abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63647896
Tery Vounz Pozt

Waar zitten we ondertussen? Alpha? Beta? Open? Closed? Prevo? Primo? Revo? Is er uberhaupt al een motor?

Ik hoop overigens dat je die 30 pagina's wel netjes hebt verwerkt en/of in meerdere doc's hebt geplaatst. De inhoudsopgave en/of document-structuur is aan te raden. Hoewel ik geen inzicht heb in wat er in jouw 30 pagina's gaande is, vind ik het persoonlijk weinig. Om het te vergelijken met het werk wat ik het laatste jaar/half jaar heb gewerkt zit ik aan de honderd pagina's. En dan heb ik nog het idee dat ik nog maar de helft heb verwerkt, en nog eens de helft niet heb bijgetypt.

Dat ter zeide, ben ik een week (of twee?) geleden uit een soort gelijk project gestapt waar ze, naar mijn idee, al veel verder zijn. (Een project die nu net anderhalve maand bezig is.) Het project wordt overigens niet ondersteund met bakken van geld, maar met vrijwilligers die een gezamenlijk idee hebben om een 'geweldig' spel te maken en dat ook gebruikersvriendelijk is.

Dus, ja, Succes ofzo.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
  zondag 30 november 2008 @ 18:19:03 #122
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63648397
Als je naar investeerders gaat moet je de belangrijkste zaken voor die groep toch wel op maximaal 20 pagina's (excl. bijlagen) kwijt kunnen. Voor die groepen is het uitschrijven van bepaalde zaken niet zozeer van belang.
pi_63648577
Uiteraard, maar dan mag je nog wel laten merken dat het idee toch wel wat meer uitgewerkt is dan die versie van 20 pagina's.
En daarnaast moet je ook nadenken over groeimogelijkheden en waarna je uiteindelijk toch naar toe wil werken. Ik neem aan dat, dat ook mee is genomen?
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
  zondag 30 november 2008 @ 18:41:39 #124
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63648855
Investeerders hoeven dat niet helemaal uitgewerkt te zien op het begin. Die willen gewoon een goed concept met een werkend verdienmodel. Het voornaamste voor die bedrijven is dat ze de investering gewoon terug kunnen verdienen.
  zondag 30 november 2008 @ 19:59:40 #125
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63650459
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:55 schreef Ge4ce het volgende:


Dat ter zeide, ben ik een week (of twee?) geleden uit een soort gelijk project gestapt waar ze, naar mijn idee, al veel verder zijn. (Een project die nu net anderhalve maand bezig is.)

Kun je daar wat meer over vertellen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63652028
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Kun je daar wat meer over vertellen?
Hoewel ik uit het project ben gestapt (geen tijd, interesse verloren), wil ik er eigenlijk niets over kwijt. Vertrouwelijk....
Klinkt stom, maar de bedenkers en starters van de Online RPG hebben al heel een community op zich en doen er ook al veel voor. Dus wil ik hun wel respecteren. Overigens kan ik een linky naar hun website ook niet doen omdat dat tegen de regels van dit forum is.

Edit: Er blijkt al wel een release datum te zijn die staat op volgend jaar Maart.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 november 2008 @ 21:11:12 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63652396
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:17 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat is idd geswets .
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
quote:
Voor 40k kun je prima websites bouwen... Dat lukt de detacheerders namelijk prima. Het is geen grote website, maar ook zeker geen kleintje.
Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.

Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
  zondag 30 november 2008 @ 22:37:07 #128
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63655236
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]

Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.



Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63655302
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]

Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.

Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
De talen waar in werk hebben standaard multilingual support, dat stelt geen reet voor. Ook security stelt niets voor... Je kunt er prima grote applicaties voor bouwen. De vraag is alleen idd of het kan met wat Roelof wil, maar die geeft te weinig info daarover, al hoewel ik daar wel jouw mening indeel dat het voor 40k niet zal lukken zover dat nu in te schatten is.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63655518
Dus voordat Roelof met iets concreets komt.. KVK inschrijving of pics van zijn plan e.d.. is alles gebakken lucht, en het ruikt aangebrand..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 november 2008 @ 22:46:07 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63655520
Natuurlijk is een browsergame wat verdomd veel op Ogame gaat lijken niet te realiseren voor 40K.

Als ik het zo inschat heb je minimaal 200K nodig voor de ontwikkeling, de servers, load balancing, hosting etc. En dan moet je nog verdomd snel geld gaan verdienen.
pi_63656251
Ge4ce

De concept van 25 bladzijde is exclusief de data gegevens van rassen schepen enz enz . Heel veel wordt verwezen naar het data document. Zo is na mijn mening de concept document veel overzichtelijker en beter te lezen.
Veel dingen zijn ook nog niet uitgewerkt. Alleen de basic is nu uitgetypt. De infra structuur van inkomen en uitgaven (wat je eigenlijk bij het eerste post van mij ziet). Welke opties er nog moeten komen (uitbouw mogelijkheden) en welke opties door mij als admin aangepast moeten worden. (zoals de rassen en schepen).

Het is ook hoe effectief je een document maakt. Staat er 10 het zelfde er in en hoeveel onzin staat er in.

Het document heeft ook een index en logies volgorde. Daar geen zorgen over.

En Swetsenegger wij willen helemaal niet op ogame lijken. totaal niet.
Er zijn wel overeenkomsten. Maar veel verschillen.

Laten we ook beginnen met 2 talen. Engels en Nederlands.
En er is rekening mee gehouden. Als we besluiten om het in meerdere talen uit te bouwen is het zeker mogelijk. En dat zijn we zeker van plan. Als het aanslaat.
En als het een inkomen geeft dat zal de bank ook een extra krediet geven. Zodat we het zo snel mogelijk kunnen uitbouwen naar meerdere servers en talen.
Dus misschien zal het uiteindelijk wel 200K of 300K kosten.

En zelf weet ik ook dat ogame met maar 1 server en 1 taal is begonnen.
Weet je wat o game heeft gekost veel minder. Ze hebben met de jaren het spel uitgebouwd. Grafisch en aantal servers/talen.

RC
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 30 november 2008 @ 23:17:28 #133
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63656379
Maar Roelof zit Existenz nu ook bij jullie team??
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63656473
200K tot 300K voor een spelletje

Gast, jij hebt werkelijk waar geen enkel realiteitsbesef.

Voor één tiende deel van dat lanceer ik een heel netwerk aan sites die meer zullen opbrengen dan jouw hele spel bij elkaar.

  zondag 30 november 2008 @ 23:22:31 #135
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63656496
Het lijkt me duidelijk dat de kosten voor het ontwikkelen en opzetten van een dergelijk spel hoog zijn. Op basis van de beschikbare informatie is het sowieso lastig om een indicatie te geven van de kosten.

Om die kosten te dekken moet je altijd een investeerder hebben of iemand die je een bedrag wil lenen. Het zijn sowieso vrij moeilijke tijden om geld vrij te krijgen van investeerders.

Daarom is het belangrijk om een gedegen onderzoek te doen naar een goed verdienmodel voor een dergelijk spel, zeker omdat de levensduur van zulke spellen toch beperkt is.
pi_63656908
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:22 schreef John.Milton het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat de kosten voor het ontwikkelen en opzetten van een dergelijk spel hoog zijn. Op basis van de beschikbare informatie is het sowieso lastig om een indicatie te geven van de kosten.

Om die kosten te dekken moet je altijd een investeerder hebben of iemand die je een bedrag wil lenen. Het zijn sowieso vrij moeilijke tijden om geld vrij te krijgen van investeerders.

Daarom is het belangrijk om een gedegen onderzoek te doen naar een goed verdienmodel voor een dergelijk spel, zeker omdat de levensduur van zulke spellen toch beperkt is.
Daarvoor zijn we nu ook in overleg met een marketing bureau. Om meer informatie en onderzoek te plegen. En ook hopelijk een (verdien model) te maken. Dit zal waarschijnlijk meer investeerders trekken en de bank wordt ook wat makkelijker.

En zoals je al zij. De informatie die ik heb beschikbaar gesteld is wat beperkt. En ook lastig om een indicatie er over te geven.
Een groter budget maakt de start veel uitgebreider. Promotie, servers, talen. Het spel zelf.
Je kan het budget wel stellen op het spel. Maar kan ook het spel stellen op het budget. We hebben hiervoor keuzes moeten maken een balans van kosten en product.
Het spel moet goed beginnen. Te klein-> meer kans op een flop. Te groot -> financiële risico.
Keuze.

Ik ga zelf van uit dat een soort gelijke spel een levensduur heeft van 5 tot 10 jaar (als het een goed spel is).
Ook afhankelijk van de verdere ontwikkeling van het spel.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63659904
En dit alles blijft gebakken lucht tot we wat te zien krijgen.. Je kan wel mooi praten en dingen bedenken maar als je echt support en ideeën wilt van het forum zal je toch met meer moeten komen..
pi_63660380
Hey, leuk idee van je om een spel te maken. Ik heb de laatste jaren ook heel wat van dit soort spellen gespeeld (Space, Planetarion, Dominion). Wat me wel is opgevallen is dat de behoefte aan dit soort spellen enorm is afgenomen. Zo speelden er in 2001~2003 nog zo'n 10,000 mensen Dominion, terwijl dit er nu nog geen 1000 zijn. Datzelfde geldt voor andere spellen. Dit soort spellen was erg populair omdat er toen nog niet echt geweldige grafische games op de markt waren.
Hoewel je aan de andere kant zou zeggen dat er op dit moment veel meer mensen zijn met een internetconnectie en de mogelijkheid om overal en altijd in te loggen (via mobiel bijv.).

Anyway om terug te komen op je spel denk ik dat je het qua units iets kleinschaliger moet aanpakken. Omdat deze game nieuw is (voor iedereen) is het belangrijk om de game zo overzichtelijk mogelijk te houden. Mensen moeten zo snel mogelijk hun draai in de game vinden, en dat kan denk ik niet als je ZO veel verschillende units gaat gebruiken. Ik zou daarom zeggen dat je het aantal units voorlopig moet beperken tot hooguit 5 of 6.

Als ik jou was zou ik trouwens ook gewoon uurcycli inbouwen voor het trainen, attacken en bouwen. Als je geen wachttijden hebt is het spel volgens mij volledig onspeelbaar, aangezien degene die het vaakst online is dan praktisch zal winnen.

Dit is wat ik voorlopig even te melden heb. Nogmaals leuk idee, maar realiseer je wel dat het GIGANTISCH veel werk is.


Edit:

Niets persoonlijks, maar ik heb net eens de vorige topics zitten lezen en tbh, denk ik dat je game niet echt veel potentie heeft. Je wilt teveel en je wilt het te groot. Ook het feit dat je zelf niets van progammeren weet maakt het allemaal erg lastig. Je bent namelijk afhankelijk van progammeurs die uiteindelijk betaald moeten worden.
De kans is erg groot dat je idee gewoon flopt en ook al flopt het niet, ben ik bang dat je nooit genoeg verdient met je spel.

Mijn advies is dan ook om gewoon het hele concept op te sturen naar een spelmaker die al ooit iets heeft gemaakt en vragen of hij wat er mee kan/wil doen. Hij zal aanvoelen of het wat is en hij zal vervolgens de risico's met zich meedragen. Dat scheelt jou een hoop zorgen. Over die opbrengsten moet je maar gewoon niet inzitten, echt rijk worden met zo'n spel zal wordt je toch nooit.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tomash op 01-12-2008 09:06:03 ]
pi_63660726
Hey Roelof,

Tipje voor je. Van wat ik nu heb begrepen, heb je vooral informatie over de rassen zelf. Heel goed, want als dat niet uitgedacht is, kom je nergens uiteindelijk.

Wat je nu moet doen is de "engine" uitdenken. Zorg ervoor dat je op papier hebt hoe het bouwen in z'n werk gaat, hoe de gevechten in z'n werk gaan, hoe de inkomsten uitgedacht zijn.

Zet vervolgens ook op papier hoe je het systeem wilt onderhouden, invoerformulieren over rassen (naam, omschrijving, achtergrondverhaal, plaatjes, etc) waarmee je simpel rassen kunt beheren (aanmaken, aanpassen en verwijderen).

Doe dit ook voor gebouwen en eenheden.

Als dat team van programmeurs het goed en modulair in elkaar zetten, kun je de engine zo houden en zelf de units en gebouwen invoeren, wat een hoop kosten (en mogelijke fouten) bespaart wat dat team aan programmeurs voor jou moet doen. Extra voordeel is dat je zelf het spel kunt uitbreiden.

Denk DAAR vooral goed over na... Wat kan JIJ doen en wat kan het team aan programmeurs doen, probeer daar onderscheid in te maken. Een beetje jammer als je hun betaalt voor dingen die jij in je hoofd hebt zitten en die jij zo uit je mouw kunt schudden.

Denk ook na over hoe je het spel wilt uitbreiden. Wat ik hierboven heb omschreven, is voor de units.. Dit zal niet lang boeiend zijn voor de meeste mensen. Ik weet niet wat je van plan bent, of je innovatief wilt blijven, of enkel een spel maken en dat een aantal "rondes" vol wilt houden. Denk daar alvast over na en kijk of dat team aan programmeurs daar rekening mee kunnen houden.

Bijvoorbeeld: (ik noem maar iets) items wat je kunt gebruiken om je units sterker te maken, dan kunnen de programmeurs daar alvast rekening mee houden. de programmatuur is dan "leeg", maar als jij items toevoegt in je beheersysteem, dan kan dat automatisch meegenomen worden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 december 2008 @ 09:43:02 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63661249
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ge4ce

De concept van 25 bladzijde is exclusief de data gegevens van rassen schepen enz enz . Heel veel wordt verwezen naar het data document. Zo is na mijn mening de concept document veel overzichtelijker en beter te lezen.
Veel dingen zijn ook nog niet uitgewerkt. Alleen de basic is nu uitgetypt. De infra structuur van inkomen en uitgaven (wat je eigenlijk bij het eerste post van mij ziet). Welke opties er nog moeten komen (uitbouw mogelijkheden) en welke opties door mij als admin aangepast moeten worden. (zoals de rassen en schepen).

Het is ook hoe effectief je een document maakt. Staat er 10 het zelfde er in en hoeveel onzin staat er in.

Het document heeft ook een index en logies volgorde. Daar geen zorgen over.

En Swetsenegger wij willen helemaal niet op ogame lijken. totaal niet.
Er zijn wel overeenkomsten. Maar veel verschillen.

Laten we ook beginnen met 2 talen. Engels en Nederlands.
En er is rekening mee gehouden. Als we besluiten om het in meerdere talen uit te bouwen is het zeker mogelijk. En dat zijn we zeker van plan. Als het aanslaat.
En als het een inkomen geeft dat zal de bank ook een extra krediet geven. Zodat we het zo snel mogelijk kunnen uitbouwen naar meerdere servers en talen.
Dus misschien zal het uiteindelijk wel 200K of 300K kosten.

En zelf weet ik ook dat ogame met maar 1 server en 1 taal is begonnen.
Weet je wat o game heeft gekost veel minder. Ze hebben met de jaren het spel uitgebouwd. Grafisch en aantal servers/talen.

RC
Ja ik weet dat ogame op 1 server begonnen is. Maar het heeft weinig zin om NU met een game te starten die minder diepgang heeft. Waarom zullen mensen dat nog willen spelen.

Daarnaast zal je een periode moeten overbruggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')