Veel producten komen dan wel uit dezelfde fabriek. Bij goedkope merken mag er meer afwijken, is de kwaliteit niet constant en kunnen ingrediënten wisselen door inkoopprijzen. Hygiëne is dus gewoon even goed als het A-merk, maar er is weldegelijk verschil in veel gevallen. (Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)quote:Op maandag 24 november 2008 01:38 schreef Superfast het volgende:
Hoorde laatst een verhaal van een gozer die in een fabriek werkte waar ze (o.a.) waspoeder voor A-merken als Ariël en Persil fabriceerden en hij vertelde me dat de goedkope pakken Lidl of Aldi waspoeder gewoon van dezelfde band rolden en kwa samenstelling exact hetzelfde zouden zijn als die duurdere A merken (enkel parfum of geur extract is verschillend)![]()
Ook hoorde ik eens dat Brouwmeester gewoon Bavaria bier is(niet dat dat te zuipen is maar toch)
Kennen jullie nog meer voorbeelden van goedkope producten die eigenlijk kwa samenstelling exact of vrijwel exact hetzelfde zijn als de "A-merken" ?
quote:Op maandag 24 november 2008 01:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, die ken ik, maar dat waardeert mijn oude baas niet als ik dat ga posten denk ik
Ferrari en FIat komen niet uit dezelfde fabriek, hebben slechts dezelfde eigenaar. En als bij een bepaald product de verpakking gewisseld word naar een ander merk, terwijl de band door blijft lopen, word er wel degelijk hetzlefde product in die verschillende verpakkingen gestopt.quote:Op maandag 24 november 2008 01:43 schreef Empedocles het volgende:
dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is. sterker nog. dit is vaak niet het geval. alle mooie verhalen van de lowlifes aan de machines ten spijt kun je hieruit derhalve geen enkele conclusie trekken.
samenvatting:
dat een ferrari en een fiat uit dezelfde fabriek komen wil nog niet zeggen dat het een kwalitatief even goed product is.
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfdequote:Op maandag 24 november 2008 01:43 schreef Empedocles het volgende:
dat producten uit dezelfde fabriek komen is geen enkele garantie dat het product of de samenstelling ervan ook echt hetzelfde is. sterker nog. dit is vaak niet het geval. alle mooie verhalen van de lowlifes aan de machines ten spijt kun je hieruit derhalve geen enkele conclusie trekken.
samenvatting:
dat een ferrari en een fiat uit dezelfde fabriek komen wil nog niet zeggen dat het een kwalitatief even goed product is.
Euroshopper en AH-huismerk kan niet hetzelfde zijnquote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
Ook een goed voorbeeld inderdaadquote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
natuurlijk je hebt ook gewoon merken die echt als enige hun eigen product produceren. Maar neem bijvoorbeeld die chocolade koekjes, van die ronde met brokjes chocola erin, heb ze allemaal wel eens gehad en of t nou euroshopper aldi of albert heijn huismerk was ze zijn excact hetzelfde
Klopt. Die komen allemaal bij Merba in Oosterhout vandaan.quote:Op maandag 24 november 2008 01:47 schreef ikJur het volgende:
[..]
Ok maar er is wel een verschil in kwaliteit neem ik aan?quote:Op maandag 24 november 2008 05:22 schreef MdMa98 het volgende:
Alle bapau-broodjes komen uit alkmaar (tjendrawasih B.V.)
alleen die uit de koeling bij de appie nietquote:Op maandag 24 november 2008 05:22 schreef MdMa98 het volgende:
Alle bapau-broodjes komen uit alkmaar (tjendrawasih B.V.)
Uit ervaring kan ik zeggen dat de hoeveelheid vlees dat er in zo'n broodje zit, nogal weleens kan verschillen.quote:Op maandag 24 november 2008 06:01 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ok maar er is wel een verschil in kwaliteit neem ik aan?
Je hebt bij appie in de vriezer Bapao broodjes maar ook in de koelwand "verse" broodjes maar ok die komen uit dezelfde fabriek dat kan,
Seperatorvlees.. Je wilt niet weten waar je soms op bijt in die goedkope hamburgers bijv.quote:Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef petre86 het volgende:
[..]
Veel producten komen dan wel uit dezelfde fabriek. Bij goedkope merken mag er meer afwijken, is de kwaliteit niet constant en kunnen ingrediënten wisselen door inkoopprijzen. Hygiëne is dus gewoon even goed als het A-merk, maar er is weldegelijk verschil in veel gevallen. (Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)
Heb zelf een tijd geleden bij een vleeswarenproducent gewerkt. A-merk, meerdere huismerken, euroshopper, aldi/lidl. Zelfde machines, personeel en bedrijf. Andere ingrediënten.
De extra vette gaan naar de Hema.quote:Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef Yi-Long het volgende:
De HEMA rookworsten worden toch ook gewoon in de UNOX fabriek gemaakt!?
Ah, een mede KvW-kijker..quote:Op maandag 24 november 2008 01:42 schreef petre86 het volgende:
[..]
(Sommige idngen dan weer niet: Zout is zout, Pangatiusfilet is altijd ingevroren geweest en nog wat voorbeelden..)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |