die achterlijke afhankelijkheid die mensen toch ook hebben van onze visuele zintuigenquote:Op vrijdag 21 november 2008 21:25 schreef Pakspul het volgende:
"Electrischiteit is niet te zien, maar bestaat wel"
En onweer dan?
Het is natuurlijk een farce, want volgens de logica van die man moesten dinosauriërs er ook in. En uiteraard speciaal voedsel voor elk dier… En de zoetwatervissen niet te vergeten. Want als die in zout water komen gaan ze dood, en de zeeën … etc.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:41 schreef Scaurus het volgende:
Dekkers heeft ook veel kansen laten liggen. Op een gegeven moment vraagt Pauw: 'en daar [in de Ark] passen al die dieren?', wat die Arkenbouwer bevestigt. Dekkers had toen moeten zeggen: 'Die miljoenen soorten kevers, allemaal in dat scheepje? En dan nog wel twee van elke soort?'.
Als hij uitgenodigd wordt mag hij z'n geluid laten horen, maar creationisme is qua theorie net zo het aanhoren waard als David Icke met z'n reptilians of een andere figuur die Atlantis ontdekt heeft. Ik snap niet dat je zulke lui een plaats geeft.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:51 schreef JaZekerZ het volgende:
Maar om welke reden zou een creationist zijn geluid niet mogen laten horen?
dat zeg ikquote:Op vrijdag 21 november 2008 21:53 schreef SingleCoil het volgende:
een terechte vraag is wel waarom een dwaas geen podium zou mogen hebben
Omdat het een m.i. verspilling van publieke gelden is. Natuurlijk krijg je daar een discussie: wie bepaalt het; en dat klopt, maar ik snap niet dat P&W als een serieus programma creationisten uitnodigt. Je kunt en moet het niet bij voorbaat verbieden, maar ik had van de redactie toch iets beters verwacht.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:53 schreef SingleCoil het volgende:
een terechte vraag is wel waarom een dwaas geen podium zou mogen hebben
Een creationist mag dat zeer zeker. Hij heeft de negatieve vrijheid om zijn mening te uiten. Hem de positieve vrijheid geven is wat anders.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:51 schreef JaZekerZ het volgende:
Maar om welke reden zou een creationist zijn geluid niet mogen laten horen?
Dat jij he tniet fijn vindt om te horen wil niet zeggen dat hij zijn verhaal niet mág vertellen. De mystiek van het afkeuren trekt juist mensen aan.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als hij uitgenodigd wordt mag hij z'n geluid laten horen, maar creationisme is qua theorie net zo het aanhoren waard als David Icke met z'n reptilians of een andere figuur die Atlantis ontdekt heeft. Ik snap niet dat je zulke lui een plaats geeft.
en als P&W Joran v/d Sloot betalen om zijn dansje te doen is dat geen verspilling?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:55 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat het een m.i. verspilling van publieke gelden is. Natuurlijk krijg je daar een discussie: wie bepaalt het; en dat klopt, maar ik snap niet dat P&W als een serieus programma creationisten uitnodigt. Je kunt en moet het niet bij voorbaat verbieden, maar ik had van de redactie toch iets beters verwacht.
Het zou niet wijs zijn de keuze voor anderen te maken. Hij moet net zo vrij zijn als ieder ander. Juist het inkleuren maakt aanhangersquote:Op vrijdag 21 november 2008 21:55 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Een creationist mag dat zeer zeker. Hij heeft de negatieve vrijheid om zijn mening te uiten. Hem de positieve vrijheid geven is wat anders.
Je kijkt naar P&W om geïnformeerd te worden over wat er speelt in de wereld. Dan wil je Jeroen Dijsselbloem over onderwijs horen of Robbert Dijkgraaf over de CERN. Die hebben wat zinnigs te vertellen. Een creationist niet. Die zit qua niveau in dezelfde categorie als aluhoedjes en sektariërs.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:57 schreef JaZekerZ het volgende:
Dat jij he tniet fijn vindt om te horen wil niet zeggen dat hij zijn verhaal niet mág vertellen. De mystiek van het afkeuren trekt juist mensen aan.
Misschien een idee om kennis te nemen van de concepten negatieve en positieve vrijheid zoals uiteengezet door Isaiah Berlin? There's a slight misunderstanding here.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:59 schreef JaZekerZ het volgende:
Het zou niet wijs zijn de keuze voor anderen te maken. Hij moet net zo vrij zijn als ieder ander. Juist het inkleuren maakt aanhangers
Het zou eerder onzinnig zijn de creationisme vs evolutie discussie te negeren. Die is namelijk erg levendig voor veel meer mensen dan de aluhoedjes theorïeënquote:Op vrijdag 21 november 2008 22:00 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Je kijkt naar P&W om geïnformeerd te worden over wat er speelt in de wereld. Dan wil je Jeroen Dijsselbloem over onderwijs horen of Robbert Dijkgraaf over de CERN. Die hebben wat zinnigs te vertellen. Een creationist niet. Die zit qua niveau in dezelfde categorie als aluhoedjes en sektariërs.
Ja, ook, maar omdat ze al één keer de mist in zijn gegaan mogen ze dat vaker doen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:58 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
en als P&W Joran v/d Sloot betalen om zijn dansje te doen is dat geen verspilling?
Op fok verwacht ik niet met dergelijke concepten geconfronteerd te wordenquote:Op vrijdag 21 november 2008 22:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Misschien een idee om kennis te nemen van de concepten negatieve en positieve vrijheid zoals uiteengezet door Isaiah Berlin? There's a slight misunderstanding here.
Nee, maar dat geeft aan dat men zijn verwachtingen tav P&W bij zou moeten stellen. Entertainment en niets meer. In dat licht is het heel niet zo vreemd dat er een creationist aan tafel zit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, ook, maar omdat ze al één keer de mist in zijn gegaan mogen ze dat vaker doen?
Welkom bij WFLquote:Op vrijdag 21 november 2008 22:07 schreef JaZekerZ het volgende:
Op fok verwacht ik niet met dergelijke concepten geconfronteerd te worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |