abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63617780
Gevalletje Darwin Award. Holy fuck, hoe kun je nou zo dom zijn.

Heeft hij dubieuze beleggingsadviezen via e-mail opgevolgd ofzo?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_63617793
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:10 schreef LintuxCx het volgende:
Gevalletje Darwin Award.
Voor een Darwin Award moet je jezelf op een domme wijze om het leven brengen.

TS leeft nog.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63617881
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:40 schreef Maikuuul het volgende:
Nou dat valt volgens mij wel mee hoor, ik check dat euroinvestor.nl en heb ik mijn eigen "nep" portefuille aangemaakt, sommige aandelen zie je gewoon 93% dalen en dan kom je al heel snel van 14.000 naar minder dan 2000 zelfs
Jij bent dan ook geen belegger en hebt zomaar wat ingevuld.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:18:55 #204
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_63617907
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:11 schreef waht het volgende:

[..]

TS leeft nog.
Tot TS zich van een flatgebouw laat vallen....
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_63618104
Je hebt toch nog wat centen staan? Probeer daarmee de rest terug te verdienen!
peace, nd suck a !@$%
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:34:50 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63618140
Op die manier heeft TS juist zoveel verloren.

Speltip 4: Weet wanneer je moet stoppen
The End Times are wild
pi_63620209
Onvoorstelbaar hoe kon je zoiets doen. Gaan beleggen zonder enig verstand van zaken en dan nota bene ook nog in Turbo's! Ik vind het echt niet vreemd dat je veel bent verloren, en ergens ook wel een beetje terecht.

Wat je hebt gedaan is te vergelijken met het meedoen aan een formule 1 race terwijl je niet eens een rijbewijs hebt. Of aan een pokerfinale meedoen terwijl je nog nooit een stok kaarten hebt aangeraakt.

Maar goed, om de pijn misschien enigszins te verzachten: je bent absoluut niet de enige. Er wordt op het moment namelijk meer geld verloren dan verdient. Sinds de beurskoersen enorm aan het fluctueren zijn, zien allerlei leken opeens kansen.

Binckbank, zoals je zei, haakt daar goed op in door meteen tussen de tv-journalen (die de vlak daarvoor berichtten over koerswinsten) te gaan adverteren met: "Ziet u kansen op de beurs? Stap nu in!". Toegevoegd een bijbehorend plaatje van een mooie klassieke golvende koersbeweging.

Natuurlijk is ieder mens voor zichzelf verantwoordelijk, maar ik vind dat Binck dit gewoon echt niet kan maken. Ik weet niet in hoeverre jij je hierdoor hebt laten leiden, maar de doelgroep van deze reclames is namelijk precies het type mens zoals jij. Eenvoudige mensen die er totaal geen verstand van hebben, maar van het ene op het andere moment denken dat ze een (top)belegger zouden kunnen zijn omdat ze een trend herkennen.

Eigenlijk is het geen beleggen meer te noemen, maar speculeren. Koersen zijn op het moment namelijk PUUR gebaseerd op sentiment. Zelfs de beste beleggers die dagelijks op de beursvloer actief zijn, weten het de laatste tijd ook niet meer. Al hun ervaring en alle bestaande theorieën over koersbewegingen, bedrijfswaarderingen, etc. worden door het heersend sentiment gewoon te niet gedaan. Als deze beroepsbeleggers het dus niet weten, kon jij het dus eigenlijk al helemaal niet weten.

Het is trouwens wel leuk dat je dat voorbeeld geeft van die Fokuser, want dat soort types heb ik wel vaker voorbij zien komen de laatste tijd. Even los van het feit dat dit soort rendementen met turbo's mogelijk is, moet je eigenlijk gewoon standaard door dat soort types heenkijken.

Veelal overdrijven dit soort mensen de zaak en poetsen ze hun rendement op. Wat ze vaak ook even vergeten te vertellen is dat ze óók "keer op keer" tientallen procenten verlies maken. Je krijgt dus een heel eenzijdig beeld. Het is een beetje te vergelijken met het type gezin dat in een mooie auto rijdt, een grote tv heeft en in dure kleding rondloopt, terwijl in werkelijkheid de hele boel bij elkaar hangt door leningen en schulden. Van buitenaf zie je het alleen niet…

Naast het feit dat je niet de enige bent, kun je eigenlijk ook wel blij zijn dat je niet bent gaan beleggen met geleend geld. Hoe bizar het ook klinkt: er zijn genoeg mensen die dit op dit moment wél doen. In dat geval heb je dus écht grote problemen.

Ik wens je in ieder geval sterkte met je situatie. Mocht je ooit nog willen gaan handelen op de beurs, zou ik je ten zeerste aanraden om je eerst te verdiepen in wat je gaat doen en vooral NIET naar andere mensen te kijken/luisteren: dit werkt alleen maar averechts. Je zult er trouwens al gauw achter komen dat je zo’n beetje alles hebt gedaan wat in theorie wordt afgeraden. Spreid je beleggingen, loop niet achter de feiten aan, verkoop niet op verlies, verdiep je in het bedrijf, etc.

Om trouwens een klein voorbeeldje te geven:
Massapsychologie Beleggers zijn soms net kuddedieren. Irreële verwachtingspatronen kunnen plotseling omslaan. Van optimisme naar pessimisme. Daar is soms weinig voor nodig. Is de kudde eenmaal op hol geslagen? Berg je dan maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomash op 29-11-2008 21:16:37 ]
pi_63620998
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:31 schreef fr0x het volgende:
Je hebt toch nog wat centen staan? Probeer daarmee de rest terug te verdienen!
Volgens mij... Is dit nou precies wat er in het hoofd omgaat voor iemand gokverslaafd raakt en een maand vanaf dat punt z'n huis wordt uitgetrapt.
Vive le moment
Viva l'amitié
Viva la mémoire
pi_63621090
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:11 schreef waht het volgende:

TS leeft nog.
Ik had het meer over het verhaaltje van SeLang. Die gast die meer dan een half miljoen, z'n vrouw en zo goed als z'n huis kwijt was en moet werken tot z'n zeventigste. Die krijgt geen kans meer om zich nog voort te planten hoor.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:06:07 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63621613
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 16:32 schreef LintuxCx het volgende:
Die krijgt geen kans meer om zich nog voort te planten hoor.
Die heeft zich al voortgeplant. 3x zelfs.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 29 november 2008 @ 18:18:33 #211
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63622637
Heb weinig medelijden met je. Dat je een beetje spaart en niet constant op de pof leeft is prima, maar dat je jezelf de leuke en belangrijke dingen in het leven ontzegd uit gierigheid en dan uit hebberigheid alles verbrast vind ik eigenlijk alleen maar grappig.
  zondag 30 november 2008 @ 15:14:48 #212
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_63644547
Niet zo moeilijk over doen, het is maar geld!
Je hebt geen schulden, je bent gezond en je leeft nog, wat wil je nog meer? Misschien is het wel een les voor je, en geef je nu eerder geld aan jezelf uit in plaats van het alsmaar op te potten.

Bovendien levert spijt je sowieso niks op, daar ga je je alleen maar ellendig door voelen.

Get over it
  zondag 30 november 2008 @ 17:32:30 #213
52513 whosvegas
The Trickster
pi_63647417
Wat veel mensen hier zeggen: mooi stom.
Volg je geen nieuws ofzo
Dan had je kunnen weten dat het op dit moment niet slim is om zonder ervaring/kennis te gaan beleggen
Are you nuts??
pi_63728957
Je hebt gegokt en verloren, zulke dingen gebeuren. Trek je niet teveel aan van de mensen die je proberen de put in te praten.

Ga door met je leven en volgende keer als je bezig houdt met geavanceerd gokken (beleggen / poker ) zorg je dat je aan bankrollmanagement doet. Je "speelt" slechts met een gedeelte (5-10%) van je savings en belegt en niet de volle 100%.
Zaken als beleggen maar ook poker moet je niet aan beginnen zonder veel ervaring en heel veel boeken gelezen te hebben. Begin eerst om weinig geld te spelen, en lees enkele economische must have boeken door en denk daarna weer aan beleggen.
En protip, begin NIET aan turbo's die dingen zijn gigantisch gokwerk en hebben een hoge variantie, daarnaast brengt de bank ook nog redelijk veel kosten voor die producten in rekening. Doe iets voor de lange termijn met weliswaar een lager rendement maar minder risico.

Als laatste tip, een spaarpotje is verstandig maar zorg wel dat je wel gewoon de dingen doet die je wilt doen. Je leeft maar 1 keer en je kunt als je pech hebt morgen een dodelijk verkeersongeluk krijgen.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:39:51 #215
177810 Evenveel
en niet minder
pi_63814878
Dus, wacht, je hebt nog 2000 euro en dat heb je niet in de beurs gestoken

Ik zeg Tomtom!
Doei.
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:47:20 #216
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_63815054
Ja, ik ken het gevoel ook een beetje. Had op een gegeven moment ook een paar duizend euro gespaard wat binnen enkele maanden alweer op was. Maar dan had ik het het tenminste wel aan echte dingen gespendeerd.

Zo leer je tenminste nog eens wat.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zondag 7 december 2008 @ 12:42:02 #217
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_63821472
Tsja, zoals iedereen al zegt: DOM DOM DOM

Alleen om de pijn te verlichten : been there... done that.
Ik heb een jaar of 4 geleden ook een tijdje rondgehangen op de beurs. Eerst wat gewone aandeeltjes, paar honderd euro gewonnen. Toen een keer in de opties, toevallig ging het goed en in 1 dag 600 euro verdient (wat een winst was van 100%). Tsja, en toen ging het mis, ik wilde dat zelfde grapje nog een keer doen dus ik stak 1500 euro in AEX put opties, want we hadden toen ook een bear market. Tsja, net die dagen was er een opleving en de 1500 euro werd 1000, de 1000 werd 500 en toen besloot ik dat ik maar beter kon hopen op een wonder ipv die 1000 euro verlies te nemen. En je raad het al: de 500 werd 0 euro... Tsja, natuurlijk een beetje balen maar stug doorgaan en nog een keer proberen.... Uiteindelijk heb ik toen iets van 2000 of 2500 euro verloren.

ECHTER: ik heb me niet zo kut gevoeld als jij, want ik heb niet al mijn spaargeld ingezet! ik heb gewoon een deel van mijn spaargeld gepakt om wat mee te gaan spelen. In mijn ogen waren het gewoon getalletjes op papier die eigenlijk niet superveel voor me betekenden. Tuurlijk is het kut dat als je er over nadenkt je gewoon een maand voor jan l*l gewerkt hebt. Maar zo moet je er niet over nadenken.....

Nu terug komende op TS zijn probleem om dit voor zichzelf goed te praten: Dat kan je niet!! leer hier van en ga NOOIT weer speculeren als je niet weet waar je mee bezig bent. Tuurlijk kan je nu geld verdienen op de beurs, maar als je geen kenner bent dan zou ik nu instappen in een aantal fondsen en daar 4 jaar in blijven zitten. Maar aangezien je nog maar 2000 euro over hebt zou ik dat ook maar niet gaan doen, gewoon slikken en doorgaan. En je moet maar zo denken: er zijn weinig mensen die heel luchtig op een verjaardag kunnen vertellen dat ze ooit eens 12000 euro zijn kwijt geraakt op de beurs in 2 dagen tijd. Als je dat verteld moet je natuurlijk wel doen alsof het je niets kan schelen anders kom je alleen maar over als een lozer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')