Nou, kijk.quote:Op zondag 23 november 2008 21:29 schreef PimpofPersia het volgende:
Pff, zo'n ding, da's toch niks? Kan je niet eens een fatsoenlijke boekenverzameling opbouwen. Ik heb hem zelf wel eens uitgetest - een iLiad, maar dat is dan meteen ook het grootste en lompste model wat er op de markt is... en duur ook - en het leest wel erg prettig, maar doe mij maar gewoon een boek in de kast hoor.
Ik ging er met blind gemak van uit dat je het alleen voor mooie literaire werken zou gebruiken (en het is natuurlijk zonde als je de klassiekers downloadt van Project Gutenberg ipv ze te kopen), maar voor studieboeken etc is het misschien wel een uitkomst - all moet je er wel rekening mee houden dat .pdf-bestanden op veel (met name de wat kleinere) e-readers niet helemaal lekker leesbaar zijn.quote:Op zondag 23 november 2008 21:35 schreef Samen.Werken.Samen.Leven het volgende:
[..]
Nou, kijk.
Afgelopen drie/vier jaar heb ik waarschijnlijk 3000 euro aan boeken verneukt. Een hoofdwerk kost namelijk plusminus 70 euro. Verder woon ik in een studentenkamer, waardoor mijn boekenplanken te vol raken. Ruimte- en geldgebrek. Ik heb al veel boeken moeten verkopen.
Verder ben ik ook in bezit van ruim 1000 e-books. Deze boeken kopen zal mij echt een fortuin kosten. Uitprinten ook.
Een collega en ik deden er onafhankelijk van elkaar even over om er achter te komen dat je die grote bladerknop naar links moet bewegen in plaats van naar rechts voor de volgende pagina (is natuurlijk gebaseerd op de analogie met papieren bladzijden). En zo zitten er nog wel meer dingen op die niet erg intuïtief werken.quote:Op zondag 23 november 2008 21:49 schreef sigme het volgende:
Om een boek te lezen hoef je alleen <pagina vooruit> echt makkelijk te kunnen vinden, en dat zit toch prima op die iLiad?
Eerlijk gezegd kan een boekenverzameling me aan de naad jeuken, tuurlijk zullen er altijd boeken zijn die je liever in de hand hebt maar voor gebruiksgemak is zo'n reader behoorlijk handig. Persoonlijk denk ik eerder aan een Cybook, die is een stuk handzamer en goedkoper dan een iLiad.quote:Op zondag 23 november 2008 21:29 schreef PimpofPersia het volgende:
Pff, zo'n ding, da's toch niks? Kan je niet eens een fatsoenlijke boekenverzameling opbouwen. Ik heb hem zelf wel eens uitgetest - een iLiad, maar dat is dan meteen ook het grootste en lompste model wat er op de markt is... en duur ook - en het leest wel erg prettig, maar doe mij maar gewoon een boek in de kast hoor.
Nouja, ik ben misschien ouderwets. Maar ik heb toch liever gewoon een boek in m'n handen dan zo'n ding, ondanks dat die iLiad die ik toen even testte wel erg prettig las (maar wel net wat te groot was, maar er zijn dus ook kleinere modellen).quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan een boekenverzameling me aan de naad jeuken, tuurlijk zullen er altijd boeken zijn die je liever in de hand hebt maar voor gebruiksgemak is zo'n reader behoorlijk handig. Persoonlijk denk ik eerder aan een Cybook, die is een stuk handzamer en goedkoper dan een iLiad.
[ afbeelding ]
En waarom is het zonde om de klassiekers te downen van gutenberg ipv te kopen? De auteur merkt er niets van, die's soms al eeuwen dood.
Ik heb nu soms twee dikke boeken mee omdat ik de ene bijna uitheb en niet zonder boek kan. Dat probleem heb ik dan iig niet meer. Het is een heel stuk goedkoper op de lange duur, e-books zijn goedkoper dan de papieren versie. 8 dollar tegenover 12, 13 euro.
Kan ik me voorstellen en ik zal ook nooit stoppen met het kopen van boeken, ook wanneer ik zo'n ding heb aangeschaft, maar helemaal voor veellezers is het een hele uitkomst. Ten eerste heb je heel veel zonder dat het veel ruimte kost en ten tweede heb je het een stuk goedkoper en dat scheelt helemaal. Een boek kost sowieso al 12 euro, voor fictie. Voor non-fictie ben je zelfs in het Engels al snel 17, 18 euro kwijt. En dan heb ik het nog niet eens over de vertalingen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:14 schreef PimpofPersia het volgende:
Nouja, ik ben misschien ouderwets. Maar ik heb toch liever gewoon een boek in m'n handen dan zo'n ding, ondanks dat die iLiad die ik toen even testte wel erg prettig las (maar wel net wat te groot was, maar er zijn dus ook kleinere modellen).
En ik heb ook liever gewoon die klassiekers in de kast staan dan als virtueel tekstbestandje ergens in cyberspace.
Daar gaat je opleiding en je tv-abonnement.quote:Moet zeggen dat ik 8 dollar uitgeven ook vrij veel vind voor iets dat je niet fysiek in handen hebt.
Hoeft ook niet, dode bomen moeten ook een bestemming hebben.quote:Maar natuurlijk, zo'n apparaatje kan best handig zijn. Het is gewoon niet echt mijn ding.
Een e-reader is heel wat anders dan een laptop he, het beeld is véél rustiger voor je ogen omdat het niet ververst en het is niet backlit, je hebt dus altijd licht nodig dat erop valt, net als op papier. Dat maakt het allemaal een heel stuk rustiger en prettiger voor de ogen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
Zolang die e-readers nog niet ruiken als een mooi boek, hoeft t van mij niet. Daar hebben we een MacBook voor.
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
Wacht maar tot ze OLED schermen krijgen
Een Kindle in Nederland? Maar dan kan hij toch niet van het grootste pluspunt van de Kindle gebruik maken? Boeken kopen waar je maar bent?quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:37 schreef Shadowcat het volgende:
Mijn vader heeft een Kindle en is er best tevreden over (hij gebruikt hem nog niet heel veel, het was een relatiegeschenk via zijn werk) maar het schijnt dat met name de readers van het merk Sony een goede prijs/kwaliteit-verhouding hebben.
Hij zit driekwart van het jaar in de VSquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een Kindle in Nederland? Maar dan kan hij toch niet van het grootste pluspunt van de Kindle gebruik maken? Boeken kopen waar je maar bent?
Dan is het wel handig.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:41 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Hij zit driekwart van het jaar in de VS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |