bron: http://www.gelderlander.n(...)dtimers-beperken.ecequote:DEN HAAG - De ChristenUnie wil dat alleen auto's van voor 1983 nog in aanmerking blijven komen voor de vrijstelling van wegenbelasting.
Nu is het nog zo dat voor wagens van 25 jaar of ouder geen belasting moet worden betaald. De kleinste coalitiepartij wil die regeling vanwege de milieuvervuiling door de oude auto's nu 'bevriezen'.
dan kun je van 10 zuinige auto's de belasting verlagen omdat er niet zoveel 20+ auto meer zijn (meeste gaan naar polen en afrika)quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:06 schreef SolarX het volgende:
En dan graag het extra geld wat dat oplevert, naar belastingverlagingen voor zuinige auto's.
haha mij mijn groenekever komen de groenewolken je allang tegemoet al loopt hij nietquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:14 schreef retuow82 het volgende:
Zolang ze maar niet met 1977 gaan rotzooien vind ik alles best, achter mijn Spider vallen alle bloempjes kuchend neer
Oh ja, Christenunie is voor de rest gewoonmaar oke, daar is dit topic niet voor.
Volgens mij ook, en zou een auto uit 2000 in 2025 milieuvriendelijker zijn dan een auto uit 1980 in 2025. Aan de andere kant heb ik het idee dat de meeste huidige auto's het geen 25 jaar volhouden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik kan het verkeerd zien, maar in feite loopt de techniek van oldtimers in principe 25 jaar achter. Dat betekent toch dat ze op een gegeven moment steeds milieuvriendelijker worden? Dus voor vrijstelling moet je een hok van vòòr '83 vinden, die meestal iets harder stinkt dan een van 1984 of nog later....
Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:45 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Volgens mij ook, en zou een auto uit 2000 in 2025 milieuvriendelijker zijn dan een auto uit 1980 in 2025. Aan de andere kant heb ik het idee dat de meeste huidige auto's het geen 25 jaar volhouden.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?
Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....
hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.
Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.
Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
Elke 5 jaar een nieuwe milieuvriendelijkere auto kopen is vele malen meer milieubelastend dan een auto 50 jaar lang rijdend houden en dan vervangen of in het museum zetten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Dit betekent concreet dus dat ze voortaan oudere auto's WEL willen gaan belasten. Lijkt me een uitstekend plan. Die auto's zijn zeker niet minder milieuvervuilend dan nieuwe auto's.
1 heb je wel gelezen auto die vanaf nu 25 jaar worden alleenquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Dit betekent concreet dus dat ze voortaan oudere auto's WEL willen gaan belasten. Lijkt me een uitstekend plan. Die auto's zijn zeker niet minder milieuvervuilend dan nieuwe auto's.
Precies, ze moeten eens beginnen te rekenen vanaf het ijzererts wat uit de mijnen wordt gehaald en met steenkolen tot staal wordt verwerkt. En neem behalve alle energie die nodig is om een auto bij de dealer te krijgen ook alle andere vervuiling mee die bij het productieproces hoort, van het produceren van de lak tot en met het blikje cola dat de mijnwerker weggooit.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?
Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....
hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.
Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.
Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
De regering die vrijwillig een belasting gaat verlagen? Dacht het niet. De BPM gaat er wel geleidelijk uit, maar dat is alleen omdat dat moet van de EU. Maar onze regering kennende weten ze daar ook wel weer iets op te verzinnen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Wegenbelasting zou toch zoizo afgebouwd worden?
http://www.verkeerenwater(...)len_voor_mobiliteit/quote:Het kabinet heeft besloten dat de kilometerprijs er nu ook echt gaat komen en dat vaste autobelastingen zoals de aanschafbelasting (BPM) en de motorrijtuigenbelasting (MRB) worden afgeschaft. De Tweede Kamer heeft dit kabinetsvoorstel in juli 2008 goedgekeurd. Dat betekent dat vanaf 2011 het vrachtverkeer als eerste te maken krijgt met de kilometerprijs. Vanaf 2012 wordt de kilometerprijs stapsgewijs ingevoerd voor al het andere verkeer zodat in 2018 iedereen betaalt per gereden kilometer en er geen vaste autobelastingen meer zijn.
Oh, dat gaat over rekeningrijden. Ik betwijfel of dat er überhaupt wel ooit gaat komen, als je ziet wat een catastrofe de OV-chipkaart nu al is, terwijl rekeningrijden nog een gigantisch veel groter project is. Maar voorlopig zijn ze de BPM stapsgewijs aan het verlagen, losstaand van het rekeningrijden, en ik dacht dat dat in opdracht van de EU was.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
@Paupermans
[..]
http://www.verkeerenwater(...)len_voor_mobiliteit/
Ik vertrouw ze voor geen meter in Den Haag; maar hier staat toch dat BPM en MRB zullen worden afgeschaft?
pas was dat bij kassa over hybride auto's, hoeveel energie daaringestoken werd.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies, ze moeten eens beginnen te rekenen vanaf het ijzererts wat uit de mijnen wordt gehaald en met steenkolen tot staal wordt verwerkt. En neem behalve alle energie die nodig is om een auto bij de dealer te krijgen ook alle andere vervuiling mee die bij het productieproces hoort, van het produceren van de lak tot en met het blikje cola dat de mijnwerker weggooit.
Op zich is het een goede regeling, veel oude auto's op het schone LPG die weinig kilometers maken en dat op de weg houden zorgt nog voor het soort werk wat uit Nederland aan het verdwijnen is.
dat word omkatte naar een oude eendquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik was van plan mijn 88-er Visa weer op de weg te brengen als ie 25 is, dus ik ben hier helegaar niet blij mee
Grappig, heb precies zo'n zelfde stuk op m'n hyves geschreven ooitquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Jij denkt dat het recycleproces van auto's ook is meegewogen?
Als een auto: bouwjaar 1968 in 1981 op de sloop komt, en in 1983 weer een auto is tot 1996 wat in 1998 weer een nieuwe auto is om vervolgens in 2010 weer op de sloop terecht te komen.....
hebben er 3 verschillende bedrijven een auto gesloopt en zijn er 3 fabrieken nodig geweest om er weer een nieuw voertuig te produceren.
Terwijl het voertuig uit 1968 met goed onderhoud gewoon door kan blijven karren.
Als er iets slecht is voor het milieu, is het wel de consumptiemaatschappij die meer energie opvraagt en uitstoot dan verouderde technologie, dat veelal gebouwd is om te blijven functioneren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |