ik ben vorige week een aantal dagen in Limburg geweest en ging eens voor het gemak "treinen"
Het kaartje kostte mij 42 euro, en tijdens die lange reis had ik gezelschap van iemand die dagelijk dit traject moet afleggen.
Normaliter pleeg ik mijn reisjes per auto af te leggen en heb gemerkt dat door de dalende brandstofprijzen het bedrag bij de pomp ruwweg 20 % minder is dan voorheen.
Volgens mijn reisgenoot is dit niet te merken in het openbaar vervoer en zijn de kaartjes net zo duur als normaal en willen ze zelfs nog de tarieven verhogen.

Als bij de benzinepomp zo makkelijk de prijzen aangepast kunnen worden gaat dit natuurlijk ook op voor treinen die dezelfde brandstof gebruiken.

Nu is mijn vraag: Waarom onderneemt niemand (reizigersvereniging ROVER bijv.) iets tegen dit soort diefstal??

ik krijg toch wel een beetje medelijden met de treinreiziger zo langzamerhand..
Jij denkt dat er benzine uit de bovenleidingen van de treinen stroomt ?

Naast dat voor 2 passagiers de trein nogsteeds goedkoper is dan de auto, is vaak je reistijd korter, je kan gewoon lekker een boek lezen of slapen, en de kans op ongelukken is veel kleiner. Dus opzich is je medelijden onterecht
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63531830
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bovendien worden de subsidies voor de treinkaartjes mede betaald uit de accijnsopbrengsten. De automobilist bloedt al jaren voor dat kut-OV, mogen zij ook eens een voordeeltje hebben tov datzelfde kut-OV?
Ja, dat mag. Als meer mensen de auto laten staan voor de trein, zijn er minder files en minder ongelukken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63532073
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Jij denkt dat er benzine uit de bovenleidingen van de treinen stroomt ?

Naast dat voor 2 passagiers de trein nogsteeds goedkoper is dan de auto, is vaak je reistijd korter, je kan gewoon lekker een boek lezen of slapen, en de kans op ongelukken is veel kleiner. Dus opzich is je medelijden onterecht
Bij afstanden van >50 km met 1 of meer overstappen gaat dit echt niet op.
Verder kan ik geen muziek luisteren in de trein (ik heb het niet zo op oordopjes, etc) en kan je niet roken.
Dat ik wat duurder uit ben neem ik voor lief voor de luxe die ik er voor terug krijg
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63532215
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bij afstanden van >50 km met 1 of meer overstappen gaat dit echt niet op.
Verder kan ik geen muziek luisteren in de trein (ik heb het niet zo op oordopjes, etc) en kan je niet roken.
Dat ik wat duurder uit ben neem ik voor lief voor de luxe die ik er voor terug krijg
Juist op grote afstanden is de trein sneller; relatief weinig stops (je zal met een auto meer stoplichten tegenkomen dan dat je met de trein stations tegen komt), trein rijdt 140; trein rijdt behoorlijk recht-toe-recht-aan, daarnaast geen files.

Overigens mag je in lease/huur auto's ook niet roken ("dit is een rookvrijewerkplek-stickers")

Ga maar na: Amersfoort Zwolle is ca. 70? kilometer. De trein doet dit in 40 minuten. In de spits zal je er met de auto een uurtje of 2/3 over doen. Ook buiten de spits zal je reistijd nog meer dan een uur bedragen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 26 november 2008 @ 14:58:46 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63537309
Als de benzineprijzen stijgen, stijgen de treinkaartjes toch ook niet?
Wat een gelul.
pi_63537588
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Juist op grote afstanden is de trein sneller; relatief weinig stops (je zal met een auto meer stoplichten tegenkomen dan dat je met de trein stations tegen komt), trein rijdt 140; trein rijdt behoorlijk recht-toe-recht-aan, daarnaast geen files.

Overigens mag je in lease/huur auto's ook niet roken ("dit is een rookvrijewerkplek-stickers")

Ga maar na: Amersfoort Zwolle is ca. 70? kilometer. De trein doet dit in 40 minuten. In de spits zal je er met de auto een uurtje of 2/3 over doen. Ook buiten de spits zal je reistijd nog meer dan een uur bedragen.
Trein Leeuwarden - Amsterdam
trein 2 uur en drie kwartier
auto 1 uur en een kwartier

Eindhoven groningen
trein +/- 3 uur
auto 2 uur 30 minuten

Dan reken ik wel buiten de spits om
Verder zei ik toch ook duidelijk 1 of meer keer overstappen: Amersfoort Zwolle hoef je niet over te stappen. Verder ben jij nooit in 40 minuten van je plaats van vertrek in Amersfoort op je plaats van bestemming in Zwolle. Je hebt namelijk daarvoor en daarna ook reistijd nodig. En als jij er 2 tot 3 uur over doet in de spits vraag ik me serieus af of je niet gewooon hebt liggen pitten
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63537871
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:58 schreef BasEnAad het volgende:
Als de benzineprijzen stijgen, stijgen de treinkaartjes toch ook niet?
Wat een gelul.
Dat is dan diefstal de andere kant op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63537995
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Juist op grote afstanden is de trein sneller; relatief weinig stops (je zal met een auto meer stoplichten tegenkomen dan dat je met de trein stations tegen komt), trein rijdt 140; trein rijdt behoorlijk recht-toe-recht-aan, daarnaast geen files.
Jij reist niet zo heel veel?

Zelfs iin de spits ben ik sneller met de auto van Groningen naar Woerden dan met de trein.
quote:
Overigens mag je in lease/huur auto's ook niet roken ("dit is een rookvrijewerkplek-stickers")
Hoe kom je aan deze wijsheid/onzin? Meeste huurbedrijven hebben inderdaad een rookverbod in hun auto's maar leasemaatschappijen niet zo mag ik gewoon roken in mijn auto.
quote:
Ga maar na: Amersfoort Zwolle is ca. 70? kilometer. De trein doet dit in 40 minuten. In de spits zal je er met de auto een uurtje of 2/3 over doen. Ook buiten de spits zal je reistijd nog meer dan een uur bedragen.
Ga eens achter je pc vandaan en kom eens buiten.
pi_63538263
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Trein Leeuwarden - Amsterdam
trein 2 uur en drie kwartier
auto 1 uur en een kwartier

Eindhoven groningen
trein +/- 3 uur
auto 2 uur 30 minuten

Dan reken ik wel buiten de spits om
Verder zei ik toch ook duidelijk 1 of meer keer overstappen: Amersfoort Zwolle hoef je niet over te stappen. Verder ben jij nooit in 40 minuten van je plaats van vertrek in Amersfoort op je plaats van bestemming in Zwolle. Je hebt namelijk daarvoor en daarna ook reistijd nodig. En als jij er 2 tot 3 uur over doet in de spits vraag ik me serieus af of je niet gewooon hebt liggen pitten
Afsluitdijk is inderdaad een grote tijdswinst. In mn tijd dat ik in Rotterdam op school zat, en in Leusden woonde deed ik over die afstand dagelijks een uur en twintig minuten (huidige dienstregeling zal dat 5 a 10 min meer zijn)

In de tijd dat ik in Rotterdam woonde en in Amersfoort werkte, een uur en een kwartier. Deur naar deur. Beide tijden zijn onmogelijk met de auto te doen, zeker in de spits. Beide met overstap trouwens (metro en bus).

De paar keer dat ik met een vierwiellig voertuig van Amersfoort naar Zwolle ging, stond alles finaal vast. Het schijnt dat het daar een soort van gigafile is.

Daarnaast ben je met de auto van zo veel andere tijdsbepalende factoren afhankelijk; naast files dus stoplichten, rotondes, verkeersdoseringslichten, snelheidsbeperkingen (immers, een trein hoeft niet 30 tot 120 te rijden maar blaast gewoon met 140, sporadisch 110, door), ....
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63538376
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij reist niet zo heel veel?
Juist wel.
quote:
Zelfs iin de spits ben ik sneller met de auto van Groningen naar Woerden dan met de trein.
[..]
Routeplanners zeggen:
Trein: 2 uur en 24 minuten.
Auto: 2 uur en 36 minuten.

Dat is dus zonder file.
quote:
Hoe kom je aan deze wijsheid/onzin? Meeste huurbedrijven hebben inderdaad een rookverbod in hun auto's maar leasemaatschappijen niet zo mag ik gewoon roken in mijn auto.
[..]
De mooie stickers, vaak op de airbag aan de bijrijderskant
quote:
Ga eens achter je pc vandaan en kom eens buiten.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63538585
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:58 schreef BasEnAad het volgende:
Als de benzineprijzen stijgen, stijgen de treinkaartjes toch ook niet?
Wat een gelul.
Ja ik snap hier het idee ook niet helemaal achter.. Neemt overigens niet weg dat de prijzen veel te hoog zijn, maar dit heeft weinig met elkaar te maken lijkt me.
pi_63538587
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Juist wel.
[..]

Routeplanners zeggen:
Trein: 2 uur en 24 minuten.
Auto: 2 uur en 36 minuten.

Dat is dus zonder file.
En nu van deur tot deur op het station van Woerden hoef ik namelijk niet te zijn, overigens doe ik er nog geen 2 uur over, deur tot deur, van mijn huis in Groningen naar kantoor in Woerden op maandagochtend.
[..]
quote:
De mooie stickers, vaak op de airbag aan de bijrijderskant
En waar heb je het nu over, huur of lease? Mijn bedrijf werkt met 3 leasemaatschappijen en geen enkele heeft een rookverbod.
[..]
quote:
Je geeft nog steeds geen blijk van veel buiten te komen. Routeplanners kan ik ook vinden op internet, het probleem alleen is dat die een indicatie geven gebasseerd op een veel te lage snelheid, ik haal op lange afstanden snelweg ook makkelijk een half uur van de geschatte reistijd die mijn nav aangeeft af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2008 15:44:58 ]
  woensdag 26 november 2008 @ 15:46:16 #22
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_63538644
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:58 schreef BasEnAad het volgende:
Als de benzineprijzen stijgen, stijgen de treinkaartjes toch ook niet?
Wat een gelul.
Peijs verhoogt tarieven strippenkaart met 2,6 procent
Nieuwsbericht | 22-09-2005


Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft de tarieven voor het stads- en streekvervoer vastgesteld die per 1 januari 2006 ingaan. Gemiddeld stijgen ze met 2,6 procent. Behalve de reguliere compensatie van de algemene kostenstijging voor de vervoersbedrijven, omvat de tariefsverhoging ook een gedeeltelijke tegemoetkoming in de gestegen brandstofkosten.

De minister van Verkeer en Waterstaat bepaalt elk jaar rond deze tijd de tarieven voor vervoerbewijzen in het stads- en streekvervoer als strippenkaarten, kortingskaarten en abonnementen. Dit jaar kreeg de vaststelling van de tarieven een extra dimensie door de hoge brandstofprijzen waar de vervoersbedrijven onder lijden. Minister Peijs heeft een roep om compensatie gedeeltelijk gehonoreerd door 1,4 procent van de tariefsverhoging te bestemmen voor de compensatie van de gestegen brandstofkosten. Dat komt neer op een kwart van de totale extra kosten voor de vervoersbedrijven als gevolg van de gestegen brandstofprijzen.

De gemiddelde stijging is gelijk aan vorig jaar en lager dan in de twee jaar daarvoor. De prijzen van vervoerbewijzen in het stad- en streekvervoer stijgen over de hele linie. De prijs van een 15-strippenkaart gaat bijvoorbeeld voor vol-tarief van ¤ 6,50 naar ¤ 6,70 en met korting van ¤ 4,30 naar ¤ 4,40. Alleen de strippenkaarten die reizigers in de bus of tram kopen, blijven in prijs gelijk.

Minister Peijs heeft haar besluit genomen na overleg met vervoerbedrijven, decentrale overheden en consumentenorganisaties. Hun adviezen liepen uiteen. Het uiteindelijke besluit houdt het midden tussen de adviezen, omdat Peijs de last van de hoge brandstofprijzen op deze manier eerlijk wil verdelen over de vervoerbedrijven, de overheden die hun opdrachtgever zijn, en de reizigers.
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_63538826
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:46 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Peijs verhoogt tarieven strippenkaart met 2,6 procent
Nieuwsbericht | 22-09-2005


Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft de tarieven voor het stads- en streekvervoer vastgesteld die per 1 januari 2006 ingaan. Gemiddeld stijgen ze met 2,6 procent. Behalve de reguliere compensatie van de algemene kostenstijging voor de vervoersbedrijven, omvat de tariefsverhoging ook een gedeeltelijke tegemoetkoming in de gestegen brandstofkosten.

De minister van Verkeer en Waterstaat bepaalt elk jaar rond deze tijd de tarieven voor vervoerbewijzen in het stads- en streekvervoer als strippenkaarten, kortingskaarten en abonnementen. Dit jaar kreeg de vaststelling van de tarieven een extra dimensie door de hoge brandstofprijzen waar de vervoersbedrijven onder lijden. Minister Peijs heeft een roep om compensatie gedeeltelijk gehonoreerd door 1,4 procent van de tariefsverhoging te bestemmen voor de compensatie van de gestegen brandstofkosten. Dat komt neer op een kwart van de totale extra kosten voor de vervoersbedrijven als gevolg van de gestegen brandstofprijzen.

De gemiddelde stijging is gelijk aan vorig jaar en lager dan in de twee jaar daarvoor. De prijzen van vervoerbewijzen in het stad- en streekvervoer stijgen over de hele linie. De prijs van een 15-strippenkaart gaat bijvoorbeeld voor vol-tarief van ¤ 6,50 naar ¤ 6,70 en met korting van ¤ 4,30 naar ¤ 4,40. Alleen de strippenkaarten die reizigers in de bus of tram kopen, blijven in prijs gelijk.

Minister Peijs heeft haar besluit genomen na overleg met vervoerbedrijven, decentrale overheden en consumentenorganisaties. Hun adviezen liepen uiteen. Het uiteindelijke besluit houdt het midden tussen de adviezen, omdat Peijs de last van de hoge brandstofprijzen op deze manier eerlijk wil verdelen over de vervoerbedrijven, de overheden die hun opdrachtgever zijn, en de reizigers.
Strippenkaart is inderdaad voor de BUS die wel weer op BRANDSTOF rijdt..
Dus wat is je punt?
pi_63538853
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

En nu van deur tot deur op het station van Woerden hoef ik namelijk niet te zijn, overigens doe ik er nog geen 2 uur over, deur tot deur, van mijn huis in Groningen naar kantoor in Woerden op maandagochtend.
[..]
Zoals ik aangaf, mn reizen van/naar Leusden en Rotterdam en Rotterdam-Amersfoort.

En dat jij continu te hard rijdt, is je eigen stomme fout.
quote:
[..]

En waar heb je het nu over, huur of lease? Mijn bedrijf werkt met 3 leasemaatschappijen en geen enkele heeft een rookverbod.
[..]
Ah het zou best kunnen dat dit nog in zn huur auto was (3 maanden huurauto voordat er een lease auto kwam)
quote:
[..]

Je geeft nog steeds geen blijk van veel buiten te komen. Routeplanners kan ik ook vinden op internet, het probleem alleen is dat die een indicatie geven gebasseerd op een veel te lage snelheid, ik haal op lange afstanden snelweg ook makkelijk een half uur van de geschatte reistijd die mijn nav aangeeft af.


Ik leg nu dagelijks in 40 minuten een stuk af van Metrostation Rotterdam Maashaven (vrijwel voor mn deur, 3 minuten lopen) naar Forepark Denhaag (vanaf daar nog 5 minuten lopen). Dat zie ik niemand na doen met de auto in de ochtend en avondspits.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63539137
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf, mn reizen van/naar Leusden en Rotterdam en Rotterdam-Amersfoort.
Waarom reageer jij met reistijden van jouw reis op mij met een reactie over de reis van Groningen naar woerden
quote:
En dat jij continu te hard rijdt, is je eigen stomme fout.
En waarom is dat fout? Dat ik de eerste 150 km van mijn reis veilig met hogere snelheden kan rijden lijkt mij niet echt fout, dat het niet mag van de wet is wat anders maar aangezien het aantal boete's van afgelopen jaar op 2 vingers te tellen is en de tijdwinst die het mij oplevert mij meer oplevert dan wat die boetes mij kosten lijkt het mij nog steeds geen domme fout.
[..]
quote:
Ik leg nu dagelijks in 40 minuten een stuk af van Metrostation Rotterdam Maashaven (vrijwel voor mn deur, 3 minuten lopen) naar Forepark Denhaag (vanaf daar nog 5 minuten lopen). Dat zie ik niemand na doen met de auto in de ochtend en avondspits.
Ik heb ook jarenlang op Rotterdam zuid gewoont en ging daar ook niet met mijn auto naar mijn werk op de Coolsingel, dat was gewoon slimmer op de fiets (en bij slecht weer de metro) maar op lange afstanden wint altijd de auto zeker van deur tot deur. Ook werkt en woont lang niet iedereen dicht bij een halte van het OV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')