FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / benzine met water vermengen.
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 19:37
owkeej vraag het maar hier omdat hier de autofreaks zitten .

kun je benzine met water vermengen?

is het schadelijk voor de auto ofzo?
Geerdvrijdag 21 november 2008 @ 19:38
mengt toch niet?
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 19:39
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:38 schreef Geerd het volgende:
mengt toch niet?
hoe bedoel je?
Geerdvrijdag 21 november 2008 @ 19:40
drijft dat niet gewoon?
kolonel-knalpiemelvrijdag 21 november 2008 @ 19:40
Hoezo, ga je die 500 liter benzine á EUR 1,65 nu met water mengen?

koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 19:42
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:40 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Hoezo, ga je die 500 liter benzine á EUR 1,65 nu met water mengen?

is wel het plan en dan 1/4e water en 3/4e benzine en dan voor 1.20 verkopen zodat ik toch nog winst heb.
eNaSnIvrijdag 21 november 2008 @ 19:42
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.
quote:
Een bekende vorm van fraude is het 'dopen' van benzine, aanlengen van benzine met water. Er zijn gevallen bekend van auto's die hierdoor geruïneerd zijn.
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 19:48
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef eNaSnI het volgende:
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.
[..]
ah maar het kan dus wel .
Mr.Houdoevrijdag 21 november 2008 @ 19:48
Dit is of een te uitgebreide grap... of het is ... echt?
muay-toyvrijdag 21 november 2008 @ 19:50
water mengt niet met benzine. blijft erop drijve
Jordy-Bvrijdag 21 november 2008 @ 19:52
Water en benzine mengen niet... Je krijgt twee laagjes (waarbij water onder ligt en dus als eerst door de motor gebruikt wordt). Dat gaat dus niet werken.

Je kan het wel mengen als je een emulgator toevoegt, maar dan krijg je een melkwit mengsel en valt het dus nogal op dat het niet geheel zuivere koffie (of benzine) is.
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 19:55
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:48 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Dit is of een te uitgebreide grap... of het is ... echt?
Als je TS een beetje kent... Hij houdt zich in ieder topic zo dom...
Het is dus een grap... Gespeelde onnozelheid...
Ter vermaak...
Flurryvrijdag 21 november 2008 @ 19:55
polaire en apolaire vloeistoffen mengen niet onderling.
Corona1972vrijdag 21 november 2008 @ 19:55
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef koemleit het volgende:

[..]

is wel het plan en dan 1/4e water en 3/4e benzine en dan voor 1.20 verkopen zodat ik toch nog winst heb.
Sluit je ook een goede verzekering af dan??Want jij bent als verkopende partij aansprakelijk als je een wanproduct hebt verkocht.
Trouwens,vermengen gaat niet,olie en alle aanverwante olieproducten zijn lichter als water dus drijft het er bovenop.
Dus het eerste wat er in de motor gaat is water,gaat ie het echt niet van doen!
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 19:56
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:52 schreef Jordy-B het volgende:
Water en benzine mengen niet... Je krijgt twee laagjes (waarbij water onder ligt en dus als eerst door de motor gebruikt wordt). Dat gaat dus niet werken.

Je kan het wel mengen als je een emulgator toevoegt, maar dan krijg je een melkwit mengsel en valt het dus nogal op dat het niet geheel zuivere koffie (of benzine) is.
maar werkt het dan wel? en hoe kom ik aan zo'n emulgator
Jordy-Bvrijdag 21 november 2008 @ 20:00
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:56 schreef koemleit het volgende:

[..]

maar werkt het dan wel? en hoe kom ik aan zo'n emulgator
dan zou het eventueel kunnen werken, ja... Ik heb alleen geen zin om uit te zoeken wat je als emulgator zou moeten gebruiken.

misschien werkt afwasmiddel wel.
Flurryvrijdag 21 november 2008 @ 20:02
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dan zou het eventueel kunnen werken, ja... Ik heb alleen geen zin om uit te zoeken wat je als emulgator zou moeten gebruiken.

misschien werkt afwasmiddel wel.
afwasmiddel inderdaad, of andere zepen, of eigeel.
DemonRagevrijdag 21 november 2008 @ 20:02
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:56 schreef koemleit het volgende:

[..]

maar werkt het dan wel? en hoe kom ik aan zo'n emulgator
Eierdooiers... maar ben bang dat je dan mayonaise maakt.
Jordy-Bvrijdag 21 november 2008 @ 20:02
Wel eerst in je eigen auto proberen!
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 20:03
ik ga het morgen proberen met afwasmiddel..
Bedaartenvrijdag 21 november 2008 @ 20:09
Een fractie van een seconde geloofde ik TS
Flurryvrijdag 21 november 2008 @ 20:12
meng met alcohol... dat valt veel minder op.
Mr.Houdoevrijdag 21 november 2008 @ 20:12
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:09 schreef Bedaarten het volgende:
Een fractie van een seconde geloofde ik TS
Idem
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 20:13
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:03 schreef koemleit het volgende:
ik ga het morgen proberen met afwasmiddel..
De oplossing is zo simpel...

TS heeft nu 500 liter benzine van 1,65 euro.
Stel: TS haalt er nog 500 liter benzine bij van 1,18 euro per liter.

Dan heb je 500 van 1,65 = 825 euro.
En 500 van 1,18 = 590 euro.

Dan meng je die 500 liter van 1,65 met die van 1,18 en heb je 1000 liter benzine van totaal 1415 euro.
1415 euro gedeeld door 1000 liter is 1,42 euro per liter.
TS kan dan de benzine voor 1,18 per liter verkopen.

Dan verliest hij nog maar 24 cent per liter (1,42 euro minus 1,18 euro) ipv 47 cent per liter (1,65 euro minus 1,18 euro).

Wacht hij dan nog eventueel tot de benzine 1,45 is, dan verdient hij zelfs weer 3 cent per liter!
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 20:14
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:03 schreef koemleit het volgende:
ik ga het morgen proberen met afwasmiddel..
Werkt niet...
Eieren emulgeren heel prima. Die moet je hebben.
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 20:17
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Werkt niet...
Eieren emulgeren heel prima. Die moet je hebben.
en dan gewoon wat eieren bij je benzine + water mikken ofwat?
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 20:20
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef koemleit het volgende:

[..]

en dan gewoon wat eieren bij je benzine + water mikken ofwat?
Jep.
Ik zou wel eerst met een paar liter proberen om de juiste verhouding te vinden.
Eerst ei toevoegen, dan wat water en wachten tot er teveel water in zit.
Dan nog een ei erbij.
Als je de juiste verhouding hebt, deze noteren en extrapoleren naar de totale voorraad benzine.
Don't push your luck... Je kan niet oneindig blijven bijmengen.

Wel uitkijken; benzine is brandgevaarlijk dus werk in een geventileerde ruimte.
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 20:23
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jep.
Ik zou wel eerst met een paar liter proberen om de juiste verhouding te vinden.
Eerst ei toevoegen, dan wat water en wachten tot er teveel water in zit.
Dan nog een ei erbij.
Als je de juiste verhouding hebt, deze noteren en extrapoleren naar de totale voorraad benzine.
Don't push your luck... Je kan niet oneindig blijven bijmengen.

Wel uitkijken; benzine is brandgevaarlijk dus werk in een geventileerde ruimte.
ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?
Jordy-Bvrijdag 21 november 2008 @ 20:25
eierdooiers, hè... Geen hele eieren.
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 20:25
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:25 schreef Jordy-B het volgende:
eierdooiers, hè... Geen hele eieren.
Oh, kut ja, wel ff goed om te vermelden.
Was 't vergeten.
Bedaartenvrijdag 21 november 2008 @ 20:29
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef koemleit het volgende:

[..]

ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?
Gewoon stug vol blijven houden
Misstiquevrijdag 21 november 2008 @ 20:29
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef koemleit het volgende:

[..]

ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?
Maak je daar wel ff een fotoverslag van?
Jordy-Bvrijdag 21 november 2008 @ 20:37
ik vraag me af hoe een motor erop reageert als je hem roerei laat maken.
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 20:38
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:37 schreef Jordy-B het volgende:
ik vraag me af hoe een motor erop reageert als je hem roerei laat maken.
Heel prima.
Wordt ook veel gebruikt door koelwater heen
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 20:41
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:29 schreef Misstique het volgende:

[..]

Maak je daar wel ff een fotoverslag van?
nopz maar ik laat wel het resultaat weten
Jordy-Bvrijdag 21 november 2008 @ 20:42
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heel prima.
Wordt ook veel gebruikt door koelwater heen
Ja, als snelle (tijdelijke!) reparatie van een lekkage in het koelsysteem.
Crazy Harryvrijdag 21 november 2008 @ 20:43
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef koemleit het volgende:

[..]

ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?
Ik geloof er niets van maar je weet maar nooit tegenwoordig , dus ik reageer toch maar even voordat er ongelukken gebeuren.

Alleen als er in je garage geen apparaten staan zoals een koelkast, vriezer of andere apparaten die aan kunnen staan. Een vonk is dan namelijk niet ver weg...
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 20:45
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, als snelle (tijdelijke!) reparatie van een lekkage in het koelsysteem.
Nou, dan heb je dus in iedergeval geen brandstoflekken meer.
Zelfs je injectoren zullen geen druppeltje brandstof meer verspillen.

En TS: je moet de eieren natuurlijk niet zó erbij gooien...

Heb je een staafmixer? Eerst goed mixen... Klontjes in je benzine is funest...
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 20:47
Iemand al eens een auto in z'n garage gehad met een hoog cholesterol gehalte?
koemleitvrijdag 21 november 2008 @ 21:04
ik zal het goed mixen enzo.

m'n pa blijft erbij.

hopen dat het goed gaat!!.
wouter37vrijdag 21 november 2008 @ 21:08
succes
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 21:09
Snufje zout erdoor, rijdt ie wat pittiger.
Scheutje olijfolie voor de viscositeit.
Karinavrijdag 21 november 2008 @ 21:20
Grapjas.
T42vrijdag 21 november 2008 @ 21:26
dat gaat gewoon doen mengt perfeckt ik rij er al 20 jaar op
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 21:39
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:26 schreef T42 het volgende:
dat gaat gewoon doen mengt perfeckt ik rij er al 20 jaar op
Heb je die mooie video met je licht rokende kevertje nog?
Bedaartenvrijdag 21 november 2008 @ 21:49
Misschien moet je hier even kijken?

http://www.runyourcarwithwater.com/

Is niet helemaal wat je wilt, maar toch...
sander89vrijdag 21 november 2008 @ 22:41
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef koemleit het volgende:

[..]

is wel het plan en dan 1/4e water en 3/4e benzine en dan voor 1.20 verkopen zodat ik toch nog winst heb.


Ik heb vandaag gewoon voor 1.16 benzine getankt, dus je moet wat lager gaan zitten lijkt me.
TheFreshPrincevrijdag 21 november 2008 @ 22:43
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:41 schreef sander89 het volgende:

[..]



Ik heb vandaag gewoon voor 1.16 benzine getankt, dus je moet wat lager gaan zitten lijkt me.
Hij gebruikt Spa-blauw ipv kraanwater... Dat mag best wat meer kosten...
Fortitudozaterdag 22 november 2008 @ 00:19
T42zaterdag 22 november 2008 @ 02:42
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je die mooie video met je licht rokende kevertje nog?
ergens op google vast wel
maare reaktie nie te serieus neme

rook http://video.google.nl/videoplay?docid=6616073699561638724&hl=nl
vuur http://video.google.nl/videoplay?docid=6104593723344836608&hl=nl
heel veel rook http://video.google.nl/videoplay?docid=8932348704134014088&hl=nl
j0rritzaterdag 22 november 2008 @ 09:50
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:38 schreef Geerd het volgende:
mengt toch niet?
Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.
TheFreshPrincezaterdag 22 november 2008 @ 17:54
quote:
Fantastisch
Jordy-Bzaterdag 22 november 2008 @ 19:17
Ga je de benzine zelf gebruiken, of ga je het verkopen?

Als je het gaat verkopen, verkoop je het waarschijnlijk per jerrycan. Zorg er gewoon voor dat er minder in zo'n jerrycan past dan er op de buitenkant vermeld staat.
Bommenleggerzaterdag 22 november 2008 @ 22:27
Als je het gaat verkopen geef dan een postbusnummer, ipv je adres.
Scheelt een lynchpartij...
koemleitzondag 23 november 2008 @ 15:04
topic kan dicht, auto naar de klote

bedankt he!
Alexxxxxzondag 23 november 2008 @ 15:20
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote

bedankt he!
Zelf nadenken was geen optie?
koemleitzondag 23 november 2008 @ 15:26
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Zelf nadenken was geen optie?
ik wist het toch zelf nie, dus vraag ik hier advies!
Alexxxxxzondag 23 november 2008 @ 15:28
Jij bent zo iemand die als hij zijn poot breekt geen dokter belt, maar een topic opent?
koemleitzondag 23 november 2008 @ 15:29
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Jij bent zo iemand die als hij zijn poot breekt geen dokter belt, maar een topic opent?
dat is heel iets anders..
Alexxxxxzondag 23 november 2008 @ 15:35
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:29 schreef koemleit het volgende:

[..]

dat is heel iets anders..
Klopt, een gebroken poot is goedkoper dan een nieuwe auto
sander89zondag 23 november 2008 @ 15:43
Jammer TS dat het mislukt is, maarja dacht je nou echt dat je geloofwaardig kan overkomen.
_Arthurmaandag 24 november 2008 @ 20:03
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote

bedankt he!
Wel een lekker roerei gemaakt?
Sloperdinsdag 25 november 2008 @ 22:58
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef eNaSnI het volgende:
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.

[Een bekende vorm van fraude is het 'dopen' van benzine, aanlengen van benzine met water. Er zijn gevallen bekend van auto's die hierdoor geruïneerd zijn.]
Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.
Californiumwoensdag 26 november 2008 @ 12:13
wat een topic
Lucifer_Doosjewoensdag 26 november 2008 @ 12:18
johnwoowoensdag 26 november 2008 @ 20:21
Water in je benzinetank kiepen lijkt me niet aan te bevelen. Maar water in de verbrandingskamer brengen in de vorm van een fijne nevel is wel goed voor een verbrandingmotor. Dit wordt water injection genoemd, en het werd al in WO2 gebruikt in vliegtuigmotoren. Vaak wordt het water vermengd met methanol om aanvriezen te voorkomen.

De voordelen:
1. De waternevel koelt de inlaatlucht enigszins, waardoor de dichtheid groter wordt (= meer vermogen).
2. Als de waternevel verdampt in de verbrandingskamer neemt het veel warmte op (water heeft een hoge specifieke warmte). Hierdoor neemt de kans op knock sterk af, waardoor je veel agressievere ontstekingstiming of hogere turbodruk kunt gebruiken ( = meer vermogen en/of betrouwbaarder).
3. De waternevel/damp houdt de verbrandingskamer schoon; roetaanslag wordt sterk verminderd en daarmee ook de kans op "hotspots" die als bron voor detonatie kunnen dienen ( = betrouwbaarder).

Een bekende fabrikant van water-injectie kits voor sportwagens is Aquamist uit Engeland. De voordelen zijn vooral bij turbo/supercharged motoren groot.
Overigens kun je een water-injectie kit ook gebruiken om ethanol te injecteren (in plaats van water+methanol), en dat geeft nog een boel meer vermogen omdat ethanol ook gewoon een brandstof is (maar dan een met een zeer hoog octaangetal, dus net als bij water+methanol veel minder kans op knock).
Robin__donderdag 27 november 2008 @ 20:39
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:58 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.
dat er wat water inkomt geloof ik best, maar een tankstation waarbij de vulaansluitingen in een volgeregende bak zitten geloof ik vrij weinig van. (dat water valt er overigens weer makkelijke uit te halen.. vanwege het verschil in dichtheid)

Er zijn wel technieken (maar volgens mij alleen op diesels) waarbij ze water inspuiten (apart van de brandstof) net voor of tijdens de verbranding. Omdat water meeruitzet dan lucht heeft dit een gunstig effect op de gemiddelde zuigerdruk.

*eerst pagina 2 lezen voor ik reageer was misschien slim)
PallominnoXdonderdag 27 november 2008 @ 22:01
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef johnwoo het volgende:
Water in je benzinetank kiepen lijkt me niet aan te bevelen. Maar water in de verbrandingskamer brengen in de vorm van een fijne nevel is wel goed voor een verbrandingmotor. Dit wordt water injection genoemd, en het werd al in WO2 gebruikt in vliegtuigmotoren. Vaak wordt het water vermengd met methanol om aanvriezen te voorkomen.

De voordelen:
1. De waternevel koelt de inlaatlucht enigszins, waardoor de dichtheid groter wordt (= meer vermogen).
2. Als de waternevel verdampt in de verbrandingskamer neemt het veel warmte op (water heeft een hoge specifieke warmte). Hierdoor neemt de kans op knock sterk af, waardoor je veel agressievere ontstekingstiming of hogere turbodruk kunt gebruiken ( = meer vermogen en/of betrouwbaarder).
3. De waternevel/damp houdt de verbrandingskamer schoon; roetaanslag wordt sterk verminderd en daarmee ook de kans op "hotspots" die als bron voor detonatie kunnen dienen ( = betrouwbaarder).

Een bekende fabrikant van water-injectie kits voor sportwagens is Aquamist uit Engeland. De voordelen zijn vooral bij turbo/supercharged motoren groot.
Overigens kun je een water-injectie kit ook gebruiken om ethanol te injecteren (in plaats van water+methanol), en dat geeft nog een boel meer vermogen omdat ethanol ook gewoon een brandstof is (maar dan een met een zeer hoog octaangetal, dus net als bij water+methanol veel minder kans op knock).
Vergeet niet dat met water in je tank, de kans op waterslag enorm is, dat is funest voor je blok.
DiRadicalvrijdag 28 november 2008 @ 15:30
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 09:50 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.
Een dispersie is een stabiel systeem van een vaste stof in een vloeistof.
Dit zijn 2 vloeistoffen.
Benzine is erg hydrofoob en om de juiste emulsie te maken is de keuze van je emulgator erg belangrijk.
Je moet natuurlijk wel genoeg emulgator toevoegen om boven de CMC te komen.
Anders worden er geen micellen gevormd wanneer je het (heel voorzichtg) water bij de benzine stopt.
Vergeet flink te roeren met een mechanische roerder, een mixer is niet sterk genoeg tenzij je 2-3 liter per keer gebruikt

Bepaal aan het eind de morphologie van je deeltjes en je bent klaar.
Als het goed is is je emulsiew wit , maar als je naar een dun laagje kijkt lijkt het een beetje blauw.
Dat zijn de deeltjes klein genoeg (100-200 nm)
Jimbodonderdag 10 november 2011 @ 11:33
ts zal nu wel winst maken gezien ie op de 1.70+ staat :(

mits t al opgefikt it :')
Sounddragondonderdag 10 november 2011 @ 11:57
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀ ▄█▀ █■█ █ ▀█▀