Ik heb zo'n ouderwets keyboard met een aquarium aan de onderkant en een witte plaat onder alle toetsen.quote:Op zondag 30 november 2008 00:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik was niet zoals jij me toetsenbord elke maand.![]()
Das mij net iets te dwangmatig,
Hahahaquote:Op zondag 30 november 2008 00:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ouderwets keyboard met een aquarium aan de onderkant en een witte plaat onder alle toetsen.
Je ziet daar echt elke schaamhaar op, zo enorm ranzig.
Dit heb ik dus ook gedaan maar ik deed het niet echt voorzichtig dus is die hele constructie kapot gegaan, nu krijg ik mijn alt toets niet meer vast. Pas er dus mee opquote:Op zondag 30 november 2008 00:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Links beginnen met opwippen bij het eruit halen. En rechts beginnen met het erin zetten.
Maar je moet echt voorzichtig zijn, want zoals je ziet is het echt fragiel.
[ afbeelding ]4
Extensie wijzigen. Echt het enige verschil is .ppt of pps, dus als je van een .pps weer .ppt maakt kun je hem openenquote:Op maandag 1 december 2008 23:18 schreef -Menn0- het volgende:
Hmm is dat nog te omzeilen? Soms krijg ik een presentatie waar het een en ander in verandert moet worden en dat gaat dan niet...
Hoe actief gebruik je de accu? Als je hem in die twee maanden elke dag onregelmatig hebt gebruikt en constant hebt zitten te opladen / leegtrekken / opladen / leegtrekken dan is het niet eens zo gek.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
en ik heb hem echt net (max 2 maanden? misschien 1?) en battery health is 88%en voor het weekend 97 of zo
Jawel, dat doe ik al 2 jaar en hij zit nog boven de 100% ... ik heb hem meer dan 800 keer opgeladen....quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hoe actief gebruik je de accu? Als je hem in die twee maanden elke dag onregelmatig hebt gebruikt en constant hebt zitten te opladen / leegtrekken / opladen / leegtrekken dan is het niet eens zo gek.
Hij heeft 40 cyclesquote:Op dinsdag 2 december 2008 01:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hoe actief gebruik je de accu? Als je hem in die twee maanden elke dag onregelmatig hebt gebruikt en constant hebt zitten te opladen / leegtrekken / opladen / leegtrekken dan is het niet eens zo gek.
800 keer op een enkele accu? Met een onregelmatig oplaadritme, en dan boven de 100%?quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:11 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jawel, dat doe ik al 2 jaar en hij zit nog boven de 100% ... ik heb hem meer dan 800 keer opgeladen....
Yep aldus de gegevens die in mijn computer staanquote:Op dinsdag 2 december 2008 01:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
800 keer op een enkele accu? Met een onregelmatig oplaadritme, en dan boven de 100%?
Vibes heb jij he?quote:Op dinsdag 2 december 2008 07:33 schreef Jarno het volgende:
Zo. Nieuwe V-Moda's zijn weer eens binnen, eens kijken of ze het deze derde keer langer dan een paar maanden volhouden. Zo te zien hebben ze wel een andere plug gebruikt, dat was toch wel het zwakke punt dus wie weet.
Vibe Duo. Dus met mic en ipod control in het snoer a la Apple.quote:
Zolang je accu's maar actief gebruikt, blijven ze goed. Eeuwig in het stopcontact, daar gaan ze stuk van.quote:Op dinsdag 2 december 2008 01:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
800 keer op een enkele accu? Met een onregelmatig oplaadritme, en dan boven de 100%?
Klopt. Maar ik zie vaak zat dat mensen hun notebook "even" 5 minuutjes opladen, en dat enkele keren per dag. In de kantine even aan het stroom, in de les bij het checken van een mailtje eventjes aan het stroom, dat lijkt mij niet al te gezond voor je accu.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang je accu's maar actief gebruikt, blijven ze goed. Eeuwig in het stopcontact, daar gaan ze stuk van.
Apple zelf zegt er ook nog wat over:quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik zie vaak zat dat mensen hun notebook "even" 5 minuutjes opladen, en dat enkele keren per dag. In de kantine even aan het stroom, in de les bij het checken van een mailtje eventjes aan het stroom, dat lijkt mij niet al te gezond voor je accu.
Iets zegt mij dat je het beste een notebook in de ochtend uit het stopconact kunt halen, de hele dag gebruiken tot hij leeg is, en hem bij thuiskomst weer aan het stroom te hangen, om hem volledig op te laden.
Overigens heeft mijn Macbook enkele maanden aan de stekker gehangen, en de accu is er 0,0 van achteruit gegaan. Zal vast wel een slim systeem in zitten, die Macbook van mij.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:54 schreef Jarno het volgende:
Apple zelf zegt er ook nog wat over:
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Dat is een mooie methode zoals ze daar omschrijven, al hebben de collegebanken op de HU en veel van de lokalen geen stopcontacten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Apple zelf zegt er ook nog wat over:
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Nee, dat was alleen bij nickel-cadium cellen zo. Die hadden last van het geheugen effect. Voor lithium-ion cellen maakt het niet uit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik zie vaak zat dat mensen hun notebook "even" 5 minuutjes opladen, en dat enkele keren per dag. In de kantine even aan het stroom, in de les bij het checken van een mailtje eventjes aan het stroom, dat lijkt mij niet al te gezond voor je accu.
Iets zegt mij dat je het beste een notebook in de ochtend uit het stopconact kunt halen, de hele dag gebruiken tot hij leeg is, en hem bij thuiskomst weer aan het stroom te hangen, om hem volledig op te laden.
Door je wifi netwerk te kiezen en het wachtwoord in te geven?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:12 schreef -Rebelle het volgende:
hoe moet je internet op je ipod zetten
ik krijg heel de tijd: selecteer een wifi netwerk en als ik dat dan doe moet je een wachtwoord geven
waarom is dat![]()
ow oke bedanktquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:14 schreef Jarno het volgende:
Dan is je wifi netwerk beveiligd met een wachtwoord. Heb je dat op je PC niet in hoeven te stellen?
Het gaat om een WEP of WPA wachtwoord.
Op het papiertje waar je het hebt opgeschreven toen je het in stelde of in liet stellen natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:18 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
ow oke bedanktja denk van wel maar dat heb ik niet zelf ingesteld.. kun je dat wachtwoord ergens terugvinden?
Bij paps probably.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:18 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
ow oke bedanktja denk van wel maar dat heb ik niet zelf ingesteld.. kun je dat wachtwoord ergens terugvinden?
heb het ff nagevraagd en er zit geen wifi (wat heb ook mag zijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op het papiertje waar je het hebt opgeschreven toen je het in stelde of in liet stellen natuurlijk..
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
heb het ff nagevraagd en er zit geen wifi (wat heb ook mag zijn![]()
![]()
) op deze pc maar waar kan je dat ergens aanzetten dan?
Ik heb het even aan de über-accu-expert gevraagd (mijn elektrotechnische vader) en die schrijft het volgende:quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat was alleen bij nickel-cadium cellen zo. Die hadden last van het geheugen effect. Voor lithium-ion cellen maakt het niet uit.
quote:Lithium Ion accu,s zoals in moderne laptops zijn ook weer verschillend
van nikkel cadmium of lood accu's.
Alleen nikkel cadmium hebben last van een z.g. geheugen effect, dwz
als je ze niet regelmatig helemaal oplaadt en dan weer leeg trekt gaat
de effectieve capaciteit achteruit. Je kan de capaciteit weer
opkrikken als je hem een paar keer achter elkaar helemaal ontlaadt en
weer vol oplaadt.
Alle andere soorten accu's hebben dit effect niet. En die kan je dus
het beste zoveel mogelijk vol laten.
En dat doe je alleen tijdens gebruik de lader aan te sluiten, en anders niet.
Elke accu "slijt" op den duur door te veel of te lang laden en hij
slijt des te meer naarmate hij warmer wordt. Dus als je de compu niet
gebruikt of uit staat, is het beste om de lader er uit te trekken. Dan
kan hij ook niet worden overladen of te warm worden.
Een accu slijt ook van het steeds maar weer helemaal leeg trekken en
dan maar weer helemaal opladen.
Een accu slijt het minst als hij gewoon met rust gelaten wordt op een
koele plaats.
ERGO:
Als je je compu gebruikt zoveel mogelijk aan de lader. Een enkele keer
leegtrekken geeft niet (eens per maand)
Als je hem uitzet, ook de lader uit het stopcontact.
Bedoelt je paps dat je op je vaste PC geen wifi gebruikt, of dat jullie uberhaupt geen wifi hebben? Alleen in het laatste geval zul je iets moeten kopen (mocht wifi op je iPod zo belangrijk voor je zijn dat je daar wat voor wilt kopen).quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
heb het ff nagevraagd en er zit geen wifi (wat heb ook mag zijn![]()
![]()
) op deze pc maar waar kan je dat ergens aanzetten dan?
Gaaf, nooit geweten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het even aan de über-accu-expert gevraagd (mijn elektrotechnische vader) en die schrijft het volgende:
[..]
Wát een voorbeeld-Mac gebruiker ben jij zegquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gaaf, nooit geweten.
Zelf zet ik mijn Macbook in de nacht uit met de stroom eraf, in mijn tas, de volgende ochtend op school gebruik ik hem op accu, en als ik thuis kom is de accu vaak 30% vol. Thuis gaat hij weer aan het stroom, gebruik ik hem zo af en toe, en in de avond gaat hij weer in mijn tas (uit). Eens in de maand calibreer ik hem.
Ik heb er toch een slecht gevoel bij, als ik sommige mensen hun laptop telkens even kort zie opladen, weer een uurtje gebruiken tot hij helemaal leeg is, kort even opladen, werken tot hij leeg is enz.
Spreekt tegen mijn ervaringenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb het even aan de über-accu-expert gevraagd (mijn elektrotechnische vader) en die schrijft het volgende:
[..]
Och, het feit dat ik niet de hele dag met lompe stroomadapters aan het kloten ben geeft mij al een voorsprong op de proletarische PC gebruikers, iets wat mij definieert als Apple gebruiker.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:15 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wát een voorbeeld-Mac gebruiker ben jij zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |