abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 15:04:40 #101
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_72840516
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:12 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Net zo'n loze opmerking als: moet jij je autopilot niet aanzetten ofzo?

Kom op gast. En doe niet zo super kinderachtig met je capituleren. Haal gewoon m'n naam weg uit de OP en get a fucking life.
Hap niet zo man; laat lekker gaan.
Nee echt niet.
  donderdag 17 september 2009 @ 15:32:51 #102
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_72841563
XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_72842428
zwartemarktplaats nog in the house?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:53:53 #104
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_73293448
Waar is dit:



http://www.geocaching.com(...)91-b4aa-c8885dabcc36

Het is en puzzeltje ik ben nog op zoek naar:
A= Atlanta Hartsfield
B= Gibraltar
C= Aéroport International du Castellet
D=
E=
F=
G= Berlin Tempelhof
H= Tokyo Haneda
I= Hong Kong - Chek Lap Kok
J= Honolulu
K=
L= Schiphol
M= St. Maarten

Zoals je ziet zoek ik D-E-F en K nog.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_73308559
E is Macau en F is Lake Hood als ik mij niet vergis.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:49:58 #106
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_73310395
Dank. Ik weet er inimiddels al wat meer:

A= Atlanta Hartsfield
B= Gibraltar
C= Aéroport International du Castellet
D= ?
E= Macau
F= Lake Hood
G= Berlin Tempelhof
H= Tokyo Haneda
I= Hong Kong - Chek Lap Kok
J= Honolulu
K= ?
L= Schiphol
M= St. Maarten
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_80069158
tvp
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:17:11 #108
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_84285294
FCT
pi_85637811
Goeiemorgen, gebeurt hier nog weleens wat?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:11:28 #110
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_85639550
Nee. Tot vandaag :P
pi_85715174
Eindelijk een baan, op naar Turkije :s)
pi_85727443
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:07 schreef Sniz het volgende:
Eindelijk een baan, op naar Turkije :s)
^O^
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_85759461
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_85760699
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Leuk woonwijkje wel.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:54:08 #115
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_85760896
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpg

:)
pi_85770390
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:54 schreef Keiichi het volgende:
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpg

:)
Kan het nog onduidelijker? :')
Ik doe mijn best, maar dit ziet er niet gemakkelijk uit...
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:50:21 #117
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85933708
Hallo mensen, vraagje hoe groot is het druk verschil in de cabine ongeveer met gewoon op de grond? Ik heb namelijk een klaplong gehad tijdje terug en aangezien druk verschillen en klaplongen niet samen gaan ben ik hier wel benieuwd naar.

Mijn long is geplakt 2 maanden terug en oktober ga ik weer vliegen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_85934086
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de atmosfeer in een gemiddeld lijnvliegtuig op z'n hoogst vergelijkbaar is met de druk op 8000ft.
pi_85934429
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:50 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo mensen, vraagje hoe groot is het druk verschil in de cabine ongeveer met gewoon op de grond? Ik heb namelijk een klaplong gehad tijdje terug en aangezien druk verschillen en klaplongen niet samen gaan ben ik hier wel benieuwd naar.

Mijn long is geplakt 2 maanden terug en oktober ga ik weer vliegen.
Volgens mij kun je dan beter even de luchtvaartmaatschappij en/of je huisarts vragen hoe dat zit.

De druk in de cabine is in ieder geval wel aanzienlijk lager dan op zeeniveau. 8000ft kan best eens kloppen inderdaad.

Oh en morgenavond allemaal Omroep Flevoland kijken, mijn club komt op TV :D
pi_86883433
Deze basisscholier heeft de eerste pagina van z'n (FAA PPL) logboek bijna vol! *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_86888740
Nog iemand op Soesterberg geweest afgelopen weekend?
pi_86891821
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:36 schreef Bitlord het volgende:
Nog iemand op Soesterberg geweest afgelopen weekend?
Wat was er te beleven op Soesterberg?
pi_86930009
Je kon een behoorlijk deel van het gesloten vliegveld bezoeken. Zie de site van het Utrechts Landschap
pi_101867309
Wat een dood topic is dit :o
Zijn hier nog 'echte' piloten?
pi_101867943
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:09 schreef WSquater het volgende:
Wat een dood topic is dit :o
Zijn hier nog 'echte' piloten?
Wat heet echt :P
pi_101885570
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends. *O*

Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_101886689
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:19 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Wat heet echt :P
Ligt eraan aan wie je het vraagt ;)
pi_101889286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:10 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends. *O*

Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn. ;(
Da's zeker niet echt nee. :) Waar vlieg je? En waarom in de USA?
pi_101890681
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Da's zeker niet echt nee. :) Waar vlieg je? En waarom in de USA?
't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.

Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."

Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_101901078
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.

Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."

Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee. *O*
Klinkt ontzettend tof!
pi_101905603
Ja leuk joh!

Hoeveel kost dat nou in de USA? En wat vlieg je dan? En wat kun je met je FAA PPL in Nederland?
pi_101925204
In Nederland kun je er niks mee tenzij je geen Nederlander bent. :') Ja, of je gaat een N-nummer vliegtuig vliegen, maar zie die maar te vinden. In Ierland doen ze minder moeilijk, en voor zover ik weet kun je sowieso zonder meer een FAA PPL naar JAA omzetten als je meer dan 100 uren in je logboek hebt. Tegen de tijd dat ik weer in Nederland woon heb ik dat hopelijk wel.

Ik heb daar eerst een PA-28 161 gevlogen, later een vrij nieuwe C172SP. Als je kleiner bent dan ik en in een C152 past kun je voor 90 dollar (wat momenteel ~65 euro is) per uur een vliegtuig huren. Helaas ben ik daarvoor te lang dus heb ik wat groters nodig. De PA-28 kostte me 115 dollar per uur volgens mij. De C172 wat meer, maar die was ook 20 jaar nieuwer en dat was op zich te merken. :)

Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_101927793
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
pi_101957959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 06:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
Ja, precies. Geen landingsgeld en tijdens het trainen (incl touch and go's) helpt dat ook enorm!

Het is nog steeds niet goedkoop, maar in Europa ben je zo 200 euro per uur kwijt in mijn ervaring. :'(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102862488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef LintuxCx het volgende:
Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd. ;(
GELUKT! *O*

Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!

Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102868846
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 01:07 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

GELUKT! *O*

Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!

Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
Cool man, dat er maar meer uren mogen volgen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102869556
Gefeliciteerd!

Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was dat :) En tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond :')
pi_102871557
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Gefeliciteerd!

Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was dat :) En tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond :')
Zo herkenbaar :D (behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102878905
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :D (behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
Hah, "lekker". Ik kreeg van ATC het verzoek om een "left pattern" te doen, op dat vliegveld heel ongebruikelijk en die had ik dus ook nog nooit gedaan. Alhoewel dat natuurlijk niet heel erg is, heb ik 'm toch maar even gevraagd of ik als beginneling gewoon rechtsaf mocht slaan. Heeft 'ie het andere verkeer toch maar even vertraagd. :6

Vandaag cross-country (niet solo natuurlijk), wordt ook leuk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102880818
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
pi_102881798
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Tuurlijk, maar kan me ook wel voorstellen dat een eerste solo liever gaat zo als je al tientallen keren gedaan hebt, dus ook dezelfde kant op, al is het alleen maar voor het gevoel (ik neem aan dat hij best beide kanten op kan sturen)...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102882268
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Het was ongetwijfeld goed gegaan en ik had het ws ook prima kunnen doen ja.

Ik heb in het verleden al wel gemerkt dat ik het "trucje" geleerd had op 1 vliegveld maar als ik vervolgens het op een ander veld probeerde alles weer nieuw en moeilijk was. Alhoewel ik dat in Palo Alto niet meer heb, zowel 13 als 31 kan ik nu prima op landen.

Evenzogoed, ik vond het zo al spannend genoeg dus heb in de gauwigheid toch even gevraagd om een right-closed.

Mijn instructeur had het ook al over mensen die tijdens hun solo wegvlogen dus ik vraag me af hoe die opgekeken zou hebben als ik opeens linksaf ging. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102905392
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?

En tijdens een solo wegvliegen? Wat voor een mongolen zijn dat dan??? Mag hopen dat die nooit hun brevet hebben gekregen.

Ik ben twee keer 'voor het eerst' solo gegaan. Een keer in een fixed wing, en later in een heli. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Lightning_NL op 10-10-2011 08:45:34 ]
pi_103281615
Huh, had niet door dat je gepost had..

quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 08:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?
Ze zat op een bankje, niet op de toren. Toren is sowieso niet zo makkelijk in te komen volgens mij. Heb zelf een tour gehad naar de NorCal TRACON (approach/departure voor het wijde gebied rond SFO en de andere grote vliegvelden daar), zeker als buitenlander moest ik eerst flink gescreend worden.

Geen idee wat er met die dude is gebeurd die tijdens zijn eerste solo wegvloog verder. Dat was 20-30 jaar geleden ofzo volgens mij.. Misschien wist 'ie wel echt niet wat het idee van de eerste solo was. :D

Hoe vind jij heli vergeleken met fixed-wing?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_103291314
Heli vs fixed wing... Twee totaal verschillende dingen. Ik ben echt ontzettend van de heli gaan houden omdat je er gewoon héél veel meer mee kan, en je hebt meer vrijheid. Ja, je gaat wat langzamer, maar daarentegen kun je wel op allerlei manieren bewegen en zo'n beetje overal landen. En dat is echt een stuk leuker dan fixed wing.
Je bent ook nog eens veel gecoordineerder bezig met het sturen en je hebt doorgaans een mooier uitzicht.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:11:25 #147
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103291573
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103294940
Zal morgen eens vragen.
pi_103297153
En ik ben inmiddels al aardig op weg(7 vlieguren) met mijn PPL op EHMZ :) . Nu moet dat CBR wel ff snel zijn met hun brief, anders kan ik begin november niet eens wat theorie vakken halen :(
pi_103301784
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:11 schreef Barcaconia het volgende:
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
Er is op onze club (in de begintijd) ooit een boer lid geweest die op zijn eerste solo vrolijk naar huis gevlogen is en in het weiland achter zijn huis geland is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')