abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63427035
Hier ook zo'n brief ontvangen.....
Kennis van mij ook....
Beiden bestellen we wel eens bij Opus.

Ik denk dat het " TNT Post - Port betaald" -stempel ook niet helemaal deugt.....
Waarom zoveel geld uitgeven terwijl (als het goed is) niemand of slechts enkelen zullen bellen????
Mijn vrouw gaat met de brief naar TNT om te bekijken of dat wel legaal is.....

Ik vindt wel dat dit soort ratten aangepakt moeten worden.
Gaan mensen aangifte doen bij politie??
Allemaal éénmansactie's???
pi_63427047
Ok, heb een en ander gevonden en misschien is dit wel een leuk item voor Tros Opgelicht.
Op hun site heb ik over dit onderwerp nog niets kunnen vinden.
Wel hebben ze een interessante lijst met contactgegevens van organisaties waar je kan aankloppen als je denkt dat je opgelicht wordt:
[url=http://www.opgelicht.nl/index.php?id=volledigbericht&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=70&tx_ttnews[backPid]=20&cHash=4d8112302f]http://www.opgelicht.nl/index.php?id=volledigbericht&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=70&tx_ttnews[backPid]=20&cHash=4d8112302f[/url]

daarin staat een link naar een organisatie die met internetoplichting bezig is:
http://www.internetoplichting.nl/
pi_63427050
Heb hem vanmorgen dus ook gehad. Ik heb in het verleden inderdaad ook bij OPUS besteld. Gegevens op de faktuur zijn identiek.

Dit ga ga ik dus echt tot de bodem uitzoeken! Zal deze beste mensen zsm een 'bezoekje' brengen!!
pi_63427061
Vandaag ook zo'n wazige brief gehad. Ik ben er ook ingetrapt, omdat ik me rot schrok gelijk het peperdure 0900 nummer gebeld, stom natuurlijk, 1x google en ik had het kunnen voorkomen.

Ik heb het adres waar ik de brief ontvang in combinatie met mijn naam ooit 1x bij OPUS gebruikt. Daarna heel veel bestellingen gedaan maar nooit op het geadresseerde adres dat Scrappy Electronics gebruikt.

Het is dus 100% zeker OPUS of een medewerker van OPUS die hier achter zit en hun factuurdressen misbruikt voor hun mailing en deze oplichtpraktijken.
No Risk No Fun
pi_63427075
Vandaag ook een rekening gekregen, op naam van mijn zwager. Met als afleveradres vissers in enkhuizen.
Ze hebben dus heel veel brieven verstuurd.
pi_63427081
Zojuist ook een nep-factuurtje in de bus gehad (en inderdaad ook Opus klant)

Politie gebeld die vertelde mij dat ik geen aangifte kan doen totdat er daadwerkelijk geld van de rekening afgehaald wordt. Ook vertelde ze mij dat ik de factuur terug moest sturen. Dit doe ik niet want ik bewaar hem liever.

De bank is dicht dus die bel ik maandag wel.

Bel niet het 0900 nummer wat onder aan de factuur staat (want daar gaat het om).

En bel allemaal die politie (ze worden nu al plat gebeld).
pi_63427085
Ik heb er ook net 1 ontvangen , er staat ook dat het rembours zal worden aangeboden tenzij je incasso hebt aangegeven.

Ik zag gelijk dit moet een grapje zijn of een oplichter.

Wat zijn dat voor losers die gasten..

Ik heb vroeger ook weleens wat bij Opus besteld inderdaad..
pi_63427095
Hier het zelfde verhaal.

Zucht.....

Afleveradres: 2517 KS Den Haag

Waarschijnlijk Nigerianen die een zakcentje bijverdienen.
pi_63427102
Ook mijn ouders hebben deze brief vandaag ontvangen, ik werd gebeld door m'n moeder aangezien ik wel eens iets bestel en het bij mijn ouders laat afleveren, maar dit keer was dat dus niet het geval.
Even op internet gezocht, kon in eerste instantie niks vinden toen vond ik wel het KvK nummer en op de site van de opta kun je vinden dat het 0900-nummer geregistreerd staat sinds 20 oktober 2008.
Mijn ouders hebben wel gebeld met het nummer, maar gelijk weer opgehangen.
En ja, ook wij hebben regelmatig bestellingen gedaan bij Opus.
Mijn ouders gaan in ieder geval aangifte doen, hopelijk kunnen we met z'n allen dit soort praktijken stoppen...
pi_63427118
0900-nummer staat pas sinds kort geregistreerd:

Nummer: 0900-7586500, Status: Toegekend per 20-10-2008, Nummerhouder: Scrappy's Electronics, Nummersoort: 0900 (betaalde informatiediensten met een lengte van elf cijfers)
pi_63427132
E.e.a. hoeft nog niet te betekenen dat deze Stephan Wilsoe achter het 0900-nummer zit. De oplichter kan ook heel iemand anders zijn, die de bedrijfsgegevens van Wilsoe misbruikt heeft om te bewerkstelligen dat mensen uit verontwaardiging het 0900-nummer gaan bellen. En daar gaat het de oplichter dan om. De oplichter is dus degene die het nummer 0900-7586500 gehuurd heeft. Dat kan dus deze Stephan zijn, maar ik vermoed dat het heel iemand anders is.
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:12:11 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_63427137
Wees voorzichtig met het posten van persoonsgegevens. Het is mogelijk dat ook de naam van Scrappy Electronics misbruikt wordt en dat het een bonafide bedrijf is dat hier niets mee te maken heeft!
pi_63427145
ik doe het toch maar niet
pi_63427155
welkom bij de club. hier ook ontvangen. zeker weten 0900 telefoonfraude
pi_63427156
waarschijnlijk is alleen het 0900 nummer echt en is de rest fake of vals met gestolen adressen telefoonnnrs ed
pies on joe toe
pi_63427159
Hai Marcel,
Ik denk dat er een oplichter bezig is, want ook wij ontvingen vanochtend een brief van Scarppy's Electronics.
Ook wij hebben niets besteld. Na een aantal keren gebeld te hebben, en er een vriendelijke dame een bandje inspreekt dat de gespreken ca 80 cent p.m. kost, word er zodra de telefoon overgaat gelijk weer de lijn verbroken. Mmm dacht ik toch weer na drie pogingen ¤ 2,40 verdiend. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde ben ik gaan googlen, en kwam jouw bericht tegen, en meerdere op dit forum.
Ik denk dat ik de politie ga bellen!
pi_63427179
Ik heb dezelfde brief vanmorgen gekregen, ik heb ABN AMRO gebeld. Die zeiden dat ik naar de politie moet gaan en dan naar de bank.

Ik bestel ook regelmatig bij OPUS
pi_63427181
Gezien het bericht van tijmen_4real, lijkt het erop dat de oplichter inderdaad Stephan Wilsoe is, omdat het 0900-nummer op naam staat van Scrappy's Electronics.
"0900-nummer staat pas sinds kort geregistreerd:

Nummer: 0900-7586500, Status: Toegekend per 20-10-2008, Nummerhouder: Scrappy's Electronics, Nummersoort: 0900 (betaalde informatiediensten met een lengte van elf cijfers)"
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:15:37 #119
235874 Mendoz2008
It's a magic world!
pi_63427203
Hoi allemaal,

Wij hebben dus zojuist ook zo'n factuur gekregen; 166,15 euro voor drie boxen DVD's..

De eerste reactie is: bellen, want dit klopt niet. Dit is juist hetgeen wat deze oplichters willen, namelijk bellen naar een 0900 nummer!

Dus, wees wijs en neem die telefoon niet in de hand!!

Uit alles blijkt dat het nep is:

- Er wordt alleen een achternaam vermeld, geen voorletters. als ik iets bestel is dat bijna altijd met voorletters erbij.

- De enveloppe was open, wat niet gebruikelijk is voor een factuur.

- Op de factuur staat de afleverdatum vermeld van 22 november, knap dat ze dat al weten en dat het zelfs op de factuur staat. Misschien heeft het "pakketje" wel vertraging opgelopen.

-En als het produkt onder rembours wordt afgeleverd en er is niemand thuis (zoals dat bij ons het geval was) dan laat de postbode ten alle tijden een briefje achter met de nieuwe bezorgdatum.

Hopelijk laat u zich niets wijs maken! Scum, dat zijn degene die dit doen!
Succes ermee!
pi_63427223
Ik heb zojuist precies hetzelfde ontvangen. Kredietcrisis maakt mensen inventief.

In het verleden heb ik ook wel eens iets bij Opus besteld. Ook heb ik een IT bedrijfje gehad. Ik woon in de buurt van de Jonkersdreef 1 in Den Haag. Ik zal binnenkort eens langs rijden.
pi_63427228
http://nl.netlog.com/Scrappy_

Hoe denkt iemand daar nu in vredesnaam mee weg te komen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_63427235
Ik heb een klacht ingedeind bij de consuwijzer.
Als iedereen dit doet
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Het is nummermisbruik: http://www.opta.nl/asp/nummers/misbruik-nummers/
Carpe Diem
pi_63427249
ja het is Stephan Wilsoe..

zoek maar op google, dan kom je op zijn netlog pagina, die de nickname Scrappy_ heeft!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2008 @ 13:18:37 #124
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63427252
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:17 schreef Biancavia het volgende:
http://nl.netlog.com/Scrappy_

Hoe denkt iemand daar nu in vredesnaam mee weg te komen?
De vraag is natuurlijk of het die persoon is. De vraag is zelfs of Scrappy electronics er iets mee te maken heeft.
pi_63427278
En hier nog iemand... 300 RW's... afleveradres Brandtweg 95 (wel opvallend dat die Brandtweg erg vaak voorkomt)

Ik sta wel bij Opus in het bestand, maar nooit iets besteld zover ik me kan herinneren.

Trouwens ook leuk voor FOK dat ze er weer wat nieuwe leden bij hebben

Ow enne... Scooby (Doo) en Scrappy (Doo) is geheel toevallig hoor!!!

[ Bericht 12% gewijzigd door UncleScooby op 22-11-2008 13:25:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')