abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63509225
EDIT: Het probleem is inmiddels opgelost!

Hoi

Iemand in mijn familie had op het verlanglijstje voor sinterklaas een 'kabel om de ipod met roland cube versterker te verbinden staan". Nu ben ik niet helemaal een digibeet, maar dit werd me een beetje te lastig

Na wat gegoogle kwam ik er nog niet helemaal uit.

http://www.musicpromusic.(...)370db549724150f8.jpg (gigantisch plaatje)

Op dit plaatje zijn duidelijk alle aansluitingen van de Roland Cube te zien. Ik neem aan dat ik de ipod het beste via de Aux in of de headphone jacket kan verbinden.

Iemand ervaring hier mee toevallig? Ik las namelijk ook nog dat de meeste ipod docks ook een line out hebben waarmee je ze ergens aan kan verbinden, is dat dan via de headphone ingang?

Het is namelijk ook zo dat die persoon een oplader wil voor de iPod, en als dit meteen ook de verbinding maakt met de cube is het ideaal, 2 vliegen in 1 klap

Alvast bedankt!

[ Bericht 5% gewijzigd door Maisnon op 25-11-2008 16:54:57 ]
pi_63509602
Minijack male to male en dan een 3.5'-6.x (ik kan de maat niet zo een-twee-drie zeggen) erop?

Overigens lijkt me dat een bijzonder slecht idee, aangezien de Roland Cube versterker een gitaarversterker is en dus GEBOUWD is om vervorming te realiseren, iets wat je bij audioversterking in het algemeen (en zeker bij muziek zoals bijv. uit een iPod) ABSOLUUT niet hebben wilt.
games.fok.nl
Voor mensen met een grote piemel.
pi_63509720
Het kan gewoon met een minijack male to male (geen adapter nodig) en dan gewoon in de aux in stoppen. Een iPod dock uitgang is gewoon een minijack uitgang en dus hetzelfde principe. Als die persoon ook nog zijn iPod wil opladen heeft hij nog een aparte oplaad kabel nodig.
pi_63509739
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:08 schreef Vegitto het volgende:
Minijack male to male en dan een 3.5'-6.x (ik kan de maat niet zo een-twee-drie zeggen) erop?

Overigens lijkt me dat een bijzonder slecht idee, aangezien de Roland Cube versterker een gitaarversterker is en dus GEBOUWD is om vervorming te realiseren, iets wat je bij audioversterking in het algemeen (en zeker bij muziek zoals bijv. uit een iPod) ABSOLUUT niet hebben wilt.
Even kijken hoor, dankje

Van dat tweede was ik me bewust

Mocht het geluid van de ipod ook het effect van de cube aannemen dan is dat iets minder, maar ik denk ten eerste niet dat het de persoon in kwestie veel uitmaakt, en daarbij vraag ik me ook af eh

Of dat niet alleen is met de aux in? En dat ie dat via de headphones niet doet
pi_63509823
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:11 schreef Dennis101 het volgende:
Het kan gewoon met een minijack male to male (geen adapter nodig) en dan gewoon in de aux in stoppen. Een iPod dock uitgang is gewoon een minijack uitgang en dus hetzelfde principe. Als die persoon ook nog zijn iPod wil opladen heeft hij nog een aparte oplaad kabel nodig.
Oh, ja ik ben nogal een iPod noob , ik dacht dat je in van die docks ook iPods op kon laden.

Ik las in ieder geval dat via sommige docks het geluid beter in de versterker uitkwam dan met een directe verbinding tussen de ipod en cube
pi_63509897
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:14 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Oh, ja ik ben nogal een iPod noob , ik dacht dat je in van die docks ook iPods op kon laden.

Ik las in ieder geval dat via sommige docks het geluid beter in de versterker uitkwam dan met een directe verbinding tussen de ipod en cube
Het scheelt iets inderdaad maar niet overdreven veel.
pi_63510170
Als die dock verder geen oplaad functie heeft is ie dus eigenlijk overbodig. Voorlopig wordt het dan die minijack male to male kabel oplossing

Nu ben ik wel benieuwd nog naar het verschil tussen geluid via de aux in of via de headphones in
pi_63510278
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:24 schreef Maisnon het volgende:
Als die dock verder geen oplaad functie heeft is ie dus eigenlijk overbodig. Voorlopig wordt het dan die minijack male to male kabel oplossing

Nu ben ik wel benieuwd nog naar het verschil tussen geluid via de aux in of via de headphones in
Waar zie jij een headphones in? Sowieso is een headphone aansluiting altijd een uitgang, of mis ik nu iets?
pi_63510359
Koop een lineout dock, je wil echt niet een 3.5 naar RCA gebruiken voor een versterker
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63510466
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waar zie jij een headphones in? Sowieso is een headphone aansluiting altijd een uitgang, of mis ik nu iets?
Oh, ik dacht dat je dat ook de andere kant in kon gebruiken, ik meende dat een vriend van me ooit hebben zien doen

Ik weet het verder niet zeker

Maar zo'n RCA dinges, dat zijn toch 3 kabels die je dan krijgt? hoe krijg ik die dan met de Cube verbonden als er maar 1 gaatje zit

(Dit is waarschijnlijk een domme vraag maar daar is dit topic nou eenmaal voor haha)
pi_63510499
Headphone = output, geen input.

Ik heb ook een Cube, kan prima, je moet een malemale jack-minijack kabel hebben.

Of een malemale minijack-minijack met een minijack-jack verloopstukje (dat gebruik ik)

+
pi_63510524
Ik heb zelf ook een Roland amp uit de cube serie en ik hang hier regelmatig mijn discman aan.

Bij mij is het een gewoon jack-jack stereo kabeltje. Die kan je aansluiten op je AUX-ingang.

Dit kan je gebruiken om mee te spelen met cd's, mp3's etc. Dus niet echt om muziek te luisteren want, zoals eerder gezegt, het is een gitaarversterker.

Let er de eerste keer op dat je Ipod HEEL zacht staat, want er zit geen volume regeling op de versterker voor de AUX ingang.

Zo'n kabeltje moet je hebben:
http://www.allekabels.nl/(...)ck---Jack-Kabel.html

Jack 3.5mm stereo Male naar Jack 3.5mm stereo Male.

(ik zou hem alleen niet bij allekabels.nl bestellen, die hebben alleen dropveter kwaliteit)
pi_63510542
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:32 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je dat ook de andere kant in kon gebruiken, ik meende dat een vriend van me ooit hebben zien doen

Ik weet het verder niet zeker

Maar zo'n RCA dinges, dat zijn toch 3 kabels die je dan krijgt? hoe krijg ik die dan met de Cube verbonden als er maar 1 gaatje zit

(Dit is waarschijnlijk een domme vraag maar daar is dit topic nou eenmaal voor haha)
Een line out op een iPod dock is precies dezelfde uitgang als een koptelefoon uitgang op je iPod zelf. Hij heeft waarschijnlijk het plaatje niet eens bekeken anders had hij wel gezien dat hij de verkeerde kabel opnoemt. Daarnaast is het dus zoals al ik al zei maar een hele kleine verbetering met zo'n dock, heb het zelf 2 weken geprobeerd en toen dat ding teruggebracht.
pi_63510594
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:33 schreef Daantke het volgende:
Headphone = output, geen input.

Ik heb ook een Cube, kan prima, je moet een malemale jack-minijack kabel hebben.

[ afbeelding ]

Of een malemale minijack-minijack met een minijack-jack verloopstukje (dat gebruik ik)

[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Dat verloop stuk heb je alleen nodig als je een hoofdtelefoon (of iets anders) op de UITGANG van de amp wil aansluiten! Niet voor de ingang, zoals TS hier wil.
pi_63510634
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Een line out op een iPod dock is precies dezelfde uitgang als een koptelefoon uitgang op je iPod zelf.

de lineout klinkt echt wel veel beter dan de headphone out
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63510698
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:36 schreef Goover het volgende:

[..]

Dat verloop stuk heb je alleen nodig als je een hoofdtelefoon (of iets anders) op de UITGANG van de amp wil aansluiten! Niet voor de ingang, zoals TS hier wil.
Dan ligt het er net aan welke versie je hebt, ik heb een Cube 15 en dat zijn allemaal jack ingang. Ook de Aux. Trouwens, ik sluit 'm liever op de clean channel aan om muziek te luisteren, kun je nog volume instellen. Ik neem aan dat dat verder geen kwaad kan.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5115
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2715
geen shippingcosts
= $2.91
pi_63510703
Haha lekker voor verwarring zorgen.

Ja met dat verloopstuk kan ie in een groter gat gestopt worden, simpel gezegd die hebben we thuis ook.

Maar Daantke, met zo'n grote jack, stop je je mp3 speler dan in de Input waar je normaal de gitaar in stopt?

Als headphone geen mogelijkheid is, is er geen ander gat beschikbaar namelijk

En bedankt nog allemaal het begint duidelijk te worden
pi_63510749
Ik denk dat ze trouwens de Cube heeft waarvan ik ook het plaatje in de OP heb gezet, of de Mini Cube, maar die heeft in principe dezelfde inputs.
pi_63510762
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:37 schreef zquing het volgende:

[..]

de lineout klinkt echt wel veel beter dan de headphone out
Je gebruikt echter nog steeds dezelfde kabel (dat was mijn punt).
pi_63510772
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:39 schreef Maisnon het volgende:
Haha lekker voor verwarring zorgen.

Ja met dat verloopstuk kan ie in een groter gat gestopt worden, simpel gezegd die hebben we thuis ook.

Maar Daantke, met zo'n grote jack, stop je je mp3 speler dan in de Input waar je normaal de gitaar in stopt?

Als headphone geen mogelijkheid is, is er geen ander gat beschikbaar namelijk

En bedankt nog allemaal het begint duidelijk te worden
Je hebt toch een Aux In? Ik weet niet welke maat dat bij jou is maar bij mij is dat gewoon 6.3mm oftewel jack. Net zoals de gewone input voor de gitaar.
pi_63510798
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:41 schreef Daantke het volgende:

[..]

Je hebt toch een Aux In? Ik weet niet welke maat dat bij jou is maar bij mij is dat gewoon 6.3mm oftewel jack. Net zoals de gewone input voor de gitaar.
Op de afbeelding is dat dus 3,5mm oftewel minijack.
pi_63510817
Even een korte samenvatting:

Aan het eind van de Ipod hebben we dus de minjack. Direct met de Ipod via de headphone out, of met een dock die een lineout heeft.

Aan de kant van de versterker: ook een minijack out op de aux in. Als dit een grotere maat aux in is, dan moet het een big jack zijn.

Dit lijkt me ongeveer het verhaal, toch?
pi_63510833
Een microcube heeft twee Aux ingangen, een jack en een minijack. Een Cube 30x heeft alleen een minijack aux ingang. Een cube 15 heeft een gewone jack ingang.

Pfff... vraag het iig ff na wat voor Cube ze heeft
pi_63510933
Ja dat ga ik nu doen en daarmee weet ik dus genoeg

En wat een diepe zucht je hulp wordt op prijs gesteld hoor! Je kan je toch wel voorstellen dat ik het even helder wil krijgen, het zou vervelend zijn als ze iets krijgt waar ze niks mee kan.

Bedankt voor de snelle hulp allemaal!
pi_63510934
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef Maisnon het volgende:
Even een korte samenvatting:

Aan het eind van de Ipod hebben we dus de minjack. Direct met de Ipod via de headphone out, of met een dock die een lineout heeft.

Aan de kant van de versterker: ook een minijack out op de aux in. Als dit een grotere maat aux in is, dan moet het een big jack zijn.

Dit lijkt me ongeveer het verhaal, toch?
Opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')