koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 19:37 |
owkeej vraag het maar hier omdat hier de autofreaks zitten ![]() kun je benzine met water vermengen? is het schadelijk voor de auto ofzo? | |
Geerd | vrijdag 21 november 2008 @ 19:38 |
mengt toch niet? | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 19:39 |
quote:hoe bedoel je? | |
Geerd | vrijdag 21 november 2008 @ 19:40 |
drijft dat niet gewoon? | |
kolonel-knalpiemel | vrijdag 21 november 2008 @ 19:40 |
Hoezo, ga je die 500 liter benzine á EUR 1,65 nu met water mengen?![]() | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 19:42 |
quote:is wel het plan en dan 1/4e water en 3/4e benzine en dan voor 1.20 verkopen zodat ik toch nog winst heb. | |
eNaSnI | vrijdag 21 november 2008 @ 19:42 |
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.quote: | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 19:48 |
quote:ah maar het kan dus wel ![]() | |
Mr.Houdoe | vrijdag 21 november 2008 @ 19:48 |
Dit is of een te uitgebreide grap... of het is ... echt? ![]() | |
muay-toy | vrijdag 21 november 2008 @ 19:50 |
water mengt niet met benzine. blijft erop drijve | |
Jordy-B | vrijdag 21 november 2008 @ 19:52 |
Water en benzine mengen niet... Je krijgt twee laagjes (waarbij water onder ligt en dus als eerst door de motor gebruikt wordt). Dat gaat dus niet werken. Je kan het wel mengen als je een emulgator toevoegt, maar dan krijg je een melkwit mengsel en valt het dus nogal op dat het niet geheel zuivere koffie (of benzine) is. | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 19:55 |
quote:Als je TS een beetje kent... Hij houdt zich in ieder topic zo dom... Het is dus een grap... Gespeelde onnozelheid... Ter vermaak... | |
Flurry | vrijdag 21 november 2008 @ 19:55 |
polaire en apolaire vloeistoffen mengen niet onderling. | |
Corona1972 | vrijdag 21 november 2008 @ 19:55 |
quote:Sluit je ook een goede verzekering af dan??Want jij bent als verkopende partij aansprakelijk als je een wanproduct hebt verkocht. Trouwens,vermengen gaat niet,olie en alle aanverwante olieproducten zijn lichter als water dus drijft het er bovenop. Dus het eerste wat er in de motor gaat is water,gaat ie het echt niet van doen! | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 19:56 |
quote:maar werkt het dan wel? en hoe kom ik aan zo'n emulgator | |
Jordy-B | vrijdag 21 november 2008 @ 20:00 |
quote:dan zou het eventueel kunnen werken, ja... Ik heb alleen geen zin om uit te zoeken wat je als emulgator zou moeten gebruiken. misschien werkt afwasmiddel wel. | |
Flurry | vrijdag 21 november 2008 @ 20:02 |
quote:afwasmiddel inderdaad, of andere zepen, of eigeel. | |
DemonRage | vrijdag 21 november 2008 @ 20:02 |
quote:Eierdooiers... maar ben bang dat je dan mayonaise maakt. ![]() | |
Jordy-B | vrijdag 21 november 2008 @ 20:02 |
Wel eerst in je eigen auto proberen! | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 20:03 |
ik ga het morgen proberen met afwasmiddel.. | |
Bedaarten | vrijdag 21 november 2008 @ 20:09 |
Een fractie van een seconde geloofde ik TS ![]() | |
Flurry | vrijdag 21 november 2008 @ 20:12 |
meng met alcohol... dat valt veel minder op. | |
Mr.Houdoe | vrijdag 21 november 2008 @ 20:12 |
quote:Idem ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 20:13 |
quote:De oplossing is zo simpel... TS heeft nu 500 liter benzine van 1,65 euro. Stel: TS haalt er nog 500 liter benzine bij van 1,18 euro per liter. Dan heb je 500 van 1,65 = 825 euro. En 500 van 1,18 = 590 euro. Dan meng je die 500 liter van 1,65 met die van 1,18 en heb je 1000 liter benzine van totaal 1415 euro. 1415 euro gedeeld door 1000 liter is 1,42 euro per liter. TS kan dan de benzine voor 1,18 per liter verkopen. Dan verliest hij nog maar 24 cent per liter (1,42 euro minus 1,18 euro) ipv 47 cent per liter (1,65 euro minus 1,18 euro). Wacht hij dan nog eventueel tot de benzine 1,45 is, dan verdient hij zelfs weer 3 cent per liter! | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 20:14 |
quote:Werkt niet... Eieren emulgeren heel prima. Die moet je hebben. | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 20:17 |
quote:en dan gewoon wat eieren bij je benzine + water mikken ofwat? | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 20:20 |
quote:Jep. Ik zou wel eerst met een paar liter proberen om de juiste verhouding te vinden. Eerst ei toevoegen, dan wat water en wachten tot er teveel water in zit. Dan nog een ei erbij. Als je de juiste verhouding hebt, deze noteren en extrapoleren naar de totale voorraad benzine. Don't push your luck... Je kan niet oneindig blijven bijmengen. Wel uitkijken; benzine is brandgevaarlijk dus werk in een geventileerde ruimte. | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 20:23 |
quote:ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch? | |
Jordy-B | vrijdag 21 november 2008 @ 20:25 |
eierdooiers, hè... Geen hele eieren. | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 20:25 |
quote:Oh, kut ja, wel ff goed om te vermelden. Was 't vergeten. | |
Bedaarten | vrijdag 21 november 2008 @ 20:29 |
quote: ![]() ![]() | |
Misstique | vrijdag 21 november 2008 @ 20:29 |
quote:Maak je daar wel ff een fotoverslag van? | |
Jordy-B | vrijdag 21 november 2008 @ 20:37 |
ik vraag me af hoe een motor erop reageert als je hem roerei laat maken. ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 20:38 |
quote:Heel prima. Wordt ook veel gebruikt door koelwater heen ![]() | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 20:41 |
quote:nopz maar ik laat wel het resultaat weten | |
Jordy-B | vrijdag 21 november 2008 @ 20:42 |
quote:Ja, als snelle (tijdelijke!) reparatie van een lekkage in het koelsysteem. | |
Crazy Harry | vrijdag 21 november 2008 @ 20:43 |
quote:Ik geloof er niets van maar je weet maar nooit tegenwoordig ![]() Alleen als er in je garage geen apparaten staan zoals een koelkast, vriezer of andere apparaten die aan kunnen staan. Een vonk is dan namelijk niet ver weg... | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 20:45 |
quote:Nou, dan heb je dus in iedergeval geen brandstoflekken meer. Zelfs je injectoren zullen geen druppeltje brandstof meer verspillen. En TS: je moet de eieren natuurlijk niet zó erbij gooien... Heb je een staafmixer? Eerst goed mixen... Klontjes in je benzine is funest... | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 20:47 |
Iemand al eens een auto in z'n garage gehad met een hoog cholesterol gehalte? | |
koemleit | vrijdag 21 november 2008 @ 21:04 |
ik zal het goed mixen enzo. m'n pa blijft erbij. hopen dat het goed gaat!!. | |
wouter37 | vrijdag 21 november 2008 @ 21:08 |
succes ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 21:09 |
Snufje zout erdoor, rijdt ie wat pittiger. Scheutje olijfolie voor de viscositeit. | |
Karina | vrijdag 21 november 2008 @ 21:20 |
Grapjas. | |
T42 | vrijdag 21 november 2008 @ 21:26 |
dat gaat gewoon doen ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 21:39 |
quote:Heb je die mooie video met je licht rokende kevertje nog? ![]() | |
Bedaarten | vrijdag 21 november 2008 @ 21:49 |
Misschien moet je hier even kijken? http://www.runyourcarwithwater.com/ Is niet helemaal wat je wilt, maar toch... | |
sander89 | vrijdag 21 november 2008 @ 22:41 |
quote: ![]() Ik heb vandaag gewoon voor 1.16 benzine getankt, dus je moet wat lager gaan zitten lijkt me. ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 21 november 2008 @ 22:43 |
quote:Hij gebruikt Spa-blauw ipv kraanwater... Dat mag best wat meer kosten... | |
Fortitudo | zaterdag 22 november 2008 @ 00:19 |
![]() | |
T42 | zaterdag 22 november 2008 @ 02:42 |
quote:ergens op google vast wel maare reaktie nie te serieus neme ![]() rook http://video.google.nl/videoplay?docid=6616073699561638724&hl=nl vuur http://video.google.nl/videoplay?docid=6104593723344836608&hl=nl heel veel rook http://video.google.nl/videoplay?docid=8932348704134014088&hl=nl | |
j0rrit | zaterdag 22 november 2008 @ 09:50 |
quote:Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing. ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 22 november 2008 @ 17:54 |
quote:Fantastisch ![]() | |
Jordy-B | zaterdag 22 november 2008 @ 19:17 |
Ga je de benzine zelf gebruiken, of ga je het verkopen? Als je het gaat verkopen, verkoop je het waarschijnlijk per jerrycan. Zorg er gewoon voor dat er minder in zo'n jerrycan past dan er op de buitenkant vermeld staat. | |
Bommenlegger | zaterdag 22 november 2008 @ 22:27 |
Als je het gaat verkopen geef dan een postbusnummer, ipv je adres. Scheelt een lynchpartij... | |
koemleit | zondag 23 november 2008 @ 15:04 |
topic kan dicht, auto naar de klote bedankt he! ![]() | |
Alexxxxx | zondag 23 november 2008 @ 15:20 |
quote:Zelf nadenken was geen optie? ![]() | |
koemleit | zondag 23 november 2008 @ 15:26 |
quote:ik wist het toch zelf nie, dus vraag ik hier advies! | |
Alexxxxx | zondag 23 november 2008 @ 15:28 |
Jij bent zo iemand die als hij zijn poot breekt geen dokter belt, maar een topic opent? | |
koemleit | zondag 23 november 2008 @ 15:29 |
quote:dat is heel iets anders.. | |
Alexxxxx | zondag 23 november 2008 @ 15:35 |
quote:Klopt, een gebroken poot is goedkoper dan een nieuwe auto ![]() | |
sander89 | zondag 23 november 2008 @ 15:43 |
Jammer TS dat het mislukt is, maarja dacht je nou echt dat je geloofwaardig kan overkomen. ![]() | |
_Arthur | maandag 24 november 2008 @ 20:03 |
quote:Wel een lekker roerei gemaakt? | |
Sloper | dinsdag 25 november 2008 @ 22:58 |
quote:Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks. | |
Californium | woensdag 26 november 2008 @ 12:13 |
wat een topic ![]() | |
Lucifer_Doosje | woensdag 26 november 2008 @ 12:18 |
![]() | |
johnwoo | woensdag 26 november 2008 @ 20:21 |
Water in je benzinetank kiepen lijkt me niet aan te bevelen. Maar water in de verbrandingskamer brengen in de vorm van een fijne nevel is wel goed voor een verbrandingmotor. Dit wordt water injection genoemd, en het werd al in WO2 gebruikt in vliegtuigmotoren. Vaak wordt het water vermengd met methanol om aanvriezen te voorkomen. De voordelen: 1. De waternevel koelt de inlaatlucht enigszins, waardoor de dichtheid groter wordt (= meer vermogen). 2. Als de waternevel verdampt in de verbrandingskamer neemt het veel warmte op (water heeft een hoge specifieke warmte). Hierdoor neemt de kans op knock sterk af, waardoor je veel agressievere ontstekingstiming of hogere turbodruk kunt gebruiken ( = meer vermogen en/of betrouwbaarder). 3. De waternevel/damp houdt de verbrandingskamer schoon; roetaanslag wordt sterk verminderd en daarmee ook de kans op "hotspots" die als bron voor detonatie kunnen dienen ( = betrouwbaarder). Een bekende fabrikant van water-injectie kits voor sportwagens is Aquamist uit Engeland. De voordelen zijn vooral bij turbo/supercharged motoren groot. Overigens kun je een water-injectie kit ook gebruiken om ethanol te injecteren (in plaats van water+methanol), en dat geeft nog een boel meer vermogen omdat ethanol ook gewoon een brandstof is (maar dan een met een zeer hoog octaangetal, dus net als bij water+methanol veel minder kans op knock). | |
Robin__ | donderdag 27 november 2008 @ 20:39 |
quote:dat er wat water inkomt geloof ik best, maar een tankstation waarbij de vulaansluitingen in een volgeregende bak zitten geloof ik vrij weinig van. (dat water valt er overigens weer makkelijke uit te halen.. vanwege het verschil in dichtheid) Er zijn wel technieken (maar volgens mij alleen op diesels) waarbij ze water inspuiten (apart van de brandstof) net voor of tijdens de verbranding. Omdat water meeruitzet dan lucht heeft dit een gunstig effect op de gemiddelde zuigerdruk. *eerst pagina 2 lezen voor ik reageer was misschien slim) | |
PallominnoX | donderdag 27 november 2008 @ 22:01 |
quote:Vergeet niet dat met water in je tank, de kans op waterslag enorm is, dat is funest voor je blok. | |
DiRadical | vrijdag 28 november 2008 @ 15:30 |
quote:Een dispersie is een stabiel systeem van een vaste stof in een vloeistof. Dit zijn 2 vloeistoffen. Benzine is erg hydrofoob en om de juiste emulsie te maken is de keuze van je emulgator erg belangrijk. Je moet natuurlijk wel genoeg emulgator toevoegen om boven de CMC te komen. Anders worden er geen micellen gevormd wanneer je het (heel voorzichtg) water bij de benzine stopt. Vergeet flink te roeren met een mechanische roerder, een mixer is niet sterk genoeg tenzij je 2-3 liter per keer gebruikt Bepaal aan het eind de morphologie van je deeltjes en je bent klaar. Als het goed is is je emulsiew wit , maar als je naar een dun laagje kijkt lijkt het een beetje blauw. Dat zijn de deeltjes klein genoeg (100-200 nm) | |
Jimbo | donderdag 10 november 2011 @ 11:33 |
ts zal nu wel winst maken gezien ie op de 1.70+ staat ![]() mits t al opgefikt it ![]() | |
Sounddragon | donderdag 10 november 2011 @ 11:57 |
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀ ▄█▀ █■█ █ ▀█▀ |