Goedemorgen.

Zo, dan ga ik hier ook een stukje over muziek posten, want het avondje Krezip was leuk. Voorprogramma Hit Me TV was vooral luid, en dat maakte het toch een stuk minder plezierig om aan te horen. Pas bij het laatste nummer
Maybe the Dancefloor kwamen de mensen in de zaal een beetje in beweging. De bassist heeft thuis waarschijnlijk alle clips en concerten van Blur op zijn pc staan, zelfde haar en bewegingen als Alex James. Het bandje deed me denken aan een goedkopere versie van
The Bravery, en nog een half dozijn bandjes die gitaarpop combineren met jaren 80 invloeden.
Krezip heeft niet echt een introductie nodig, want jullie vinden het misschien niet allemaal een goeie band, maar de kans dat je helemaal niks van ze kent is vrij klein. Opgericht in 1997 en nu bezig met hun afscheidstournee. Na gisteren spelen ze nog 12 keer samen, en dan gaat zangeres Jacqueline Govaert solo verder (waarschijnlijk nadat ze bevallen is, want het was al een beetje te zien dat ze zwanger is). Het optreden was uitverkocht, en het viel me op dat een deel van het publiek zelfs nog een stuk ouder was dan wij. Sommigen waren met hun kinderen.

Ze speelden, zoals je mag verwachten, heel veel singles uit de afgelopen 11 jaar. Het geluid was perfect, band goed op elkaar ingespeeld, rustige nummers afgewisseld met uptempo stukken zodat het geen moment verveelde. Hoogtepunten waren het gisteren al genoemde Plug it in en
Play This Game With Me, de afsluiter van de avond.
Ze speelden ook Alright van Supergrass, wat niet door iedereen begrepen, of herkend werd.[ Bericht 1% gewijzigd door dwerg op 28-11-2008 10:35:48 ]