abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63457327
Heeft iemand hier suggesties? Papieren boeken worden mij te duur.

Bij voorbaat dank.
pi_63457902
Even volgen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63458390
www.ereader.com

Koop ik alle boeken, en hun reader is ook zeer goed

Kunt zelfs vanaf je PDA/iPhone/Nokia boeken bestellen en direct downloaden en lezen
  zondag 23 november 2008 @ 21:29:39 #4
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63461077
Pff, zo'n ding, da's toch niks? Kan je niet eens een fatsoenlijke boekenverzameling opbouwen. Ik heb hem zelf wel eens uitgetest - een iLiad, maar dat is dan meteen ook het grootste en lompste model wat er op de markt is... en duur ook - en het leest wel erg prettig, maar doe mij maar gewoon een boek in de kast hoor.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_63461281
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:29 schreef PimpofPersia het volgende:
Pff, zo'n ding, da's toch niks? Kan je niet eens een fatsoenlijke boekenverzameling opbouwen. Ik heb hem zelf wel eens uitgetest - een iLiad, maar dat is dan meteen ook het grootste en lompste model wat er op de markt is... en duur ook - en het leest wel erg prettig, maar doe mij maar gewoon een boek in de kast hoor.
Nou, kijk.

Afgelopen drie/vier jaar heb ik waarschijnlijk 3000 euro aan boeken verneukt. Een hoofdwerk kost namelijk plusminus 70 euro. Verder woon ik in een studentenkamer, waardoor mijn boekenplanken te vol raken. Ruimte- en geldgebrek. Ik heb al veel boeken moeten verkopen.

Verder ben ik ook in bezit van ruim 1000 e-books. Deze boeken kopen zal mij echt een fortuin kosten. Uitprinten ook.
pi_63461414
M'n broertje heeft een iLiad en is daar erg tevreden over.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63461435
Dank, ik lees 2 suggesties.
  zondag 23 november 2008 @ 21:45:09 #8
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_63461591
Vanuit m'n werk heb ik wel wat met de Iliad gespeeld. Hoewel het scherm erg prettig leest, is deze technologie toch nog lang niet volwassen. Het apparaat is erg traag en de bediening zit ook niet zo handig in elkaar, al zal dat laatste misschien wel wennen.
pi_63461649
Okay.

*Schrijft op
pi_63461742
Om een boek te lezen hoef je alleen <pagina vooruit> echt makkelijk te kunnen vinden, en dat zit toch prima op die iLiad?

Mijn broertje heeft er ook de NRC op, dat is ook wel een leuke aanvulling. De 'verse' krant wordt automatisch opgesnord en geladen - ook als je ergens in de VS of zo rondkuiert.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 23 november 2008 @ 21:58:26 #11
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63462103
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:35 schreef Samen.Werken.Samen.Leven het volgende:

[..]

Nou, kijk.

Afgelopen drie/vier jaar heb ik waarschijnlijk 3000 euro aan boeken verneukt. Een hoofdwerk kost namelijk plusminus 70 euro. Verder woon ik in een studentenkamer, waardoor mijn boekenplanken te vol raken. Ruimte- en geldgebrek. Ik heb al veel boeken moeten verkopen.

Verder ben ik ook in bezit van ruim 1000 e-books. Deze boeken kopen zal mij echt een fortuin kosten. Uitprinten ook.
Ik ging er met blind gemak van uit dat je het alleen voor mooie literaire werken zou gebruiken (en het is natuurlijk zonde als je de klassiekers downloadt van Project Gutenberg ipv ze te kopen), maar voor studieboeken etc is het misschien wel een uitkomst - all moet je er wel rekening mee houden dat .pdf-bestanden op veel (met name de wat kleinere) e-readers niet helemaal lekker leesbaar zijn.

Ik weet in ieder geval dat er een uitgebreid ervaringentopic is op tweakers.net, misschien dat je daar even kunt kijken.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  maandag 24 november 2008 @ 00:13:20 #12
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_63466673
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:49 schreef sigme het volgende:
Om een boek te lezen hoef je alleen <pagina vooruit> echt makkelijk te kunnen vinden, en dat zit toch prima op die iLiad?

Een collega en ik deden er onafhankelijk van elkaar even over om er achter te komen dat je die grote bladerknop naar links moet bewegen in plaats van naar rechts voor de volgende pagina (is natuurlijk gebaseerd op de analogie met papieren bladzijden). En zo zitten er nog wel meer dingen op die niet erg intuïtief werken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:46:28 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63516432
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:29 schreef PimpofPersia het volgende:
Eerlijk gezegd kan een boekenverzameling me aan de naad jeuken, tuurlijk zullen er altijd boeken zijn die je liever in de hand hebt maar voor gebruiksgemak is zo'n reader behoorlijk handig. Persoonlijk denk ik eerder aan een Cybook, die is een stuk handzamer en goedkoper dan een iLiad.

En waarom is het zonde om de klassiekers te downen van gutenberg ipv te kopen? De auteur merkt er niets van, die's soms al eeuwen dood.
Ik heb nu soms twee dikke boeken mee omdat ik de ene bijna uitheb en niet zonder boek kan. Dat probleem heb ik dan iig niet meer. Het is een heel stuk goedkoper op de lange duur, e-books zijn goedkoper dan de papieren versie. 8 dollar tegenover 12, 13 euro.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:14:47 #14
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63517367
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kan een boekenverzameling me aan de naad jeuken, tuurlijk zullen er altijd boeken zijn die je liever in de hand hebt maar voor gebruiksgemak is zo'n reader behoorlijk handig. Persoonlijk denk ik eerder aan een Cybook, die is een stuk handzamer en goedkoper dan een iLiad.
[ afbeelding ]

En waarom is het zonde om de klassiekers te downen van gutenberg ipv te kopen? De auteur merkt er niets van, die's soms al eeuwen dood.
Ik heb nu soms twee dikke boeken mee omdat ik de ene bijna uitheb en niet zonder boek kan. Dat probleem heb ik dan iig niet meer. Het is een heel stuk goedkoper op de lange duur, e-books zijn goedkoper dan de papieren versie. 8 dollar tegenover 12, 13 euro.
Nouja, ik ben misschien ouderwets. Maar ik heb toch liever gewoon een boek in m'n handen dan zo'n ding, ondanks dat die iLiad die ik toen even testte wel erg prettig las (maar wel net wat te groot was, maar er zijn dus ook kleinere modellen).

En ik heb ook liever gewoon die klassiekers in de kast staan dan als virtueel tekstbestandje ergens in cyberspace. Moet zeggen dat ik 8 dollar uitgeven ook vrij veel vind voor iets dat je niet fysiek in handen hebt. Maar hetzelfde heb ik met CD's, ik zal nooit iets kopen via de iTunes store of iets dergelijks.

Maar natuurlijk, zo'n apparaatje kan best handig zijn. Het is gewoon niet echt mijn ding.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:55:18 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63518678
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:14 schreef PimpofPersia het volgende:
Nouja, ik ben misschien ouderwets. Maar ik heb toch liever gewoon een boek in m'n handen dan zo'n ding, ondanks dat die iLiad die ik toen even testte wel erg prettig las (maar wel net wat te groot was, maar er zijn dus ook kleinere modellen).

En ik heb ook liever gewoon die klassiekers in de kast staan dan als virtueel tekstbestandje ergens in cyberspace.
Kan ik me voorstellen en ik zal ook nooit stoppen met het kopen van boeken, ook wanneer ik zo'n ding heb aangeschaft, maar helemaal voor veellezers is het een hele uitkomst. Ten eerste heb je heel veel zonder dat het veel ruimte kost en ten tweede heb je het een stuk goedkoper en dat scheelt helemaal. Een boek kost sowieso al 12 euro, voor fictie. Voor non-fictie ben je zelfs in het Engels al snel 17, 18 euro kwijt. En dan heb ik het nog niet eens over de vertalingen. .
quote:
Moet zeggen dat ik 8 dollar uitgeven ook vrij veel vind voor iets dat je niet fysiek in handen hebt.
Daar gaat je opleiding en je tv-abonnement. .
quote:
Maar natuurlijk, zo'n apparaatje kan best handig zijn. Het is gewoon niet echt mijn ding.
Hoeft ook niet, dode bomen moeten ook een bestemming hebben. .
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:15:48 #16
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63519266
Zolang die e-readers nog niet ruiken als een mooi boek, hoeft t van mij niet. Daar hebben we een MacBook voor .

en in mijn toekomstige huis komt echt een mega boeken en platenkast. Misschien zelfs kamer appart voor inrichten. HEERLIJK
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:17:14 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63519324
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
Zolang die e-readers nog niet ruiken als een mooi boek, hoeft t van mij niet. Daar hebben we een MacBook voor .
Een e-reader is heel wat anders dan een laptop he, het beeld is véél rustiger voor je ogen omdat het niet ververst en het is niet backlit, je hebt dus altijd licht nodig dat erop valt, net als op papier. Dat maakt het allemaal een heel stuk rustiger en prettiger voor de ogen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:31:16 #18
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63519849
Wacht maar tot ze OLED schermen krijgen
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:36:33 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63520060
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
Wacht maar tot ze OLED schermen krijgen
Waarom zouden ze dat doen?
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:37:52 #20
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_63520103
Mijn vader heeft een Kindle en is er best tevreden over (hij gebruikt hem nog niet heel veel, het was een relatiegeschenk via zijn werk) maar het schijnt dat met name de readers van het merk Sony een goede prijs/kwaliteit-verhouding hebben.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:38:06 #21
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63520110
de macbooks dus. niet die e-readers.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:40:19 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63520199
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:37 schreef Shadowcat het volgende:
Mijn vader heeft een Kindle en is er best tevreden over (hij gebruikt hem nog niet heel veel, het was een relatiegeschenk via zijn werk) maar het schijnt dat met name de readers van het merk Sony een goede prijs/kwaliteit-verhouding hebben.
Een Kindle in Nederland? Maar dan kan hij toch niet van het grootste pluspunt van de Kindle gebruik maken? Boeken kopen waar je maar bent?
Daarbij vind ik de Kindle onstellend lelijk, ziet er heel goedkoop uit:
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:41:10 #23
67615 Shadowcat
pi_63520229
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een Kindle in Nederland? Maar dan kan hij toch niet van het grootste pluspunt van de Kindle gebruik maken? Boeken kopen waar je maar bent?
Hij zit driekwart van het jaar in de VS
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:46:57 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63520459
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:41 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Hij zit driekwart van het jaar in de VS
Dan is het wel handig.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:50:34 #25
67615 Shadowcat
pi_63520594
Maar wel goed dat je het zegt want eigenlijk wilde ik hem inpikken als hij binnenkort weer deze kant op komt voor de feestdagen

Maar hij kan in Europa dus helemaal niet gebruikt worden? Ook niet voor gratis boeken en pdf's e.d.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')