Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn...quote:Op donderdag 27 november 2008 12:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Simpele-oplossingen-eerst modus:
Is er nog wel ruimte genoeg op je schijf..
quote:Finally, µTorrent comes to the Mac
Now the lightweight power and performance of µTorrent available for your Mac.
Get it at: http://mac.utorrent.com/beta/
This is beta software, and may contain serious bugs. We think it's stable enough to share and hope your feedback will help us improve it.
Geprobeerd en misluktquote:Op donderdag 27 november 2008 12:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb em gisteren gewoon met 800 kb/s binnen kunnen halen, Image bestand van 1,6GB groot. Probeer het anders eens met een netwerkkabel ofzo.. misschien dat het weer afvallige Airport drivers zijn, van pas...
Daar had ik uiteraard al naar gekeken, heb nog 18GB vrij, dus dat moet gewoon passen.quote:Op donderdag 27 november 2008 12:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Simpele-oplossingen-eerst modus:
Is er nog wel ruimte genoeg op je schijf, ik meen dat die sdk dingen tegen de 2 gb aan kunnen zitten..
Niks van gemerkt, die van mij doet het al 3.5 jaar perfect.quote:Op donderdag 27 november 2008 12:54 schreef JoMo0 het volgende:
Zo'n express gaat toch altijd precies na een jaar stuk ..
Office 2007 is net zo ruk als 2008 voor Mac. 2003 moet je installeren.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Damn hey, ik probeerde net Office 2007 op XP onder VmWare te installeren op m'n Mac, omdat ik eigenlijk een beetje frusti werd van dat 2008 met Spaces, vervolgens begin je de installatie, vraagt ie al om 875 MB aan ruimte Enkel voor f*Cking Word 2007, dus ik nog voor de zekerheid kijken of ik niet overbodige custom opties aan heb laten staan, maar nee dus..vervolgens maar met wat tegenzin geïnstalleerd, gaat ie mekkeren dat er een SP1 uit is en nog even een paar 100 MB download en installeert...
Vervolgens moet ik ook spontaan gaan huilen als ik de nieuwe interface zie die ze gebruiken, ik kan gewoon geen ruk meer terug vinden..
Waar zijn ze mee bezig, het is een lelijk opgepimpte tekstverwerker, geen Call of Duty 4...
Dat is weer extra ruimte die ik liever spendeer aan liedjes, dan aan zo'n product..
Overigens nog wel goed nieuws..
[..]
Is het de G of de N versie?quote:Op donderdag 27 november 2008 11:07 schreef Jarno het volgende:
Hier nog iemand interesse in een Aiport Express?
Die interface is echt vreselijk, inderdaad!quote:Op donderdag 27 november 2008 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vervolgens moet ik ook spontaan gaan huilen als ik de nieuwe interface zie die ze gebruiken, ik kan gewoon geen ruk meer terug vinden..
Caches en die part files al weggegooid?quote:Op donderdag 27 november 2008 16:06 schreef portier het volgende:
Misschien dat de Safari foutmelding wat duidelijkheid verschaft?
[ afbeelding ]
ja hoor. wat moet ie nog opleveren, hoe oud issie? nog garantie? waar op te halen of via postquote:Op donderdag 27 november 2008 11:07 schreef Jarno het volgende:
Hier nog iemand interesse in een Aiport Express?
Ik heb wel OWA, maar als ik die url ingeef doettie niks. Ja.... via safariquote:Op donderdag 27 november 2008 21:41 schreef Zeiksnor het volgende:
Ik heb een 2.2 gesynchroniseerd met exchange via outlookweb en dat gaat perfect.
Wel instellen op fetch i.v.m. leegloop batterij.
Ik heb als server de weblink ingevuld zonder https:// en dan de normale login.
Als je geen outlookweb ter beschikking hebt...........nevermind this posting
Maar zet je voor die url https:// want dat moet schijnbaar niet op de iphone.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb wel OWA, maar als ik die url ingeef doettie niks. Ja.... via safariDaarnaast weet ik zeker dat desbetreffend persoon mail, afspraken en contactpersonen wil syncen.
Maar god wat een gezeik zeg. Voor blackberry installeer je enterprise server, handshaked een keer en plop... pushmail.
Ik kan nu wel via wifi keurig met de exchange server connecten.Dan laat hij ook keurig binnen mail de berichten zien en de contactpersoon. Maar zodra de verbinding weg is, is ook de mail weg. Hij synct dus niet, laat alleen de berichten zien als er verbinding is.
Over 3G moet die VPN tunnel dus blijkbaar continue open blijven om je mail te zien. Maar dan heb je er bv in het vliegtuig al geen ruk aan.
nee, zowel ssl als normaal werkt niet. Dus http ook nietquote:Op donderdag 27 november 2008 21:56 schreef Zeiksnor het volgende:
[..]
Maar zet je voor die url https:// want dat moet schijnbaar niet op de iphone.
Toen ik alleen de link intikte werkte het wel.
Bereik niet, dekking wel.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:33 schreef Geqxon het volgende:
Swets,
Denk je dat een 802.11n router in een netwerk met enkel 802.11g apparaten winst in bereik op gaat leveren?
Je kunt wel Interface Builder gebruiken, alleen doet het weinig zonder code.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:51 schreef portier het volgende:
Mên, ik dacht niet dat een iPhone app maken makkelijk zou zijn, maar een simpele Hello world app gebruikt al 1,5 A4 aan (ondefinieerbare) code. Ik had wel een iets meer WYSIWYG achtige vorm verwacht zoals HTML+PHP.
Die IB is wel hip, slim van Apple om het zo toegankelijk te maken dat alle apps dezelfde herkenbare interface krijgen. Maar jammer dat het zo lastig is om de interface in te vullen. Ik wilde een GTD app maken, omdat er wel een hoop zijn, maar die allemaal wat missen. Maar de drempel is toch te hoog om die 'even' te makenquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Je kunt wel Interface Builder gebruiken, alleen doet het weinig zonder code.
Anders moet je 'even' C leren en daarna kun je aan de slag met Cocoa Programming for Mac OS X
Het is net zo duur als in de Edu store. Dus stelt niks voor. Daarnaast 11 euro korting op een iPod .. nou daar doe ik het voor!quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:20 schreef Maravilla het volgende:
Wel aardige kortingen in de Apple Store. 101 euri op de MacBook is wel de beste aanbieding.
Wat mis je precies in de bestaande apps?quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:41 schreef portier het volgende:
[..]
Die IB is wel hip, slim van Apple om het zo toegankelijk te maken dat alle apps dezelfde herkenbare interface krijgen. Maar jammer dat het zo lastig is om de interface in te vullen. Ik wilde een GTD app maken, omdat er wel een hoop zijn, maar die allemaal wat missen.
Ziet er interessant uit kijk er vanavond nog wel even naar denk ik..quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat mis je precies in de bestaande apps?
Ik wil hier trouwens even reclame maken voor EverNote: een soort 'onthoud alles' programmatje (icoontje van een olifant) met synchronisatie, een hoop verschillende clients (oa iPhone), en een redelijk uitgebreid gratis account. Er schijnen ook allerlei leuke opties in te zitten zoals OCR (maak een foto met je iPhone of iSight en zij maken er een tekst-note van) maar die heb ik nog niet getest.
Ik vind het vooral een handig programma om, met name als je vaak achter verschillende computers zit allerlei lijstjes of info bij elkaar te houden, of even snel wat te noteren op de juiste plek in je 'geheugen'. Aanrader dus.
Maar als ik nu een simpel 802.11G linksys routertje heb met een enkele antenne, ga ik er dan mee vooruit als ik een dure 802.11N router van Sitecom met drie antenne's neerzet?quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bereik niet, dekking wel.
Dus als je nu geen verbinding hebt terwijl als je een meter naar links stapt wel verbinding hebt zal 802.11N een beter signaal geven.
http://phonegap.pbwiki.com/ werkt wel, daar kan je het downloaden en een korte tutorial zien.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:12 schreef super-muffin het volgende:
Jammer dat hun website down is.Klinkt wel interessant.
Maar je kunt toch ook gewoon een webapp bouwen?
Overzicht en gemak. Ik gebruik nu 'Things', wat eigenlijk het dichtst bij mijn wensen ligt. Daarin kan je ook Projects aan maken. Maar verder is het weer wat onhandig omdat Next niet goed werkt, er standaard geen due date wordt meegegeven en de taken worden gesorteerd op invoerstijd, niet op duedate. En een sync via 3G zou ook wel fijn zijn, omdat ik nooit WiFi gebruik moet ik dat nu elke keer aanzetten als ik mijn Desktop client wil syncen. Ik zag TapTodo (with sync) gister, die leek me nog idealer, maar de maker bleek deze op een 2.1 Touch te hebben getest en de app liep direct vast als je 'm op een 2.2 iPhone opende. Afwachten tot die goed uitgebracht wordt, is nu weer uit de shop gehaald.quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat mis je precies in de bestaande apps?
Evernote heb ik ook inderdaad. Heel handig, vooral omdat ik het altijd al op mn Mac gebruikte.quote:Ik wil hier trouwens even reclame maken voor EverNote: een soort 'onthoud alles' programmatje (icoontje van een olifant) met synchronisatie, een hoop verschillende clients (oa iPhone), en een redelijk uitgebreid gratis account. Er schijnen ook allerlei leuke opties in te zitten zoals OCR (maak een foto met je iPhone of iSight en zij maken er een tekst-note van) maar die heb ik nog niet getest.
Ik vind het vooral een handig programma om, met name als je vaak achter verschillende computers zit allerlei lijstjes of info bij elkaar te houden, of even snel wat te noteren op de juiste plek in je 'geheugen'. Aanrader dus.
Ik heb hem net geïnstalleerd en meteen Transmission en Tomato in de prullenbak gekieperdquote:Op donderdag 27 november 2008 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens nog wel goed nieuws..
[..]
Heb je nu plekken waar je geen internet hebt terwijl je een klein stukje naar links of rechts wel bereik hebt?quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar als ik nu een simpel 802.11G linksys routertje heb met een enkele antenne, ga ik er dan mee vooruit als ik een dure 802.11N router van Sitecom met drie antenne's neerzet?
Het is meer dat op de verste kamer het bereik op mijn Macbook af en toe tussen uit en aan klappert. Dit is voor nu opgelost door 2 meter hoger dan het huidige accespoint (plafond van de meterkast) een tweede accespoint te plaatsen, zelfde SSID, zelfde password, ander channel (niet overlappend en uniek in de buurt). Maar ja, een enkel accespoint is natuurlijk heel wat mooier.quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je nu plekken waar je geen internet hebt terwijl je een klein stukje naar links of rechts wel bereik hebt?
Verder zal je er weinig voordeel bij hebben. Immers is je bereik zo goed als je zwakste schakel en dat zijn je clientsMaar je macbook heeft sowieso 802.11n
Niemand ideetje?quote:Op donderdag 27 november 2008 16:30 schreef Piles het volgende:
Nog eens een vraagje over iTunes: kun je ook handmatig bestanden in je podcasts toevoegen? Ik heb namelijk een heleboel bestanden handmatig gedownload, maar die wil ik nu wel bij de goede podcast hebben, en niet in de algemene muziekbibliotheek.
Een andere optie zou de podcast helemaal opnieuw binnenhalen, maar dat kan ook niet volgens mij
Volgens mij kan je podcasts altijd compleet downloaden.quote:
Als jij me kan vertellen waar dat knopje zit, dan hou ik me aanbevolenquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:23 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Volgens mij kan je podcasts altijd compleet downloaden.
Als je dit in iTunes zelf doet, slaat ie het daar ook op.
Ik heb gevonden waar het aan lag: de xml-file die gebruikt wordt moet dan wel alle bestanden bevatten, en dat was nu niet (alleen de laatste)quote:Op zaterdag 29 november 2008 00:32 schreef eer-ik het volgende:
[ afbeelding ]
Daar dus.
" Haal alles op" aanklikken, de rest wijst zichzelf
Ik haal ze via de onderstaande website. En heb eigenlijk nog geen problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 29 november 2008 01:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gewoon de Podcasts in iTunes uitzetten en deleten van je Podcastlibrary en van je iPod..
Wat zijn trouwens een beetje de gangbare prijzen in Euro's voor een $50 iTunes Gift Card die je via Ebay bijvoorbeeld koopt
Links beginnen met opwippen bij het eruit halen. En rechts beginnen met het erin zetten.quote:Op zondag 30 november 2008 00:05 schreef DaMook het volgende:
De v van mijn toetsenbord moet ik tegenwoordig echt indrukken (de c d f en g iets minder erg) sinds ik er iets op geknoeid heb (bier waarschijnlijk). Zijn deze toetsen er ook af te halen net als bij normale tb's (die bij windows pcs zeg maar) ? (Ik heb het hier over mijn tb wat bij mijn imac zat zit hoort).
Ewwwww!quote:Op zondag 30 november 2008 00:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Links beginnen met opwippen bij het eruit halen. En rechts beginnen met het erin zetten.
Maar je moet echt voorzichtig zijn, want zoals je ziet is het echt fragiel.
[ afbeelding ]4
Ok, morgen eens voorzichtig gaan proberenquote:Op zondag 30 november 2008 00:33 schreef Junkie het volgende:
[..]
Links beginnen met opwippen bij het eruit halen. En rechts beginnen met het erin zetten.
Maar je moet echt voorzichtig zijn, want zoals je ziet is het echt fragiel.
[ afbeelding ]4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |