abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 07:57:54 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63556441
Oh, deze is leuk: de PAD gaat in beroep tegen de beslissing van de Civil Court, want "the PAD did not prevent the operations of the airport but the airport halted the operations on its own"

"Ja meneer de rechter, ik stond daar wel met m'n 50.000 demonstranten, maar ze hadden rustig door kunnen gaan hoor...."
pi_63557653
whehe... in feite klopt het ook.. het was er druk met demonstranten zo te zien, maar ze deden niet veel meer dan 'aanwezig zijn'.

Enfin, hier wordt even een hoogseizoen aan stukken gescheurd... die mensen kunnen direct doorvliegen naar Bali, daar moeten ze nog 1 miljoen toeristen binnenharken om de doelstelling voor 2008 te halen.
  donderdag 27 november 2008 @ 10:29:12 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63559275
Hoe Thai:
quote:
Gen Pathompong Kesornsuk, former chief advisor of the Supreme Command, urged Army Commander-in-Chief Gen Anupong Paochinda to stage coup to prevent himself from being sacked by the government.

Speaking to protesters at the Government House, Pathompong said the Army chief should not allow Prime Minister Somchai Wongsawat to purge him.

Coup rumours were widely spread Thursday with a lot of phone calls being made to several newspapers' editorial offices to check whether coup was being staged.
pi_63561029
Persconferentie PM Somchai om 12:00

(pakt chips en cola)
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 27 november 2008 @ 12:08:29 #55
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63561883
Niet goed:
quote:
Prime Minister Somchai Wongsawat will declare state of emergency specifically for the Don Mueang and Suvarnabhumi International airports to empower police to break the demonstrations, a source said.

The prime minister would not use military forces to deal with the protesters but would use police.

The source said forces from the Metropolitan Police Bureau would be deployed to crack down on protesters at the Don Mueang airport and police from the Provincial Bureau 1 would be used to deal with protesters at the Suvarnabhumi.
pi_63561917
Somchai to declare state of emergency at Don Mueang, Suvarnabhumi

Prime Minister Somchai Wongsawat will declare state of emergency specifically for the Don Mueang and Suvarnabhumi International airports to empower police to break the demonstrations, a source said.

The prime minister would not use military forces to deal with the protesters but would use police.

The source said forces from the Metropolitan Police Bureau would be deployed to crack down on protesters at the Don Mueang airport and police from the Provincial Bureau 1 would be used to deal with protesters at the Suvarnabhumi.

The Nation

Dit gaat nog wel ff duren
  donderdag 27 november 2008 @ 12:45:46 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63562801
Volgens een sms die ik zojuist kreeg van een erg goed geinformeerde Thaise vriendin gaat het vanavond los. Ze waarschuwde even niet de straat op te gaan.
  donderdag 27 november 2008 @ 12:46:53 #58
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63562833
quote:
Public Health Minister Chalerm Yoombamrung said he instructed the permanent secretary for Public Health to prepare 30 emergency medical teams in the aftermath of expected police's crackdown on protesters.

He said police would try to negotiate with protesters first.

"But if the negotiations fail, let's keep our fingers crossed," Chalerm said.

"I want the negotiations to be successful because I don't want to see bloodshed."
The Nation
pi_63564215
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:45 schreef Gaoxing het volgende:
Volgens een sms die ik zojuist kreeg van een erg goed geinformeerde Thaise vriendin gaat het vanavond los. Ze waarschuwde even niet de straat op te gaan.
Nou, ben benieuwd... ik lees denk ik morgenochtend vroeg ('onze' tijd) wel bij aangezien ik nog aan het uitzieken ben en veel slaap nodig heb... hopelijk blijft het allemaal een beetje netjes...
pi_63564791
Interessante achtergrond info over 1 van de belangrijkste oorzaken van deze puinhoop.

De rivaliteit tussen 2 rijke (en beiden tot 2 jaar cel veroordeelde) heren in Thailand die de dienst uit maken: Thaksin (zwager van Somchai) en Sondhi (leider PAD)

http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Sondhi-Limthongkul

[ Bericht 11% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 27-11-2008 14:23:12 ]
  donderdag 27 november 2008 @ 14:53:01 #61
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63566388
Interessant Piel, tnx! Ergens op de site van The Nation staat ook een interessante 'who is who in PAD' maar ik kan 'm nu even niet vinden en ga m'n bed in.

Morgen weer vroeg op om eerst de krant te checken voor ik de kinderen wakker maak om naar school te gaan. Zoals het er nu uitziet is er een redelijke kans dat we een lang weekend krijgen
  donderdag 27 november 2008 @ 15:02:39 #62
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63566668
Deze is trouwens wel grappig:
quote:
ENVOY SUMMONED

Indian navy asked why its ship sank Thai trawler
THANIDA TANSUBHAPOL AND AP

The Foreign Ministry is demanding an explanation after the Indian navy attacked a Thai fishing trawler off the Somalian coast, after wrongly assuming it was a pirate vessel.

One crew member was rescued and 14 sailors remain missing after the Indian frigate INS Tabar sank the trawler, the Ekawat Nava 5, in the Gulf of Aden on Nov 18.

The Indian navy says pirates had boarded the vessel and had fired grenades at the frigate.
Uit de Bangkok Post.

Als alles nou mis gaat.......... kunnen we altijd nog een oorlogje met India beginnen
  donderdag 27 november 2008 @ 15:03:58 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_63566708
Hier nog een artikel met uitleg over de achtergronden en enige info over de belangrijke rol van de monarchie:

http://worldblog.msnbc.msn.com/archive/2008/11/26/1689630.aspx
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63567032
Het mooiste verhaal over de corrupte Thaksin van de afgelopen jaren vind ik nog altijd deze:

Thaksin heeft in 2004 als PM een soft loan aan Myanmar goedgekeurd om een mobiel netwerk op te bouwen met als voorwaarde dat ze dat mobiele netwerk ....ja, je raadt het al.....moesten kopen bij Shin Corp, het familie bedrijf van Thaksin.

De Thaise Nationale Bank verloor hiermee 27 miljoen USD.

Stond in 2004 al in de Bangkok Post...nu 4 jaar later komt er een rechtzaak van.

http://edition.cnn.com/20(...)d.thaksin/index.html
pi_63567168
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:03 schreef APK het volgende:
Hier nog een artikel met uitleg over de achtergronden en enige info over de belangrijke rol van de monarchie:

http://worldblog.msnbc.msn.com/archive/2008/11/26/1689630.aspx
Mooi stuk!

Vooral de laatste zin:

One seasoned journalist summed it up nicely: "Covering this crisis is like trying to explain the unexplainable, without mentioning the unmentionable."
  donderdag 27 november 2008 @ 15:27:38 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63567352
quote:
One seasoned journalist summed it up nicely: "Covering this crisis is like trying to explain the unexplainable, without mentioning the unmentionable."
Na, dat bedoelde ik dus

Ik zie dat de SoE zojuist inderdaad is uitgeroepen; ik ben benieuwd -en toch wel een beetje bang- wat we morgen aantreffen.

Trusten!
pi_63567463
Zat net te denken aan het andere schandaal dat me is bijgebleven...

In 2004 heeft de Bangkok Governer op z'n laatste dag in office 315 brandweerauto's en 30 boten gekocht in Oostenrijk voor 213 miljoen USD....zo'n 60 miljoen USD te duur.

Net ff gegoogled...en raad eens wie toen de BKK Governer was....Samak, Thaksin's handlanger die tot voor kort PM was...hahahaha

Wat een land !

De politiek in dit land is echt FUBAR...stel je voor dat Cohen op z'n laatste dag er nog snel even 315 miljoen doorheen jaagt en een paar jaar later volgt ie als beste vriendje van Balkenende, die is afgezet omdat ie honderden miljoenen heeft verduistert, op als minister president haha...de politiek in Thailand is te triest voor woorden.

Lees op andere fora dat de huidige situatie zo slecht is voor het imago van Thailand en dat het gaat lijken op een banananrepubliek...maar het IS een bananenrepubliek !

Maar wel lekker warm

(google Austrian Firetruck Scandal)

[ Bericht 9% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 27-11-2008 15:57:55 ]
  donderdag 27 november 2008 @ 15:32:43 #68
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63567494
Nog heel even snel iets opvallends uit de aankondiging van de State of Emergency in The Nation:
quote:
The Royal Navy and the First Region Police Bureau will be in charge of the jobs at Suvarnabhurmi Airport, Somchai said.
De Marine??? We hebben al deze tijd gezegd "als de volledige strijdkrachten maar op 1 lijn staan, zijn we hoogstwaarschijnlijk veilig", maar waar dit nu vandaan komt, weet ik niet.
  donderdag 27 november 2008 @ 16:58:43 #69
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63569720
Zojuist weer een sms met daarin het bericht dat de Nieuwzeelanders door hun Hoofd Veiligheid gewaarschuwd dat tanks zich verzamelen rondom de stad en rond het parlement. Ze zijn gewaarschuwd voor drie dagen voedsel en water in de slaan, voldoende cash in huis te halen, en binnen te blijven.

Geen idee of het klopt; die vorige sms kwam direct bij mij, maar deze heeft volgens mij al een paar via's gehad.
pi_63572597
Nou, het wordt steeds spannender Ik ga nog een paar uurtjes slaap pakken zodirect.. (was wakker geworden )
pi_63574951
8,5 uur na het afkondigen van de noodtoestand en het aankondigen van de ontruiming van de vliegvelden door de politie is het nog steeds angstig stil...

Volgens mij kan dit maar 1 ding betekenen.

PM Somchai heeft z'n kaarten overspeeld en Generaal Anupong pleegt morgen een coup.

Overigens niks om je zorgen over te maken mocht je in Thailand zijn...dat doen ze elke paar jaar

Je moet het zien als een soort stoelendans...de ene graaier na de andere...TOTDAT de Koning doodgaat...dan mogen we hopen dat er een beetje een leuke meneer op de stoel zit want de Koning is eigenlijk de enige die de natie een beetje bij elkaar houdt en de kroonprins is nou niet bepaald populair.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 27-11-2008 21:00:10 ]
  donderdag 27 november 2008 @ 23:52:35 #72
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63583028
Net wakker en...... niks! Ongelooflijk. Ik schreef gisteren aan familie: "Aan de andere kant: iedere keer dat we echt serieuze problemen hebben verwacht de afgelopen jaren viel het best mee, en juist wanneer we niets verwachtten, ging het los." En dan blijkt maar weer het geval. Vervelend, want ik had nu eigenlijk de kinderen liever niet de stad door gehad, maar ja... het is niet anders....
pi_63585276
Sneu om te zien dat een land zo kapot gemaakt kan worden door machtsmisbruik. Als de koning weg is (overleden dus) dan vrees ik toch dat er bepaalde dingen gaan gebeuren die niemand graag wil (afscheidingspoging van het Islamitische zuiden bijvoorbeeld)....

@Gaoxing; het lijkt me maar niets om op dergelijke dagen je kinderen niet in het zicht te hebben.. en dan heb ik niet eens kinderen...
  vrijdag 28 november 2008 @ 05:48:07 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63585349
Ik ben er nooit achter gekomen waarom de koning zich zoveel minder met het zuiden is gaan bemoeien dan hij vroeger deed. Sinds hij dat niet meer doet, is het zo misgegaan.

In de stad is alles normaal, misschien een klein beetje rustiger dan normaal op vrijdag. In de supermarkt was het druk, mensen leken wat grotere hoeveelheden te kopen dan normaal. Opvallend trouwens dat mijn vriendin die in een van de grootste sloppenwijken in Bangkok woont, en normaal supergoed geinformeerd is, nu juist minder weet. Mensen om haar heen geloven veelal wat de -door de regering gecontroleerde- kranten schrijven en durven niet "to mention the unmentionable."

Haar man is trouwens inmiddels half Azie doorgesleept: hij kwam dinsdag uit Amerika in Hong Kong, is toen om de een of andere bizarre reden naar Tokyo gebracht, en nu hebben ze ermee ingestemd dat hij naar Singapore wordt gevlogen, en daar zal hij proberen met de boot deze kant op te gaan. Buurman wordt momenteel door z'n chauffeur in Cambodja opgehaald. Andere buren hebben hun trip naar China moeten afzeggen, en dat zijn er maar een paar.....
  vrijdag 28 november 2008 @ 07:44:38 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63585795
Held:
quote:
Prime Minister Somchai Wongsawat will remain in Chiang Mai for the time being as the army situation is "unsettled," Government deputy spokesperson Suparat Nakbunnam said Friday.
Prime Minister Somchai has no schedule yet to return to Bangkok, Suparat said, adding the decision to stay in Chiang Mai fro the time being is as part of security measures.
The Nation
pi_63586602
Chiang Mai is dus voor nu de de-facto hoofdstad van Thailand, bij gebrek aan demonstrant-vrije regeringsgebouwen en vliegvelden
pi_63587308
Police to launch psychological warfare to weaken public support for PAD

Hey joh ga es weg joh

Denk dat ik m'n ticket van 4 december maar omboek naar 12 februari
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:59:01 #78
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63587957
"He joh, heb je geen honger? En mis je je mama nou niet?"

12 februari is een feestdag geloof ik Piel.
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:02:51 #79
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63588041
quote:
The government will enlist help from former prime minister Thasksin Shinawatra if a coup is staged against the administration, Government Spokesman Natthawut Saikua said Friday.He said thaksin would make phone calls to direct the resistance against the coup on around-the-clock basis.
"If a coup is staged, thaksin will fight against it along side with Thais. He can make phone calls to us 24 hours a day," Natthawut said.

The Nation
Blahblahblah.....
pi_63588165
Het is wel duidelijk dat Somchai zich in de hoek gedreven voelt....het leger doet niks, de politie doet niks, de marine (haha) doet niks...en hij dreigt z'n vriendje Thaksin te bellen?

Anupong is aan zet.
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:38:28 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63588874
Ik denk dat Anupong denkt dat Somchai aan zet is.

Deze was trouwens nog interessant, eerder vandaag:
quote:
Chamlong Srimuang, a co-leader of the People's Alliance for Democracy, said Friday morning that a senior person called him to end the rallies against the government.

Speaking to the crowd at a PAD rally site at the Don Mueang Airport, Chamlong said he replied that the people could not stop.
De vraag is: hoe 'senior'? Een jaar of 82, bijvoorbeeld?
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:53:28 #83
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63589308
Ik wilde even checken of ik het goed had: is hij nou 82, of wordt hij het volgende week? Google -> wikipedia -> dit bericht:
quote:
Sorry for your inconvenience,
The web site you are accessing has been blocked by the Order of the Criminal Courts

For more information please contact:
Ministry of Information an Communication Technology
Building 9, TOT PCL Chaeng Wattana Rd. Laksi Bangkok 10210
Tel. 0-2505-7147,0-2568-2498
Ok dan......
pi_63589940
Vanuit NL mogen we gelukkig wel op Wikipedia...

Hij is geboren op 5 december 1927
pi_63590134
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:53 schreef Gaoxing het volgende:
Ik wilde even checken of ik het goed had: is hij nou 82, of wordt hij het volgende week? Google -> wikipedia -> dit bericht:
[..]

Ok dan......
whehe.. p0wned
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:26:21 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63591768
quote:
Urgent: Phatcharawat removed as police chief

Police Commissioner-General Pol Gen Phatcharawat Wongsuwan was Friday removed as the national police chief and seconded to an inactive post at the PM's Office.

The government appointed police inspector-general Pol Gen Prateep Tanprasert as caretaker police commissioner-general.

The Nation
pi_63592015
Sorry, India is spannender op dit moment, met op drie kanalen (CNN, Aljazeera en de Beeb) live beelden van ontploffingen, schietpartijen en gewonden.

vrijdag 28 november 2008 @ 13:16:07 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63593107
Ik kijk maar even niet naar India, dan lijkt het echt alsof de hele wereld gek geworden is.

De politie heeft trouwens zwaarbewapend de weg naar Suvarnahbhumi geblokkeerd.
  zaterdag 29 november 2008 @ 02:22:08 #89
6941 APK
Factual, I think.
pi_63613714
Nog steeds helemaal niets.
Bizar.
  zaterdag 29 november 2008 @ 02:35:50 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_63613809
Volgens mij is er inmiddels een backlog van minstens 6000 passagiers van AMS naar BKK.
Hoe gaan ze dat oplossen
pi_63614825
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 02:35 schreef APK het volgende:
Volgens mij is er inmiddels een backlog van minstens 6000 passagiers van AMS naar BKK.
Hoe gaan ze dat oplossen
Als het vakantiegangers zijn, dan zouden ze over twee weken weer terug gaan, dan lost het probleem zich vanzelf wel op...
pi_63614829
En het blijft verder maar duren die ongein.. nu Mumbai wel over is, krijgen ze wellicht weer wat meer aandacht in de wereldpers.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 november 2008 @ 08:39:21 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63614859
Een collega van mij is op vakantie in Thailand. Nu woont zijn vader er, dus die kan wat makkelijker 'verlengen'. Maar hij moet pas volgende week terug. Dan zal het toch wel opgelost zijn
pi_63614894
Eerder dachten ze dat het vliegveld gisteren open zou gaan.... tja..
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:32:12 #95
6941 APK
Factual, I think.
pi_63616141
Latest airport developments:

- Police Open Fire at Suvarnabhumi PAD Protesters
- Police forced to cancel checkpoints on roads to Suvarnabhumi airport
- PAD driving away police at Suvarnabhumi, one policeman abducted
- Anti-government protesters abduct police officer
- U-tapao airport's director askes for cooperation
pi_63616411
Eerste punt?

Bron?
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:01:17 #97
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63616616
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:48 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Eerste punt?

Bron?
Dat dus?
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:02:57 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63616651
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 08:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Eerder dachten ze dat het vliegveld gisteren open zou gaan.... tja..
Nee, ze zeggen al een hele tijd dat het iig tot zaterdag 18:00 uur gesloten zou blijven.

Na, dat is het nu.....
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:47:49 #99
6941 APK
Factual, I think.
pi_63617407
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:48 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Eerste punt?

Bron?
Newsletter van thaivisa, dit is het topic:

http://www.thaivisa.com/f(...)ntinues-t226007.html
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:45:36 #100
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63618311
Dat is wel al een hele tijd geleden, en verder nergens genoemd. Vreemd....

Iets anders: bericht van de ambassade:
quote:
BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR GESTRANDE NEDERLANDERS IN BANGKOK
Aan onderstaande informatie kunnen geen rechten worden ontleend

Gestrande reizigers wordt aangeraden zich te registreren bij de Nederlandse ambassade in Bangkok.
Dit kan per e-mail of per telefoon (+66 (0)2 3095200

Dit bericht bevat o.a. informatie over:
Alternatieve vliegroutes van/naar Thailand
Thaise vergoedingsregeling voor gestrande toeristen
Lijst met prijsopgave van Guesthouses en Hotels Sukhumvit area
De Nederlandse Vereninging nodigt gestrande toeristen uit
Besluit van het het Nederlandse Calamiteitenfonds

Stand van zaken 28 november 13:00 uur.

Op dit moment blijkt dat ook de wachttijden van plaatsen op internationale vluchten vanuit hogergenoemde plaatsen sterk oplopen door verdere toename van gestrande buitenlanders.

Houdt tenslotte rekening met het feit dat de situatie met betrekking tot de sluiting van de vliegvelden in Bangkok zich snel zou kunnen wijzigen

Update per 28 november 2008, 10.30 uur.

De Thaise regering heeft voor wat betreft de vliegvelden Suvarnabhumi en Don Muang de noodtoestand afgekondigd.

In verband met de situatie worden alle in Bangkok aanwezige Nederlanders aangeraden het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (dat regelmatig wordt aangepast) goed te volgen. Gezien de situatie is het raadzaam extra waakzaamheid te betrachten en de genoemde vliegvelden en directe omgeving te vermijden.

Er hebben zich op dit moment ruim 340 Nederlanders gemeld die gestrand zijn in Thailand. Nog niet geregistreerde gestrande Nederlanders wordt aangeraden dat alsnog te doen.

De Thaise overheid heeft de ambassades geïnformeerd dat men 2000 baht per dag per gestrande buitenlander zal vergoeden. Er wordt door de Ambassade uitgezocht hoe dit in de praktijk zal lopen. Er zijn op dit moment niet meer gegevens bekend. Zodra meer details bekend zijn, zal dit worden gemeld op de website.

27 november 14:20 uur

Op 25 november 2008 hebben demonstranten de luchthaven Suvarnabhumi in Bangkok bezet. De luchthaven is voor onbepaalde tijd gesloten en alle inkomende en uitgaande vluchten zijn afgelast. Op 26 november hebben de demonstranten ook de toegang tot de luchthaven Don Muang geblokkeerd. Ook deze luchthaven is thans gesloten.

Reizigers die voornemens zijn in de komende dagen via deze luchthavens te vliegen wordt geadviseerd zich in verbinding te stellen met de luchtvaartmaatschappij of touroperator over eventuele reis- en opvangmogelijkheden.

Reizigers wordt verder aangeraden in Bangkok, met name in het oude deel van de stad nabij de regeringsgebouwen, het parlementsgebouw en Sanam Luang, maar ook bij de luchthavens Suvarnabhumi en Don Muang waakzaamheid te betrachten, samenscholingen en demonstraties te mijden, de berichtgeving in de media te volgen en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen en de aanwijzingen van de lokale autoriteiten op te volgen.

-----------------------------------

De Ambassade heeft met het Thaise Ministerie vean Toerisme en Sport gesproken over de betaling door Thailand aan gestrande reizigers (de 2000 baht per persoon, per dag).

De regeling is als volgt:

Het bedrag van 2000 baht wordt niet direct aan gestrande reizigers betaald,
Toeristen kunnen in elk hotel hun ticket presenteren (met een vertrek datum van 25 November of later), samen met hun paspoort.
Indien het hotel niet op de hoogte is, dient het te bellen naar ATTA, 02 632-7400; 02 632 7402; 02 237 6046, of 02 237 6048.
Het hotel stuurt de rekeningen naar het ministerie van Toerisme.
2000 is het maximale bedrag; indien het bedrag voor kamer en 3 maaltijden hoger is, moet men het verschil zelf betalen (of naar een goedkoper hotel gaan).
Of alle hotels al helemaal op de hoogte zijn van de regeling die erop neerkomt dat u een tegemoetkoming ontvangt in uw kosten, is onzeker. In dat geval kunt u het hotel het beste vragen contact op te nemen met de ATTA ( www.atta.or.th)

Lijst met prijsopgave van Guesthouses en Hotels Sukhumvit area.

Golden Palace Hotel ( +/- 750 Baht )
Nr. 15, Soi Ruen Rudi, Sukhumvit Soi 1 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 252-5115 / (0)2 252-5116 / (0)2 252-5169
Fax. +66 (0)2 254-1538
www.goldenpalacehotel.com/accom.htm

#1 NUMBER ONE ( +/- 750 Baht ) Guesthouse
220/7-8 Sukhumvit Soi 1 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 655-3770
E-mail : jum@numberonebangkok.com
www.numberonebangkok.com

Unico ( Leela Inn ) ( +/- 1.200 Baht )
74 Sukhumvit Soi 3 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 655-2790/6
Fax.+66 (0)2 655-2798
www.unicoleelahotel.com

Uncle Rey’s Guest House ( +/- 600 Baht )
7/10 Sukhumvit Soi 4 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 252-5565
Fax +66 (0)2 253-8307

Sukhumvit Crown Hotel ( +/- 750 Baht )
7 Sukhumvit Soi 6 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 253-5672/4
Fax. +66 (0)2 253-5675

Nana Hotel ( +/- 1200 Baht )
Sukhunvit Soi 4 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 656-8111
E-mail nanabkk@nanahotel.co.th
www.nanahotel.co.th

The Ambassador ( +/- 1.200 – 2.000 Baht )
171 Sukhumvit Road, Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 254-0444
Fax. +66 (0)2 254-7516
E-mail : amt@loxinfo.co.th / amtel@ksc.th.com
www.amtel.co.th

Bel-Aire Princess ( +/- 2.500- 3.500 Baht )
16 Sukhumvit Soi 5 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 253-4300
E-mail bela@dusitdusit.com
www.royalprincess.com

Majestic Grande ( +/- 2.500 – 2.800 Baht )
Tel. +66 (0)2 262-299
E-mail info@majesticgrande.com
www.majesticgrande.com

Amari Boulevard ( +/- 3.300 – 4.000 Baht )
2 Sukhumvit Soi 5 Bangkok 10110
Tel. +66 (0)2 255-2930/40
Fax. +66(0)2 255-2950
E-mail :boulevard@amari.com
www.amari.com

Alternatieve vliegroutes vanuit Thailand ( de provincies ) naar het buitenland.
Vliegvelden in Thailand: Chiang Mai, Phuket, Koh Samui en Utapao (nabij Pattaya).

Op de EVA airlines website staat dat EVA air vluchten via U-tapao (140 km van Bangkok, zuidoosten van Pattaya) zal uitvoeren. Zie www.evaair.com

EVA-airlines heeft de Ambassade geinformeerd dat de volgende telefoonlijnen beschikbaar zijn in Bangkok: 02 269 6201, 02 269 6205 en 02 269 6288. We hebben gemerkt dat de lijnen heel erg druk zijn.
Adres in Bangkok: 2nd floor, Green Tower, 3656/4-5 RamaIV Rd. Klongtoey, Klongton, Bangkok 10110.

van naar wanneer
Chiang Mai Kuala Lumpur iedere dag ( dep. 11.05 Hrs. arr. 14.50 Hrs.)
Singapore dinsd./woensd. /vrijd. ( dep. 11.25 Hrs. arr. 15.30 Hrs.)
maand./ zond. ( dep.17.45 Hrs. arr. 21.50 Hrs.)
Phuket Hong Kong iedere dag ( dep. 16.55 Hrs. arr. 21.15 Hrs.)
Kuala Lumpur iedere dag ( dep. 10.30 Hrs. arr. 12.55 Hrs.)
(dep. 13.30 Hrs. arr. 15.45 Hrs.)
(dep. 16.05 Hrs. arr. 18.20 Hrs.)
Munchen maand./dinsd./ donderd. ( dep. 09.55 Hrs. arr. 16.05 Hrs.)
Singapore iedere dag (dep. 10.40 Hrs. arr. 13.10 Hrs. )
(dep. 09.50 Hrs. arr. 12.35 Hrs.)
(dep. 10.15 Hrs. arr. 13.05 Hrs.)
(dep. 14.55 Hrs. arr. 17.40 Hrs.)
(dep. 17.50 Hrs. arr. 20.40 Hrs.)
(dep. 20.10 Hrs. arr. 22.55 Hrs.)
Koh Samui Hong Kong ma./wo./vr./za. (dep.08.20 Hrs. arr.12.40 Hrs.)
zo. ( dep. 11.35 Hrs. arr. 15.55 Hrs.)
Kuala Lumpur do./zo. ( dep. 17.15 Hrs. arr. 20.30 Hrs.)
Singapore iedere dag ( dep. 16.35 Hrs. arr. 19.20 Hrs.)
Utapao (bij Pattaya) Koh Samui iedere dag (dep. 10.50 Hrs. en 16.50 Hrs.)
Phuket iedere dag (dep. 12.45 Hrs.)

Gelet op de sluiting voor onbepaalde tijd van de luchthavens in Bangkok zoudt u kunnen overwegen gebruik te maken van alternatieve vliegroutes. Neem voor nadere informatie eerst contact op met uw reisagent en/of luchtvaartmaatschappij. Houdt rekening met het feit dat luchtvaartmaatschappijen waarschijnlijk niet bereid zijn uw bestaande ticket om te zetten naar een alternatieve vliegroute. U zult dan ook waarschijnlijk gevraagd worden een nieuw ticket aan te schaffen. Houdt er rekening mee dat de reistijd per auto of trein vanuit Bangkok naar de internationale vliegvelden van Chiang Mai, Phuket en Koh Samui lang is. Een andere mogelijkheid is om vanuit Bangkok per auto naar Pattaya (Utapao) te reizen en vanaf daar een binnenlandse vlucht te nemen naar bijvoorbeeld Phuket. Geschatte reistijden per auto: Bangkok – Utapao (nabij Pataya) 2,5 uur; Bangkok – Chiang Mai 8 uur; Bangkok – Phuket 12 uur; Bangkok – Koh Samui (inclusief veerpont) 10-15 uur.

Bericht van Nederlandse Vereniging Thailand- per 28 november 2008, 14:30 uur.

Door de aanhoudende onlusten in Bangkok zijn veel van onze medelanders gestrand in Bangkok. Het gaat naar zeggen om een groep van tenminste 250 Nederlanders die door de sluiting van de luchthavens niet naar huis kunnen.

Voor al deze Nederlanders organiseert de NVT morgenavond een speciale borrrel op onze vertrouwde locatie DET5. Ter verzachting van de pijn bieden we gratis Hutspot aan en zullen er ook kroketten en/of bitterballen verkrijgbaar zijn.

Voor allerlei vragen over de huidige situatie zal er vertegenwoordiging van de Nederlandse Ambassade aanwezig zijn. En, natuurlijk zal Sinterklaas op deze avond niet ontbreken.

De NVT roept al haar leden op om onze gestrande medelanders een hart onder de riem te steken door er zaterdag 29 november bij te zijn. De borrel start om 19.00 uur en wordt zoals eerder vermeld gehouden op onze vaste locatie DET5. Een routebeschrijving naar DET5 treft u hier aan.

Tot morgenavond!

Het Nederlandse Calamiteitenfonds heeft het volgende besluit genomen - per27 november 2008

Bangkok (blokkades luchthavens): calamiteit vastgesteld

Bindend besluit 1 blokkade luchthavens Bangkok - Thailand

De Calamiteitencommissie heeft naar aanleiding van de gewelddadige blokkade van de internationale luchthaven van Bangkok, Thailand (IATA-code BKK) alsmede de luchthaven Don Muang (IATA-code DMK) en de hieruit voortvloeiende aangetaste infrastructuur op 27 november 2008 het volgende besluit genomen:

Vaststelling van een calamiteit op basis van molest voor Bangkok international airport (BKK) met terugwerkende kracht vanaf de aanvang van de blokkade op 25 november 2008 en voor luchthaven Don Muang te Bangkok (DMK) vanaf de aanvang van de blokkade op 26 november 2008;
Vaststelling van uitkeringsvatbare situaties voor Bangkok international airport (BKK) en luchthaven Don Muang (DMK) daar waar aan het fonds deelnemende reisorganisatoren als gevolg van de blokkade en de hierdoor aangetaste infrastructuur (stilgelegd luchtverkeer) niet langer in staat waren hun verplichtingen uit de reisovereenkomst na te komen.

Uitvoeringsinstructie

Er kunnen zich de volgende scenario's hebben voorgedaan:

Uw klanten konden niet op de geboekte datum terugreizen vanaf Bangkok International Airport (BKK) naar Nederland.
Indien de tijdelijke opvang in het hotel meerkosten oplevert die - gezien de overmachtsituatie - voor eigen rekening van de klant zouden komen kan het Calamiteitenfonds deze meerkosten vergoeden tot het moment dat de luchthaven wordt heropend voor internationaal vliegverkeer danwel het moment dat passagiers daadwerkelijk vanaf de luchthaven kunnen vertrekken.
Indien na dit moment de terugreis naar Nederland op zich laat wachten door bijvoorbeeld gebrek aan capaciteit van de luchtvaartmaatschappij dan zijn de meerkosten voor dit verlengde extra verblijf niet gedekt. Er is dan immers niet langer sprake van molest.
Wij gaan ervan uit dat u uw klanten zo snel mogelijk terugbrengt naar Nederland. Het fonds houdt rekening met het feit dat terugvluchten niet onmiddellijk na heropening van de luchthavens zullen kunnen worden uitgevoerd. In toepasselijke gevallen, afhankelijk van de omstandigheden en indien de kosten niet op een derde kunnen worden verhaald, zullen wij uit coulance deze klanten tegemoetkomen.
Indien u overweegt uw klanten op alternatieve wijze terug te halen naar Nederland verzoeken wij u dit vooraf met het bureau van het Calamiteitenfonds te overleggen.

Uw klanten waren op 25 november 2008 al op reis (reis was aangevangen) en zij konden vanwege de sluiting van Bangkok International Airport (BKK) en/of luchthaven Don Muang (DMK) hun reis niet vervolgen conform hetgeen zij hadden geboekt. De reis moest worden aangepast.
De meerkosten die zijn ontstaan door de gemaakte reisaanpassing kan het Calamiteitenfonds vergoeden.

Uw klanten zijn kort voor de start van de blokkade uit Nederland vertrokken.
Hun vliegtuig kon vanwege de blokkade niet op Bangkok International Airport (BKK) landen en er is uitgeweken naar een andere luchthaven (zoals Phuket of Kuala Lumpur).
De meerkosten die zijn ontstaan door de gemaakte reisaanpassing kan het Calamiteitenfonds vergoeden. Eventueel komen uw klanten in aanmerking voor vergoeding van niet genoten vakantiedagen, afhankelijk van de omstandigheden.

Uw klanten zijn kort voor de start van de blokkade uit Nederland vertrokken.
Hun vliegtuig kon vanwege de blokkade niet op Bangkok International Airport (BKK) landen en keerde terug naar Schiphol.
Hier is sprake van een ten tijde van de calamiteit (blokkade) reeds aangevangen reis.
De niet-genoten vakantiedagen, in dit geval de volledige reisduur, komen voor vergoeding in aanmerking. Het Calamiteitenfonds betaalt via u de gehele reissom aan uw klanten terug.

Indien u klanten heeft die door de blokkade van luchthaven BKK en/of DMK zijn gedupeerd terwijl hun reisaanpassing naar uw mening niet onder een van de bovenstaande scenario's is te vatten, neemt u dan contact op met het bureau van het Calamiteitenfonds voor overleg.

Zoals u weet vindt u meer (algemene) informatie over het inzenden van claims in de Uitvoeringsregeling schadeafwikkeling.

U kunt deze downloaden op www.calamiteitenfonds.nl , pagina Deelnemersinformatie. De inzendtermijn voor claims sluit twee maanden na heden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')