abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86835395
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:08 schreef famousje het volgende:

[..]

Waar blijven jullie toch altijd die vooroordelen vandaan halen? Een klein percentage voldoet misschien aan het prototype waar jij op doelt. Hebben "ballen" jouw ooit iets misdaan?
Als jij de leden van Olof niet kent, dan weet je niet waar je over praat óf je bent er één van.
Ik doel niet op een echt Corps, ik doel op een vereniging die pretendeert een Corps te zijn en dat trekt bepaalde mensen aan, ballen ja (omschrijving type 'bal' lijkt me onnodig). Ik heb niets tegen ballen, maar mijn vrienden zijn het niet en zullen het nooit worden.
Jij kiest toch ook je vrienden uit, sommige vind je niks, anderen vind je vriendelijk en spontaan en ga je goed mee om.

Ik zoek gewoon een vereniging met tradities zonder bovengenoemde types, Tilburg kan mij dat helaas niet bieden.
pi_86838065
Ik ben ook lid geworden. Van te voren was er al twijfel, en na de ontgroening had ik eigenlijk al niet meer zo'n zin om lid te zijn. Mensen van mijn eigen jaar zijn wel relaxt, maar de Hoge Heren ( :') ) en de andere lui die denken dat ze heel wat zijn, zijn gewoon een paar onnozelen. Verder willen ze je de hele tijd pushen om bij een of andere commissie te gaan, kost het voor mijn financiele situatie behoorlijk wat geld en word je als eerstejaars geregeld als stront behandeld.

Ik vind 't alleen wel chill om er een keer per week ofzo wat te gaan drinken, maar dat is het dan ook. Denk dat ik het nog ff aankijk en nog een jaarclub vorm enzo, maar als het me dan nog niet bevalt dan zien ze me gewoon niet meer. Jammer van de contributie, maar het is toch niet wat ik had verwacht :{
pi_86838906
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:35 schreef MitchLeary het volgende:
Ik ben ook lid geworden. Van te voren was er al twijfel, en na de ontgroening had ik eigenlijk al niet meer zo'n zin om lid te zijn. Mensen van mijn eigen jaar zijn wel relaxt, maar de Hoge Heren ( :') ) en de andere lui die denken dat ze heel wat zijn, zijn gewoon een paar onnozelen. Verder willen ze je de hele tijd pushen om bij een of andere commissie te gaan, kost het voor mijn financiele situatie behoorlijk wat geld en word je als eerstejaars geregeld als stront behandeld.

Ik vind 't alleen wel chill om er een keer per week ofzo wat te gaan drinken, maar dat is het dan ook. Denk dat ik het nog ff aankijk en nog een jaarclub vorm enzo, maar als het me dan nog niet bevalt dan zien ze me gewoon niet meer. Jammer van de contributie, maar het is toch niet wat ik had verwacht :{
Dat is inderdaad jammer. Mag ik vragen bij welke Corps je dan zit?
pi_86838961
jammer -O- kan me voorstellen dat als je de juiste mensen om je heen treft dat 't best gezellig kan zijn, maar dat 't op zo'n manier niet écht leuk is nee! -O-
Ja doei.
  zaterdag 25 september 2010 @ 20:11:14 #280
302853 themole
graaft totaal door.
pi_86839026
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:35 schreef MitchLeary het volgende:

Dat pushen voor commissies is heel erg normaal, dat gebeurt bij elke vereniging omdat zonder commissies simpelweg geen vereniging kan bestaan. Bedenk wel dat alle activiteiten wel moeten worden georganiseerd op een of andere manier. Zonder die commissies geen mooie feesten + spelavonden enz.

Het als stront behandeld worden had ik je van te voren al kunnen vertellen indien het een vereniging van het AHC/Coor is. Tijdens de startweken van de Uni worden sjaars lekker gepaaid om maar bij hun vereniging te gaan en als ze eenmaal binnen zijn worden ze de eerste maanden een beetje verneukt. Verder verschilt het nogal per vereniging hoe erg je als sjaars wordt behandeld. :P
Niet altijd serieus
pi_86855185
Mij leek het wel leuk om lid te worden van een vereniging, maar met mijn leeftijd :') zou ik ouder zijn dan sommige laatstejaars + dan kan je sowieso geen lid worden van een vereniging.
pi_86858803
De meeste verenigingen kom je al niet meer binnen als je ouder dan 24/25 bent.
Gezelligheidsverenigingen zijn weer een ander verhaal maar daar ook heb ik gemerkt dat 29/30 jarige worden weggekeken zeg maar. Je kunt dan beter gaan sporten ofzo dan kroeghangen met jongeren die je er waarschijnlijk toch wel uitzuipt. Ook heb je waarschijnlijk een volwassenere instelling waar, en ik zeg het eerlijk, studenten eigenlijk overjarige pubers zijn. Het is zeer leuk, eerlijk waar, maar ik denk dat oudere mensen er niet tussen passen en ze met een leeftijdsstop dit soort mensen willen behoeden voor een teleurstelling.
  maandag 27 september 2010 @ 02:11:33 #283
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86888222
Tja ik ben dit jaar lid geworden van eens studentenvereniging in Leiden en sommige vooroordelen zijn helemaal waar maar daar tegenover vind ik dat er duidelijk pluspunten zijn om lid te zijn van een vereniging.
Waarschijnlijk als ik had geweten hoeveel energie, tijd en moeite je er nu vooral in het begin in moet steken had ik er nog een paar keer over nagedacht. Maar als het iets is wat je echt leuk lijkt dan is het zeker alles waard!
  maandag 27 september 2010 @ 11:32:13 #284
314134 RickL
Obvious troll is obvious
pi_86893894
quote:
Op maandag 27 september 2010 02:11 schreef love_sharon het volgende:
Tja ik ben dit jaar lid geworden van eens studentenvereniging in Leiden en sommige vooroordelen zijn helemaal waar maar daar tegenover vind ik dat er duidelijk pluspunten zijn om lid te zijn van een vereniging.
Waarschijnlijk als ik had geweten hoeveel energie, tijd en moeite je er nu vooral in het begin in moet steken had ik er nog een paar keer over nagedacht. Maar als het iets is wat je echt leuk lijkt dan is het zeker alles waard!
Je zit zeker bij augustinus _O-
pi_86894824
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Gezelligheidsverenigingen zijn weer een ander verhaal maar daar ook heb ik gemerkt dat 29/30 jarige worden weggekeken zeg maar. Je kunt dan beter gaan sporten ofzo dan kroeghangen met jongeren die je er waarschijnlijk toch wel uitzuipt. Ook heb je waarschijnlijk een volwassenere instelling waar, en ik zeg het eerlijk, studenten eigenlijk overjarige pubers zijn. Het is zeer leuk, eerlijk waar, maar ik denk dat oudere mensen er niet tussen passen en ze met een leeftijdsstop dit soort mensen willen behoeden voor een teleurstelling.
Tja niet zo raar dat je met bijv. 28 jaar niet helemaal er tussen past. Je jaargenoten zijn 18-21 meestal dus dat geeft al wel een aardig verschil.
Ben nog steeds blij dat ik voor een vereniging heb gekozen. Werk inmiddels en ben nu 4ejaars, maar kom er nog graag zo nu en dan een biertje doen.
Too much is never enough!
  maandag 27 september 2010 @ 13:45:09 #286
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86898144
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:32 schreef RickL het volgende:

[..]

Je zit zeker bij augustinus _O-
Nop
pi_86898195
Sharon is een Minervameisje :9~
  maandag 27 september 2010 @ 14:36:50 #288
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86900083
[quote]Op maandag 27 september 2010 13:46 schreef Bananenman het volgende:
Sharon is een Minervameisje :9~
[/quote

Haha en wat weet jij dan van Minerva meisjes he?
pi_86900369
quote:
Haha en wat weet jij dan van Minerva meisjes he?
Ik weet dat alle Minervasjaarsjes vanavond kapot gezooid gaan worden ~O>
  maandag 27 september 2010 @ 14:47:01 #290
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_86900614
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:42 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik weet dat alle Minervasjaarsjes vanavond kapot gezooid gaan worden ~O>
Maar goed dan dat ik misschien wel geen Minerva meisje ben ;)
pi_86904181
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:47 schreef love_sharon het volgende:

[..]

Maar goed dan dat ik misschien wel geen Minerva meisje ben ;)
Jammer ;(
pi_86904886
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Ja, dat idee had ik dus ook. Natuurlijk zitten er ook 19jarigen tussen die wat volwassener zijn, maar meesten willen nog adolescent zijn zeg maar en die tijd heb ik inmiddels al gehad. En dat uitzuipen haha dat klopt wel _O- , maar ook dat doe ik niet meer elk weekend, het is een beetje eentonig geworden na zoveel jaar uitgaan :P nu leuk voor af en toe en veel mensen van jongere leeftijd willen nog elke week vast uitgaan (en die gaan ook naar andere soort tenten dan waar ik ga). Niets mis mee natuurlijk, hoort bij je leeftijd. Voordat iemand gaat aanvallen: zo ben ik niet!, natuurlijk zijn er overal uitzonderingen bij :P
  woensdag 29 september 2010 @ 02:21:12 #293
314134 RickL
Obvious troll is obvious
pi_86968343
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:09 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Jammer ;(
Minerva voelen zich sowieso te hoog voor Fok en ze worden toch geslacht in de disputen like you said ~O> :@
  donderdag 30 september 2010 @ 00:47:22 #294
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_87007488
quote:
Op woensdag 29 september 2010 02:21 schreef RickL het volgende:

[..]

Minerva voelen zich sowieso te hoog voor Fok en ze worden toch geslacht in de disputen like you said ~O> :@
Ik ben lid van Minerva, maar voel me niet per definitie te hoog voor Fok. Ouderwets gevalletje van alles over 1 kam scheren. Dit soort kortzichtigheden kunnen weleens ten grondslag liggen aan het feit dat je hier idd niet veel corpsleden tegenkomt.
  donderdag 30 september 2010 @ 01:21:42 #295
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_87008109
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:47 schreef famousje het volgende:

[..]

Ik ben lid van Minerva, maar voel me niet per definitie te hoog voor Fok. Ouderwets gevalletje van alles over 1 kam scheren. Dit soort kortzichtigheden kunnen weleens ten grondslag liggen aan het feit dat je hier idd niet veel corpsleden tegenkomt.
Helemaal mee eens. Onzin die vooroordelen van zich beter voelen. Ieder zijn ding.
pi_87047573
Ik ben lid. Maar de helft van alle dingen in dit topic is bij ons echt heel anders.
Hier staat allemaal onzin.
pi_87049946
Die opmerking moest je ook niet te serieus nemen hoor...
Denk ik.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:28:34 #298
314134 RickL
Obvious troll is obvious
pi_87058959
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Die opmerking moest je ook niet te serieus nemen hoor...
Denk ik.
Dit dus en eventueel slechte troll _O-
pi_87059222
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:43 schreef Snoesje_ het volgende:
Ik ben lid. Maar de helft van alle dingen in dit topic is bij ons echt heel anders.
Hier staat allemaal onzin.
right :P
Too much is never enough!
pi_87085559
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:36 schreef The6thgate het volgende:

[..]

right :P
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: