abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63441558
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:25 schreef klusfoobje het volgende:
eigelijk best wel een handy deal. Je vertsuurt gewoon willekeurig wat brieven cq facturen/aanmaningen. Daarin vermeld je dat mensen indien ze het er niet mee eens zijn contact kunnen opnemen met ene 0900 nummer.

Vervolgens ga je gewoon naast de teller zitten reken wat je het afgelopen uur hebt verdiend.
doe het dan alleen niet naar mensen die op inet dingen bestellen!!!! denk dat 80% van die mensen eerst op inet op zoek gaan naar dat bedrijf (tenminste heb ikw el gedaan, en heel veel andere fokkers ook zo te lezen)
pak dan een andere bevolkingsgroep zeg maar (oudere oid)
pi_63441577
Als dit een poging tot oplichting is, is het wel de domste die ik ooit gezien heb. Je hoeft niet te betalen en als leveringsadres is een onbekende persoon vermeld - wat denken ze zo te bereiken? Met die 0900 halen ze de portokosten er nog niet eens uit.

Ondernemers zijn jarenlang geplaagd door dit soort spookfacturen, daarin werden bv kosten voor niet-geplaatste of waardeloze advertenties in rekening gebracht. Als iemand per brief of fax bezwaar maakte, knipten de oplichters daar de handtekening uit en maakten er een valse opdrachtbevestiging mee die moest aantonen dat de advertentie echt besteld was.. hondsbrutaal. Helaas was de overheid heel laks in de bestrijding. Ze hadden gewoon de belastingdienst erop af moeten sturen om de BTW te vorderen die op al die duizenden facturen in rekening was gebracht, dan was het gauw afgelopen met dit soort acties.
pi_63441677
Wat een onzin om deze spookfacturen met Opus te vebinden. Ik heb er zelf ook één gehad, heb ook een account bij Opus, maar ook bij nog tientallen andere webwinkels, zoals Big Dennis, Bol.com etc etc... De spookfactuur die ik kreeg was verkeerd geadresseerd. Huisnummer klopte niet en was afgeleverd bij mijn buren. Heb het net even nagekeken, en mijn klantgegevens bij Opus kloppen wel.
pi_63441779
Ik geloof er verder geen ruk van dat die Meneer Wilsoe zegt dat zijn naam misbruikt wordt. Geef het gewoon toe dat je duizenden mensen aan het naaien bent. ( of probeert ) Wees een kerel dan en neem je verlies.
Bij de kvk moet je je namelijk ook legitimeren. Dus die Scrappy's tent is gewoon van hem.
pi_63442074
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:48 schreef Doodsknal het volgende:
Ik geloof er verder geen ruk van dat die Meneer Wilsoe zegt dat zijn naam misbruikt wordt. Geef het gewoon toe dat je duizenden mensen aan het naaien bent. ( of probeert ) Wees een kerel dan en neem je verlies.
Bij de kvk moet je je namelijk ook legitimeren. Dus die Scrappy's tent is gewoon van hem.
indeed,.... dat idee heb ik dus ook....
pi_63442090
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:48 schreef Doodsknal het volgende:
Dat Scrappy's van hem is is geheel duidelijk. Dat deze brieven er vandaan komen is nog iets heel anders.

Als de persoon achter deze 'scam' meer dan 5 minuten heeft nagedacht zou hij namelijk weten dat als hij zn eigen kvk-nummer op zn factuurtje zet.. dat meteen naar hem zou leiden. Wat niet de bedoeling achter dit plan is lijkt me.
Eigenlijk hebben we dan dus 2 scenarios.. een dom boefje.. of een nog onbekend persoon die achter deze stunt zit. Het 2e scenario lijkt me het meest logische.

Zou niet moeilijk te achterhalen moeten zijn natuurlijk, het bankrekeningnummer waar de centjes van het 0900-nummer naar toe gaan zou de oplossing moeten bieden.
Nu maar hopen dat die centjes niet uitgekeerd zullen worden.. maar dat zal wel weer vergeefse hoop zijn.
  zondag 23 november 2008 @ 02:54:52 #157
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_63442282
Twee topics al, dus dit is echt een scam van grote omvang.

De link met Opus Supplies lijkt mij vrij duidelijk. Er zit bijna niemand bij die niet ooit wat bij Opus heeft besteld. Iemand had het hier erover dat het net zo goed de Albert Heijn kan zijn. Alsof Opus ook een winkel is waar heel Nederland af en toe zijn boodschappen doet.

In het verleden heb ik ook wat bij Opus besteld, maar de spookfactuur heb ik (nog) niet ontvangen. Ik houd dit wel in de gaten.
pi_63442793
Nou ja, zolang nog niet 100% is aangetoond dat de gegevens daadwerkelijk van Opus komen, is het natuurlijk een beetje vreemd om daar al zo stellig van overtuigd te zijn...

Natuurlijk is de kans wel redelijk groot, als zo ontzettend veel mensen 'toevallig' allemaal eerder iets bij Opus hebben besteld, maar juist die specifieke doelgroep zal ongetwijfeld nog veel meer overeenkomende winkels hebben.

Edit: En daar komt natuurlijk bij dat niet alle Opus-klanten zo'n factuur hebben gekregen. Dat bewijst overigens niets, want ze kunnen ook selectief te werk zijn gegaan, maar aangezien het doel is om zo veel mogelijk 0900-telefoontjes te genereren lijkt het mij veel logischer als iederéén aangeschreven werd...
  zondag 23 november 2008 @ 04:32:05 #159
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_63443101
Omniej, kan ook zijn dat het een oude database is. Meen me te herinneren dat iemand hier wel op zijn oude, maar nog niet op zijn nieuwe adres die spookfacturen ontvangen heeft. Vandaar dat er dus ook mensen kunnen zijn die nog niet in die database stonden toen de gegevens ervan gekopieerd werden.
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 november 2008 @ 09:37:29 #160
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63443632
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:39 schreef TopicUsr het volgende:
Wat een onzin om deze spookfacturen met Opus te vebinden. Ik heb er zelf ook één gehad, heb ook een account bij Opus, maar ook bij nog tientallen andere webwinkels, zoals Big Dennis, Bol.com etc etc... De spookfactuur die ik kreeg was verkeerd geadresseerd. Huisnummer klopte niet en was afgeleverd bij mijn buren. Heb het net even nagekeken, en mijn klantgegevens bij Opus kloppen wel.
Het toont weer mooi aan hoe het komt dat vroeger onschuldige mensen op de brandstapel terecht kwamen omdat ze zogenaamd een misdrijf begaan hadden. Iemand roept iets vaags wat op iedereen kan slaan en iedereen roept het na. Gelukkig werkt moderne rechtsspraak in dit land niet op deze manier.

Zoals al gezegd, de simpelste methode om aan adressen te komen is een CD-Rom te kopen met adressen erop. Dat kost je zo'n beetje niks en is veel simpeler dan de database van een gerenommeerd bedrijf te gaan hacken en stelen. En hoe je dan aan een oude database van dat bedrijf zou moeten komen is me helemaal volslagen onduidelijk. Meestal heeft een bedrijf enkel een recente database en liggen copieen van oude databases ergens op een oude tape.

Het meest duidelijke bewijs dat het niet van Opus vandaan komt is dat er mensen zijn die die facturen wel krijgen en nooit klant bij Opus zijn geweest. Of zal dat weer van een andere gestolen database komen?

Ik heb 'm trouwens niet gehad en ben al 20 jaar klant bij Opus..

Bol.com is trouwens wel een goede. Ik denk dat 80% van de mensen die zo'n factuur hebben gehad wel eens iets bij bol.com hebben besteld. Kunnen we dat misschien ook nog even op gaan sommen allemaal. Dan hebben we een nieuwe zondebok in het geval Opus echt niet klopt..
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 november 2008 @ 09:53:27 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63443713
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:55 schreef Son-of-Sam het volgende:
Als je de factuur heb betaald, krijg je het bedrag terug gestort van de bank.

http://www.nu.nl/news/185(...)or_spookfactuur.html
Hoe zou je 'm moeten betalen, op de factuur die ik hier in dit topic zag staat helemaal geen rekeningnummer... Iets wat de politie (zie bericht van nu.nl) ook binnen 1 minuut gezien zou moeten kunnen hebben..
  zondag 23 november 2008 @ 09:59:49 #162
221679 Bengeenklusser
Twee linkerhanden
pi_63443746
De betaling zou geschieden middels een eenmalige incasse volgens de factuur.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 november 2008 @ 10:13:37 #163
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63443839
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:59 schreef Bengeenklusser het volgende:
De betaling zou geschieden middels een eenmalige incasse volgens de factuur.
Van die factuur klopt verder niets,dus van dat regeltje hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Ik gok er zomaar op dat ze de rekeningnummers niet hebben en dat ze anders in ieder geval geen incassomachtiging hebben want die krijg je niet zomaar. En zonder incassomachtiging kunnen ze niets van je rekening afschrijven. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken.
pi_63443979
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:19 schreef bks het volgende:
Had vandaag dus een netlog account aangemaakt en een mssg verstuurd naar Stephan Wilsoe. Dit was zijn antwoord:

"ik ben gwn een student, er is iemand aan het ouwehoeren met mijn gegevens ik word helemaal gek me naam word vet misbruikt heb nooit een bedrijf begonnen en zal dat ook never doen, ik raad iedereen aan om is bij die bedrijf te gaan in enkhuizen ik ga der zelf ook langs want ik word hier gek van dat er zulke mensen bestaan!

succes met het vinden van de klootzakken die mijn gegevens hebben misbruikt! "

Wie weet is Wilsoe niet degene die we moeten hebben.
Ik ben benieuwd wat 'ie studeert. 't Zal geen Nederlands zijn.
pi_63443991
Je zou misschien ook bij TNT kunnen nagaan of de poststempel echt is. Daar staat ook een adres in, is dat het adres van het bedrijf of is het een ander adres?
pi_63444045
quote:
Op zondag 23 november 2008 10:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat 'ie studeert. 't Zal geen Nederlands zijn.
Na HBO heet ook MBO nu al studeren.
pi_63444101
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:29 schreef pacandor_ het volgende:

[..]

doe het dan alleen niet naar mensen die op inet dingen bestellen!!!! denk dat 80% van die mensen eerst op inet op zoek gaan naar dat bedrijf (tenminste heb ikw el gedaan, en heel veel andere fokkers ook zo te lezen)
pak dan een andere bevolkingsgroep zeg maar (oudere oid)
Veel oudere mensen zouden echt in paniek raken bij het ontvangen van een dergelijke factuur.
pi_63444323
Ik ben op zoek naar gedupeerden (het bedrag is afgeschreven of iemand die de brief heeft binnengehad). Willen diegenen mij misschien een mailtje sturen?
  zondag 23 november 2008 @ 11:11:18 #169
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63444420
bij deze
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_63444467
Haha!
pi_63444473
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:04 schreef evelinevan het volgende:
Ik ben op zoek naar gedupeerden (het bedrag is afgeschreven of iemand die de brief heeft binnengehad). Willen diegenen mij misschien een mailtje sturen?
Want? Of wordt hier een emailfarm opgericht?
pi_63444498
Nee ik zoek naar mensen die me willen helpen bij een item voor tv. Over de gedupeerden dus.
pi_63444662
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:16 schreef evelinevan het volgende:
Nee ik zoek naar mensen die me willen helpen bij een item voor tv. Over de gedupeerden dus.
als iemand de brief heeft ontvangen dan is iemand nog niet gedupeerd toch?
pi_63444720
Haha heel slim...
pi_63444829
Ben je naar de wc, Marcello?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')