Ja bah, geld in aandelen stoppen. Echt fucking asociaal!quote:Op woensdag 26 november 2008 21:58 schreef PStreet het volgende:
Je bent gewoon asociaal bezig geweest, en hebben gedacht dat je van je 13.000 euro ff binnen een weekje een ton had kunnen maken.
Ik heb totaal geen medelijden met je
Dat dus, nu instappen met het plan morgen rijk te zijn werkt niet.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu ja ergens heeft hij een punt dat je moet instappen wanneer het slecht gaat echter moet je dat
1 niet met al je geld doen
2 niet per dag van koersen wisselen maar op de lange termijn gaan (1 tot 3 jaar)
Precies mijn idee; ts is hebzuchtigquote:Op woensdag 26 november 2008 21:58 schreef PStreet het volgende:
[..]
Je bent gewoon associaal bezig geweest, en hebben gedacht dat je van je 13.000 euro ff binnen een weekje een ton had kunnen maken.
Ik heb totaal geen medelijden met je
Wat een onzin. Er is niks mis met het zorgen voor een goed gevulde spaarpot. Bovendien kun je met zo'n potje leuke dingen doen, er zijn allerlei interessante mogelijkheden om van een potje geld een groter potje geld te maken. Misschien komt het omdat ik economie studeer maar ik vind het wel degelijk interessant om veel geld opzij te zetten en proberen daar meer geld van te maken, en dat is nog niet zo eenvoudig zoals ook TS laat zien. Ik spaar zelf al sinds mijn 10e ofzo en zit sinds mijn 12e zo af en toe in aandelen, en ik zet ook ieder jaar geld opzij (ook nu ik studeer) zodat mijn spaarpotje inmiddels al de omvang heeft bereikt van een middenklasse auto. Om het uit te geven, geen denken aan, beleggen is leerzaam en leuk.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:12 schreef kingmob het volgende:
14000 euro sparen als student slaat dan ook helemaal nergens op. Die les vergeet je echt niet meer, geld moet rollen. Sparen doe je als je wat overhoud, niet als je student bent!
quote:Op woensdag 26 november 2008 15:12 schreef kingmob het volgende:
14000 euro sparen als student slaat dan ook helemaal nergens op. Die les vergeet je echt niet meer, geld moet rollen. Sparen doe je als je wat overhoud, niet als je student bent!
Nou door 400 euro per maand voor een kamer te betalen (ik weiger zelf meer dan 250 euro per maan te betalen, en dát is al absurd hoog), door twee keer per jaar de ski-gebieden te bezoeken, door veel te dure kroegen te bezoeken en door in de zomer heel stoer twee maanden naar Australië te gaan.quote:Op donderdag 27 november 2008 01:50 schreef LintuxCx het volgende:Ik heb nooit begrepen hoe zo veel mensen om mij heen in mijn studententijd constant om geld verlegen zaten.
Ik eigenlijk wel: zelfkastijdingquote:Op donderdag 27 november 2008 00:23 schreef SHE het volgende:
Ik kan de link ECHT niet leggen tussen je leven lang kromliggen/ beknibbelen en alles er in 1 week doorheen jassen ZONDER er lol van gehad te hebben.
It's beyond me
Klinken als leuke dingen, waar je wellicht niet meer aan toe komt als je eenmaal een baan hebt...quote:Op donderdag 27 november 2008 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou door 400 euro per maand voor een kamer te betalen (ik weiger zelf meer dan 250 euro per maan te betalen, en dát is al absurd hoog), door twee keer per jaar de ski-gebieden te bezoeken, door veel te dure kroegen te bezoeken en door in de zomer heel stoer twee maanden naar Australië te gaan.
Neem aan dat ook jij hier de balans wel ziet doorslaan richting schuld. Ja, je kan werken, maar als je een serieuze studie volgt ben je ook hier beperkt in de uren die je daaraan kan besteden. In zo'n situatie zit spaargeld opbouwen er gewoon niet in...quote:Op donderdag 27 november 2008 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou door 400 euro per maand voor een kamer te betalen (ik weiger zelf meer dan 250 euro per maand te betalen, en dát is al absurd hoog), door twee keer per jaar de ski-gebieden te bezoeken, door veel te dure kroegen te bezoeken en door in de zomer heel stoer twee maanden naar Australië te gaan, 1500 euro schoolgeld per jaar te betalen, 500 euro per jaar aan boeken te betalen, eten en kleren te moeten betalen en welgeteld 270 euro studiefinanciering per maand te ontvangen.
Ik zeg nergens dat je rood moet staan, laat staan permanent. Ik had ook altijd geld over en daar ging ik ieder jaar lang van op vakantie. Mijn ex had vaak nog meer geld (want werkte meer) maar gaf dat ook ieder jaar uit aan iets leuks. Want dat kan tenminste als je student bent. Maar geen enkele normale student heeft het ruim. Je stufi was/is na het betalen van je kamer al op...quote:Op donderdag 27 november 2008 01:50 schreef LintuxCx het volgende:
[..]Ik heb nooit begrepen hoe zo veel mensen om mij heen in mijn studententijd constant om geld verlegen zaten. Ik werkte een beetje en deed het verder rustig aan en heb het nooit echt krap gehad. Dat is toch veel fijner dan permanent rood staan (en daarop uiteraard rente moeten betalen)? Het grootste deel van de tijd heb ik mijn bank verzocht mij die mogelijkheid niet eens te geven...
Dat is onzin, ik ben het met je eens dat zijn beleggingsstrategie wat bijgeschaafd moet worden. Maar turbo's zijn een zeeer mooi beleggingsproduct. Jammer dat ze van ABN zijn, daarom zijn speeders beter. Maar er zijn veel dingen over te vinden, notabene Binck zelf (!) geeft daar een mooie video uitleg van.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:02 schreef LXIV het volgende:
Beleggen in Turbo's is gewoon gokken, zeker als particulier. Je timing was eigenlijk helemaal niet zo slecht, je beleggingskeuze wel. Had je gespreid belegd in 30% financials, 30% bouwers, 20% voeding en 20% tech, dan was je nu misschien 10% van je vermogen verloren maar had je al die aandelen nog. En had je rustig kunnen wachten hoe ze in de loop der jaren weer uit hun dal kropen en misschien wel een rendement van 100 tot 200% kunnen maken.
Maar goed, pluspunt is dat je een dure les geleerd hebt. En dat het toch maar extra geld was en geen schuld.
Niet dat ik het ga doen ofzo, maar wat is de minimale inleg van zo'n turbo's ?quote:Op donderdag 27 november 2008 17:03 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik ben het met je eens dat zijn beleggingsstrategie wat bijgeschaafd moet worden. Maar turbo's zijn een zeeer mooi beleggingsproduct. Jammer dat ze van ABN zijn, daarom zijn speeders beter. Maar er zijn veel dingen over te vinden, notabene Binck zelf (!) geeft daar een mooie video uitleg van.
Om de grootte baas nog maar is te quoten:
Greed is good!
Je hoeft me niet te geloven, beleg maar lekker in Turbo's, speeders of andere producten. Maar voor de rest: wanneer jij niet op de beurs of bij een financiële instelling werkt, niet snel of geen toegang hebt tot informatie, niet de hele dag de beurs kan volgen, geen relaties of netwerk in de financiële wereld hebt en ook geen ervaring met beleggen of een grote oorlogskas, ga je op termijn altijd nat met dat soort producten. Het kan een half jaar goed gaan, een jaar of twee jaar. Maar uiteindelijk leg je het af.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:03 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik ben het met je eens dat zijn beleggingsstrategie wat bijgeschaafd moet worden. Maar turbo's zijn een zeeer mooi beleggingsproduct. Jammer dat ze van ABN zijn, daarom zijn speeders beter. Maar er zijn veel dingen over te vinden, notabene Binck zelf (!) geeft daar een mooie video uitleg van.
Om de grootte baas nog maar is te quoten:
Greed is good!
www.binck.nl of www.alex.nl. Daar kun je beleggen.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:11 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Niet dat ik het ga doen ofzo, maar wat is de minimale inleg van zo'n turbo's ?
Hebje linkje voor me van dat binck ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |