abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 december 2008 @ 21:26:30 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63679655
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:54 schreef APK het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het 12 januari weer business as usual is.
tja, er was ook niemand die dacht dat een paar huisvrouwen een internationaal vliegveld een week lang plat konden leggen.
pi_63686272
Zo, dag zeven dat een internationaal vliegveld door demonstranten niet operationeel is. Zal Guiness Records eens bellen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 02:32:55 #153
6941 APK
Factual, I think.
pi_63686697
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 01:25 schreef indahnesia.com het volgende:

Zo, dag zeven dat een internationaal vliegveld door demonstranten niet operationeel is. Zal Guiness Records eens bellen.
Het is inmiddels wel duidelijk dat er meer aan de hand is.
Hopelijk komt er vrijdag meer duidelijkheid, ik neem aan dat niemand tegen de monarchie ingaat.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 december 2008 @ 02:53:27 #155
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_63686829
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:08 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vroeg me al af waar je zat, niet_links

Piel, lekker dat je de beslissing hebt genomen. Kun je een beetje aan je vakantiegevoel gaan werken. Zal ik nog even een keer vermelden dat het werkelijk heerlijk weer is?
Ik was op vakantie in het zuiden, waar het minder weer was als in Bangkok. Best wel wat regen maar het was evengoed erg leuk. Het wordt allemaal zo overdreven ik ga vandaag weer Bangkok in om te winkelen maar ik merk er allemaal niets van. Het enige probleem is dat vliegveld.
mai pen rai
pi_63687041
@niet_links; gelukkig dat het voor de rest wel meevalt dan. Helaas ziet de gemiddelde tv-kijker dat natuurlijk niet.
  dinsdag 2 december 2008 @ 07:27:17 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63687658
Ach nee, dit is de tiende bomaanslag in een maand Indah. Daarom zijn ze ook van het Government House weggegaan: het was niet goed te beveiligen. Don Mueang kennelijk ook niet, daar zijn er ook al een paar geweest.

Vandaag echt de hele stad door geweest (normaal zit ik rond Sukhumvit) tot ver voorbij Don Mueang, en het is toch wel bizar: echt nergens extra beveiliging, politie, militairen... Ook rond Viphavadi, bij gebouwen waarvan ik weet dat er vorige week bommeldingen waren, en ik meen ook aanslagen: he-le-maal niets.

Na enige moeite -de rode shirts stonden voor de deur- is vandaag toch het einde van de rechtszaak tegen een stel politieke partijen begonnen, waaronder de PPP. Ik ben benieuwd.... Ik geloof niet dat de PPP er zelf veel vertrouwen in heeft.
  dinsdag 2 december 2008 @ 07:28:59 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63687666
Ik liep achter:
quote:
The Constitution Court dissolves People Power Party and ban its executive board members for five years.
pi_63687732
gaan ze een nieuwe partij oprichten en gewoon doorregeren?
dat pikken de tegenstanders die zich nu gesteund voelen door het hof natuurlijk niet.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63687774
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 07:27 schreef Gaoxing het volgende:
Ach nee, dit is de tiende bomaanslag in een maand Indah. Daarom zijn ze ook van het Government House weggegaan: het was niet goed te beveiligen. Don Mueang kennelijk ook niet, daar zijn er ook al een paar geweest.

Vandaag echt de hele stad door geweest (normaal zit ik rond Sukhumvit) tot ver voorbij Don Mueang, en het is toch wel bizar: echt nergens extra beveiliging, politie, militairen... Ook rond Viphavadi, bij gebouwen waarvan ik weet dat er vorige week bommeldingen waren, en ik meen ook aanslagen: he-le-maal niets.

Na enige moeite -de rode shirts stonden voor de deur- is vandaag toch het einde van de rechtszaak tegen een stel politieke partijen begonnen, waaronder de PPP. Ik ben benieuwd.... Ik geloof niet dat de PPP er zelf veel vertrouwen in heeft.
Is het dan zo normaal dat 10 van dergelijke granaat-acties normaal zijn in Thailand? Ik dacht van niet, maar goed, ben er ook nog nooit geweest en ken de situatie er verder ook niet. Nuance van iemand die er zit is dus altijd welkom
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:04:47 #162
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63687877
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 07:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Is het dan zo normaal dat 10 van dergelijke granaat-acties normaal zijn in Thailand? Ik dacht van niet, maar goed, ben er ook nog nooit geweest en ken de situatie er verder ook niet. Nuance van iemand die er zit is dus altijd welkom
Nee, dat is niet normaal. Maar de afgelopen tijd wel. Grimmiger dan een week geleden wordt het dus niet
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:21:20 #163
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63688022
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 07:41 schreef Caesu het volgende:
gaan ze een nieuwe partij oprichten en gewoon doorregeren?
dat pikken de tegenstanders die zich nu gesteund voelen door het hof natuurlijk niet.
Het lijkt er wel op, geloof ik... En nee, PAD zal daar niet blij mee zijn, maar ja.... dat zijn ze al een tijdje niet he?

De Thai die ik vandaag sprak zagen voorlopig nog geen einde aan de ellende.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:43:59 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63688298
Ik kreeg zojuist een e-mail van de KLM: "Pack you bags, we're flying to Europe". Goh, denk ik, tof!

Blijkt het gewoon een reclame campagne te zijn. Lichtelijk misplaatst, zou ik zeggen.....
pi_63688351
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, dat is niet normaal. Maar de afgelopen tijd wel. Grimmiger dan een week geleden wordt het dus niet
aah, ok.. grimmiger dan normaal is het dus wel, maar dat is het dan ook.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:43 schreef Gaoxing het volgende:
Ik kreeg zojuist een e-mail van de KLM: "Pack you bags, we're flying to Europe". Goh, denk ik, tof!

Blijkt het gewoon een reclame campagne te zijn. Lichtelijk misplaatst, zou ik zeggen.....
De timing van die acties lijkt altijd fout te zijn
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:21:05 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63694189
Wow!
quote:
The People's Alliance for Democracy announced Tuesday that it will end all of its demonstrations at 10 am Wednesday.

The Nation
  woensdag 3 december 2008 @ 02:36:31 #168
19840 Libris
Live from Singapore
pi_63716033
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:43 schreef Gaoxing het volgende:

Ik had hem inderdaad ook

Over anderhalf uur zouden de vliegvelden weer vrij moeten zijn.

Gaoxing
  woensdag 3 december 2008 @ 02:41:47 #169
6941 APK
Factual, I think.
pi_63716062
quote:
Op woensdag 3 december 2008 02:36 schreef Libris het volgende:

Over anderhalf uur zouden de vliegvelden weer vrij moeten zijn.
Duurt nog wel even denk ik.
Blijkbaar kon iedereen in een geel shirt airside op Suvarnabhumi de afgelopen week.
Lijkt mij toch een behoorlijk veiligheidsrisico.
pi_63716066
pi_63716094
quote:
Op woensdag 3 december 2008 02:41 schreef APK het volgende:

[..]

Duurt nog wel even denk ik.
Blijkbaar kon iedereen in een geel shirt airside op Suvarnabhumi de afgelopen week.
Lijkt mij toch een behoorlijk veiligheidsrisico.
Kost dagen om alles weer veilig te krijgen lijkt me zo.
  woensdag 3 december 2008 @ 03:29:31 #172
6941 APK
Factual, I think.
pi_63716228
quote:
Op woensdag 3 december 2008 02:49 schreef indahnesia.com het volgende:

Kost dagen om alles weer veilig te krijgen lijkt me zo.
Ik vlieg met China Airlines en die vliegen (vooralsnog) tot 9 december op Chiang Mai.
Komt mij wel goed uit omdat wij de 11de gaan, ze blijven iig op Thailand vliegen.

Laten we maar hopen dat er geen andere groepen zijn die van deze situatie gebruik gemaakt hebben om rotzooi te gaan schoppen.

Ik ben ook wel benieuwd wat de rode T-Shirts nu gaan doen.
Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat de security op het vliegveld nu samen met de gele T-Shirts gedaan wordt als ik posts op thaivisa.com mag geloven.
  Moderator woensdag 3 december 2008 @ 09:29:08 #173
8781 crew  Frutsel
pi_63717952
quote:
Vliegveld Bangkok weer open

BANGKOK - Het internationale vliegveld Suvarnabhumi bij Bangkok is weer open. Rond half uur Nederlandse tijd is het eerste vliegtuig geland.

Het arriveerde met ruim driehonderd passagiers vanuit het toeristische eiland Phuket. Het is het eerste toestel dat op het vliegveld landt sinds betogers het vliegverkeer acht dagen geleden onmogelijk maakten.

Uiterlijk donderdag om middernacht zullen de eerste vluchten weer vertrekken. "Morgenavond vertrekt de eerste vlucht van Bangkok naar Rome met Thai Airways", aldus het hoofd van de Thaise vliegvelden.

Inchecken

Het vliegveld, dat langzaam leegstroomde, zou binnen twee dagen weer als normaal moeten functioneren. Vooralsnog kunnen gestrande reizigers in Bangkok inchecken, waarna ze met de bus naar het vliegveld buiten de stad gebracht zullen worden.

Twee luchthavens bij Bangkok werden sinds vorige week bezet door duizenden demonstranten van de oppositie uit protest tegen de regering.

Regering

Woensdag werden de blokkades opgeheven, nadat het Constitutionele Hof dinsdag had beslist dat de regering ontbonden moest worden. De protestcampagne van oppositiepartij PAD begon 192 dagen geleden.

Door de bezetting raakten zeker 350.000 reizigers gedupeerd. Er zijn nog ongeveer duizend gestrande Nederlanders in Bangkok.

Nieuwe premier

Het Thaise parlement kiest op 8 december een nieuwe premier. Dat heeft de waarnemend premier Chavarat Charnvirakul woensdag gezegd.

Dinsdag stapten premier Somchai Wongsawat en zijn regering op, nadat de regeringspartijen door de rechter werden verboden wegens verkiezingsfraude. Somchai en de andere partijleiders mogen vijf jaar lang geen politiek ambt meer uitoefenen en kunnen dus geen premier worden.

Betogers van de oppositie voerden maanden lang actie om de regering-Somchai tot afreden te dwingen. Volgens de oppositie was Somchai niet meer dan een stroman van de in 2006 afgezette premier Thaksin Shinawatra, tevens zijn zwager
Tja en het blijft het parlement van Somchai, die dus een nieuwe premier kiezen, die vervolgens de akties van Somchai alsnog uitvoert... en dus zitten we volgende week weer op de vliegvelden van Thailand
Aldus RTL 4 vanochtend
  woensdag 3 december 2008 @ 11:09:06 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63720353
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:29 schreef Frutsel het volgende:

Tja en het blijft het parlement van Somchai, die dus een nieuwe premier kiezen, die vervolgens de akties van Somchai alsnog uitvoert... en dus zitten we volgende week weer op de vliegvelden van Thailand
Aldus RTL 4 vanochtend
Het blijft de partij van Somchai die een nieuwe premier kiest, die vervolgens de akties van Thaksin uitvoert.

Er zijn nog andere mogelijkheden, maar de eerstkomende twee dagen gebeurt er niets: eerst de verjaardag van de koning vieren.

Vrijdagmiddag (ik meen om drie uur) is er trouwens nog een borrel voor Nederlanders die nog niet weg hebben kunnen komen op de ambassade. Eerder komen kan ook: om half 10 vieren we er Sinterklaas
  woensdag 3 december 2008 @ 11:10:33 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63720397
quote:
Op woensdag 3 december 2008 02:36 schreef Libris het volgende:

Gaoxing
Lekker rustig landje heb je daar Libris. Heb je een logeerkamer?

Volgens het nieuws van gisteren moet Suvarnahbhumi 15 december trouwens weer volledig operationeel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')