Hoewel ik uit het project ben gestapt (geen tijd, interesse verloren), wil ik er eigenlijk niets over kwijt. Vertrouwelijk....quote:Op zondag 30 november 2008 19:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kun je daar wat meer over vertellen?
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....quote:
Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.quote:Voor 40k kun je prima websites bouwen... Dat lukt de detacheerders namelijk prima. Het is geen grote website, maar ook zeker geen kleintje.
quote:Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]
Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
De talen waar in werk hebben standaard multilingual support, dat stelt geen reet voor. Ook security stelt niets voor... Je kunt er prima grote applicaties voor bouwen. De vraag is alleen idd of het kan met wat Roelof wil, maar die geeft te weinig info daarover, al hoewel ik daar wel jouw mening indeel dat het voor 40k niet zal lukken zover dat nu in te schatten is.quote:Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]
Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.
Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
Daarvoor zijn we nu ook in overleg met een marketing bureau. Om meer informatie en onderzoek te plegen. En ook hopelijk een (verdien model) te maken. Dit zal waarschijnlijk meer investeerders trekken en de bank wordt ook wat makkelijker.quote:Op zondag 30 november 2008 23:22 schreef John.Milton het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat de kosten voor het ontwikkelen en opzetten van een dergelijk spel hoog zijn. Op basis van de beschikbare informatie is het sowieso lastig om een indicatie te geven van de kosten.
Om die kosten te dekken moet je altijd een investeerder hebben of iemand die je een bedrag wil lenen. Het zijn sowieso vrij moeilijke tijden om geld vrij te krijgen van investeerders.
Daarom is het belangrijk om een gedegen onderzoek te doen naar een goed verdienmodel voor een dergelijk spel, zeker omdat de levensduur van zulke spellen toch beperkt is.
Ja ik weet dat ogame op 1 server begonnen is. Maar het heeft weinig zin om NU met een game te starten die minder diepgang heeft. Waarom zullen mensen dat nog willen spelen.quote:Op zondag 30 november 2008 23:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ge4ce
De concept van 25 bladzijde is exclusief de data gegevens van rassen schepen enz enz . Heel veel wordt verwezen naar het data document. Zo is na mijn mening de concept document veel overzichtelijker en beter te lezen.
Veel dingen zijn ook nog niet uitgewerkt. Alleen de basic is nu uitgetypt. De infra structuur van inkomen en uitgaven (wat je eigenlijk bij het eerste post van mij ziet). Welke opties er nog moeten komen (uitbouw mogelijkheden) en welke opties door mij als admin aangepast moeten worden. (zoals de rassen en schepen).
Het is ook hoe effectief je een document maakt. Staat er 10 het zelfde er in en hoeveel onzin staat er in.
Het document heeft ook een index en logies volgorde. Daar geen zorgen over.
En Swetsenegger wij willen helemaal niet op ogame lijken. totaal niet.
Er zijn wel overeenkomsten. Maar veel verschillen.
Laten we ook beginnen met 2 talen. Engels en Nederlands.
En er is rekening mee gehouden. Als we besluiten om het in meerdere talen uit te bouwen is het zeker mogelijk. En dat zijn we zeker van plan. Als het aanslaat.
En als het een inkomen geeft dat zal de bank ook een extra krediet geven. Zodat we het zo snel mogelijk kunnen uitbouwen naar meerdere servers en talen.
Dus misschien zal het uiteindelijk wel 200K of 300K kosten.
En zelf weet ik ook dat ogame met maar 1 server en 1 taal is begonnen.
Weet je wat o game heeft gekostveel minder. Ze hebben met de jaren het spel uitgebouwd. Grafisch en aantal servers/talen.
RC
Waarom doe je dat dan niet? Kennelijk heb je een fantastisch business plan, go for it zou'k zeggen, zie hier graag over een maand ofzo de URL van je 'netwerk' van sites.quote:Op zondag 30 november 2008 23:21 schreef Resco het volgende:
Voor één tiende deel van dat lanceer ik een heel netwerk aan sites die meer zullen opbrengen dan jouw hele spel bij elkaar.
Wie zegt dat ik het niet doe? Niet iedereen is zo open over projecten als Roelof die alles hier open en bloot postquote:Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan niet? Kennelijk heb je een fantastisch business plan, go for it zou'k zeggen, zie hier graag over een maand ofzo de URL van je 'netwerk' van sites.
Zoals ik al eerder zei.. totdat we niks zien is alles gebakken luchtquote:Op maandag 1 december 2008 15:26 schreef Resco het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het niet doe? Niet iedereen is zo open over projecten als Roelof die alles hier open en bloot post
Staat er al in.quote:Op maandag 1 december 2008 09:14 schreef Sjiep het volgende:
Hey Roelof,
Tipje voor je. Van wat ik nu heb begrepen, heb je vooral informatie over de rassen zelf. Heel goed, want als dat niet uitgedacht is, kom je nergens uiteindelijk.
Wat je nu moet doen is de "engine" uitdenken. Zorg ervoor dat je op papier hebt hoe het bouwen in z'n werk gaat, hoe de gevechten in z'n werk gaan, hoe de inkomsten uitgedacht zijn.
Daar heb ik al om gevraagd. En ook specifiek wat en hoe.quote:Zet vervolgens ook op papier hoe je het systeem wilt onderhouden, invoerformulieren over rassen (naam, omschrijving, achtergrondverhaal, plaatjes, etc) waarmee je simpel rassen kunt beheren (aanmaken, aanpassen en verwijderen).
Ook al aan gedacht.quote:Doe dit ook voor gebouwen en eenheden.
Sorry. Dat had ik ook al bedacht.quote:Als dat team van programmeurs het goed en modulair in elkaar zetten, kun je de engine zo houden en zelf de units en gebouwen invoeren, wat een hoop kosten (en mogelijke fouten) bespaart wat dat team aan programmeurs voor jou moet doen. Extra voordeel is dat je zelf het spel kunt uitbreiden.
Zoals artefact. En projecten. Ook al aan gedacht. Kan ook evenementen mee doen. En als beloning die projecten en artefact uitdelen.quote:Denk DAAR vooral goed over na... Wat kan JIJ doen en wat kan het team aan programmeurs doen, probeer daar onderscheid in te maken. Een beetje jammer als je hun betaalt voor dingen die jij in je hoofd hebt zitten en die jij zo uit je mouw kunt schudden.
Denk ook na over hoe je het spel wilt uitbreiden. Wat ik hierboven heb omschreven, is voor de units.. Dit zal niet lang boeiend zijn voor de meeste mensen. Ik weet niet wat je van plan bent, of je innovatief wilt blijven, of enkel een spel maken en dat een aantal "rondes" vol wilt houden. Denk daar alvast over na en kijk of dat team aan programmeurs daar rekening mee kunnen houden.
Bijvoorbeeld: (ik noem maar iets) items wat je kunt gebruiken om je units sterker te maken, dan kunnen de programmeurs daar alvast rekening mee houden. de programmatuur is dan "leeg", maar als jij items toevoegt in je beheersysteem, dan kan dat automatisch meegenomen worden.
... Thanks.quote:
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.quote:Ik ga zelf van uit dat een soort gelijke spel een levensduur heeft van 5 tot 10 jaar (als het een goed spel is).
Ook afhankelijk van de verdere ontwikkeling van het spel.
Ok, netjesquote:
Counterstrrrrrrrrrrrrike.quote:Op maandag 1 december 2008 16:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.
Ultima onlinequote:Op maandag 1 december 2008 16:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |