abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:37:16 #1
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63316858
quote:
DEN HAAG - De ChristenUnie wil dat alleen auto's van voor 1983 nog in aanmerking blijven komen voor de vrijstelling van wegenbelasting.


Nu is het nog zo dat voor wagens van 25 jaar of ouder geen belasting moet worden betaald. De kleinste coalitiepartij wil die regeling vanwege de milieuvervuiling door de oude auto's nu 'bevriezen'.
bron: http://www.gelderlander.n(...)dtimers-beperken.ece
pi_63317041
Werkelijk een idioot en ondoordacht plan.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_63317280
Werkelijk een geniaal en doordacht plan!
pi_63317650
En dan graag het extra geld wat dat oplevert, naar belastingverlagingen voor zuinige auto's.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:10:52 #5
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63317746
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef SolarX het volgende:
En dan graag het extra geld wat dat oplevert, naar belastingverlagingen voor zuinige auto's.
dan kun je van 10 zuinige auto's de belasting verlagen omdat er niet zoveel 20+ auto meer zijn (meeste gaan naar polen en afrika)

[ Bericht 1% gewijzigd door T42 op 18-11-2008 15:16:30 ]
pi_63317831
Zolang ze maar niet met 1977 gaan rotzooien vind ik alles best, achter mijn Spider vallen alle bloempjes kuchend neer

Oh ja, Christenunie is voor de rest gewoon maar oke, daar is dit topic niet voor.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:19:20 #7
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63317971
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:14 schreef retuow82 het volgende:
Zolang ze maar niet met 1977 gaan rotzooien vind ik alles best, achter mijn Spider vallen alle bloempjes kuchend neer

Oh ja, Christenunie is voor de rest gewoon maar oke, daar is dit topic niet voor.
haha mij mijn groenekever komen de groenewolken je allang tegemoet al loopt hij niet
pi_63317992
Ik had het kunnen weten. Drogredenen als 'voortschrijdende technieken' en 'duurzamer' zullen wel gebruiikt worden voor dit soort idiote plannen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_63318239
Ik kan het verkeerd zien, maar in feite loopt de techniek van oldtimers in principe 25 jaar achter. Dat betekent toch dat ze op een gegeven moment steeds milieuvriendelijker worden? Dus voor vrijstelling moet je een hok van vòòr '83 vinden, die meestal iets harder stinkt dan een van 1984 of nog later....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_63318525
Och ja, die lui zijn echt niet lekker bij hun harses, blijf gewoon van die regeling af.
Ben bang dat de hobby voor sommige mensen te duur gaat worden en dat er neits geen nostalgie overblijft op de weg.
  † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 15:45:14 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_63318582
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik kan het verkeerd zien, maar in feite loopt de techniek van oldtimers in principe 25 jaar achter. Dat betekent toch dat ze op een gegeven moment steeds milieuvriendelijker worden? Dus voor vrijstelling moet je een hok van vòòr '83 vinden, die meestal iets harder stinkt dan een van 1984 of nog later....
Volgens mij ook, en zou een auto uit 2000 in 2025 milieuvriendelijker zijn dan een auto uit 1980 in 2025. Aan de andere kant heb ik het idee dat de meeste huidige auto's het geen 25 jaar volhouden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_63319871
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:45 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Volgens mij ook, en zou een auto uit 2000 in 2025 milieuvriendelijker zijn dan een auto uit 1980 in 2025. Aan de andere kant heb ik het idee dat de meeste huidige auto's het geen 25 jaar volhouden.
Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?

Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....

hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.

Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.

Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_63320478
Dit betekent concreet dus dat ze voortaan oudere auto's WEL willen gaan belasten. Lijkt me een uitstekend plan. Die auto's zijn zeker niet minder milieuvervuilend dan nieuwe auto's.
pi_63320880
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:33 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?

Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....

hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.

Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.

Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Dit betekent concreet dus dat ze voortaan oudere auto's WEL willen gaan belasten. Lijkt me een uitstekend plan. Die auto's zijn zeker niet minder milieuvervuilend dan nieuwe auto's.
Elke 5 jaar een nieuwe milieuvriendelijkere auto kopen is vele malen meer milieubelastend dan een auto 50 jaar lang rijdend houden en dan vervangen of in het museum zetten.

-edit-

Dat ze maar wat aan de plannen voor die nieuwe bruinkoolcentrale doen. Gewoon massaal overgaan op kernenergie en de auto's lekker door laten pruttelen.
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:28:13 #15
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63322729
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Dit betekent concreet dus dat ze voortaan oudere auto's WEL willen gaan belasten. Lijkt me een uitstekend plan. Die auto's zijn zeker niet minder milieuvervuilend dan nieuwe auto's.
1 heb je wel gelezen auto die vanaf nu 25 jaar worden alleen
2 oudere auto's rijden 20x minder dan nieuwere
3 slopen vergt20x meer energie (darom exporteren we alles zodat een anderland maar met de zooi zit)
4 dat betekent dat een auto na 10 jaar oudijzer is
5 dan heb je strax geen 1 oude auto meer in nederland (dus ook niet in films/serie's , verhuur en op je bruiloft)
6 door dit al mag JIJ meer belasting betalen omdat het toch meer geld en milieu koste
pi_63322826
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:33 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?

Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....

hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.

Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.

Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
Precies, ze moeten eens beginnen te rekenen vanaf het ijzererts wat uit de mijnen wordt gehaald en met steenkolen tot staal wordt verwerkt. En neem behalve alle energie die nodig is om een auto bij de dealer te krijgen ook alle andere vervuiling mee die bij het productieproces hoort, van het produceren van de lak tot en met het blikje cola dat de mijnwerker weggooit.

Op zich is het een goede regeling, veel oude auto's op het schone LPG die weinig kilometers maken en dat op de weg houden zorgt nog voor het soort werk wat uit Nederland aan het verdwijnen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:35:05 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63322901
Wegenbelasting zou toch zoizo afgebouwd worden?

Oja, mijn oude brik is uit 1986 en daar wordt nog geen 5000 km per jaar mee gereden. Gare oude sla-olie zuupende Mercedessen (Model W123 "Wanderdüne") moeten ze eens aanpakken.
Christen Unie; eerst met de OV-Chipkaart miljoenen verbranden, nu nog eens autootje pesten. Zit uiteindelijk iedereen achter de geraniums of in de kerk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:57:35 #18
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63323540
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wegenbelasting zou toch zoizo afgebouwd worden?
De regering die vrijwillig een belasting gaat verlagen? Dacht het niet. De BPM gaat er wel geleidelijk uit, maar dat is alleen omdat dat moet van de EU. Maar onze regering kennende weten ze daar ook wel weer iets op te verzinnen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:06:13 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63323854
@Paupermans
quote:
Het kabinet heeft besloten dat de kilometerprijs er nu ook echt gaat komen en dat vaste autobelastingen zoals de aanschafbelasting (BPM) en de motorrijtuigenbelasting (MRB) worden afgeschaft. De Tweede Kamer heeft dit kabinetsvoorstel in juli 2008 goedgekeurd. Dat betekent dat vanaf 2011 het vrachtverkeer als eerste te maken krijgt met de kilometerprijs. Vanaf 2012 wordt de kilometerprijs stapsgewijs ingevoerd voor al het andere verkeer zodat in 2018 iedereen betaalt per gereden kilometer en er geen vaste autobelastingen meer zijn.
http://www.verkeerenwater(...)len_voor_mobiliteit/

Ik vertrouw ze voor geen meter in Den Haag; maar hier staat toch dat BPM en MRB zullen worden afgeschaft?

In Duitsland kan je voor oude auto's/klassiekers een speciaal kenteken aanvragen. Daar komen slecht onderhoiden Mercedessen en ander Diesel gespuis niet voor in aanmerking. Ook kentekens die je slechts beperkte tijd (zomer) mag gebruiken zijn daar mogelijk.

http://de.wikipedia.org/w(...)storischer_Fahrzeuge
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:12:17 #20
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63324073
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
@Paupermans
[..]

http://www.verkeerenwater(...)len_voor_mobiliteit/

Ik vertrouw ze voor geen meter in Den Haag; maar hier staat toch dat BPM en MRB zullen worden afgeschaft?
Oh, dat gaat over rekeningrijden. Ik betwijfel of dat er überhaupt wel ooit gaat komen, als je ziet wat een catastrofe de OV-chipkaart nu al is, terwijl rekeningrijden nog een gigantisch veel groter project is. Maar voorlopig zijn ze de BPM stapsgewijs aan het verlagen, losstaand van het rekeningrijden, en ik dacht dat dat in opdracht van de EU was.
pi_63325109
Ik was van plan mijn 88-er Visa weer op de weg te brengen als ie 25 is, dus ik ben hier helegaar niet blij mee
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:50:30 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63327306
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, ze moeten eens beginnen te rekenen vanaf het ijzererts wat uit de mijnen wordt gehaald en met steenkolen tot staal wordt verwerkt. En neem behalve alle energie die nodig is om een auto bij de dealer te krijgen ook alle andere vervuiling mee die bij het productieproces hoort, van het produceren van de lak tot en met het blikje cola dat de mijnwerker weggooit.

Op zich is het een goede regeling, veel oude auto's op het schone LPG die weinig kilometers maken en dat op de weg houden zorgt nog voor het soort werk wat uit Nederland aan het verdwijnen is.
pas was dat bij kassa over hybride auto's, hoeveel energie daaringestoken werd.
1 hybride auto = 50 gewone auto's gemiddeld in 10 jaar op stoken.

ik ben voor het "miljeu" ik rij hybride
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:51:22 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63327339
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik was van plan mijn 88-er Visa weer op de weg te brengen als ie 25 is, dus ik ben hier helegaar niet blij mee
dat word omkatte naar een oude eend
pi_63329694
NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
Nog eventjes geduld.. totdat de Type 2 944 oldtimer word
of iig jonge w126jes..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 19 november 2008 @ 09:35:45 #25
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_63337833
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:33 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?

Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....

hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.

Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.

Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
Grappig, heb precies zo'n zelfde stuk op m'n hyves geschreven ooit
Bouwen en slopen van een auto kost meer energie dan er langer mee blijven rijden. Maar ja, dat is economisch niet verantwoord he
Ze meten uiteraard met 2 maten hier...

Veel kinderen nemen (meer dan 2) zorgt voor bevolkingsgroei, dit is:
a) Slecht voor het milieu
b) goed voor de economie

Tja, het is wikken en wegen
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_63337982
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:50 schreef T42 het volgende:

[..]

pas was dat bij kassa over hybride auto's, hoeveel energie daaringestoken werd.
1 hybride auto = 50 gewone auto's gemiddeld in 10 jaar op stoken.

ik ben voor het "miljeu" ik rij hybride
Wat een aanfluiting die Hybride gevallen... Is dat stuk van Kassa over die wagens ook op internet te vinden? Ik kan het namelijk niet vinden maar zou het wel graag hebben
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  woensdag 19 november 2008 @ 10:14:47 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63338679
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:42 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Wat een aanfluiting die Hybride gevallen... Is dat stuk van Kassa over die wagens ook op internet te vinden? Ik kan het namelijk niet vinden maar zou het wel graag hebben
was ooit bij kassa of radar ofzoiets op 1 van de nl netten

ging er vooral op hoe zo'n auto gemaakt werd, accu in america ofzo, de auto japan, electromotor rusland en alles met hoop transport. owjah de accu's zijn zeer giftig en vergen enorm veel energie bij hergebruik
  woensdag 19 november 2008 @ 13:32:32 #28
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_63343901
HALELU
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_63351984
Ik kan alleen maar zeggen...
Christenunie

Geloof en staat zouden toch gescheiden blijven...?
Waarom zitten er dan meerdere gelovige partijen in de 2e kamer?
  donderdag 20 november 2008 @ 16:24:04 #30
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63377531
Het laatste nieuws!!!
quote:
Belastingvrijstelling oldtimers niet beperkt
Uitgegeven: 20 november 2008 06:53
Laatst gewijzigd: 20 november 2008 06:54

DEN HAAG - De vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers wordt voorlopig niet beperkt. In de nacht van woensdag op donderdag bleek er in de Tweede Kamer te weinig steun voor dit initiatief van de ChristenUnie.

De kleinste coalitiepartij wilde dat alleen auto's van voor 1983 nog in aanmerking zouden blijven komen voor de vrijstelling.

Nu is het zo dat voor wagens van 25 jaar of ouder geen belasting moet worden betaald. Vanwege de milieuvervuiling door de oude auto's wilde de ChristenUnie de regeling 'bevriezen'.
pi_63378331
Ahem....

http://link.marktplaats.nl/205452423

1984 Bitter SC

Bouwjaar: 1984
Kleur: Zwart
Type: Sportcoupe
Motor: 3.0 Liter, 6 Cylinder In-Line
Vermogen: 177 pk
Kmstand: 88956
Transmissie: Automatic
Herkomst: Duitsland
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_63380853
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wegenbelasting zou toch zoizo afgebouwd worden?

Oja, mijn oude brik is uit 1986 en daar wordt nog geen 5000 km per jaar mee gereden. Gare oude sla-olie zuupende Mercedessen (Model W123 "Wanderdüne") moeten ze eens aanpakken.
Christen Unie; eerst met de OV-Chipkaart miljoenen verbranden, nu nog eens autootje pesten. Zit uiteindelijk iedereen achter de geraniums of in de kerk.

Er is op dit moment geen w123 die op sla-olie rijdt hoor.
Diesel kost 1,05 euro, sla-olie 1,29 euro............

Ohw en de W123 is natuurlijk gewoon een briljante wagen, daar is niks gaars aan!
Zegt een trotse belastingvrije W123 rijder.
pi_63384065
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:45 schreef Elvander het volgende:

[..]

Er is op dit moment geen w123 die op sla-olie rijdt hoor.
Diesel kost 1,05 euro, sla-olie 1,29 euro............

Ohw en de W123 is natuurlijk gewoon een briljante wagen, daar is niks gaars aan!
Zegt een trotse belastingvrije W123 rijder.
ach jawel.. beetje voorverwarmen en je kunt er 100% op rijden
Zelfs de Golf 3 TDI die wij hebben gehad reed op 40/60% op Zonnebloemolie
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_63387331
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Dit betekent concreet dus dat ze voortaan oudere auto's WEL willen gaan belasten. Lijkt me een uitstekend plan. Die auto's zijn zeker niet minder milieuvervuilend dan nieuwe auto's.
Als je de afgelegde afstand meerekend zijn over het algemeen oude auto's minder vervuilend dan nieuwe. Want de meeste oldtimer bezitters rijden er geen 20.000km per jaar mee. Ik heb afgelopen jaar niet meer dan 700km gereden met m'n oudje. En dat geldt voor erg veel oldtimer bezitters imho.
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:55:54 #35
168121 retuow82
Het is friet!
pi_63396977
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:56 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Als je de afgelegde afstand meerekend zijn over het algemeen oude auto's minder vervuilend dan nieuwe. Want de meeste oldtimer bezitters rijden er geen 20.000km per jaar mee. Ik heb afgelopen jaar niet meer dan 700km gereden met m'n oudje. En dat geldt voor erg veel oldtimer bezitters imho.
Maar die wagens heb je ook naast je eigen wagen, het is dus eigenlijk 700 km extra vervuiling.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_63398429
Klopt inderdaad, ik heb met mijn oldtimer pas 3 maanden gereden sinds 23-12-2006...

En dat was dan alleen op redelijk zonnige winter/voorjaarsdagen! De gereden km's zijn te verwaarlozen!
pi_63398876
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:55 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Maar die wagens heb je ook naast je eigen wagen, het is dus eigenlijk 700 km extra vervuiling.
Achgossie, je zal een mens eens wat gunnen......azijnzeiker, zet anders even je pc uit, ik durf te wedden dat deze reactie ook weer een minuut extra vervuiling was.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:13:30 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63399024
Hij heeft natuurlijk wel gelijk.
Beste voor het milieu is de bevolking halveren, en auto's zo duur maken dat 90% van de resterende bevolking het autorijden niet meer kan betalen. Zolang ik niet bij de uit te roeien 50% hoor ben ik iig. voor!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:43:05 #39
168121 retuow82
Het is friet!
pi_63399893
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:07 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Achgossie, je zal een mens eens wat gunnen......azijnzeiker, zet anders even je pc uit, ik durf te wedden dat deze reactie ook weer een minuut extra vervuiling was.
Zout toch op man, lees eerst eens het hele topic door voordat je gaat typen! Ik rij zelf ook een oldtimer naast mijn dagelijkse auto en motor...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_63399989
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:43 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Zout toch op man, lees eerst eens het hele topic door voordat je gaat typen! Ik rij zelf ook een oldtimer naast mijn dagelijkse auto en motor...
Dat heb ik een aantal dagen terug gedaan, ik blijf niet terugzoeken.

In dit geval mag ik dan foutzitten en daar wil ik dan ook netjes mijn excuus voor aanbieden, ik kom teveel mensen tegen die een ander zijn hobby misgunnen omdat ze deze hobby niet delen en het allemaal gooien op milieu.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:52:07 #41
168121 retuow82
Het is friet!
pi_63400165
we zijn weer vriendjes

Het is gewoon zo dat iedere kilometer met een oldtimer die je voor je plezier hebt eigenlijk extra vervuiling is. Daarentegen stoor ik me daar niet aan want wij zitten hier in Nederland te zeiken over roetfilters, zuinige banden en meer van die onzin en ondertussen exporteren we wel alle rotzooi naar andere werelddelen waar de vervuiling gewoon doorgaat. En volgens mij is het toch dezelfde wereld waar we met zijn alle op leven dus wat heeft mijn besparing dan voor nut als mijn vorige "vervuiler" een nieuw leven tegemoet gaat op een andere plek
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_63400535
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:35 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Grappig, heb precies zo'n zelfde stuk op m'n hyves geschreven ooit
Bouwen en slopen van een auto kost meer energie dan er langer mee blijven rijden. Maar ja, dat is economisch niet verantwoord he
Ze meten uiteraard met 2 maten hier...
Als Nederland nou een grote eigen auto-industrie zou hebben was daar nog wat voor te zeggen, maar dat is niet het geval. Spyker is niet afhankelijk van wegenbelastingtarieven en NedCar is geloof ik zoiets wat de autofabrikanten aan en uit zetten wanneer ze onder of overcapaciteit hebben in eigen land.

Dus als je mensen van 25-plussers in nieuwe auto's jaagt dan zet je laagopgeleid maar 'skilled' werk voor Nederlanders om in hoogopgeleid werk voor mensen in het buitenland. Terwijl aan dergelijk skilled maar laagopgeleid werk een gebrek is in Nederland, en er over het algemeen een tekort is aan de hogeropgeleiden waar nieuwe auto's om vragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:03:51 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63400589
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:45 schreef Elvander het volgende:

[..]

Er is op dit moment geen w123 die op sla-olie rijdt hoor.
Diesel kost 1,05 euro, sla-olie 1,29 euro............

Ohw en de W123 is natuurlijk gewoon een briljante wagen, daar is niks gaars aan!
Zegt een trotse belastingvrije W123 rijder.
Gelukkig moet je er ook geen sla olie in gooien maar zonnebloem olie en die is maar 60 cent per liter
pi_63407325
Nou dan heb jij een betere supermarkt in de buurt dan ik!
Hier is de zonnebloem nog duurder dan de sla-olie, sla olie gaat trouwens prima toen de diesel deze zomer zo duur was reed ik daar prima op.

Ohw en Turguaz het ging natuurlijk niet om de temperatuur maar om de prijs, je moet wel lezen he!
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:01:34 #45
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_63516954
quote:
Eerder leek er geen steun te zijn voor het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor klassiekers te bevriezen, maar vanmiddag is het voorstel toch tegen verwachting aangenomen in de Tweede Kamer. Belangrijk is echter ook dat de bijtellingsregels voor oudere auto’s zwaar wordt aangescherpt.
Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot en vervuilende stoffen als fijnstof en NOx. Omdat het amendement is aangenomen is deze wetswijziging definitief.
Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto’s waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde. Interessant bij bijvoorbeeld een S-klasse van 16 jaar oud. Maar vanaf 2010 gaat die grens naar 25 jaar. Ook dit is definitief.
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10329

De overheid toont zich weer eens heerlijk betrouwbaar, je zou maar in je oude Volvo rijden en binnenkort eindelijk geen belasting meer hoeven te betalen (nadat je al vele duizenden Euro's hieraan betaalt hebt natuurlijk)

Nog Fokkers die hier last van gaan krijgen? Zo ja, wat zijn jullie oplossingen
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:17:15 #46
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63517801
Opbokken met die oude barrels inderdaad.

Als het je niet kan veroorloven moet je er maar niet in gaan rijden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63518137


Niet veel meer aan toe te voegen.....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_63518518
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:33 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?

Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....

hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.

Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.

Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
Kleine schop.. http://www.autoblog.nl/ar(...)aangepast#post-17553

Dus wordt alsnog aangepast..

@Chevelle, ik heb bovenstaande quote even gebruikt op Autoblog incl naamvermelding van je, tegen zo'n milieuhippie. Hope you don't mind.
Nee.
pi_63518555
Pff... Ze zijn weer goed bezig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')