Tsja, zoals iedereen al zegt: DOM DOM DOM
Alleen om de pijn te verlichten : been there... done that.
Ik heb een jaar of 4 geleden ook een tijdje rondgehangen op de beurs. Eerst wat gewone aandeeltjes, paar honderd euro gewonnen. Toen een keer in de opties, toevallig ging het goed en in 1 dag 600 euro verdient (wat een winst was van 100%). Tsja, en toen ging het mis, ik wilde dat zelfde grapje nog een keer doen dus ik stak 1500 euro in AEX put opties, want we hadden toen ook een bear market. Tsja, net die dagen was er een opleving en de 1500 euro werd 1000, de 1000 werd 500 en toen besloot ik dat ik maar beter kon hopen op een wonder ipv die 1000 euro verlies te nemen. En je raad het al: de 500 werd 0 euro... Tsja, natuurlijk een beetje balen maar stug doorgaan en nog een keer proberen.... Uiteindelijk heb ik toen iets van 2000 of 2500 euro verloren.
ECHTER: ik heb me niet zo kut gevoeld als jij, want ik heb niet al mijn spaargeld ingezet! ik heb gewoon een deel van mijn spaargeld gepakt om wat mee te gaan spelen. In mijn ogen waren het gewoon getalletjes op papier die eigenlijk niet superveel voor me betekenden. Tuurlijk is het kut dat als je er over nadenkt je gewoon een maand voor jan l*l gewerkt hebt. Maar zo moet je er niet over nadenken.....
Nu terug komende op TS zijn probleem om dit voor zichzelf goed te praten: Dat kan je niet!! leer hier van en ga NOOIT weer speculeren als je niet weet waar je mee bezig bent. Tuurlijk kan je nu geld verdienen op de beurs, maar als je geen kenner bent dan zou ik nu instappen in een aantal fondsen en daar 4 jaar in blijven zitten. Maar aangezien je nog maar 2000 euro over hebt zou ik dat ook maar niet gaan doen, gewoon slikken en doorgaan. En je moet maar zo denken: er zijn weinig mensen die heel luchtig op een verjaardag kunnen vertellen dat ze ooit eens 12000 euro zijn kwijt geraakt op de beurs in 2 dagen tijd. Als je dat verteld moet je natuurlijk wel doen alsof het je niets kan schelen anders kom je alleen maar over als een lozer