Dat is wel heel knap. Iemand is dus naar de KVK gegaan en heeft daar een bedrijf ingeschreven op naam van Stephan? En degene die dat heeft gedaan, heeft dat kunnen doen met welk legitimatiebewijs? Is iemand dan bezig om zelfs die te vervalsen? Dat is toch veels te ver gezocht?quote:Op zondag 23 november 2008 01:19 schreef bks het volgende:
Had vandaag dus een netlog account aangemaakt en een mssg verstuurd naar Stephan Wilsoe. Dit was zijn antwoord:
"ik ben gwn een student, er is iemand aan het ouwehoeren met mijn gegevens ik word helemaal gek me naam word vet misbruikt heb nooit een bedrijf begonnen en zal dat ook never doen, ik raad iedereen aan om is bij die bedrijf te gaan in enkhuizen ik ga der zelf ook langs want ik word hier gek van dat er zulke mensen bestaan!
succes met het vinden van de klootzakken die mijn gegevens hebben misbruikt! "
Wie weet is Wilsoe niet degene die we moeten hebben.
Denk nu eens objectief na. Lijkt het je echt waarschijnlijk dat de verzender van de brieven adressenbestanden van allerlei bedrijven hebben en nog gaan koppelen ook? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 23 november 2008 14:21 schreef soylent het volgende:
[..]
Nou wijsneus, als adresbestand B is misbruikt wil dat nog niet zeggen dat adresbestand A daardoor opeens niet meer is misbruikt. Dat staat los van elkaar (middelbare school logica).
[..]
Wat je bedoelt is dat jij in tegenstelling tot anderen totaal geen plausibele verklaring biedt voor het overeenkomen van de gegevens.
Ik weet het niet. Volgens mij kun je een KvK inschrijving regelen via de post met een copie van een legitimatiebewijs?quote:Op zondag 23 november 2008 14:24 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat is wel heel knap. Iemand is dus naar de KVK gegaan en heeft daar een bedrijf ingeschreven op naam van Stephan? En degene die dat heeft gedaan, heeft dat kunnen doen met welk legitimatiebewijs? Is iemand dan bezig om zelfs die te vervalsen? Dat is toch veels te ver gezocht?
[...]
Datzelfde geld dus ook voor dat 0900 nummer. Kan iedereen zonder enige vorm van legitimatie zo'n nummer aanvragen?
Bang dat je geen aandacht krijgt als je normaal schrijft? Toch fijn dat je de moeite neemt om je speciaal hiervoor te registreren.quote:
Windows media playerquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:57 schreef Bengeenklusser het volgende:
[..]
Ik kan die aflevering niet afspelen. Welk programma moet ik daar voor hebben?
Als het zo zou zijn, dat Stephan zijn gegevens misbruikt zijn, zou die reactie dan niet een heel andere toon hebben? Hij verwijst naar Enkhuizen en dat is nu precies wat een oplichter zou doen, wijs naar een ander. Als iemand zijn legitimatie heeft misbruikt, dan zou je toch kunnen verwachten dat zijn reactie meer in de lijn ligt van dat hij direct naar het politiebureau is gegaan om aangifte te doen van identiteitsroof? En dat heeft hij niet gedaan, tenminste, dat geeft hij niet aan. En als iemand dus op die manier misbruikt wordt en zijn naam zuiver wilt houden, had hij dat dan niet overal gelijk moeten gaan verkondigen dat zijn gegevens zijn misbruikt? En daarbij, als iemand hem heeft ingeschreven bij de KVK, maar wel met zijn naam en adres, zou er dan geen post binnenkomen op precies dat opgegeven adres in Den Haag? En trouwens, als de KVK een vervalste legitimatie heeft binnen gekregen, dan kunnen ze toch nog steeds via het BSN-nummer het adres controleren? En dat doet de belastingdienst toch ook, of is dat BTW-nummer ongeldig?quote:Op zondag 23 november 2008 14:43 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Volgens mij kun je een KvK inschrijving regelen via de post met een copie van een legitimatiebewijs?
Wie weet kun je met datzelfde copietje van dat legitimatiebewijs en die KvK-inschrijving wel een 0900-nummer regelen. Ik weet het ook niet. Misschien is hij wel zo stom geweest om deze spullen uit te lenen aan een bekende van hem ofzo? Misschien is hij het ook wel zelf. In dat geval zou dat wel heel erg stom van hem zijn...
Toen ik mijn bedrijf startte en in het verleden ook bestuurslid werd van een vereniging moest ik met mijn legitimatie naar de KvK toe en zetten ze er een stempel op dat het legitimatiebewijs gezien was. Dat gold overigens voor KvK Amsterdam en KvK Almerequote:Op zondag 23 november 2008 14:43 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Volgens mij kun je een KvK inschrijving regelen via de post met een copie van een legitimatiebewijs?
Wie weet kun je met datzelfde copietje van dat legitimatiebewijs en die KvK-inschrijving wel een 0900-nummer regelen. Ik weet het ook niet. Misschien is hij wel zo stom geweest om deze spullen uit te lenen aan een bekende van hem ofzo? Misschien is hij het ook wel zelf. In dat geval zou dat wel heel erg stom van hem zijn...
Dan ziet het er dus naar uit dat Stephan heel stom is geweest of dat hij het zelf is (en hij alsnog heel stom is geweest..)quote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Toen ik mijn bedrijf startte en in het verleden ook bestuurslid werd van een vereniging moest ik met mijn legitimatie naar de KvK toe en zetten ze er een stempel op dat het legitimatiebewijs gezien was. Dat gold overigens voor KvK Amsterdam en KvK Almere
quote:Op zondag 23 november 2008 15:56 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Als het zo zou zijn, dat Stephan zijn gegevens misbruikt zijn, zou die reactie dan niet een heel andere toon hebben? Hij verwijst naar Enkhuizen en dat is nu precies wat een oplichter zou doen, wijs naar een ander. Als iemand zijn legitimatie heeft misbruikt, dan zou je toch kunnen verwachten dat zijn reactie meer in de lijn ligt van dat hij direct naar het politiebureau is gegaan om aangifte te doen van identiteitsroof? En dat heeft hij niet gedaan, tenminste, dat geeft hij niet aan. En als iemand dus op die manier misbruikt wordt en zijn naam zuiver wilt houden, had hij dat dan niet overal gelijk moeten gaan verkondigen dat zijn gegevens zijn misbruikt? En daarbij, als iemand hem heeft ingeschreven bij de KVK, maar wel met zijn naam en adres, zou er dan geen post binnenkomen op precies dat opgegeven adres in Den Haag? En trouwens, als de KVK een vervalste legitimatie heeft binnen gekregen, dan kunnen ze toch nog steeds via het BSN-nummer het adres controleren? En dat doet de belastingdienst toch ook, of is dat BTW-nummer ongeldig?
Dus kunnen we, gezien de gegevens die inmiddels verzameld is, niet stellen dat er geen sprake is van een vervalste legitimatie, dat de oplichter dus daadwerkelijk Stephan is? Of heeft iemand al met hem gesproken en te horen gekregen dat hij aangifte heeft gedaan? En kan hij dan een kopie van die aangifte online zetten, zodat we het ook nog eens kunnen controleren? Ik denk dat hij dat niet kan, maar hij is welkom om ons te overtuigen
wel van gehoord... door me werk ben ik de dagen wel es een beetje kwijt...quote:Op maandag 24 november 2008 00:16 schreef kweek89 het volgende:
weekend heb je nog nooit van gehoord? en ik vind dat je wel heel rap werk verwacht...dat hele proces is heel log en kan nog wel een tijdje duren dit...
ik krijg de indruk dat het a.om een ouder bestand gaat en b.dat vooral de afwijkende afleveradressen in het bestand zaten. Maar dit is puur een gevoel. ;-)quote:Op maandag 24 november 2008 08:43 schreef dronkeykong het volgende:
Waarom heb ik niet zo een brief gehad. Heb ook bij Opus besteld
Mooie reactie! Met een hoop commentaar op en frustratie richting anderen, maar als iedereen jouw houding zou hebben, zou de wereld een stuk beter zijn!quote:
Laten we het erop houden dat hij een oud-werknemer van je is.quote:Op zondag 23 november 2008 20:10 schreef Shareena1983 het volgende:
Weet bijna zeker dat Stephan liegt.. Laten we het houden op ervaring met hem!
Verder kan het niet missen dat het van OPUS komt.. Dat is namelijk het enige bedrijf waar mijn vriend wat besteld en waar hij het laat bezorgen bij zijn ouders! Rest staat namelijk op ons eigen adres...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |