quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:02 schreef dasWausmaus het volgende:Ik ben wel geīnteresseerd (voor 175 euro) Ik denk er nog even over na.
edit:
Even wat vraagjes (ben best een gitaarnoob vandaar dat ik tweedehands zoek):
Aangezien het een oude zware versie is, uit welk jaar is die dan?
Waarom vinden mensen het niet chill dat de hals ook gelakt is?
Wat is het verschil tussen een gewone Epiphone les paul en een Epiphone les paul special?
Sorry

Maar wil gerust even antwoord geven, voor je verdere zoektocht:
Het jaar weet ik niet. Dit betreft een Special serie, in tegenstelling tegen de huidige Special II serie. Ik denk persoonlijk aan de late jaren 90, of begin 00'er jaren. Ik schat hem zo'n 6-7 jaar eigenlijk.
Omdat er dan verf+lak over het hout gespoten is, waardoor hij mogelijk wat minder glad is en de 'snelheid' ten koste gaat... glad gepolijst hout is ook sneller, maar alleen een [goed] ge-oefende gitarist merkt echt dat verschil. Ja, of de hals moet echt klote gelakt zijn

Een Epi LP/SG Special is wel een volwaardige LP/SG, maar dan een budget serie. Dus geen poespas, gewoon een lekker werkpaardje. Een 'echte' Epi LP heeft bijvoorbeeld een gewelfde top, wellicht iets betere elementen, misschien stapje betere hardware/electronica. Alleen zul je dat verschil pas met de duurdere varianten merken. Naja, en de gewone LP's hebben meer keus kwa tops [verf en houtsoorten enzo], bijvoorbeeld een mooie Sunburst of wat quilted/flamed maple, dat soort dingen.
Zoek je echt een LP? Anders heb ik wellicht nog wel wat anders staan voor je... een Vester Stage Series stratocaster in een funky kleurtje