Ik neem aan dat je kwaliteit i.p.v. kwantiteit bedoelt? (A)quote:Op maandag 15 december 2008 13:47 schreef Hulkio het volgende:
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008)
Woody Allen weet ieder jaar wel twee of drie films uit te brengen en voor zijn nieuwe film kon Allen beschikken over een prima cast. Daar heb je eigenlijk ook meteen het sterke en het zwakke punt van de film te pakken. Het verhaal is wat magertjes, wat misschien te maken heeft met de productiviteit van de regisseur. Het plotje is ook niet veel meer dan de onderstaande synopsis:
Vicky (Rebecca Hall) en Cristina (Scarlett Johansson) zijn twee Amerikaanse vrouwen die de zomer in Barcelona doorbrengen. Daar ontmoeten ze een Spaanse schilder (Javier Bardem) en diens mooie, maar knettergekke ex-vrouw (Penélope Cruz). Samen raken ze verwikkeld in een romantisch avontuur dat voor sommige van hen een tragedie en voor andere een wonder is.
Het acteerwerk is wel prima, met name Javier Bardem en Penélope Cruz blinken uit. De scenes tussen Cruz en Johansson zullen voor menig man al voldoende reden zijn om de film te kijken. De film bevat zeker enkele grappige scènes, maar de echt typische humor van Allen ontbrak in deze film, wel natuurlijk weer de gevatte dialogen. De prachtige beelden van Barcelona en de andere locaties in Spanje zorgden er overigens bij mij voor dat ik meteen een vakantie wou boeken!
Op zich dus een prima film, echter zal Woody Allen er in mijn ogen goed aan doen om meer voor kwantiteit te gaan i.p.v. kwantiteit. 7.4
Ik heb hem ook een tijd terug gezien en ik vond toen het einde een beetje gek. Het paste wel bij de film maar toch. Ik ben wel benieuwd hoe het alternatieve einde is. (In spoiler natuurlijkquote:Op maandag 15 december 2008 09:42 schreef Gijsje het volgende:
Mongol
Ik was verast door de film, op een andere site al wat gelezen over de film maar verwachte eigenlijk een niet bijster goede film. Bleek toch niet zo te zijn, film begint rustig maar bouwt vrij snel op. Normaal hou ik niet zo van die flashback films maar in dit geval was het niet storend. Verder zijn de locaties in de film prachtig en stoort het niet dat er geen woord engels in de film zit. Ga dan ook zeker deel twee kijken zodra deze uit komt.
Waardering: 8
I am Legend
Al eens gezien maar zeker de moeite waard om nog eens te bekijken, ditmaal gekozen voor het alternatieve einde. Alternatieve einde komt wat vreemd over gezien de rest van de film. Maar toch sluit het aardig aan op de film. Als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor het normale einde van de film. Overall een goede film.
Waardering 7 ½
Kijk zelf maar:quote:Op maandag 15 december 2008 14:01 schreef Niconigger het volgende:
[..]
Ik heb hem ook een tijd terug gezien en ik vond toen het einde een beetje gek. Het paste wel bij de film maar toch. Ik ben wel benieuwd hoe het alternatieve einde is. (In spoiler natuurlijk)
Dan moet inderdaad natuurlijk kwaliteit zijn. Mag zelf ook altijd graag naar film van hem kijken. Acteerprestaties van Scarlett zijn zeker wat minder dan de rest van de cast, maar dat wil zeker niet zeggen dat ze slecht is.quote:Op maandag 15 december 2008 13:55 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je kwaliteit i.p.v. kwantiteit bedoelt? (A)
Ben nu ondertussen wel erg benieuwd naar dit filmpje. Ik vind vooral zijn nieuwste films lekker te pruimen en kan z'n oudere werk ook wel waarderen. En Scarlett Johansson blijft heerlijk om naar te kijken (al hoor ik minder goede dingen over haar acteerprestaties in deze film). Binnenkort maar even naar de bios.
Ik eigenlijk niet.quote:Op maandag 15 december 2008 14:20 schreef Niconigger het volgende:
Ah bedankt.
Dan ben ik het met Gijsje eens. Het normale einde vind ik ook beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
quote:Op maandag 15 december 2008 15:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 december 2008 15:24 schreef Niconigger het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
quote:Op maandag 15 december 2008 15:48 schreef Gijsje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eagle eyee was slechtquote:Op donderdag 11 december 2008 23:39 schreef HostiMeister het volgende:
Eagle Eye
[ afbeelding ]
Typische loser (Shia leBoeuf) wordt door een of ander onbekende partij opgezadeld met 750.000 dollar en een shitload aan terroristen stuff. Een vrouw belt hem op met de mededeling dat hij moet vluchten anders heeft ie binnen 30 seconden de FBI op zijn dak Aan de andere kant van de stad wordt een vrouw (Michelle Monaghan) ook door deze onbekende partij opgebeld en krijgt orders van deze dame. Langzaam aan blijk het allemaal te maken te hebben met de dood van de tweelingbroer van de loser, deze werkte namelijk voor de regering. Wie is degene die jacht maakt op wie? En wie is verantwoordelijk voor de vreemde orders van de schijnbaar alwetende partij aan de telefoon?
Nou behalve dat Shia leBoeuf in blijkbaar alle films die uitkomen gedropped wordt kan hij stiekem ook wel acteren, maar in deze film zet hij een aardige acteer prestatie neer. Allen het plot werd een beetje ongeloofwaardig na de zoveelste computerhack actie en het zeur gezicht van Michelle Monaghan begon het langzaam aan tegen te vallen. Michael Chickles, Billy Bob Thorton en Rosario Dawson zaten ook in de film mar daar heb ik weinig van gemerkt. Lekker veel actie, kut verhaal eigenlijk en uiteindelijk.
Imdb: 6.8
Ik: 6
Strictly Sexual
[ afbeelding ]
Twee rijkere meiden, een schrijfster en een mode ontwerpster, zijn het beu om te daten en ingewikkelde relaties aan te gaan dus zijn ze van plan om een stelletje mannelijke prostituees op te pikken en mee te nemen. Die twee mannen zijn de hardwerkende Stanny en Joe die nietsvermoedend hun laatste geld aan het tellen zijn en van plan zijn in de bar te vertrekken zonder te betalen omdat ze zonder cash zitten. Uiteindelijk besluiten de dames de heren te houden in hun badhuis puur voor hun seksuele uitspattingen.
Ik vond dit een mooie film om te kijken, het begon als een leuke comedy die nog wel even aanhoudt en steeds dieper gaat. De karakter ontwikkeling is heel goed gedaan, stukje bij beetje voel je steeds meer met de vier die zelf ook steeds dichter tot elkaar komen. En zo worden de gesprekken ook steeds dieper. Het contrast tussen mannen en vrouwen, en hoe ze met relaties omgaan, is mooi weergegeven in mijn ogen, maar dat kan heel persoonlijk zijn. Hoe het uiteindelijk loopt voelt heel natuurlijk aan. Mooie film over niets.
Imdb: 6.2
Ik: 7.5
Met je eens, was zeker goed te pruimenquote:Op maandag 15 december 2008 22:19 schreef Terpentin07 het volgende:
Taken
Eindelijk weer een goede harde actiefilm.Verhaal gaat over twee meiden die een roadtrip door Europa plannen.Aangekomen in Parijs worden zij gekidnapt door Albaanse mensensmokkelaars.De vader van een van de meid heeft vroeger bij de CIA gewerkt en reist ook naar Parijs om haar te bevrijden.Ik vond vooral Liam Neeson een goede rol neerzetten en ook dat de film niet in de Vs speelt maakt het toch interessanter..Het komt niet zo gelikt over zoals vaak amerikaanse films zijn.
8
Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 02:00 schreef scanman01 het volgende:
In Search of a Midnight Kiss (2007)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |