Lieve allemaal,
Hier dan een uitgebreider verslag van onze dag en de operatie.
Maar als eerst wil ik iedereen bedanken voor alle steun berichten en medeleven. Ik vind dit echt geweldig.
Ik kan er ook eigenlijk geen woorden voor vinden.
En een speciaal bedankje aan BE. Ik was ontroerd van je kaart en blij verrast. Echt ontzettend

Hij krijgt straks een mooi plekje bij Thijmen zijn bedje.
Maar nu:
Het was een hele zware dag. We zijn allebei zeker 50 jaar ouder geworden.
De dag begon vannochtend al vroeg. Om 08:00 werd hij in de OK verwacht. Arjan mocht met hem mee de O.K. in totdat hij onder narcose was. Wat een sterk mannetje. Hij lag heerlijk te kijken naar alle apparatuur om hem heen met zijn speentje in zijn mond. Hij kreeg een kapje op waardoor hij heel langzaam in slaap viel. Eigenlijk wilde hij niet, want hij vond het veels te interessant.
Vanaf dat moment begon het lange wachten. De eerste uren ging nog wel redelijk snel voorbij, maar vanaf 12:00 werd het zwaar en wisten we niet echt raad meer met de tijd en de emoties. Uiteindelijk hebben we het laatste half uur gewacht in de Ronald mc Donald huiskamer in het ziekenhuis. Om 14:00 was het even schrikken toen de chirurg voor onze neus stond. Ons was altijd verteld dat we door een verpleegkundige gebeld zouden worden. Gelukkig bracht de chirurg direct het goede nieuws. Wat zijn we blij. Eindelijk konden we opgelucht ademhalen en ontladen van alle spanning en onzekerheid. Dr. Hazekamp is trouwens een man van weinig woorden

Maar toch ook op een of andere manier weer erg lief

Het is zo raar om die man in de ogen te kijken. Je kijkt zo tegen hem op. We zaten tegen elkaar te grappen van: kijk.. daar gaat hij, GOD himself. Je zou gewoon echt bijna een buiging voor hem maken als hij een kamer binnenkomt

Na de operatie is hij ook nog twee x bij Thijmen komen kijken, dus dat was erg fijn.
De operatie is zonder complicaties verlopen. Thijmen zijn longslagader zit nu weer op de goede plek en het gat tussen zijn twee hartkamers is gesloten. De longslagader is vooralsnog op het hart aangesloten zonder hartklep. Dit heeft als voordeel dat een vervolgoperatie naar alle waarschijnlijkheid uitgesteld kan worden tot Thijmen vijf jaar is. Hij zal dan alsnog een hartklep krijgen die daarna weer na een aantal jaar vervangen zal moeten worden.
Om 15:00 vanmiddag hebben we Thijmen weer gezien. Op dit moment ligt hij op de Intensive Care waar hij de komende dagen zal doorbrengen. Hij wordt op dit moment in slaap gehouden en ligt aan de beademing en heeft tevens een externe pacemaker om zijn hart af en toe te helpen. We zijn net weer even bij hem geweest en ze waren tevreden over hoe het met hem ging. Met name de komende 48 tot 72 uur zijn nog spannend. We moeten echt nog even rekening houden met eventuele compliciaties. Het is natuurlijk niet niks geweest voor onze kleine held.
Ik wil ook nog wel even foto's van thijmen plaatsen hoe hij er op dit moment bij ligt. Alleen kan dit misschien voor sommige als schokkend worden ervaren. (heel veel slangen) Ik heb weleens gezien dat je foto's ook in een soort spoiler vorm kan plaatsen, hoe werkt dit?
Ik hou jullie de komende dagen natuurlijk nog op de hoogte.
Liefs Mylene en Arjan.
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.