abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 01:38:51 #1
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63467835
Hoorde laatst een verhaal van een gozer die in een fabriek werkte waar ze (o.a.) waspoeder voor A-merken als Ariël en Persil fabriceerden en hij vertelde me dat de goedkope pakken Lidl of Aldi waspoeder gewoon van dezelfde band rolden en kwa samenstelling exact hetzelfde zouden zijn als die duurdere A merken (enkel parfum of geur extract is verschillend)

Ook hoorde ik eens dat Brouwmeester gewoon Bavaria bier is(niet dat dat te zuipen is maar toch )

Kennen jullie nog meer voorbeelden van goedkope producten die eigenlijk kwa samenstelling exact of vrijwel exact hetzelfde zijn als de "A-merken" ?
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_63467853
Ja, die ken ik, maar dat waardeert mijn oude baas niet als ik dat ga posten denk ik
  maandag 24 november 2008 @ 01:40:20 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63467858
Geen idee, maar TVP
  maandag 24 november 2008 @ 01:41:41 #4
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_63467869
Ik heb ooit bij de Duyvis gewerkt. De borrelnootjes van de HEMA worden gewoon daar gemaakt.

Wat overigens niet wil zeggen dat hetzelfde recept wordt gebruikt.
Non possumus non loqui
  maandag 24 november 2008 @ 01:42:34 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63467877
De HEMA rookworsten worden toch ook gewoon in de UNOX fabriek gemaakt!?
pi_63467880
Bij mijn oude baas hadden de HEMA huismerk dingen een eigen recept, en dat is geloof ik met alle HEMA artikelen zo.
pi_63467881
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:38 schreef Superfast het volgende:
Hoorde laatst een verhaal van een gozer die in een fabriek werkte waar ze (o.a.) waspoeder voor A-merken als Ariël en Persil fabriceerden en hij vertelde me dat de goedkope pakken Lidl of Aldi waspoeder gewoon van dezelfde band rolden en kwa samenstelling exact hetzelfde zouden zijn als die duurdere A merken (enkel parfum of geur extract is verschillend)

Ook hoorde ik eens dat Brouwmeester gewoon Bavaria bier is(niet dat dat te zuipen is maar toch )

Kennen jullie nog meer voorbeelden van goedkope producten die eigenlijk kwa samenstelling exact of vrijwel exact hetzelfde zijn als de "A-merken" ?
Veel producten komen dan wel uit dezelfde fabriek. Bij goedkope merken mag er meer afwijken, is de kwaliteit niet constant en kunnen ingrediënten wisselen door inkoopprijzen. Hygiëne is dus gewoon even goed als het A-merk, maar er is weldegelijk verschil in veel gevallen. (Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)

Heb zelf een tijd geleden bij een vleeswarenproducent gewerkt. A-merk, meerdere huismerken, euroshopper, aldi/lidl. Zelfde machines, personeel en bedrijf. Andere ingrediënten.
dag
  maandag 24 november 2008 @ 01:42:44 #8
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63467882
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, die ken ik, maar dat waardeert mijn oude baas niet als ik dat ga posten denk ik

Ahhhhh

Je baas hoeft dat toch helemaal niet te weten?
pi_63467885
dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is. sterker nog. dit is vaak niet het geval. alle mooie verhalen van de lowlifes aan de machines ten spijt kun je hieruit derhalve geen enkele conclusie trekken.

samenvatting:
dat een ferrari en een fiat uit dezelfde fabriek komen wil nog niet zeggen dat het een kwalitatief even goed product is.
pi_63467889
ik weet wel dat het gebeurd ja maar van specifieke producten zou ik 't niet weten vandaar deze tvp
0023
pi_63467907
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:43 schreef Empedocles het volgende:
dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is. sterker nog. dit is vaak niet het geval. alle mooie verhalen van de lowlifes aan de machines ten spijt kun je hieruit derhalve geen enkele conclusie trekken.

samenvatting:
dat een ferrari en een fiat uit dezelfde fabriek komen wil nog niet zeggen dat het een kwalitatief even goed product is.
Ferrari en FIat komen niet uit dezelfde fabriek, hebben slechts dezelfde eigenaar. En als bij een bepaald product de verpakking gewisseld word naar een ander merk, terwijl de band door blijft lopen, word er wel degelijk hetzlefde product in die verschillende verpakkingen gestopt.
  maandag 24 november 2008 @ 01:46:25 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63467911
Dat zie je heel veel. Een simpel voorbeeld is bleekwater.

Zolang er in beide merken 6% sodium hypochlorite in zit is het precies hetzelfde, alleen betaal je voor een 'merk' veel meer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63467933
quote:

samenvatting:
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
0023
pi_63468017
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:

[..]

natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
Euroshopper en AH-huismerk kan niet hetzelfde zijn . De inhoudt van de producten speciaal voor AH gemaakt wordt door AH zelf bepaald namelijk.. euroshopper en aldi kunnen weg gelijk zijn. (AH-huismerk wordt specifiek alleen voor AH gemaakt, euroshopper is het goedkoopst leverbare product.)
dag
  maandag 24 november 2008 @ 01:57:23 #15
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63468031
quote:

[..]

Ook een goed voorbeeld inderdaad

De Euroshopper chocolade koekjes smaken precies hetzelfde als die van een willenkeurig A-merk.

Eigenlijk worden we gewoon belazerd waar we bij staan of beter gezegd we laten ons belazeren
pi_63468047
quote:

[..]

Klopt. Die komen allemaal bij Merba in Oosterhout vandaan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 24 november 2008 @ 02:07:41 #17
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_63468115
TVP
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_63469033
Alle bapau-broodjes komen uit alkmaar (tjendrawasih B.V.)
  maandag 24 november 2008 @ 06:01:23 #19
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63469083
quote:
Op maandag 24 november 2008 05:22 schreef MdMa98 het volgende:
Ok maar er is wel een verschil in kwaliteit neem ik aan?

Je hebt bij appie in de vriezer Bapao broodjes maar ook in de koelwand "verse" broodjes maar ok die komen uit dezelfde fabriek dat kan,
pi_63469125
quote:
Op maandag 24 november 2008 05:22 schreef MdMa98 het volgende:
alleen die uit de koeling bij de appie niet
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
pi_63469129
quote:
Op maandag 24 november 2008 06:01 schreef Superfast het volgende:

[..]

Je hebt bij appie in de vriezer Bapao broodjes maar ook in de koelwand "verse" broodjes maar ok die komen uit dezelfde fabriek dat kan,
Uit ervaring kan ik zeggen dat de hoeveelheid vlees dat er in zo'n broodje zit, nogal weleens kan verschillen.
pi_63469155
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef petre86 het volgende:

[..]

Veel producten komen dan wel uit dezelfde fabriek. Bij goedkope merken mag er meer afwijken, is de kwaliteit niet constant en kunnen ingrediënten wisselen door inkoopprijzen. Hygiëne is dus gewoon even goed als het A-merk, maar er is weldegelijk verschil in veel gevallen. (Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)

Heb zelf een tijd geleden bij een vleeswarenproducent gewerkt. A-merk, meerdere huismerken, euroshopper, aldi/lidl. Zelfde machines, personeel en bedrijf. Andere ingrediënten.
Seperatorvlees.. Je wilt niet weten waar je soms op bijt in die goedkope hamburgers bijv.
Het is namelijk te hard om vlees te zijn

verkapte tvp.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63469168
Ze zetten de productielijn op zijn tijd om op andere verpakking.
***** Kraak.....
pi_63469172
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef Yi-Long het volgende:
De HEMA rookworsten worden toch ook gewoon in de UNOX fabriek gemaakt!?
De extra vette gaan naar de Hema.
***** Kraak.....
pi_63469186
Toch ook met Miele en Atag geloof ik?
E-?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 07:41:10 #26
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63469396
Ik weet niet hoe het nu is.. Maar 20 jaar geleden werkte mijn broer in een inpakbedrijf. Die pakten o.a. waspoeder in. Voor alle merken die er waren zo'n beetje (alle merken van Lever). Die kregen een container vol met witte bolletjes, en kleinere doosjes met gekleurde bolletjes. En de bedoeling was dat elk pak gevuld werd met witte bolletjes, gemengd met de goede hoeveelheid en goede kleur gekleurde bolletjes.. En dan had vanzelfsprekend elk merk z'n eigen kleur gekleurde bolletjes en verder allemaal dezelfde witte bolletjes.
pi_63469402
Het is simpel, er zijn producenten en afnemers, iedereen die denkt dat elk merk in de supermarkt apart is die heeft 't mis.
***** Kraak.....
pi_63469406
Wat denk je zelf dan gozer? Dat er ergens een speciale 'huismerken' fabriek staat, of dat als een keten huismerk cola wil ze ff een cola-fabriek bouwen?

Jaeger bier komt ook bij Bavaria vandaan, 3-ES frisdranken ook, vrijwel ieder huismerk word wel bij een A-merk geproduceerd, maar zoals eerder hier gezegd wil dat niet zeggen dat het precies dezelfde producten zijn hoor, vaak is het wel iets verschillend. Die bedrijven hebben meestal wat overcapaciteit en dan is een huismerk produceren een makkelijke oplossing, kost ze zelf verder niks aan promotie, opslag, transport e.d. en levert wel nog iets op
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 07:56:37 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63469445
quote:

[..]

(Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)
Ah, een mede KvW-kijker..

Sinaasappelsap komt trouwens ook allemaal ingedikt met dezelfde boot naar Nederland. En DubbelFrisss, Appelsientje & Coolbest komt alle 3 bij Riedel vandaan.
pi_63469467
Alle marokkanen komen uit marokko en ze zijn allemaal uithetzelfde
There's something much worse then snow called rain.
  maandag 24 november 2008 @ 08:02:00 #31
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_63469472
heb een tijd terug een Franse docu gezien over de herkomst van LIDL-producten...
stuk voor stuk producten die tevens als A-merk verkocht werden.
met dezelfde kwaliteitscontroles etc, maar enkel in een andere verpakking.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_63469688
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Sinaasappelsap komt trouwens ook allemaal ingedikt met dezelfde boot naar Nederland. En DubbelFrisss, Appelsientje & Coolbest komt alle 3 bij Riedel vandaan.
Maar dat is heel wat anders, dat is gewoon 1 concern wat meerdere merken voert... Is niet hetzelfde als huismerken of C-merken die bij de A-merk fabrikant vandaan komen, wat jij noemt zijn alle 3 A-merken.
pi_63469708
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:02 schreef Parkinson_XTC het volgende:
heb een tijd terug een Franse docu gezien over de herkomst van LIDL-producten...
stuk voor stuk producten die tevens als A-merk verkocht werden.
met dezelfde kwaliteitscontroles etc, maar enkel in een andere verpakking.
Blijft de vraag hoe goed die kwaliteitscontroles zijn.
***** Kraak.....
  maandag 24 november 2008 @ 08:51:40 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_63469986
het goedkope en duurder AH bier is het zelfde spul.
in de pauze wordt de kroonkurk, etiket en krat gewisseld en verder niets.
verder kwamen uit de bottelerij 99 merken bier,
maar er waren maar 35 soorten bier.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_63470015
AH is kut, eerst zat er hele grote C1000 die had strakke aanbiedingen, nu zit er AH XL en dat schiet niet op.
***** Kraak.....
  maandag 24 november 2008 @ 09:01:04 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63470093
quote:

samenvatting:
Voor heel veel producten is de samenstelling exact dezelfde als die van het A-merk. Vaak is het helemaal niet mogelijk om "even" andere ingrediënten te gebruiken. Bij bier bijvoorbeeld. Als er een productielijn is dan stroomt daar precies hetzelfde bier door. Het zou ook niet efficiënt zijn om aparte ketels, leidingen etc. voor het B-merk bier te maken, het is veel goedkoper om gewoon A-merk bier te laten vullen.
Het zijn niet alleen de mensen die aan de machines zijn die dit weten, maar feitelijk iedereen. Inkopers, ingenieurs en het topmanagment.
The End Times are wild
  Official ESF Kreviewer maandag 24 november 2008 @ 09:06:51 #37
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63470160
Ik weet onder andere van Bolletje en Stegeman dat ze voor de Appie producten maken.

Van Bolletje producten weet ik dat ze een net iets andere samenstelling hebben dan de originele en dat er veel onderhandeld wordt over de plek waar het moet liggen in het schap, omdat ze dus in feite met zichzelf aan het concurreren zijn.
Van Stegeman weet ik dat 90% van hun producten zonder het Stegeman logo wordt verkocht. (vleeswaren bij de AH komen daar bv vandaan)
pi_63470548
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:06 schreef Kreator het volgende:
Ik weet onder andere van Bolletje en Stegeman dat ze voor de Appie producten maken.

Van Bolletje producten weet ik dat ze een net iets andere samenstelling hebben dan de originele en dat er veel onderhandeld wordt over de plek waar het moet liggen in het schap, omdat ze dus in feite met zichzelf aan het concurreren zijn.
Van Stegeman weet ik dat 90% van hun producten zonder het Stegeman logo wordt verkocht. (vleeswaren bij de AH komen daar bv vandaan)
ja klopt, heel veel van die ' merkloze' pakjes beleg (ham e.d.) die je onder in het vak vind bij bv. C1000 / SbB komen bij Stegeman vandaan, vaak met beleg ook al word het gestickerd met logo van supermarkt en naam van de ondernemer komt het nog bij derden vandaan. Kipfilet bijvoorbeeld, zit vaak sticker op met naam van winkel, maar komt gewoon zo kant en klaar van een Friki of Frank Hazenbroek oid
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 09:47:55 #39
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63470858
Redband/Venco trouwens ook.
pi_63470952
En Appelsientje dan? Welk merkloos sinaasappelsap is hetzelfde?
Ik heb een meneer in huis die beweert dat hij dat alleen maar lust.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_63471168
quote:

[..]

In de meeste gevallen is de samenstelling ook hetzelfde. Als een fabrikant producten onder een andere naam net boven de kostprijs verkoopt, helpt dit de initiele kosten drukken (fabrieksinstallatie) en meer produceren = meer inkopen = meer korting. Dus een fabrikant heeft er baat bij als ze simpelweg meer wegzetten zonder verlies te maken. Vandaar B merk, A inhoud (met name huismerken van supermarkten. C1000 eigenmerk chips = croky, zelfs toen croky niet te krijgen was...)
pi_63471276
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:55 schreef petre86 het volgende:

[..]

Euroshopper en AH-huismerk kan niet hetzelfde zijn . De inhoudt van de producten speciaal voor AH gemaakt wordt door AH zelf bepaald namelijk.. euroshopper en aldi kunnen weg gelijk zijn. (AH-huismerk wordt specifiek alleen voor AH gemaakt, euroshopper is het goedkoopst leverbare product.)
pi_63471395
Heel veel broodbeleg-huismerksalades (huismerk, B-merk) komen bij Menken vandaan.

Onderstaande kuipjes kent iedereen waarschijnlijk uit elke supermarkt:

(staat vaak wel "Menken" op het etiket, als zijnde fabrikant)

't Recept kan (ik weet het niet) voor elke winkel (Vomar, Dirk, ...) wel enigszins afwijken, maar 't is toch allemaal hetzelfde.

Ook salades van Specialade komen daarvandaan:

Ook veel voorverpakte vleeswaren schijnt hier vandaan te komen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_63471412
quote:

[..]

Dat lijkt me echt gelul, alsof AH voor die duizenden huismerk artikelen zich bezig gaat houden met wat er op artikelniveau in moet zitten
Wellicht dat ze voor die Excellent-lijn wat meer zich ermee bemoeien, maar verder als het product goedkoop is en kwalitatief redelijk vinden ze het al best hoor, ook AH...
pi_63471511
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt gelul, alsof AH voor die duizenden huismerk artikelen zich bezig gaat houden met wat er op artikelniveau in moet zitten
Wellicht dat ze voor die Excellent-lijn wat meer zich ermee bemoeien, maar verder als het product goedkoop is en kwalitatief redelijk vinden ze het al best hoor, ook AH...
Juist AH. Maar er is geen supermarkt die zn eigen product gaat produceren.
pi_63471901
benzine, Tango is van Q8
pi_63472025
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
benzine, Tango is van Q8
Iedereen blijft hier maar dit soort onzin roepen, maar dat is totaal niet wat TS bedoelt, dit is net als dat Redband en Appelsientje verhaal gewoon een concern wat meerdere merken in de markt heeft.

Dus niet een concern (A-merk) dat voor een ander concern (supermarkt) een product produceert
  Official ESF Kreviewer maandag 24 november 2008 @ 10:37:54 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63472030
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:13 schreef Loveless85 het volgende:

alsof AH voor die duizenden huismerk artikelen zich bezig gaat houden met wat er op artikelniveau in moet zitten
...ja. Je wil niet weten wat de AH (of andere supermarkten) allemaal bepaalt. Ik neem trouwens aan dat je ingredientniveau bedoelt. Er zijn voor zover ik weet ieg zeer regelmatig besprekingen tussen bv Bolletje en de AH, over de kwaliteit en de inhoud van de producten.
pi_63472126
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

...ja. Je wil niet weten wat de AH (of andere supermarkten) allemaal bepaalt. Ik neem trouwens aan dat je ingredientniveau bedoelt. Er zijn voor zover ik weet ieg zeer regelmatig besprekingen tussen bv Bolletje en de AH, over de kwaliteit en de inhoud van de producten.
Inhoud als in aantal grammetjes per verpakking waarschijnlijk ja, wat commercieel aantrekkelijker is en allergiegevoeligheid (is dat een woord?) enzo. Maar AH/C1000/SdB/Enz. gaat echt niet tegen bolletje zeggen hoe ze hun beschuit moeten maken hoor.

Tuurlijk is redelijk wat communicatie, ik heb jaren bij C1000 gewerkt en de consumentenservice houdt idd nauw contact met de producenten van huismerk artikelen, maar dat gaat niet zo van 'Goh zullen we E843 erin doen in plaats van E495'

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2008 10:42:00 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 24 november 2008 @ 10:46:22 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63472284
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:41 schreef Loveless85 het volgende:
Maar AH/C1000/SdB/Enz. gaat echt niet tegen bolletje zeggen hoe ze hun beschuit moeten maken hoor.
Een van mijn beste vrienden is verpakkings/product-technoloog. Die vertelt mij dat dat wel degelijk gebeurt. Dat ze niet tevreden zijn over de smaak, omdat de echte Bolletje producten beter zouden zijn en dat dat elke keer een heel getrouwtrek is tussen de 2 partijen.
pi_63472383
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:52 schreef Syrena het volgende:
En Appelsientje dan? Welk merkloos sinaasappelsap is hetzelfde?
Ik heb een meneer in huis die beweert dat hij dat alleen maar lust.
Al die sappen zijn nep, wil mijnheer echte sinaasappelsap dan moet ie persen.
***** Kraak.....
pi_63472449
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een van mijn beste vrienden is verpakkings/product-technoloog. Die vertelt mij dat dat wel degelijk gebeurt. Dat ze niet tevreden zijn over de smaak, omdat de echte Bolletje producten beter zouden zijn en dat dat elke keer een heel getrouwtrek is tussen de 2 partijen.
Ja daar kan ik wel inkomen, want Bolletje gaat vast niet hun 'geheime' recept voor de huismerk troep gebruiken, maar dan is het dus gewoon met name een 'discussie' over de smaak, en zal AH dus wellicht wat voorstellen doen. Maar dat is nog steeds niet op ingredienten niveau Bolletje vertellen wat er wel en niet in moet. Die kennis hebben ze bij AH toch niet, dan zouden ze voor ieder segment huismerk artikelen wat ze hebben even een expert moet inhuren die precies weet welke invloed ieder ingredient op de smaak heeft, terwijl bij fabrikanten die kennis al aanwezig is.

Maar wat jij zegt klinkt verder wel heel logisch en plausibel ja, zeker voor AH die laatste tijd erg met dr huismerk bezig is, dus willen optimale smaak/kwaliteit
pi_63472601
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:27 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Blijft de vraag hoe goed die kwaliteitscontroles zijn.
De controles die Aldi verlangt zijn iig een stuk hoger dan die AH verlangt....
  Vis een optie? maandag 24 november 2008 @ 11:35:12 #54
70532 loveli
N
pi_63473508
Siemens en Bosch rollen ook uit dezelfde fabriek. Wat weer grappig is, er staan fabrieken in Spanje en in Duitsland. De wasmachines uit de Spaanse fabriek zijn minder degelijk dan die uit de Duitse fabriek, waar minder onderdeeltjes van plastic worden gebruikt.
crap in = crap out
pi_63473564
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:35 schreef loveli het volgende:
Siemens en Bosch rollen ook uit dezelfde fabriek. Wat weer grappig is, er staan fabrieken in Spanje en in Duitsland. De wasmachines uit de Spaanse fabriek zijn minder degelijk dan die uit de Duitse fabriek, waar minder onderdeeltjes van plastic worden gebruikt.
Bosch en Siemens is ook 1 hetzelfde bedrijf en het merk is ook steeds meer 1 aan het worden.

Ander verhaal zijn TV's van Philips/Aristona/Blaupunkt/ en andere philips "bmerken". Zijn ook identiek aan de philips tv, binnen en buitenkant is hetzelfde, alleen een ander label er op en een stukje goedkoper.
pi_63473602
Bavaria maakt ook bier voor Spaanse supermarkten zoals Carrefour. Er komt inderdaad ook Jaeger, brouwmeester, schultenbrau en nog meer van dat spul vandaan.
Lange vingers die je hier in Nedelrand eet komen trouwens ook van dezelfde fabriek. In de enige lange vingerfabriek in nederland worden producten gemaakt van LU, albert hein, super de boer en alle andere merken. Alleen de samenstelling verschilt een beetje.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_63473766
Bij de fabrieken waar ik werkte waren ook heel wat producten voor Carrefour, Delhaize, Tesco en ga zo maar door inderdaad
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 11:48:15 #58
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63473854
Toen ik nog bij Menken Dairy Food (tegenwoordig Campina) werkte, rolde er daar ook heel wat B-merken van de band.
pi_63473915
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij de fabrieken waar ik werkte waren ook heel wat producten voor Carrefour, Delhaize, Tesco en ga zo maar door inderdaad
Tesco ook Bavaria en die lange vingerfabriek
Raar dat dat dan toch uit nederland komt..
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_63474119
Gezien bij keuringsdienst van waren (tv programma)
Rivierkreeftjes , of je ze nou van AH , HEMA , van het merk extra duur , of van het merk goedkopie koopt.
Het zijn allemaal chinese inportkreeftjes van de zelfde exporteur , uit het zelfde water .
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  maandag 24 november 2008 @ 12:00:17 #61
63722 z80
I fink you freaky
pi_63474140
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bosch en Siemens is ook 1 hetzelfde bedrijf en het merk is ook steeds meer 1 aan het worden.

Ander verhaal zijn TV's van Philips/Aristona/Blaupunkt/ en andere philips "bmerken". Zijn ook identiek aan de philips tv, binnen en buitenkant is hetzelfde, alleen een ander label er op en een stukje goedkoper.
erger nog.
het model nummer van de erres apparatuur was het omgekeerde nummer van Philips.
allen de kast had een ander kleurtje (dan dacht de klant dat het een ander apparaat was.

maar je wordt genept waar je bij staat.
alle groente in glazen pot (in Nederland) komt bij 1 bedrijf vandaan.
de potjes staan zonder etiket in het magazijn.
pas bij en bestelling worden de potten voorzien van een etiket.
voor zover ik weet komt enkel de appelmoes-kaneel uit een ander vat. (speciaal voor AH)
pi_63474395
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:00 schreef z80 het volgende:

[..]

erger nog.
het model nummer van de erres apparatuur was het omgekeerde nummer van Philips.
allen de kast had een ander kleurtje (dan dacht de klant dat het een ander apparaat was.

maar je wordt genept waar je bij staat.
alle groente in glazen pot (in Nederland) komt bij 1 bedrijf vandaan.
de potjes staan zonder etiket in het magazijn.
pas bij en bestelling worden de potten voorzien van een etiket.
voor zover ik weet komt enkel de appelmoes-kaneel uit een ander vat. (speciaal voor AH)
Verklaar dan even de verschillende kleuren (en opdrukken) op de deksel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_63474483
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:45 schreef Alexxxxx het volgende:
FrieslandFoods?
pi_63474859
Dalli heeft bijvoorbeeld klok als eigen A-merk waspoeder, maar maakt ook het huismerk spul voor AH en C1000. Mijn vader is vroeger ook es gevraagd om te bieden op het produceren van een AH huismerk product, maar is er met een grote boog omheen gelopen, er waren zoveel eisen en restricties dat het niet echt de moeite waard is, en Ahold maakt(e) ook veel zelf, maar nu wel wat minder dan toen ze marvelo nog hadden. De Ahold Coffee Company is één van de bedrijven die ze nog wel hebben, waar ze oa de perla koffie branden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63474937
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:27 schreef fruityloop het volgende:
Dalli heeft bijvoorbeeld klok als eigen A-merk waspoeder, maar maakt ook het huismerk spul voor AH en C1000. Mijn vader is vroeger ook es gevraagd om te bieden op het produceren van een AH huismerk product, maar is er met een grote boog omheen gelopen, er waren zoveel eisen en restricties dat het niet echt de moeite waard is, en Ahold maakt(e) ook veel zelf, maar nu wel wat minder dan toen ze marvelo nog hadden. De Ahold Coffee Company is één van de bedrijven die ze nog wel hebben, waar ze oa de perla koffie branden.
Jep Ahold Coffee Company bestaat nog, maakt oa ook de C1000 huismerk koffie en heeft t geweldige PUC systeem uitgevonden (totaal geflopt, namaak Senseo waarvoor de pads en cups exclusief bij AH/C1000 te koop waren)
pi_63475226
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

FrieslandFoods?
Daar heb ik (nog ) niet gewerkt, maar die heeft ook een ENORM assortiment aan B-merken. Milsani van de aldi kwam er tot voor kort ook vandaan.
pi_63476564
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Daar heb ik (nog ) niet gewerkt, maar die heeft ook een ENORM assortiment aan B-merken. Milsani van de aldi kwam er tot voor kort ook vandaan.
Die hebben ook fabrieken door heel Europa, waar ze dan ook nog wel eens voor andere landen produceren.. Je wilt niet weten waar je soms terecht komt als je een "Nederlands" huismerk terug volgt naar de fabriek waar het gemaakt wordt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63476755
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:50 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Al die sappen zijn nep, wil mijnheer echte sinaasappelsap dan moet ie persen.
Hij heeft inderdaad ooit een hele sapcentrifuge gekocht. Nadat ik het afraadde omdat het kutdingen zijn om schoon te maken (en ze ontzettend veel plaats innemen). Maar die staat nu dus in de opslag

Ik heb de sapdiscussie echt al vaak gevoerd bij ons thuis, maar het wil er bij hem gewoon niet in dat dat sap nep is. Er heeft ooit iemand ergens laten vallen dat je best 1 stuk fruit per dag kunt vervangen door vruchtensap en dat zit er nu dus keihard ingebakken.

Echt sinaasappelsap is 'm veel te zuur, vandaar ook zijn voorkeur voor Appelsientje .
En toen zei ik dat hij dan maar wat zoetstof bij het Adli-sinaasappelsap moest gooien en toen hadden we ruzie
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 24 november 2008 @ 14:56:12 #69
63722 z80
I fink you freaky
pi_63478688
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Verklaar dan even de verschillende kleuren (en opdrukken) op de deksel?
dit zijn speciale bestellingen.
hak besteld bv met groene deksels.
deze worden dan apart van deksel voorzien.
pi_63478739
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dubbel Friss en elke B variant is toch van hun? Frisse Fruitdrank, Verfrissende vruchtendrank, dat soort ongein?
  maandag 24 november 2008 @ 15:04:09 #71
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_63478882
Ik weet wel van een bepaalde producent waar ik onlangs was (levensmiddelen) dat zij voor heel veel supermarkten en andere bedrijven produceren. Er stond een heel etikettenmagazijn in de hal, waar de C1000 etiketten naast de AH-etiketten lagen, en nog meer etiketten van zowel goedkope en duurdere merken. Hieribj werd wel degelijk onderscheid gemaakt in ingrediënten en kwaliteit van de grondstof.

Jammer dat 't m'n verhaal zo vaag is geschreven, maar dat meot nou maar
pi_63478932
Boontjes-in-pot (en vast ook andere groentes in pot): ze kwamen allemaal van dezelfde band af, alleen op het eind werden ze gesplitst: de ene helft kreeg een merketiket opgeplakt en de andere helft een huismerketiket.

Laatst iemand die zelfs beweerde dat ze iemand was tegengekomen die in een fabriek werkte met wafels, en dat die wafels dus allemaal hetzelfde zijn en alleen andere etiketten krijgen.

Waspoeder beweert mijn vader al jaren dat dat allemaal uit dezelfde fabriek komt en allemaal hetzelfde is .
pi_63478986
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:04 schreef dubidub het volgende:
Ik weet wel van een bepaalde producent waar ik onlangs was (levensmiddelen) dat zij voor heel veel supermarkten en andere bedrijven produceren. Er stond een heel etikettenmagazijn in de hal, waar de C1000 etiketten naast de AH-etiketten lagen, en nog meer etiketten van zowel goedkope en duurdere merken. Hieribj werd wel degelijk onderscheid gemaakt in ingrediënten en kwaliteit van de grondstof.

Jammer dat 't m'n verhaal zo vaag is geschreven, maar dat meot nou maar
Dat laat de fabrikant jou graag geloven ja
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 15:18:04 #74
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63479215
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Waspoeder beweert mijn vader al jaren dat dat allemaal uit dezelfde fabriek komt en allemaal hetzelfde is .
Een aantal jaren geleden was dat inderdaad zo. Lees mijn bolletjesverhaal van vanmorgen maar.
pi_63479363
quote:

Euroshopper is natuurlijk een verhaal apart... Dat hoort niet bij de AH-huismerken (Bio, excellent, etc)
Als je in IJsland naar de Bonus-supermarkt gaat, heb je dus een hele winkel vol met die ES-zooi. Bij mijn weten worden AH-huismerken vooral door Nederlandse leveranciers worden gemaakt, ES kan overal vandaan komen.
pi_63479468
Nu ben ik trouwens wel benieuwd waar Visa-rijdende Alexxx werkt(e)! Stuur eens een PM?
pi_63479490
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:18 schreef qltel het volgende:

[..]

Een aantal jaren geleden was dat inderdaad zo. Lees mijn bolletjesverhaal van vanmorgen maar.
I see. Maar het is nu niet meer zo of weet je dat niet?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 november 2008 @ 15:41:24 #78
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63479915
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:26 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

I see. Maar het is nu niet meer zo of weet je dat niet?
Geen idee.. Ik heb geen bekenden meer in die branche..
pi_63481120
quote:
Op maandag 24 november 2008 06:01 schreef Superfast het volgende:

[..]

ik zal het vragen,

Als het goed is zijn ze allemaal hetzelfde.

Ook die van de appie zijn weer van Tjendrawasih. AH is zelf gaan produceren, maar dit was geen succes..
pi_63481235
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:48 schreef qltel het volgende:
Toen ik nog bij Menken Dairy Food (tegenwoordig Campina) werkte, rolde er daar ook heel wat B-merken van de band.
Nu nog steeds... Huismerken en Lage prijs merken ook. Al merk je natuurlijk wel verschil in kwaliteit op basis van prijs.
pi_63484870
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Boontjes-in-pot (en vast ook andere groentes in pot): ze kwamen allemaal van dezelfde band af, alleen op het eind werden ze gesplitst: de ene helft kreeg een merketiket opgeplakt en de andere helft een huismerketiket.

Laatst iemand die zelfs beweerde dat ze iemand was tegengekomen die in een fabriek werkte met wafels, en dat die wafels dus allemaal hetzelfde zijn en alleen andere etiketten krijgen.

Dat klopt alleen de saus is dan wel weer verschillend in die potten.
Pokerkoning Kurt C. : Its okay to eat fish cause they dont have any feelings
pi_63485783
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Juist AH. Maar er is geen supermarkt die zn eigen product gaat produceren.
De grootste Stegeman productielocatie was jarenlang van AH zelf ... Daar komt die verwevenhied nu nog vandaan.
dag
pi_63505041
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:44 schreef Loveless85 het volgende:
Wat denk je zelf dan gozer? Dat er ergens een speciale 'huismerken' fabriek staat,
euh ja die staan er :/
pi_63505952
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:32 schreef PouwelZ het volgende:

[..]

euh ja die staan er :/
En laat me raden, jij werkt er?!
pi_63506233
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En laat me raden, jij werkt er?!
neuh
pi_63508747
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:21 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

ik zal het vragen,

Als het goed is zijn ze allemaal hetzelfde.

Ook die van de appie zijn weer van Tjendrawasih. AH is zelf gaan produceren, maar dit was geen succes..
neuh
in principe is het een kwestie van ander folie en evt ander doosje/kratje
ja ik werk er
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')