De extra ruimte die een index inneemt, weegt niet op tegen de voordelen van een goedgeplaatste index. Als je 1.000.000 ongesorteerde dingen wilt doorzoeken, kost dat gemiddeld 500.000 pogingen bij iets dat er wel in staat, en altijd 1.000.000 als de zoekterm niet gevonden kan worden. Een goede index kan dat terugbrengen tot maximaal 20 zoekacties (bij 1.000.000 elementen) om aan te geven of de zoekterm voorkomt (en zo ja waar).quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:28 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
zou kunnen schelen bij je queries, maar met 1.000.000 records vreet dat ook ruimte
Da's lastig te zeggen. Probeer eens een explain van de queries te doen (in PHPMyAdmin)quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:59 schreef wipes66 het volgende:
Ik een index genaamd 'product_code' op product_code en product_code2. Dit moet toch voldoende zijn? (dit is overigens sowieso noodzakelijk voor fulltext search)
15 seconden voor het doorzoeken van 100 producten is wel traag ja.quote:Ik heb het eff gemeten en het duurt 15 seconden om 100 producten te doorzoeken. Dus dat ongeveer 6 per seconden![]()
doe gewoon ditquote:Op zondag 7 december 2008 11:20 schreef MrDoegewoon het volgende:
Oke. Iemand heeft me ooit verteld dat die twee met elkaar te maken hadden, dus zat weer is in de totaal verkeerde hoek te zoeken voor een oplossing
.
Maar ik weet denk wel een andere oplossing
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | If (isset($_POST['login'])){ //controleer login met de database //indien ok header("location:path/naar/waar/je/naartoe/wil"); } ?> <html> <head> <title>de html</title> </head> <body> <form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>"> <input type="text" id="login"> </form> </body> </html> |
1 2 3 4 | //fok geeft de symbolen hier niet goed weer, is allemaal extended ascii $bbcode = str_replace(array('’','“','â€',':','.','⤽','⤝','⤙'),array('\'','"','"',':','.','"','"','\''),$bbcode); ?> |
ok, dank je, dat werkt (wel eerder geprobeerd, maar nooit met "utf-8" als derde parameter) alleen nu doet ie het iets te goed; hij converteerd namelijk ook wat html (> wordt >) wat dan weer net niet moet. Mis ik een optie?quote:
Je denkt toch niet dat wij het gaan maken voor je?quote:Op zondag 7 december 2008 18:23 schreef immortals het volgende:
HET MOET VAN SCHOOL!!
Ik moet een dynamische pagina namaken!!
Er zijn vrienden van mij een nieuwe rs aan het maken!!
Ik denk dat ik een 9 haal als ik mw namaak!
Minder is niet goed want op m'nvorig werk was ik gebuisd!!
Iemand die hier een idee over heeft?quote:Op woensdag 3 december 2008 14:37 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een tabel waar ik referers van gebruikers in opsla
1
2
3
4
5
6
7
8CREATE TABLE `stats_ip_referers` (
`stat_id` int(10) unsigned NOT NULL,
`ip_id` int(10) unsigned NOT NULL,
`referer_id` int(10) unsigned NOT NULL,
`hits` int(10) unsigned NOT NULL,
`lastdate` timestamp NULL default NULL,
UNIQUE KEY `stat_id_2` (`stat_id`,`ip_id`,`referer_id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
Nu heb ik reeds 115K aan referers in deze tabel staan maar wil graag filteren wat de EXIT pagina's zijn (dus de laatste pagina waarop de gebruiker heeft gezeten). Hoe kan ik dit het beste aanpakken? heb er zelf al 2 uur mee zitten spelen maar het wil gewoon domweg niet lukken
Je slaat de pagina op die de gebruiker bezoekt. Iedere keer update je die als de tijd sinds het laatste bezoek <1 uur is.quote:Op maandag 8 december 2008 10:42 schreef Chandler het volgende:
[..]
Iemand die hier een idee over heeft?
multiviews of modrewritequote:Op maandag 8 december 2008 21:04 schreef markiemark het volgende:
ok, nu komt er misschien wel een hele domme vraag... ik wil op mijn apache server met php instellen dat ik geen index.php?article_id=123 meer doe maar domein.nl/articles/123
ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken op google.. wie helpt me verder?
heb volgens mij al een goede tutorial gevonden na je post, thanks!quote:
Ok, ik snap het idee, dus moet ik hiervoor een cronjob schrijven!quote:Op maandag 8 december 2008 11:15 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je slaat de pagina op die de gebruiker bezoekt. Iedere keer update je die als de tijd sinds het laatste bezoek <1 uur is.
De records die dan in je database een uur of ouder zijn zijn de exitpagina's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |