Even kijken hoor, dankjequote:Op dinsdag 25 november 2008 16:08 schreef Vegitto het volgende:
Minijack male to male en dan een 3.5'-6.x (ik kan de maat niet zo een-twee-drie zeggen) erop?
Overigens lijkt me dat een bijzonder slecht idee, aangezien de Roland Cube versterker een gitaarversterker is en dus GEBOUWD is om vervorming te realiseren, iets wat je bij audioversterking in het algemeen (en zeker bij muziek zoals bijv. uit een iPod) ABSOLUUT niet hebben wilt.
Oh, ja ik ben nogal een iPod noobquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:11 schreef Dennis101 het volgende:
Het kan gewoon met een minijack male to male (geen adapter nodig) en dan gewoon in de aux in stoppen. Een iPod dock uitgang is gewoon een minijack uitgang en dus hetzelfde principe. Als die persoon ook nog zijn iPod wil opladen heeft hij nog een aparte oplaad kabel nodig.
Het scheelt iets inderdaad maar niet overdreven veel.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:14 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Oh, ja ik ben nogal een iPod noob, ik dacht dat je in van die docks ook iPods op kon laden.
Ik las in ieder geval dat via sommige docks het geluid beter in de versterker uitkwam dan met een directe verbinding tussen de ipod en cube
Waar zie jij een headphones in? Sowieso is een headphone aansluiting altijd een uitgang, of mis ik nu iets?quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:24 schreef Maisnon het volgende:
Als die dock verder geen oplaad functie heeft is ie dus eigenlijk overbodig. Voorlopig wordt het dan die minijack male to male kabel oplossing
Nu ben ik wel benieuwd nog naar het verschil tussen geluid via de aux in of via de headphones in
Oh, ik dacht dat je dat ook de andere kant in kon gebruiken, ik meende dat een vriend van me ooit hebben zien doenquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waar zie jij een headphones in? Sowieso is een headphone aansluiting altijd een uitgang, of mis ik nu iets?
Een line out op een iPod dock is precies dezelfde uitgang als een koptelefoon uitgang op je iPod zelf. Hij heeft waarschijnlijk het plaatje niet eens bekeken anders had hij wel gezien dat hij de verkeerde kabel opnoemt. Daarnaast is het dus zoals al ik al zei maar een hele kleine verbetering met zo'n dock, heb het zelf 2 weken geprobeerd en toen dat ding teruggebracht.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je dat ook de andere kant in kon gebruiken, ik meende dat een vriend van me ooit hebben zien doen
Ik weet het verder niet zeker
Maar zo'n RCA dinges, dat zijn toch 3 kabels die je dan krijgt? hoe krijg ik die dan met de Cube verbonden als er maar 1 gaatje zit![]()
(Dit is waarschijnlijk een domme vraagmaar daar is dit topic nou eenmaal voor haha)
Dat verloop stuk heb je alleen nodig als je een hoofdtelefoon (of iets anders) op de UITGANG van de amp wil aansluiten! Niet voor de ingang, zoals TS hier wil.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:33 schreef Daantke het volgende:
Headphone = output, geen input.
Ik heb ook een Cube, kan prima, je moet een malemale jack-minijack kabel hebben.
[ afbeelding ]
Of een malemale minijack-minijack met een minijack-jack verloopstukje (dat gebruik ik)
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een line out op een iPod dock is precies dezelfde uitgang als een koptelefoon uitgang op je iPod zelf.
Dan ligt het er net aan welke versie je hebt, ik heb een Cube 15 en dat zijn allemaal jack ingang. Ook de Aux. Trouwens, ik sluit 'm liever op de clean channel aan om muziek te luisteren, kun je nog volume instellen. Ik neem aan dat dat verder geen kwaad kan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:36 schreef Goover het volgende:
[..]
Dat verloop stuk heb je alleen nodig als je een hoofdtelefoon (of iets anders) op de UITGANG van de amp wil aansluiten! Niet voor de ingang, zoals TS hier wil.
Je gebruikt echter nog steeds dezelfde kabel (dat was mijn punt).quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:37 schreef zquing het volgende:
[..]
de lineout klinkt echt wel veel beter dan de headphone out
Je hebt toch een Aux In? Ik weet niet welke maat dat bij jou is maar bij mij is dat gewoon 6.3mm oftewel jack. Net zoals de gewone input voor de gitaar.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:39 schreef Maisnon het volgende:
Hahalekker voor verwarring zorgen.
Ja met dat verloopstuk kan ie in een groter gat gestopt worden, simpel gezegddie hebben we thuis ook.
Maar Daantke, met zo'n grote jack, stop je je mp3 speler dan in de Input waar je normaal de gitaar in stopt?
Als headphone geen mogelijkheid is, is er geen ander gat beschikbaar namelijk
En bedankt nog allemaalhet begint duidelijk te worden
Op de afbeelding is dat dus 3,5mm oftewel minijack.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:41 schreef Daantke het volgende:
[..]
Je hebt toch een Aux In? Ik weet niet welke maat dat bij jou is maar bij mij is dat gewoon 6.3mm oftewel jack. Net zoals de gewone input voor de gitaar.
Opgelost.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef Maisnon het volgende:
Even een korte samenvatting:
Aan het eind van de Ipod hebben we dus de minjack. Direct met de Ipod via de headphone out, of met een dock die een lineout heeft.
Aan de kant van de versterker: ook een minijack out op de aux in. Als dit een grotere maat aux in is, dan moet het een big jack zijn.
Dit lijkt me ongeveer het verhaal, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |