abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:24:26 #251
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_64824617
is tijdelijke wekvergunning
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_64829390
* runaway MSc. sinds vandaag

Nog 2 weken
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:15:31 #253
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_64835525
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:04 schreef runaway het volgende:
* runaway MSc. sinds vandaag

Nog 2 weken
Gefeliciteerd!
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_64838659
FM3 staat voor formulario migratorio nr 3. Je krijgt hem in de eerste instantie voor een half jaar of een jaar, daarna wordt hij telkens verlengd voor een jaar, tot maximaal 5 keer. Daarna krijg je een vaste immigrantenstatus FM2, of je kan de Mexicaanse nationaliteit aanvragen (dat dus nóóóóóit van mijn leven)!

Het is een heel gedoe om hem te krijgen en ze veranderen de regels iedere keer weer. Met een FM3 heb je bepaalde zelfde rechten als Mexicanen, je mag bijv. op zondag gratis parken en musea in. Alleen staat zo'n document op naam van het bedrijf en bij elke verandering moet je betalen (verhuizing, andere baan). Als je dat niet doet, en je vraagt een verlenging aan, dan kan je een boete krijgen van 6000 pesos, zo'n 500 USD. Dat is bij mij nu het geval, ik ben verhuisd, maar wist ik veel dat ik dat door moest geven aan Migracion...

Maar blijkbaar mag je dan wel weer gratis bij een Mexicaan in huis wonen, dus nu heeft een van mijn assistentes een brief geschreven dat ik bij haar inwoon. Maar die moet morgen dus weer een comprobante de domicilio meenemen van háár huis... Pfffft ik word er niet goed van.
pi_64838669
Gefeliciteerd Runaway

Maar wat is MSc.?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 05:08:50 #256
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_64838672
Das klote Vogue.
Maar hoezo gratis bij een Mexicaan wonen? Ik heb ook bij een vriend gewoond een tijd, niemand die er iets van zei.
pi_64838683
Geen idee, volgens mij is dat wisselend per stad. De advocaat van het bedrijf waar ik voor werk zei dat Dus zo gezegd zo gedaan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 05:15:46 #258
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_64838687
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 05:13 schreef Vogue het volgende:
Geen idee, volgens mij is dat wisselend per stad. De advocaat van het bedrijf waar ik voor werk zei dat Dus zo gezegd zo gedaan.
Maar ik snap de insteek niet, als een vriend zeg, blijf hier maar slapen en je hoeft niks te betalen. Daar heeft de immigratie dienst toch niks mee van doen?
pi_64838706
Nee ik snap het ook niet helemaal. Maar in Mexico is het motto zoals je weet: Als het moeilijk kan doen we het vooral zo moeilijk mogelijk. En logica is helemaal ver te zoeken in dit land. Dus ik probeer sommige dingen hier al niet eens meer te begrijpen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 05:25:28 #260
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_64838713
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 05:22 schreef Vogue het volgende:
Nee ik snap het ook niet helemaal. Maar in Mexico is het motto zoals je weet: Als het moeilijk kan doen we het vooral zo moeilijk mogelijk. En logica is helemaal ver te zoeken in dit land. Dus ik probeer sommige dingen hier al niet eens meer te begrijpen.
Mja daar heb je wel gelijk in, maar het is bij mij vooral de dingen met de overheid die moeilijk doen. Voor de rest geen probleem. Zie er nu al tegenop om er morgen heen te gaan en dan te gaan soebatten over hoe het nu verder moet omdat ik op me diplomas uit NL moet wachten...

En zaterdag naar Tequila.
pi_64838905
pi_64859431
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 06:55 schreef Knoekie het volgende:
pi_64860038
Het Engels van mijn assistente is gewoon TE erg Dit soort mails stuurt ze uit naar mijn partners:

Dear Lori ,

How are you I hope the Holidays was be Great ¡¡¡¡
Please find the contact list for these departments in order to assist all your requests.

-knip-

Here you can’t send me all about Stop sales , offers , changes in the contract etc.

Please if you need more information let me Know .
Have a nice Day an Happy New year 2009!!¡¡!!

en

Hello Dear partner:

I hope you are fine ¡¡¡¡

My name is ---, I Work for --. You Have been in Touch with my colleague "Vogue". She is the Product Manager for Saint Maarten .

Made all arrangements for star working together based in contract.

I’m glad introduce myself as new yield Manager for Barbados Destinations , since now I will appreciate you contact me directly for all matters , as stop sales ,changes, rates , updates , reservations ,offers or any other business related to maintenance of our contracts.

My personal account of e-mal is : --- here you can’t contact me thought it or by telephone numbers you can find below.
In this moment attached contract rates 2008 - 2009 , for your review and approval , Please, send signed contract in order to put ir on sale! As soon possible.

Wait For your comments
Best Regards
pi_64860151
hahaa. Das wel drama ja
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:19:41 #265
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_64862482
Haha. Maar ja hier is het bij de meeste niet veel beter.

Vandaag weer bij de migratie geweest en omdat ik me diplomas nog niet had en niet binnen 10 dagen kon hebben met stempel, moest ik een brief schrijven dat het niet zou lukken en klaar. En inleveren wanneer ik het wel kan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:27:19 #266
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_64864987
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 05:07 schreef Vogue het volgende:
Gefeliciteerd Runaway

Maar wat is MSc.?
Ik gok Master of Science. Of tewel, afgestudeerd van de uni

Gefeliciteerd Rian, nog een paar weekjes wachten jij!

Vanacht in de Pata beland, wat een kuttent is dat geworden, echt een en al gringo en pinches alemanes. Ik heb er 1 biertje gedronken, wat staan bewegen op de minimal die de DJ`s draaiden en ben maar weer naar huis gegaan.
Vamos el TRI!
pi_64869655
oeh minimal. Ik ga die kuttent een keer bezoeken
  zaterdag 10 januari 2009 @ 00:18:11 #268
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_64873593
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:07 schreef Vogue het volgende:
Het Engels van mijn assistente is gewoon TE erg Dit soort mails stuurt ze uit naar mijn partners:

Ach ja valt nog best mee voor een Mex. Het is nou eenmaal ook wat moeilijker voor een spaanssprekend iemand om Engels te leren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 02:35:16 #269
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_64877015
Net mijn eerste Engelse les gegeven, ik was vantevoren gewaarschuwd dat die vrouw nogal kut was en dat ik erg op mijn woorden moest letten, maar heb gezellig met dr gebabbeld en plannetje uitgestippeld om haar Engels te verbeteren. Maandag de volgende les
Vamos el TRI!
pi_64877893
Ben nieuw hier. Zit in Playa del Carmen. En aan vogue haar posts te lezen ken ik haar ook

Om te reageren op je engels mails, kreeg laatst een mail van iemand in het spaans en engels. Er stond eerst in het spaans ´por este medio.....´Dat had hij vrij vertaald naar ´for middle east´ Hahaha. Rest van de mail was ook onbegrijpbelijk in het engels.
Vivir en el momento
  zaterdag 10 januari 2009 @ 03:58:07 #271
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_64877910
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 03:54 schreef Playita het volgende:
Ben nieuw hier. Zit in Playa del Carmen. En aan vogue haar posts te lezen ken ik haar ook
Bienvenido(a).
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 03:54 schreef Playita het volgende:
Om te reageren op je engels mails, kreeg laatst een mail van iemand in het spaans en engels. Er stond eerst in het spaans ´por este medio.....´Dat had hij vrij vertaald naar ´for middle east´ Hahaha. Rest van de mail was ook onbegrijpbelijk in het engels.
Spanglish of Ingñol zoals een collega het noemt. FTW!
Maar die middle east is wel tof.
pi_64878085
Hey Playita Wat leuk je hier te zien. Kom je morgen ook in Cancun stappen? Je kan blijven pitten Woensdag vertrek ik naar St Lucia.

Beso
pi_64878106
Mmmmm ik heb net heerlijke sushi van de walmart op
Ik ben bij de sportschool geweest en het is me in mijn rug geschoten Au au... Ik heb een soort van tijgerbalsam creme achtig iets gekocht, mijn god wat brand dat spul... het ruikt wel lekker naar menthol trouwens
  zaterdag 10 januari 2009 @ 07:41:22 #274
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_64878330
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 04:54 schreef Vogue het volgende:
Ik ben bij de sportschool geweest en het is me in mijn rug geschoten Au au... Ik heb een soort van tijgerbalsam creme achtig iets gekocht, mijn god wat brand dat spul... het ruikt wel lekker naar menthol trouwens
Dat is klote, hopelijk gaat het je snel goed.
Tijgerbalsem is goed
pi_64879586
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 04:41 schreef Vogue het volgende:
Hey Playita Wat leuk je hier te zien. Kom je morgen ook in Cancun stappen? Je kan blijven pitten Woensdag vertrek ik naar St Lucia.

Beso
Kan niet dit weekend ga naar Merida. Net thuis van het stappen. Mambo cafe is vanavond weer open gegaan. Wat een feest. Eindelijk kan je weer fatsoenlijk dansen hier!!! Ben nu wel helemaal kapot. Net als vroeger
Vivir en el momento
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')