abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63806624
Waarschijnlijk zijn die update-queries het probleem. Maken die wel goed gebruik van idices?
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:28:13 #202
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_63807440
Kijk eens in je script welke delen veel tijd innemen. Een goed artikel over het meten van je script staat op http://yapf.net/Articles/ArticleView/835 .
Hoe is je DB verder opgebouwd? Maak je gebruik van indexen? (zou kunnen schelen bij je queries, maar met 1.000.000 records vreet dat ook ruimte )
Op weg naar sint juttemes.
pi_63807675
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:28 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:

zou kunnen schelen bij je queries, maar met 1.000.000 records vreet dat ook ruimte
De extra ruimte die een index inneemt, weegt niet op tegen de voordelen van een goedgeplaatste index. Als je 1.000.000 ongesorteerde dingen wilt doorzoeken, kost dat gemiddeld 500.000 pogingen bij iets dat er wel in staat, en altijd 1.000.000 als de zoekterm niet gevonden kan worden. Een goede index kan dat terugbrengen tot maximaal 20 zoekacties (bij 1.000.000 elementen) om aan te geven of de zoekterm voorkomt (en zo ja waar).
pi_63807955
Ik een index genaamd 'product_code' op product_code en product_code2. Dit moet toch voldoende zijn? (dit is overigens sowieso noodzakelijk voor fulltext search)

Ik heb het eff gemeten en het duurt 15 seconden om 100 producten te doorzoeken. Dus dat ongeveer 6 per seconden

Ik zit te denken om die 2 search queries te combineren.

Zou zoiets kunnen?
MATCH(product_code, product_code2) AGAINST("$code1 OR $code2")
wat dus neerkomt op
MATCH(product_code, product_code2) AGAINST("RRTTL3* OR sss*EE44*")

Overigens heb ik alle numerieke product codes eruit gehaald en in een aparte colom gezet (product_code_num), al maakt dat qua snelheid niet veel uit.
..///
pi_63808346
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:59 schreef wipes66 het volgende:
Ik een index genaamd 'product_code' op product_code en product_code2. Dit moet toch voldoende zijn? (dit is overigens sowieso noodzakelijk voor fulltext search)
Da's lastig te zeggen. Probeer eens een explain van de queries te doen (in PHPMyAdmin)
quote:
Ik heb het eff gemeten en het duurt 15 seconden om 100 producten te doorzoeken. Dus dat ongeveer 6 per seconden
15 seconden voor het doorzoeken van 100 producten is wel traag ja.
pi_63810503
Ik heb het inmiddels opgelost.. Ik filter nu alleen binnen de zelfde categorie, waardoor het een stuk sneller gaat
..///
pi_63819725
Klein Sessions vraagje,

Ik heb een website, die heeft een index.php (echt joh?). In die index.php include ik page.php, die zorgt ervoor dat de juiste content geladen wordt.

Maar nu ben ik deze website aan het ombouwen naar een andere website, deze website moet een login systeem hebben. Dit is allemaal netjes gelukt..

Alleen één probleem, na het inloggen wil ik via header('location: bla.com'); een redirect doen, maar dan krijg ik de befaamde header already sent melding.

Ik begin index.php met session_start(); en session_register(); .. iemand enig idee hoe ik het headers already sent probleem netjes en goed kan oplossen?
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 december 2008 @ 11:15:22 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63820169
Sessions en headers already sent heeft niets met elkaar te maken. Je probeert een header setting te doen nadat er al data naar de browser is gestuurd.

De MOOIE oplossing is te zorgen dat je een header redirect doet VOORDAT er data naar de browser wordt gestuurd. Immers is die data die al verstuurd is een waste of resources. Zo staan er bergen met servers HTML te parsen die nooit aan de gebruiker getoont wordt.

Een quick 'n dirty workaround is gaan bufferen: http://nl.php.net/manual/en/book.outcontrol.php
pi_63820216
Oke . Iemand heeft me ooit verteld dat die twee met elkaar te maken hadden, dus zat weer is in de totaal verkeerde hoek te zoeken voor een oplossing .

Maar ik weet mss wel een andere oplossing, door gewoon de nieuwe header in een sessie/var te knallen en te laden voordat de headers zelf verstuurd worden
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 december 2008 @ 11:25:54 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63820287
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:20 schreef MrDoegewoon het volgende:
Oke . Iemand heeft me ooit verteld dat die twee met elkaar te maken hadden, dus zat weer is in de totaal verkeerde hoek te zoeken voor een oplossing .

Maar ik weet denk wel een andere oplossing
doe gewoon dit

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
If (isset($_POST['login'])){
     //controleer login met de database
     //indien ok
     header("location:path/naar/waar/je/naartoe/wil");
}
?>
<html>
     <head>
          <title>de html</title>
     </head>
     <body>
          <form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>">
                <input type="text" id="login">
          </form>
     </body>
</html>

Op die manier vind de verwerking van je login altijd plaats voordat er data naar de browser is gestuurd.

Simpele regel is eigenlijk dat header altijd VOOR <html> moet staan in je source
  zondag 7 december 2008 @ 16:43:56 #211
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_63826898
Ik heb een phpbb-forum met texten die ik wil laten zien in een eigen script. " en ' worden goed geshowed, echter Word quotes niet (zullen vast niet de enige zijn, maar wel degene die het meest opvallen

“ha” it’s

wordt in Firefox iets als

⤽ha⤝ it⤙s

en in IE idem maar met andere symbolen (welke naar firefox' symbolen worden geconverteerd zodra ik ze in mijn post plak)

In phpmyadmin worden de symbolen wel correct weergegeven, oa “ en ”. Ook phpbb geeft ze correct weer.

en wat ik ook probeer, ik krijg het niet anders in mijn script. Het veranderen van de charsets (utf-8, iso8859-1) lijkt de symbolen wel te veranderen, maar het probleem niet op te lossen. Mijns inziens moet het dus wel goed IN de database staan, maar er (op mijn manier) niet goed uitkomen.
Het rare is, dat met de text niks bijzonders gedaan wordt. Het staat opgeslagen in een BLOB (phpbb, dus niet aan te passen), wordt uitgelezen en (muv wat substr) onveranderd uitgescheten.

Dus, iemand een idee? probleem van charsets, maakt php er een zooitje van, ergens een vage instelling?

ik gebruik nu een str_replace, maar dat schiet niet hard op wanneer ik elke keer weer een of ander nieuw onbekend symbool zie...

1
2
3
4
<?php
//fok geeft de symbolen hier niet goed weer, is allemaal extended ascii
$bbcode str_replace(array('ââ&#8218;¬â&#8222;¢','ââ&#8218;¬Å&#8220;','ââ&#8218;¬','&#58;','&#46;','⤽','â¤&#157;','â¤&#8482;'),array('\'','"','"',':','.','"','"','\''),$bbcode);
?>

mijn dank voor een (betere) oplossing is groot
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 december 2008 @ 16:59:51 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zondag 7 december 2008 @ 17:25:48 #213
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_63827929
quote:
ok, dank je, dat werkt (wel eerder geprobeerd, maar nooit met "utf-8" als derde parameter) alleen nu doet ie het iets te goed; hij converteerd namelijk ook wat html (&gt; wordt &gt;) wat dan weer net niet moet. Mis ik een optie?

edit: ah, geweldig, er is nog een vierde parameter

htmlentities($string, ENT_NOQUOTES,"UTF-8", false) does the trick!

dank
pi_63828763
Ik wil graag opnieuw beginnen met php (was al is bezig maar tuts trokkken op niet veel)
Ik moet voor school een site namaken!
Ik dacht aan maffiaway!
Ik heb wel maar tot in januari daarom zoek ik nog wat tips en/of scripters
En ook een goeie fast cursus!!
Ik moet het zelf maken !!geen criminal script!!

MVG,
Immortals
ik ben iemand die spel wil maken
pi_63828919
@Immortals: in je vorige topic wilde je ook al zo'n site namaken.. waarom kies je niet iets "makkelijkers" als een uitgeklede versie van tweakers pricewatch?
pi_63829285
HET MOET VAN SCHOOL!!
Ik moet een dynamische pagina namaken!!
Er zijn vrienden van mij een nieuwe rs aan het maken!!
Ik denk dat ik een 9 haal als ik mw namaak!
Minder is niet goed want op m'nvorig werk was ik gebuisd!!
ik ben iemand die spel wil maken
pi_63829675
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:23 schreef immortals het volgende:
HET MOET VAN SCHOOL!!
Ik moet een dynamische pagina namaken!!
Er zijn vrienden van mij een nieuwe rs aan het maken!!
Ik denk dat ik een 9 haal als ik mw namaak!
Minder is niet goed want op m'nvorig werk was ik gebuisd!!
Je denkt toch niet dat wij het gaan maken voor je?
ne okuyon, bokmu var?
pi_63829707
als je net zo onsamenhangend script als dat je schrijft wordt het nooit wat natuurlijk....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 december 2008 @ 18:47:16 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63829799
Kan iemand dat 'grappige' kloontje gewoon van het forum tiefen?
pi_63845825
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:37 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een tabel waar ik referers van gebruikers in opsla
1
2
3
4
5
6
7
8
CREATE TABLE `stats_ip_referers` (
  `stat_id` int(10) unsigned NOT NULL,
  `ip_id` int(10) unsigned NOT NULL,
  `referer_id` int(10) unsigned NOT NULL,
  `hits` int(10) unsigned NOT NULL,
  `lastdate` timestamp NULL default NULL,
  UNIQUE KEY `stat_id_2` (`stat_id`,`ip_id`,`referer_id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

Nu heb ik reeds 115K aan referers in deze tabel staan maar wil graag filteren wat de EXIT pagina's zijn (dus de laatste pagina waarop de gebruiker heeft gezeten). Hoe kan ik dit het beste aanpakken? heb er zelf al 2 uur mee zitten spelen maar het wil gewoon domweg niet lukken
Iemand die hier een idee over heeft?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 8 december 2008 @ 11:15:04 #221
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_63846519
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:42 schreef Chandler het volgende:

[..]

Iemand die hier een idee over heeft?
Je slaat de pagina op die de gebruiker bezoekt. Iedere keer update je die als de tijd sinds het laatste bezoek <1 uur is.
De records die dan in je database een uur of ouder zijn zijn de exitpagina's
pi_63860671
ok, nu komt er misschien wel een hele domme vraag... ik wil op mijn apache server met php instellen dat ik geen index.php?article_id=123 meer doe maar domein.nl/articles/123

ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken op google.. wie helpt me verder?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2008 @ 21:09:19 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63860806
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:04 schreef markiemark het volgende:
ok, nu komt er misschien wel een hele domme vraag... ik wil op mijn apache server met php instellen dat ik geen index.php?article_id=123 meer doe maar domein.nl/articles/123

ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken op google.. wie helpt me verder?
multiviews of modrewrite
pi_63860866
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

multiviews of modrewrite
heb volgens mij al een goede tutorial gevonden na je post, thanks!
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_63870958
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Je slaat de pagina op die de gebruiker bezoekt. Iedere keer update je die als de tijd sinds het laatste bezoek <1 uur is.
De records die dan in je database een uur of ouder zijn zijn de exitpagina's
Ok, ik snap het idee, dus moet ik hiervoor een cronjob schrijven!

Tnx!

Een andere vraag, is het mogelijk om middels MySQL een unieke code te genereren? met karakters a-zA-Z0-9?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')