abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63402604
Heeft iemand hier ervaring met het bijscholen van wis - en natuurkunde op HAVO of VWO niveau?

Ik hoop in januari mijn studie HBO Commerciële Economie af te ronden. Echter heb ik sinds de middelbare school al ambities gehad om selecties te gaan doen bij luchtvaartscholen, aangezien het beroep piloot mij erg interesseert. Helaas heb ik op de middelbare school een verkeerde keuze gemaakt met betrekking tot profielkeuze -en vakken. Nu ik bijna mijn HBO studie heb afgerond weet ik in ieder geval zeker dat deze studie geen studie is waarmee ik door wil gaan en dat ik alsnog ga proberen toegelaten te worden op een luchtvaartschool.

Omdat ik wiskunde op de middelbare school niet met een voldoende heb afgesloten, en natuurkunde niet als eindexamen vak heb afgerond, wil ik voor deze vakken op HAVO of VWO niveau deelcertificaten behalen alvorens ik begin aan selecties voor een luchtvaartschool om mijn kansen tot toelating te vergroten en om te voldoen aan de eisen van de opleiding.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier ervaring heeft met het behalen van deelcertificaten op HAVO of VWO niveau, wat je ervaring daarmee is en waar je deze deelcertificaten behaald hebt.

- Mike
pi_63408375
TVP

Zelfde vraag !
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_63409826
zelfde probleem als ts, wil graag zelfstandig natuurkunde bijspijkeren. dus niet via vavo
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:06:16 #4
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63435651
Ik heb ervaring met het behalen van deelcertificaten op het Vavo. Naar mijn mening zijn 2 vakken goed te doen. Het is wel zo dat je het goed bij moet houden, het gaat in sneltreinvaart als je verder geen achtergrond hebt in natuur- en wiskunde. Als je dat doet, is goede cijfers halen zeer goed mogelijk

Wil je het na je HBO doen, i.c.m met werk?
Toeval is toeval
pi_63470978
Yup,

Wil het inderdaad gaan doen na het afronden van mijn HBO. Of ik het ga combineren met werkt ligt eraan in welk tijdsbestek ik deze deelcertificaten kan afronden.
VAVO is toch éénjarig? Ik meen eens gehoord te hebben dat er ook instanties zijn waar je bijvoorbeeld wis - en natuurkunde kon bijscholen via een zomercursus.
  maandag 24 november 2008 @ 11:00:51 #6
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_63472650
Wat zijn dan precies de toelastingseiden?
Op verschillende universiteiten worden bijspijkercursussen gegeven voor wiskunde en natuurkunde.
Verder zou je ook op de fontys terecht kunnen; wiskundevakken doen en dan certificaten halen.
kloep kloep
pi_63475199
De scholen eisen meestal dat je in het bezit bent van een HAVO diploma met natuurkunde, echter eisen de meeste luchtvaartmaatschappijen ook een HAVO diploma met wiskunde. Verder wil ik deze certificaten halen om mijn kennis te vergroten en mijn kansen bij selecties te vergroten.
pi_63475253
Wat je zou kunnen doen is kijken naar eindexamentrainingen van deze vakken. Alleen denk ik wel dat je voor die tijd zelf met deze vakken aan de slag moet, aangezien die trainingen in sneltreinvaart gaan. Die eindexamentrainingen worden in april/mei gegeven, en zijn dan 3 dagen lang.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 24 november 2008 @ 12:44:27 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63475310
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:19 schreef Mixio het volgende:
Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier ervaring heeft met het behalen van deelcertificaten op HAVO of VWO niveau, wat je ervaring daarmee is en waar je deze deelcertificaten behaald hebt.
Mij is het goed bevallen. Kleine klassen, wat serieuzer dan op de middelbare school. Ik heb ze via een ROC gehaald in de avonduren, in totaal 6 vakken in 2 jaar (4 in het eerste, 2 in het tweede jaar). Allemaal prima verlopen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 24 november 2008 @ 13:07:01 #10
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63475821
quote:
Op maandag 24 november 2008 09:53 schreef Mixio het volgende:
Yup,

Wil het inderdaad gaan doen na het afronden van mijn HBO. Of ik het ga combineren met werkt ligt eraan in welk tijdsbestek ik deze deelcertificaten kan afronden.
VAVO is toch éénjarig? Ik meen eens gehoord te hebben dat er ook instanties zijn waar je bijvoorbeeld wis - en natuurkunde kon bijscholen via een zomercursus.
Vavo is inderdaad éénjarig. Of nou ja, het duurt eigenlijk 9 maanden De vakken die jij noemt zijn soms ook in de avonduren te volgen.

Een zomercursus is ook mogelijk, in Utrecht hebben ze zoiets bij het James Boswell instituut. Deze is wel vrij prijzig en je krijgt geen echte deelcertificaten. Ik weet trouwens niet of ze ook Havo aanbieden.
Toeval is toeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')