quote:Spandau Ballet was een Britse popgroep uit de jaren tachtig. De band bestond uit Tony Hadley (2 juni 1960, zang, synthesizer), Gary Kemp (16 oktober 1959, gitaar, synthesizer), Steve Norman (25 maart 1960, gitaar, later saxofoon en percussie), Martin Kemp (10 oktober 1961, bas) en John Keeble (6 juli 1959, drums). De band is vooral bekend van de hits Gold, True en Through the barricades.
Hoor je daar ook dat liedje ?quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:45 schreef Jojoortje het volgende:
Moet altijd aan die Libressereclame denken als ik dat liedje van Gold hoor
Ja dan gaat zo'n vrouw voor de spiegel dansen in haar onderbroekjequote:
quote:Spandau Ballet maakt comeback
Uitgegeven: 23 maart 2009 15:25
Laatst gewijzigd: 23 maart 2009 15:24
BELFAST - De Britse popgroep Spandau Ballet komt hoogstwaarschijnlijk weer samen. De heren hebben een persconferentie aangekondigd voor woensdag in Belfast, zo meldt de BBC maandag.
Zanger Tony Hadley heeft tegenover Britse bladen al door laten schemeren erg opgewonden te zijn over een comeback.
''We kunnen niet meer wachten. Het wordt geweldig, maar wel anders dan hoe we vroeger waren.''
Spandau Ballet had haar eerste hit in 1980, waarna er nog vele volgden. True en Gold zijn daarvan de bekendsten.
In 1990 gingen de vijf mannen ieder hun eigen weg. Een aantal ging acteren, anderen begonnen een solocarriére. De broers Martin en Gary Kemp speelden in films en televisieseries.
bron: nu.nlquote:Spandau Ballet naar Amsterdam
Uitgegeven: 20 april 2009 12:47
Laatst gewijzigd: 20 april 2009 12:49
AMSTERDAM - De invloedrijke Britse band Spandau Ballet geeft 1 november een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Dat heeft concertorganisator Mojo maandag gezegd.
De vijf bandleden van het eerste uur zijn sinds twintig jaar weer samen voor een wereldtournee. Spandau Ballet werd in 1979, tijdens een economische crisis, opgericht door vijf schoolvrienden.
In korte tijd groeide de band van schooljongens uit tot een formatie met supersterren. Met hun muziek en uiterlijk waren ze van grote invloed op de mode in de jaren tachtig.
De band scoorde 23 hitsingles en verkocht 25 miljoen cd's. Tijdens het concert in de HMH worden onder meer hun eerste hits To Cut A Long Story Short en Chant No 1. gespeeld.
Op 24 april geven de leden van Spandau Ballet hun eerste tv-interview en optreden sinds twintig jaar in het BBC-programma Friday Night with Jonathan Ross.
True en Gold. Ohja, Through the barricades. Dat is het dan welquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:49 schreef Paul het volgende:
Booh dat concert lijkt me wel lollig, maar ken te weinig van ze eigenlijk maar 4 liedjes ofzo![]()
En only when you leavequote:Op woensdag 13 mei 2009 20:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
True en Gold. Ohja, Through the barricades. Dat is het dan wel
Zekersquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:26 schreef eriksd het volgende:
Tony Hadley, de zanger tourt momenteel met Paul Young. Komen ook naar Europa dit jaar, dus wie weet. Hij heeft in ieder geval de stem nog:
Same! Lijkt me wel supervet om met mn ma naartoe te gaan [mn vriendinnen hebben niet zoveel met jaren '80 muziek enzquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:49 schreef Paul het volgende:
Booh dat concert lijkt me wel lollig, maar ken te weinig van ze eigenlijk maar 4 liedjes ofzo![]()
Ja dit vraag ik mij ook af. Als ze hun succesnummers gaan spelen lijkt het mij wel super vet, maar voor een promotour vind ik het wel een flinke smak geld...quote:Op woensdag 13 mei 2009 20:46 schreef troellie het volgende:
Ik heb al kaarten voor 1 november![]()
Heerlijk weer die muziek te horen. Vroegah was ik een grote fan.
Zal mij benieuwen of ze alle succesnummers gaan spelen..of dat het een promotour wordt voor een nieuw album...
Er staan lovende (beide 4 sterren v/d 5) recensies op internet:quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:51 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ja dit vraag ik mij ook af. Als ze hun succesnummers gaan spelen lijkt het mij wel super vet, maar voor een promotour vind ik het wel een flinke smak geld...
Hmm, ja ik wil opzich wel. Maar dan ga ik het als kado voor mn ma doen, dus 100 euro aan kaartjes en bijna 60 euro aan treinkosten. Hmm ik twijfel nogquote:Op zondag 25 oktober 2009 07:04 schreef Idril-2 het volgende:
[..]
Er staan lovende (beide 4 sterren v/d 5) recensies op internet:
Hadley’s voice has improved with age.
Hadley ......not only sang with tremendous power and accuracy
Dus: gaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |