abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63523679
Goede avond

ik heb wat vragen ik hoop dat hier mensen mij kunnen helpen
ik ben 18 en wordt het huis uitgeschopt binnen nu en 2 weken, mijn ouders hebben genoeg van me
mag dit zo maar

en zo ja, wat nu ?
ik heb een opleiding (full time)
werk wat weekenden in de maand (ook niet eens allenmaal)
en moet een kamer hebben binnen Arnhem

dus mijn andere vraag is nu
hoe betaal ik me opleiding
en me huur en met eten en me kleding en de rest van verzekeringen en andere zaken
ik zie een studie finicereing en een klote loon dat niet doen

ben ik nu echt gewoon de lul en kan ik me opleiding stoppen en gaan werken ?

en hoe kom ik zonder niet veel kosten aan een huur huis op zon korte tijd
ik kan niet weken bij vrienden blijven wonen

ik hoop dat ik het zo een beetje begrijp baar heb gemaakt
ik vraag nu als laaste optie hebben jullie hulp of advies voor me want ik zie het zo niet meer zitten
pi_63523719
Eerst even cursus nederlands doen?
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_63523727
Meer werken, lui zwijn.

En ja je ouders mogen je eruit zetten, welk recht denk jij te hebben verworven dat je daar mag blijven dan?

En lekker veel lenen bij de IBG!
pi_63523743
Ze kunnen je er gewoon uitgooien en tja hoe jij je red.... zal je maar veel moeten werken naast je studie, of anders stoppen met je studie....
pi_63523747
Er zijn zo veel studenten in Nederland die studeren en op kamers wonen. IBG uitwonend + aanvullend + lening + weekendbaan = meer dan 800 euro. Daar kun je prima van wonen. En kamers zat, kijk eens op hyves of zo.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:20:32 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63523759
Waarom moet je binnen korte tijd weg?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_63523773
vertel wat heb je gedaan?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_63523783
Ouders moeten verplicht een bepaalde bijdrage doen aan studiekosten, dat wel
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:21:57 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_63523795
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:17 schreef pietters het volgende:
hoe betaal ik me opleiding
en me huur en met eten en me kleding en de rest van verzekeringen en andere zaken
ik zie een studie finicereing en een klote loon dat niet doen
Had dat nou toch bedacht vóór je besloot een onaangename huisgenoot te zijn

Het beste advies is om van je luie kont te komen en voor jezelf te gaan zorgen. Duizenden zijn je voorgegaan en een flink deel daarvan heeft het er prima vanaf gebracht. Dus wat staat je in de weg?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_63523802
Iets zegt met dat je te lang en te vaak een irritant, lui zwijn bent geweest.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:22:41 #12
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_63523818
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:17 schreef pietters het volgende:
Goede avond

ik heb wat vragen ik hoop dat hier mensen mij kunnen helpen
ik ben 18 en wordt het huis uitgeschopt binnen nu en 2 weken, mijn ouders hebben genoeg van me
mag dit zo maar

Voor ik serieus ga antwoorden ben ik wel benieuwd naar de reden van jouw onvrijwillige uithuiszetting. Wat heb je gedaan om het zo ver te laten komen?
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_63523842
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:21 schreef Repeat het volgende:
Ouders moeten verplicht een bepaalde bijdrage doen aan studiekosten, dat wel
Bron?
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:26:41 #14
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_63523939
Werken en sowieso krijg je een aanvullende studiefinanciering. Als dat niet genoeg is kun je bij de IBG ook een lening afsluiten en je hoeft pas te beginnen met je maandelijkse aflossing 1 jaar nadat je klaar bent met je studie.

Het is dus wel te doen, maar waarom schoppen ze je ineens het huis uit dan?
Ze kunnen dit zodra je 18 bent uiteraard doen, maar ze even je wel erg kort de tijd.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_63523959
Volgens mij hebben ouders zorgplicht tot 21. Maar dat weet ik niet zeker.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:27:20 #16
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_63523961
Kijk eens bij stichting camelot. Die hebben tijdelijke woonruimte voor weinig. Daarnaast gewoon meer werken. Ik ben ook op mijn 17e uit huis "gezet" en moest snachts en weekends werken om me te kunnen redden qua schoolgeld en huishoudgeld.
Zie het positief, je leert wat geld waard is en wat werken is. Tijd om van je luie reet af te komen in elk geval.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_63523991
Je ouders zijn tot je 21ste financieel voor je verantwoordelijk
Dus je hebt nog 3 jaar om zoveel mogelijk financiële schade aan te richten totdat ze je weer terug het huis in nemen
Na je 21ste kan je weer op straat leven met je matties
pi_63524013
waarom ik straks geen dak meer boven me hooft heb is dat
me vader lossen handjes heeft en ik er ben tegen in gegaan en me handje ook heb laten wapperen
mijn moeder heeft al een levens lange erge ziekte en mij erbij +t mijn vader wil ze niet dus gooit ze mij er uit
en kunnen ze weer veder leven
pi_63524027
18 jaar en ouder - Een kind van 18 jaar of ouder is meerderjarig. Ouders zijn dan niet meer aansprakelijk voor de schade die deze kinderen veroorzaken of de schulden die ze maken.

Sommige mensen denken dat de aansprakelijkheid van ouders doorloopt tot de kinderen 21 zijn, maar dat is een misverstand. Die leeftijd van 21 jaar heeft betrekking op iets anders, namelijk de verplichting aan ouders om hun kinderen tot die leeftijd financieel te steunen. Het gaat dan om de kosten van levensonderhoud en studiekosten.
pi_63524037
ps sorry voor me nederlands maar ik heb er nu even geen behoeft aan om goed te gaan zitten typen
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:30:31 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63524058
Gewoon je opleiding afzeggen en een flinke rugtas meenemen met de creditcard van je ouders, de wijde wereld in en nooit meer iets van je laten horen, behalve afschriften.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:30:37 #22
33954 ElisaB
pi_63524062
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:28 schreef pietters het volgende:
waarom ik straks geen dak meer boven me hooft heb is dat
me vader lossen handjes heeft en ik er ben tegen in gegaan en me handje ook heb laten wapperen
mijn moeder heeft al een levens lange erge ziekte en mij erbij +t mijn vader wil ze niet dus gooit ze mij er uit
en kunnen ze weer veder leven
Als ik het zo hoor, ga jij er op vooruit!
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:31:30 #23
33954 ElisaB
pi_63524095
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon je opleiding afzeggen en een flinke rugtas meenemen met de creditcard van je ouders, de wijde wereld in en nooit meer iets van je laten horen, behalve afschriften.
Nou, wat een briljant idee! Dat ik daar nou niet opkom
pi_63524097
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:30 schreef Yi-Long het volgende:
Uhuh, want blokkeren van een CC kan niet hè
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:32:34 #25
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_63524123
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:29 schreef pietters het volgende:
ps sorry voor me nederlands maar ik heb er nu even geen behoeft aan om goed te gaan zitten typen
tja, mensen ergeren zich wel aan dat soort taalgebruik dus het helpt je niet bij de antwoorden. Anyway, er zijn al wat tips gegeven, doe er je voordeel mee.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')