Veel producten komen dan wel uit dezelfde fabriek. Bij goedkope merken mag er meer afwijken, is de kwaliteit niet constant en kunnen ingrediënten wisselen door inkoopprijzen. Hygiëne is dus gewoon even goed als het A-merk, maar er is weldegelijk verschil in veel gevallen. (Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)quote:Op maandag 24 november 2008 01:38 schreef Superfast het volgende:
Hoorde laatst een verhaal van een gozer die in een fabriek werkte waar ze (o.a.) waspoeder voor A-merken als Ariël en Persil fabriceerden en hij vertelde me dat de goedkope pakken Lidl of Aldi waspoeder gewoon van dezelfde band rolden en kwa samenstelling exact hetzelfde zouden zijn als die duurdere A merken (enkel parfum of geur extract is verschillend)![]()
Ook hoorde ik eens dat Brouwmeester gewoon Bavaria bier is(niet dat dat te zuipen is maar toch)
Kennen jullie nog meer voorbeelden van goedkope producten die eigenlijk kwa samenstelling exact of vrijwel exact hetzelfde zijn als de "A-merken" ?
quote:Op maandag 24 november 2008 01:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, die ken ik, maar dat waardeert mijn oude baas niet als ik dat ga posten denk ik
Ferrari en FIat komen niet uit dezelfde fabriek, hebben slechts dezelfde eigenaar. En als bij een bepaald product de verpakking gewisseld word naar een ander merk, terwijl de band door blijft lopen, word er wel degelijk hetzlefde product in die verschillende verpakkingen gestopt.quote:Op maandag 24 november 2008 01:43 schreef Empedocles het volgende:
dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is. sterker nog. dit is vaak niet het geval. alle mooie verhalen van de lowlifes aan de machines ten spijt kun je hieruit derhalve geen enkele conclusie trekken.
samenvatting:
dat een ferrari en een fiat uit dezelfde fabriek komen wil nog niet zeggen dat het een kwalitatief even goed product is.
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfdequote:Op maandag 24 november 2008 01:43 schreef Empedocles het volgende:
dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is. sterker nog. dit is vaak niet het geval. alle mooie verhalen van de lowlifes aan de machines ten spijt kun je hieruit derhalve geen enkele conclusie trekken.
samenvatting:
dat een ferrari en een fiat uit dezelfde fabriek komen wil nog niet zeggen dat het een kwalitatief even goed product is.
Euroshopper en AH-huismerk kan niet hetzelfde zijnquote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
Ook een goed voorbeeld inderdaadquote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
Klopt. Die komen allemaal bij Merba in Oosterhout vandaan.quote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
Ok maar er is wel een verschil in kwaliteit neem ik aan?quote:Op maandag 24 november 2008 05:22 schreef MdMa98 het volgende:
Alle bapau-broodjes komen uit alkmaar (tjendrawasih B.V.)
alleen die uit de koeling bij de appie nietquote:Op maandag 24 november 2008 05:22 schreef MdMa98 het volgende:
Alle bapau-broodjes komen uit alkmaar (tjendrawasih B.V.)
Uit ervaring kan ik zeggen dat de hoeveelheid vlees dat er in zo'n broodje zit, nogal weleens kan verschillen.quote:Op maandag 24 november 2008 06:01 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ok maar er is wel een verschil in kwaliteit neem ik aan?
Je hebt bij appie in de vriezer Bapao broodjes maar ook in de koelwand "verse" broodjes maar ok die komen uit dezelfde fabriek dat kan,
Seperatorvlees.. Je wilt niet weten waar je soms op bijt in die goedkope hamburgers bijv.quote:Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef petre86 het volgende:
[..]
Veel producten komen dan wel uit dezelfde fabriek. Bij goedkope merken mag er meer afwijken, is de kwaliteit niet constant en kunnen ingrediënten wisselen door inkoopprijzen. Hygiëne is dus gewoon even goed als het A-merk, maar er is weldegelijk verschil in veel gevallen. (Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)
Heb zelf een tijd geleden bij een vleeswarenproducent gewerkt. A-merk, meerdere huismerken, euroshopper, aldi/lidl. Zelfde machines, personeel en bedrijf. Andere ingrediënten.
De extra vette gaan naar de Hema.quote:Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef Yi-Long het volgende:
De HEMA rookworsten worden toch ook gewoon in de UNOX fabriek gemaakt!?
Ah, een mede KvW-kijker..quote:Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef petre86 het volgende:
[..]
(Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)
Maar dat is heel wat anders, dat is gewoon 1 concern wat meerdere merken voert... Is niet hetzelfde als huismerken of C-merken die bij de A-merk fabrikant vandaan komen, wat jij noemt zijn alle 3 A-merken.quote:Op maandag 24 november 2008 07:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Sinaasappelsap komt trouwens ook allemaal ingedikt met dezelfde boot naar Nederland. En DubbelFrisss, Appelsientje & Coolbest komt alle 3 bij Riedel vandaan.
Blijft de vraag hoe goed die kwaliteitscontroles zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 08:02 schreef Parkinson_XTC het volgende:
heb een tijd terug een Franse docu gezien over de herkomst van LIDL-producten...
stuk voor stuk producten die tevens als A-merk verkocht werden.
met dezelfde kwaliteitscontroles etc, maar enkel in een andere verpakking.
Voor heel veel producten is de samenstelling exact dezelfde als die van het A-merk. Vaak is het helemaal niet mogelijk om "even" andere ingrediënten te gebruiken. Bij bier bijvoorbeeld. Als er een productielijn is dan stroomt daar precies hetzelfde bier door. Het zou ook niet efficiënt zijn om aparte ketels, leidingen etc. voor het B-merk bier te maken, het is veel goedkoper om gewoon A-merk bier te laten vullen.quote:Op maandag 24 november 2008 01:43 schreef Empedocles het volgende:
samenvatting:
ja klopt, heel veel van die ' merkloze' pakjes beleg (ham e.d.) die je onder in het vak vind bij bv. C1000 / SbB komen bij Stegeman vandaan, vaak met beleg ook al word het gestickerd met logo van supermarkt en naam van de ondernemer komt het nog bij derden vandaan. Kipfilet bijvoorbeeld, zit vaak sticker op met naam van winkel, maar komt gewoon zo kant en klaar van een Friki of Frank Hazenbroek oidquote:Op maandag 24 november 2008 09:06 schreef Kreator het volgende:
Ik weet onder andere van Bolletje en Stegeman dat ze voor de Appie producten maken.
Van Bolletje producten weet ik dat ze een net iets andere samenstelling hebben dan de originele en dat er veel onderhandeld wordt over de plek waar het moet liggen in het schap, omdat ze dus in feite met zichzelf aan het concurreren zijn.
Van Stegeman weet ik dat 90% van hun producten zonder het Stegeman logo wordt verkocht. (vleeswaren bij de AH komen daar bv vandaan)
In de meeste gevallen is de samenstelling ook hetzelfde. Als een fabrikant producten onder een andere naam net boven de kostprijs verkoopt, helpt dit de initiele kosten drukken (fabrieksinstallatie) en meer produceren = meer inkopen = meer korting. Dus een fabrikant heeft er baat bij als ze simpelweg meer wegzetten zonder verlies te maken. Vandaar B merk, A inhoud (met name huismerken van supermarkten. C1000 eigenmerk chips = croky, zelfs toen croky niet te krijgen was...)quote:Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef petre86 het volgende:
[..]
Veel producten komen dan wel uit dezelfde fabriek. Bij goedkope merken mag er meer afwijken, is de kwaliteit niet constant en kunnen ingrediënten wisselen door inkoopprijzen. Hygiëne is dus gewoon even goed als het A-merk, maar er is weldegelijk verschil in veel gevallen. (Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)
Heb zelf een tijd geleden bij een vleeswarenproducent gewerkt. A-merk, meerdere huismerken, euroshopper, aldi/lidl. Zelfde machines, personeel en bedrijf. Andere ingrediënten.
quote:Op maandag 24 november 2008 01:55 schreef petre86 het volgende:
[..]
Euroshopper en AH-huismerk kan niet hetzelfde zijn. De inhoudt van de producten speciaal voor AH gemaakt wordt door AH zelf bepaald namelijk.. euroshopper en aldi kunnen weg gelijk zijn. (AH-huismerk wordt specifiek alleen voor AH gemaakt, euroshopper is het goedkoopst leverbare product.)
Dat lijkt me echt gelul, alsof AH voor die duizenden huismerk artikelen zich bezig gaat houden met wat er op artikelniveau in moet zittenquote:Op maandag 24 november 2008 01:55 schreef petre86 het volgende:
[..]
Euroshopper en AH-huismerk kan niet hetzelfde zijn. De inhoudt van de producten speciaal voor AH gemaakt wordt door AH zelf bepaald namelijk.. euroshopper en aldi kunnen weg gelijk zijn. (AH-huismerk wordt specifiek alleen voor AH gemaakt, euroshopper is het goedkoopst leverbare product.)
Juist AH. Maar er is geen supermarkt die zn eigen product gaat produceren.quote:Op maandag 24 november 2008 10:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt gelul, alsof AH voor die duizenden huismerk artikelen zich bezig gaat houden met wat er op artikelniveau in moet zitten![]()
Wellicht dat ze voor die Excellent-lijn wat meer zich ermee bemoeien, maar verder als het product goedkoop is en kwalitatief redelijk vinden ze het al best hoor, ook AH...
Iedereen blijft hier maar dit soort onzin roepen, maar dat is totaal niet wat TS bedoelt, dit is net als dat Redband en Appelsientje verhaal gewoon een concern wat meerdere merken in de markt heeft.quote:
...ja. Je wil niet weten wat de AH (of andere supermarkten) allemaal bepaalt. Ik neem trouwens aan dat je ingredientniveau bedoelt. Er zijn voor zover ik weet ieg zeer regelmatig besprekingen tussen bv Bolletje en de AH, over de kwaliteit en de inhoud van de producten.quote:Op maandag 24 november 2008 10:13 schreef Loveless85 het volgende:
alsof AH voor die duizenden huismerk artikelen zich bezig gaat houden met wat er op artikelniveau in moet zitten![]()
Inhoud als in aantal grammetjes per verpakking waarschijnlijk ja, wat commercieel aantrekkelijker is en allergiegevoeligheid (is dat een woord?) enzo. Maar AH/C1000/SdB/Enz. gaat echt niet tegen bolletje zeggen hoe ze hun beschuit moeten maken hoor.quote:Op maandag 24 november 2008 10:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
...ja. Je wil niet weten wat de AH (of andere supermarkten) allemaal bepaalt. Ik neem trouwens aan dat je ingredientniveau bedoelt. Er zijn voor zover ik weet ieg zeer regelmatig besprekingen tussen bv Bolletje en de AH, over de kwaliteit en de inhoud van de producten.
Een van mijn beste vrienden is verpakkings/product-technoloog. Die vertelt mij dat dat wel degelijk gebeurt. Dat ze niet tevreden zijn over de smaak, omdat de echte Bolletje producten beter zouden zijn en dat dat elke keer een heel getrouwtrek is tussen de 2 partijen.quote:Op maandag 24 november 2008 10:41 schreef Loveless85 het volgende:
Maar AH/C1000/SdB/Enz. gaat echt niet tegen bolletje zeggen hoe ze hun beschuit moeten maken hoor.
Al die sappen zijn nep, wil mijnheer echte sinaasappelsap dan moet ie persen.quote:Op maandag 24 november 2008 09:52 schreef Syrena het volgende:
En Appelsientje dan? Welk merkloos sinaasappelsap is hetzelfde?![]()
Ik heb een meneer in huis die beweert dat hij dat alleen maar lust.
Ja daar kan ik wel inkomen, want Bolletje gaat vast niet hun 'geheime' recept voor de huismerk troep gebruiken, maar dan is het dus gewoon met name een 'discussie' over de smaak, en zal AH dus wellicht wat voorstellen doen. Maar dat is nog steeds niet op ingredienten niveau Bolletje vertellen wat er wel en niet in moet. Die kennis hebben ze bij AH toch niet, dan zouden ze voor ieder segment huismerk artikelen wat ze hebben even een expert moet inhuren die precies weet welke invloed ieder ingredient op de smaak heeft, terwijl bij fabrikanten die kennis al aanwezig is.quote:Op maandag 24 november 2008 10:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een van mijn beste vrienden is verpakkings/product-technoloog. Die vertelt mij dat dat wel degelijk gebeurt. Dat ze niet tevreden zijn over de smaak, omdat de echte Bolletje producten beter zouden zijn en dat dat elke keer een heel getrouwtrek is tussen de 2 partijen.
De controles die Aldi verlangt zijn iig een stuk hoger dan die AH verlangt....quote:Op maandag 24 november 2008 08:27 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Blijft de vraag hoe goed die kwaliteitscontroles zijn.
Bosch en Siemens is ook 1 hetzelfde bedrijf en het merk is ook steeds meer 1 aan het worden.quote:Op maandag 24 november 2008 11:35 schreef loveli het volgende:
Siemens en Bosch rollen ook uit dezelfde fabriek. Wat weer grappig is, er staan fabrieken in Spanje en in Duitsland. De wasmachines uit de Spaanse fabriek zijn minder degelijk dan die uit de Duitse fabriek, waar minder onderdeeltjes van plastic worden gebruikt.
Tesco ook Bavaria en die lange vingerfabriekquote:Op maandag 24 november 2008 11:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij de fabrieken waar ik werkte waren ook heel wat producten voor Carrefour, Delhaize, Tesco en ga zo maar door inderdaad
erger nog.quote:Op maandag 24 november 2008 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bosch en Siemens is ook 1 hetzelfde bedrijf en het merk is ook steeds meer 1 aan het worden.
Ander verhaal zijn TV's van Philips/Aristona/Blaupunkt/ en andere philips "bmerken". Zijn ook identiek aan de philips tv, binnen en buitenkant is hetzelfde, alleen een ander label er op en een stukje goedkoper.
Verklaar dan even de verschillende kleuren (en opdrukken) op de deksel?quote:Op maandag 24 november 2008 12:00 schreef z80 het volgende:
[..]
erger nog.
het model nummer van de erres apparatuur was het omgekeerde nummer van Philips.
allen de kast had een ander kleurtje (dan dacht de klant dat het een ander apparaat was.
maar je wordt genept waar je bij staat.
alle groente in glazen pot (in Nederland) komt bij 1 bedrijf vandaan.
de potjes staan zonder etiket in het magazijn.
pas bij en bestelling worden de potten voorzien van een etiket.
voor zover ik weet komt enkel de appelmoes-kaneel uit een ander vat. (speciaal voor AH)
FrieslandFoods?quote:Op maandag 24 november 2008 11:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij de fabrieken waar ik werkte waren ook heel wat producten voor Carrefour, Delhaize, Tesco en ga zo maar door inderdaad
Jep Ahold Coffee Company bestaat nog, maakt oa ook de C1000 huismerk koffie en heeft t geweldige PUC systeem uitgevonden (totaal geflopt, namaak Senseo waarvoor de pads en cups exclusief bij AH/C1000 te koop waren)quote:Op maandag 24 november 2008 12:27 schreef fruityloop het volgende:
Dalli heeft bijvoorbeeld klok als eigen A-merk waspoeder, maar maakt ook het huismerk spul voor AH en C1000. Mijn vader is vroeger ook es gevraagd om te bieden op het produceren van een AH huismerk product, maar is er met een grote boog omheen gelopen, er waren zoveel eisen en restricties dat het niet echt de moeite waard is, en Ahold maakt(e) ook veel zelf, maar nu wel wat minder dan toen ze marvelo nog hadden. De Ahold Coffee Company is één van de bedrijven die ze nog wel hebben, waar ze oa de perla koffie branden.
Daar heb ik (nogquote:
Die hebben ook fabrieken door heel Europa, waar ze dan ook nog wel eens voor andere landen produceren.. Je wilt niet weten waar je soms terecht komt als je een "Nederlands" huismerk terug volgt naar de fabriek waar het gemaakt wordt.quote:Op maandag 24 november 2008 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar heb ik (nog) niet gewerkt, maar die heeft ook een ENORM assortiment aan B-merken. Milsani van de aldi kwam er tot voor kort ook vandaan.
Hij heeft inderdaad ooit een hele sapcentrifuge gekocht. Nadat ik het afraadde omdat het kutdingen zijn om schoon te maken (en ze ontzettend veel plaats innemen). Maar die staat nu dus in de opslagquote:Op maandag 24 november 2008 10:50 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Al die sappen zijn nep, wil mijnheer echte sinaasappelsap dan moet ie persen.
dit zijn speciale bestellingen.quote:Op maandag 24 november 2008 12:10 schreef baskick het volgende:
[..]
Verklaar dan even de verschillende kleuren (en opdrukken) op de deksel?
Dubbel Friss en elke B variant is toch van hun? Frisse Fruitdrank, Verfrissende vruchtendrank, dat soort ongein?quote:Op maandag 24 november 2008 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar heb ik (nog) niet gewerkt, maar die heeft ook een ENORM assortiment aan B-merken. Milsani van de aldi kwam er tot voor kort ook vandaan.
Dat laat de fabrikant jou graag geloven jaquote:Op maandag 24 november 2008 15:04 schreef dubidub het volgende:
Ik weet wel van een bepaalde producent waar ik onlangs was (levensmiddelen) dat zij voor heel veel supermarkten en andere bedrijven produceren. Er stond een heel etikettenmagazijn in de hal, waar de C1000 etiketten naast de AH-etiketten lagen, en nog meer etiketten van zowel goedkope en duurdere merken. Hieribj werd wel degelijk onderscheid gemaakt in ingrediënten en kwaliteit van de grondstof.
Jammer dat 't m'n verhaal zo vaag is geschreven, maar dat meot nou maar
Een aantal jaren geleden was dat inderdaad zo. Lees mijn bolletjesverhaal van vanmorgen maar.quote:Op maandag 24 november 2008 15:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Waspoeder beweert mijn vader al jaren dat dat allemaal uit dezelfde fabriek komt en allemaal hetzelfde is.
Euroshopper is natuurlijk een verhaal apart... Dat hoort niet bij de AH-huismerken (Bio, excellent, etc)quote:Op maandag 24 november 2008 01:55 schreef petre86 het volgende:
I see. Maar het is nu niet meer zo of weet je dat niet?quote:Op maandag 24 november 2008 15:18 schreef qltel het volgende:
[..]
Een aantal jaren geleden was dat inderdaad zo. Lees mijn bolletjesverhaal van vanmorgen maar.
Geen idee.. Ik heb geen bekenden meer in die branche..quote:Op maandag 24 november 2008 15:26 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
I see. Maar het is nu niet meer zo of weet je dat niet?
ik zal het vragen,quote:Op maandag 24 november 2008 06:01 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ok maar er is wel een verschil in kwaliteit neem ik aan?
Je hebt bij appie in de vriezer Bapao broodjes maar ook in de koelwand "verse" broodjes maar ok die komen uit dezelfde fabriek dat kan,
Nu nog steeds... Huismerken en Lage prijs merken ook. Al merk je natuurlijk wel verschil in kwaliteit op basis van prijs.quote:Op maandag 24 november 2008 11:48 schreef qltel het volgende:
Toen ik nog bij Menken Dairy Food (tegenwoordig Campina) werkte, rolde er daar ook heel wat B-merken van de band.
Dat klopt alleen de saus is dan wel weer verschillend in die potten.quote:Op maandag 24 november 2008 15:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Boontjes-in-pot (en vast ook andere groentes in pot): ze kwamen allemaal van dezelfde band af, alleen op het eind werden ze gesplitst: de ene helft kreeg een merketiket opgeplakt en de andere helft een huismerketiket.
Laatst iemand die zelfs beweerde dat ze iemand was tegengekomen die in een fabriek werkte met wafels, en dat die wafels dus allemaal hetzelfde zijn en alleen andere etiketten krijgen.
Waspoeder beweert mijn vader al jaren dat dat allemaal uit dezelfde fabriek komt en allemaal hetzelfde is.
De grootste Stegeman productielocatie was jarenlang van AH zelfquote:Op maandag 24 november 2008 10:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Juist AH. Maar er is geen supermarkt die zn eigen product gaat produceren.
euh ja die staan er :/quote:Op maandag 24 november 2008 07:44 schreef Loveless85 het volgende:
Wat denk je zelf dan gozer? Dat er ergens een speciale 'huismerken' fabriek staat,
neuhquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En laat me raden, jij werkt er?!
neuhquote:Op maandag 24 november 2008 16:21 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
ik zal het vragen,
Als het goed is zijn ze allemaal hetzelfde.
Ook die van de appie zijn weer van Tjendrawasih. AH is zelf gaan produceren, maar dit was geen succes..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |