Komt omdat in D.F. de warmte niet weg kan door die deken smog boven de stad.quote:Op maandag 1 december 2008 05:54 schreef Knoekie het volgende:
Hier is het niet koud, mijn deur staat gewoon open.![]()
Ik woon naast de perifericoTijdens de spits staat alles vast.
de uitlaatgassen houden je wel warmquote:Op maandag 1 december 2008 05:54 schreef Knoekie het volgende:
Hier is het niet koud, mijn deur staat gewoon open.![]()
Ik woon naast de perifericoTijdens de spits staat alles vast.
Ik zou zeggen vraag het waar je je ticket geboekt hebt? Of mail/bel de ambassade.quote:Op maandag 1 december 2008 19:07 schreef runaway het volgende:geldt dit ook voor een tussenstop (washington) naar Mexico D.F. ?
Genocide niet, maar wel femicide, dat mag wel.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:56 schreef Elvislives het volgende:
Of geef gewoon eerlijk toe dat je schuldig bent bevonden aan genocide...
Ik ben de terrorist van D.F.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:56 schreef Elvislives het volgende:
Of geef gewoon eerlijk toe dat je schuldig bent bevonden aan genocide...
quote:Op donderdag 27 november 2008 23:42 schreef Perruche het volgende:
Quacker, dat zijn toch tortas in een saus, ofzoÇ heb het wel gelezen maar kan het me niet voorstellen.
Wat naar, nu moet ik nog meer eten
Heb trouwens vandaag even aan mijn Spaanse lerares Pilargevraagd, en het is echt Chiles en Nogada. Ze heeft het opgeschreven op ht whiteboard en heb er een foto van op mn telefoon, dus die ga ik nog wel eens oploaden
quote:Limitarán venta de alcohol en DF
La venta de bebidas alcohólicas en los antros de la capital del país se suspenderá a las 02:30 horas de la mañana, de acuerdo con un proyecto que la Asamblea Legislativa del Distrito Federal prevé aprobar mañana jueves
La venta de bebidas alcohólicas en los antros de la capital del país se suspenderá a las 02:30 horas de la mañana, de acuerdo con un proyecto que la Asamblea Legislativa del Distrito Federal prevé aprobar mañana jueves.
La reforma a la ley para el funcionamiento de giros mercantiles plantea además la desaparición de la llamada barra libre, fijar el horario de tardeadas de 12:00 a 20:00 horas y prohibir a las vinaterías el expendio de licor después de la media noche.
El proyecto incluye también desaparecer los establecimientos conocidos como after hours, cuyo horario actual de funcionamiento es de 02:00 a 07:00 horas.
En un apartado del documento que analizan los legisladores capitalinos, se exige a los propietarios de los negocios que venden bebidas, que rompan las botellas vacías para evitar la venta de licor adulterado.
Ik kom net van de migratie (in Guadalajara) en moest daar mijn diploma laten zien en kopie, maar ze hebben niet eens gekeken naar me origineel, ze wou alleen de kopieën hebben. Moet wel zeggen dat het ook een aardig vrouwke was en heel behulpzaam, ze keurde zelfs me uitgewassen toeristen visum goed.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:23 schreef Elvislives het volgende:
Wie heeft er een Apostille stempel laten plaatsen in zijn diploma, voor werken in Mexico? Schijnt te helpen om een aardig bureaucratisch traject te omzeilen daar, maar ik voel er zo weinig voor helemaal naar Groningen te gaan (kan alléén daar)...
Afstudeerstage -> Baan -> Naar NL voor afstuderen -> terug naar MX met toeristenvisum -> papieren ophalen voor visum -> woning regelen (want moet een naam + adres op factuur of rekening tonen) -> Diploma laten vertalen + hoop zooi meer (kopieën maken enz) -> terug naar migratiedienst -> weer terug naar migratiedienst, maar dat is pas de 16de, hopelijk kan ik dan me visum ophalen.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:19 schreef Elvislives het volgende:
Ja het schijnt nogal af te hangen van de ambtenaar die op dat moment dienst heeft. Hoe is jouw traject gegaan? Naar Mexico met toeristenvisum, diploma laten vertalen, baan gevonden, FM3 aanvragen?
Mja ik had dus nog geen woning. Logeerde tijdelijk bij vrienden, maar toen zag ik dat ik een woning nodig had voor een visum had ik er binnen 15 dagen 1 geregeld, zonder onderpandquote:Op woensdag 3 december 2008 21:23 schreef Elvislives het volgende:
Haha aardig trajectje ja :d woning heb ik inmiddels geregeld en ik heb een financiele buffer, maar toch zou werk vinden érg handig zijn. Anders word ik wel aguacateboer bij mn schoonpa
Jeps, ik werk bij een Mexicaans bedrijf, weet niet hoe het zit bij internationale bedrijven. Maar ik verdien minder dan in NL, maar ik betaal ook vet minder. Dus kwa koopkracht maakt het eik niks uit, in NL of Mexico. Althans voor mij dan.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:47 schreef Elvislives het volgende:
Ik vorige keer binnen 1 dag, jaja...als buitenlander kan je je wat permiteren. Dat wordt dus wel anders als ik dáár mijn geld moet gaan verdienen
ICTquote:Op woensdag 3 december 2008 23:40 schreef Elvislives het volgende:
In welke sector zat jij ook alweer?
Buenas noches!quote:Op donderdag 4 december 2008 00:33 schreef Elvislives het volgende:
Ya me voy a dormir, que tengas un buen dia
Watte?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:23 schreef Elvislives het volgende:
Haha aardig trajectje ja :d woning heb ik inmiddels geregeld en ik heb een financiele buffer, maar toch zou werk vinden érg handig zijn. Anders word ik wel aguacateboer bij mn schoonpa
Aguacate: avocado in het Spaans.quote:
quote:
Keep us posted, Vogue!!quote:Op donderdag 4 december 2008 08:23 schreef Vogue het volgende:
PfftWij hebben de Spaanse delegatie van het hoofdkantoor op bezoek (lees: de belangrijkste mensen van het bedrijf, de baas van mijn baas van mijn baas). Van 9 tot 9 presentaties gehad en er zelf ook een moeten geven, daarna luxe uit eten met veel camarones, kreeft, margarita's en tequila. Resultaat: zit nu een beetje dronken mijn werkmail te checken, want daar heb ik de hele dag nog geen tijd voor gehad. Morgen zijn de Spanjaarden er nog, we gaan 4x4 jeeps rijden door de jungle, en snorkelen 's middags, ´s avonds en 's nachts gaan we naar de Coco Bongo (zoek op google), en vrijdag moet ik ook nog de hele dag en avond socializen met de Spanjaarden (allerlei activiteiten gepland). Let wel; er zit een erg leuke Spanjaard bij
Hij is gek op Nederland en we hebben erg leuk gepraat. Maar hij is de baas van mijn baas, dus even kijken hoe dat verder gaat
Gezellig
Neta, wey?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:47 schreef Elvislives het volgende:
Overigens zijn ze vernoemd naar het Náhuatl (Azteeks) woord voor testikels. Ik vraag me nog stééds af waarom
[ afbeelding ]
Laten we zeggen dat de baas van mijn baas en ik het érg goed met elkaar konden vindenquote:Op vrijdag 5 december 2008 02:27 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Keep us posted, Vogue!!
Je hebt in ieder geval nog een leuk dagje voor de boeg!
Dat word dus triotje vanaaf.quote:Op zaterdag 6 december 2008 06:01 schreef Knoekie het volgende:
Ik zou gaan daten met een 27 jarige Mexicaanse (doe ik toch goed met mijn 20) in een tapas restaurant. Een vriendin van haar wil ook mee en nu wil een andere ook. Dat was niet mijn bedoeling maar goed
Over 15 minuten staat mijn taxi voor de deur.
![]()
Nog minder dan een maanden dan na een jaar weer terug naar mijn ouders
quote:
Mannen zijn minder makkelijk, verwacht ik zo.quote:Op zaterdag 6 december 2008 13:04 schreef runaway het volgende:
Whehe, is het echt zo erg?
Eens kijken of ik 2 mannen zo gek krijg(broma)
quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:41 schreef Quacker het volgende:
[..]
Mannen zijn minder makkelijk, verwacht ik zo.
Dat kan weleens flink tegen gaan vallen...quote:Op zaterdag 6 december 2008 06:01 schreef Knoekie het volgende:
Nog minder dan een maanden dan na een jaar weer terug naar mijn ouders
Ja dat kan hier nog wel makkelijk, voor die paar pesos. 60-90 ofzo? En op woensdag hier 30-45, afhankelijk van welke bios.quote:
Ik denk dat ik ook niet echt ga huilenquote:Op zondag 7 december 2008 01:53 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat sarcastisch bedoeld
Welke straat? Reforma?quote:Op zondag 7 december 2008 20:28 schreef Elvislives het volgende:
Dat standbeeld is Diana, godin van de jacht op de belangrijkste weg van Mexico Stad (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dianafontein).
Hmkee, beetje jammer dat er dus weinig mexicanen wonen, moet ik dus extra vaak naar de kroeg om ze wel tegen te komenquote:Op zondag 7 december 2008 20:28 schreef Elvislives het volgende:
Ja, La Condesa. een buurt met veel buitenlanders, mensen die zichzelf hip vinden en homo's. Dat standbeeld is Diana, godin van de jacht op de belangrijkste weg van Mexico Stad (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dianafontein). Leuke buurt wel, maar beetje "kijk mij hip wezen". Beetje Jordaan dus
Als ik het zo zie is het "Chapultapec Parque", als dat zo is zit je langs de dierentuin. En is het een groot park.quote:Op zondag 7 december 2008 23:46 schreef runaway het volgende:
Zag dat park, hoe royaal vet! Kun je daar een beetje relaxed joggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |