Maar in je latere baan worden je collega's geselecteerd op hun competentie, en worden ze ontslagen als ze niet presteren. Daarnaast is er ook nog iemand de baas in de tent.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
In je latere baan kan je ook niet kiezen met wie je samenwerkt. Als 't met mate en met voldoende begeleiding wordt toegepast is het een prima systeem.
Dat valt soms ook vies tegen hoor... Om iemand te ontslaan die niet goed functioneert is dossieropbouw nodig (over meerdere jaren), en dat gebeurd vaak onvoldoende. Kortom: er bestaat een kans dat je net zoals tijdens je studie ook lapzwansen tegenkomt in je werk. Daarnaast leer je meteen hoe je met dat soort mensen om moet gaan: waarschuwen, waarschuwen en wegsturen/samenwerking verbrekenquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:34 schreef synthesix het volgende:
[..]
Maar in je latere baan worden je collega's geselecteerd op hun competentie, en worden ze ontslagen als ze niet presteren. Daarnaast is er ook nog iemand de baas in de tent.
En ik vermoed dat je ook vaker een gezamenlijke effort hebt ipv 4 verschillende slecht aan elkaar genaaide stukjes individueel werk.
Misschien duurt het even voor hij ontslagen wordt, maar je krijgt in de tussentijd niet minder salaris van je manager omdat iemand anders zijn werk niet goed doet.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat valt soms ook vies tegen hoor... Om iemand te ontslaan die niet goed functioneert is dossieropbouw nodig (over meerdere jaren), en dat gebeurd vaak onvoldoende. Kortom: er bestaat een kans dat je net zoals tijdens je studie ook lapzwansen tegenkomt in je werk. Daarnaast leer je meteen hoe je met dat soort mensen om moet gaan: waarschuwen, waarschuwen en wegsturen/samenwerking verbreken
En wat ik zelf als een groot voordeel zie is dat iedereen andere kwaliteiten heeft en het erg aangenaam is om in groepsverband die kwaliteiten goed te kunnen benutten. Maar dat zal niet altijd zo zijn gok ik...
Ikzelf heb die ervaring dus niet altijd. Mijn eerste werkgroep was in een woord ge-wel-dig! Ik heb een groepje gehad waarbij ik me de schompes gewerkt heb om een voldoende voor ons allen te regelen. Maar dat is slechts een keer van de meermalen dat ik in een groepje gewerkt heb. Nu ook, ik zit in een groepje van 3 en dat gaat hartstikke goed. Dus het is denk ik net het "geluk" dat je moet hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:05 schreef synthesix het volgende:
En ik vind het eigenlijk sowieso een rare aanpak naar samenwerking: je werkt samen voor het synergetisch effect, 1+1=3. Maar bij groepsopdrachten op school is het 1+1=1,1 , het kost meer moeite om iets samen te doen dan het individueel te doen. Als ze nou eens opdrachten verzonnen waarbij samenwerken echt loonde, zoals bij het profielwerkstuk, dat zou al een hele vooruitgang zijn.
Tja, maar de meeste dienstverbanden vangen aan met een proeftijd, gevolgd door een of meerdere tijdelijke contracten, alvorens de werkgever de medewerker voor onbepaalde tijd aan zich bindt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat valt soms ook vies tegen hoor... Om iemand te ontslaan die niet goed functioneert is dossieropbouw nodig (over meerdere jaren), en dat gebeurd vaak onvoldoende. Kortom: er bestaat een kans dat je net zoals tijdens je studie ook lapzwansen tegenkomt in je werk. Daarnaast leer je meteen hoe je met dat soort mensen om moet gaan: waarschuwen, waarschuwen en wegsturen/samenwerking verbreken
En wat ik zelf als een groot voordeel zie is dat iedereen andere kwaliteiten heeft en het erg aangenaam is om in groepsverband die kwaliteiten goed te kunnen benutten. Maar dat zal niet altijd zo zijn gok ik...
Ik zeg: telefoon en webmail van je hogeschool/universiteit. Laten we dus vooral niet afdwalen en wat meer naar de kern gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:19 schreef douwe_h het volgende:
Ja, dat is ook wel zo...
Maar het is toch altijd klote als mensen niet weten wat ze moeten doen en dat ze op maandag op school komen met het excuus "ik wist niet wat er gedaan moet worden"...
Wij mochten pas halverwege jaar 2 de groepjes zelf kiezen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:12 schreef Renesite het volgende:
Ik doe een sociale(re) studie en daarom wordt er ook op gehamerd door mijn opleiding om de verschillende karakters te mixen. Dat is ook erg bevorderlijk kan ik je vertellen
Sinds het 2e blok alquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:14 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wij mochten pas halverwege jaar 2 de groepjes zelf kiezen.
En waarschijnlijk haalt ze het vak dus door jullie werk terwijl ze het eigenlijk (nog) niet aankan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:57 schreef _Loki het volgende:
Het zuigt ballen.
voor 5 vakken 5 verschillende groepen werkt niet. Steeds verschillende personen werkt écht niet.
En nou heb ik ook nog het probleem dat ik bij een uiterst slecht Nederlands sprekend meisje in de groep zit. Je moet alles dubbel uitleggen en haar hele deel van een werkstuk overnieuw doen omdat ze zoveel spelfouten maakt. Ze begrijpt niks van wat je zegt en vraag heel veel dingen 2x. Echt gruwelijk kut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |