quote:
Op zaterdag 22 november 2008 11:22 schreef Red_Cat het volgende:Ja dat geloof ik ook graag. Maar ik bv zit al een jaar thuis vanwege een hernia. Ik zou dolgraag weer aan het werk willen, maar dat kan gewoon niet. Ik moet leven van 720 euro per maand. Ik heb een huur van 320 in de maand en daar komen nog heel veel kosten bij, zoals bv een kat met blaasgruis. Ik leef uiteindelijk van een bedrag van nog niet eens 40 euro per week. Ik ga niet mijn kat wegdoen, ik zit al dagen lang alleen thuis en de kat is het enige wat mij op zo'n moment nog liefde geeft, dus die doe ik voor geen goud weg. Het is voor mij niet makkelijk ( al helemaal niet met het koude weer ) om wat leuks te gaan doen. Laat staan, wanneer het wel kan, dat er dan geld voor is. Van mij mogen de uitkeringen dus idd best wat hoger.
Ik vind het prima dat jij de vrijheid krijgt om eigen keuzes te maken.
Jij houdt de kat met blaasgruis - dat is een keuze.
Een ander zal zeggen 'ik houd de kinderen op voetbal,
want' of 'ik blijf naar het café gaan
want' of 'ik houd mijn auto
want'.
Iedere reden is een goede reden.
Maar een uitkering is er om te zorgen dat je niet verhongert.
In die zin ga ik dus
niet met de PvdA mee; die redeneert dat mensen met een uitkering
per definitie zielig zijn, en dat ze daarom meer geld moeten hebben (in de hoop dat ze allemaal PvdA zullen stemmen).
Ik ben er tegen om mensen als zielig te bestempelen, en, sorry voor jou en je kat, ik ben er ook tegen om uitkeringen te verhogen omdat dat fijner is voor mensen met een uitkering.
Jij moet keuzes maken om te kunnen rondkomen met het geld dat je krijgt;
ik snap dat het makkelijker is om rond te komen met méér geld, maar verrassing: dat is bij mij ook zo!
[ Bericht 0% gewijzigd door mgerben op 22-11-2008 17:52:02 ]