abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64023411
pi_64024245
En?
pi_64024388
Mongol
Ik was verast door de film, op een andere site al wat gelezen over de film maar verwachte eigenlijk een niet bijster goede film. Bleek toch niet zo te zijn, film begint rustig maar bouwt vrij snel op. Normaal hou ik niet zo van die flashback films maar in dit geval was het niet storend. Verder zijn de locaties in de film prachtig en stoort het niet dat er geen woord engels in de film zit. Ga dan ook zeker deel twee kijken zodra deze uit komt.

Waardering: 8

I am Legend
Al eens gezien maar zeker de moeite waard om nog eens te bekijken, ditmaal gekozen voor het alternatieve einde. Alternatieve einde komt wat vreemd over gezien de rest van de film. Maar toch sluit het aardig aan op de film. Als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor het normale einde van de film. Overall een goede film.

Waardering 7 ½

[ Bericht 88% gewijzigd door Gijsje op 15-12-2008 10:01:00 ]
-
pi_64024496
En? x2
pi_64029983
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008)
Woody Allen weet ieder jaar wel twee of drie films uit te brengen en voor zijn nieuwe film kon Allen beschikken over een prima cast. Daar heb je eigenlijk ook meteen het sterke en het zwakke punt van de film te pakken. Het verhaal is wat magertjes, wat misschien te maken heeft met de productiviteit van de regisseur. Het plotje is ook niet veel meer dan de onderstaande synopsis:

Vicky (Rebecca Hall) en Cristina (Scarlett Johansson) zijn twee Amerikaanse vrouwen die de zomer in Barcelona doorbrengen. Daar ontmoeten ze een Spaanse schilder (Javier Bardem) en diens mooie, maar knettergekke ex-vrouw (Penélope Cruz). Samen raken ze verwikkeld in een romantisch avontuur dat voor sommige van hen een tragedie en voor andere een wonder is.

Het acteerwerk is wel prima, met name Javier Bardem en Penélope Cruz blinken uit. De scenes tussen Cruz en Johansson zullen voor menig man al voldoende reden zijn om de film te kijken. De film bevat zeker enkele grappige scènes, maar de echt typische humor van Allen ontbrak in deze film, wel natuurlijk weer de gevatte dialogen. De prachtige beelden van Barcelona en de andere locaties in Spanje zorgden er overigens bij mij voor dat ik meteen een vakantie wou boeken!

Op zich dus een prima film, echter zal Woody Allen er in mijn ogen goed aan doen om meer voor kwantiteit te gaan i.p.v. kwantiteit. 7.4
pi_64030224
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:47 schreef Hulkio het volgende:
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008)
Woody Allen weet ieder jaar wel twee of drie films uit te brengen en voor zijn nieuwe film kon Allen beschikken over een prima cast. Daar heb je eigenlijk ook meteen het sterke en het zwakke punt van de film te pakken. Het verhaal is wat magertjes, wat misschien te maken heeft met de productiviteit van de regisseur. Het plotje is ook niet veel meer dan de onderstaande synopsis:

Vicky (Rebecca Hall) en Cristina (Scarlett Johansson) zijn twee Amerikaanse vrouwen die de zomer in Barcelona doorbrengen. Daar ontmoeten ze een Spaanse schilder (Javier Bardem) en diens mooie, maar knettergekke ex-vrouw (Penélope Cruz). Samen raken ze verwikkeld in een romantisch avontuur dat voor sommige van hen een tragedie en voor andere een wonder is.

Het acteerwerk is wel prima, met name Javier Bardem en Penélope Cruz blinken uit. De scenes tussen Cruz en Johansson zullen voor menig man al voldoende reden zijn om de film te kijken. De film bevat zeker enkele grappige scènes, maar de echt typische humor van Allen ontbrak in deze film, wel natuurlijk weer de gevatte dialogen. De prachtige beelden van Barcelona en de andere locaties in Spanje zorgden er overigens bij mij voor dat ik meteen een vakantie wou boeken!

Op zich dus een prima film, echter zal Woody Allen er in mijn ogen goed aan doen om meer voor kwantiteit te gaan i.p.v. kwantiteit. 7.4
Ik neem aan dat je kwaliteit i.p.v. kwantiteit bedoelt? (A)

Ben nu ondertussen wel erg benieuwd naar dit filmpje. Ik vind vooral zijn nieuwste films lekker te pruimen en kan z'n oudere werk ook wel waarderen. En Scarlett Johansson blijft heerlijk om naar te kijken (al hoor ik minder goede dingen over haar acteerprestaties in deze film). Binnenkort maar even naar de bios.
pi_64030373
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:42 schreef Gijsje het volgende:
Mongol
Ik was verast door de film, op een andere site al wat gelezen over de film maar verwachte eigenlijk een niet bijster goede film. Bleek toch niet zo te zijn, film begint rustig maar bouwt vrij snel op. Normaal hou ik niet zo van die flashback films maar in dit geval was het niet storend. Verder zijn de locaties in de film prachtig en stoort het niet dat er geen woord engels in de film zit. Ga dan ook zeker deel twee kijken zodra deze uit komt.

Waardering: 8

I am Legend
Al eens gezien maar zeker de moeite waard om nog eens te bekijken, ditmaal gekozen voor het alternatieve einde. Alternatieve einde komt wat vreemd over gezien de rest van de film. Maar toch sluit het aardig aan op de film. Als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor het normale einde van de film. Overall een goede film.

Waardering 7 ½
Ik heb hem ook een tijd terug gezien en ik vond toen het einde een beetje gek. Het paste wel bij de film maar toch. Ik ben wel benieuwd hoe het alternatieve einde is. (In spoiler natuurlijk )
  maandag 15 december 2008 @ 14:09:42 #283
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64030553
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:01 schreef Niconigger het volgende:

[..]

Ik heb hem ook een tijd terug gezien en ik vond toen het einde een beetje gek. Het paste wel bij de film maar toch. Ik ben wel benieuwd hoe het alternatieve einde is. (In spoiler natuurlijk )
Kijk zelf maar:

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_64030808
Ah bedankt.
Dan ben ik het met Gijsje eens. Het normale einde vind ik ook beter.
pi_64031159
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:55 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je kwaliteit i.p.v. kwantiteit bedoelt? (A)

Ben nu ondertussen wel erg benieuwd naar dit filmpje. Ik vind vooral zijn nieuwste films lekker te pruimen en kan z'n oudere werk ook wel waarderen. En Scarlett Johansson blijft heerlijk om naar te kijken (al hoor ik minder goede dingen over haar acteerprestaties in deze film). Binnenkort maar even naar de bios.
Dan moet inderdaad natuurlijk kwaliteit zijn. Mag zelf ook altijd graag naar film van hem kijken. Acteerprestaties van Scarlett zijn zeker wat minder dan de rest van de cast, maar dat wil zeker niet zeggen dat ze slecht is.
  maandag 15 december 2008 @ 15:19:50 #286
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64032114
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:20 schreef Niconigger het volgende:
Ah bedankt.
Dan ben ik het met Gijsje eens. Het normale einde vind ik ook beter.
Ik eigenlijk niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64032232
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik eigenlijk niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_64032842
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:24 schreef Niconigger het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
-
pi_64032851
Quote en Edit knop lijken ook zo op elkaar...
-
pi_64032987
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:48 schreef Gijsje het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  maandag 15 december 2008 @ 21:55:25 #291
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_64042571
4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (4 maanden, 3 weken en 2 dagen)
In het communistische Roemenië van 1987 is, onder regime van dictator Nicolae Ceauşescu, het laten plegen van abortus streng verboden: er staat een lange gevangenis straf op. Ceauşescu wilde "de nieuwe mens" maken en verplichtte daarom dat vrouwen zonder meer hun kinderen ter wereld brachten.
In die moeilijke situatie bevinden de vriendinnen Gabita en Otilia zich: Gabita is ongewenst zwanger en wil abortus laten plegen. Samen met Otilia wringen ze zich in allerlei bochten om de abortus te laten uitvoeren zonder dat iemand er achter komt.

De film heeft door de manier van filmen een realistische, beetje documentaire achtige feel. Door middel van een mix van handheld camerawerk en (vooral in de tweede helft) prachtige extreem lange takes waar geen cut in voorkomt. Hierdoor lijkt het net alsof je zelf getuige bent van de gebeurtenissen en krijgt de film dus die realistische feel.
Ook het feit dat er geen muziek wordt gebruikt om de sfeer te bepalen of te onderstrepen helpt hierbij.
Het acteerwerk is geweldig, waarbij vooral Anamaria Marinca in de rol van Otilia (het personage van waaruit het verhaal wordt verteld) erg sterk is.

We zien hoe ver mensen moesten gaan om een abortus te kunnen ondergaan (de film is gebaseerd op waargebeurde verhalen) en wat de gevolgen er van zouden kunnen zijn als "men" erachter zou komen. We kunnen maar beter blij zijn dat we dit in Nederland niet hebben en dat we hier een pro-choice beleid voeren.
Het resultaat is een prachtige film die je bij je keel grijpt, niet meer los laat totdat ie is afgelopen en die je zeker aan het denken zet.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  maandag 15 december 2008 @ 21:57:48 #292
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64042665
The day the earth stood still (geloof het of niet ik vond hem wel ok)
Madagascar 2 ontzettend grappig
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64043447
Zo, mijn eerste filmbeoordelingen hier.

Taken

Eindelijk weer een goede harde actiefilm.Verhaal gaat over twee meiden die een roadtrip door Europa plannen.Aangekomen in Parijs worden zij gekidnapt door Albaanse mensensmokkelaars.De vader van een van de meid heeft vroeger bij de CIA gewerkt en reist ook naar Parijs om haar te bevrijden.Ik vond vooral Liam Neeson een goede rol neerzetten en ook dat de film niet in de Vs speelt maakt het toch interessanter..Het komt niet zo gelikt over zoals vaak amerikaanse films zijn.

8

Eagle Eye

Ik word een beetje moe van Shia LaBeouf.Hij speelt altijd de rollen van de nerd die in de loop van de film een held wordt.Vond hem in Disturbia best goed,Transformers ging ook nog maar In Eagle Eye begon ik mij geregeld aan hem te irriteren.De film was ook best langdradig en ik heb hem met moeite afgekeken.Hij begon leuk maar het einde kon mij niet overtuigen.

5

Firefly+Serenity

Ben pas nu in aanraking gekomen met het Fireflyuniversum.Vind het echt een verfrissende Sciencefiction serie.Vooral de mix van ScienceFiction en Western kon ik waarderen.Niet zo duister als Star Wars en ook het ontbreken van aliens heeft de serie goed gedaan.Het komt toch ietsje realistischer over alhoewel het 500 jaar in de toekomst speelt.Elke aflevering staat een beetje voor zich maar er word wel een rode draad gevolgd, helaas werd er maar een seizoen van gemaakt.Aan de kwaliteit ligt niet.Echt zonde.Gelukkig werd er een paar jaar later een bioscoopfilm van gemaakt.Hier worden nog wat open vragen beantwoord en ook de Cgi en humor is top.Je merkt echt dat de acteur plzier eraan hadden.Vooral Nathan Fillion en Summer Glau zijn de acteurs die de serie iets speciaals geven.Absolute aanrader.

9
pi_64046169
Zucht Firefly. Doodzonde, laatst opnieuw de serie bekeken en het is toch een juweeltje.
pi_64047850
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:39 schreef HostiMeister het volgende:
Eagle Eye
[ afbeelding ]
Typische loser (Shia leBoeuf) wordt door een of ander onbekende partij opgezadeld met 750.000 dollar en een shitload aan terroristen stuff. Een vrouw belt hem op met de mededeling dat hij moet vluchten anders heeft ie binnen 30 seconden de FBI op zijn dak Aan de andere kant van de stad wordt een vrouw (Michelle Monaghan) ook door deze onbekende partij opgebeld en krijgt orders van deze dame. Langzaam aan blijk het allemaal te maken te hebben met de dood van de tweelingbroer van de loser, deze werkte namelijk voor de regering. Wie is degene die jacht maakt op wie? En wie is verantwoordelijk voor de vreemde orders van de schijnbaar alwetende partij aan de telefoon?

Nou behalve dat Shia leBoeuf in blijkbaar alle films die uitkomen gedropped wordt kan hij stiekem ook wel acteren, maar in deze film zet hij een aardige acteer prestatie neer. Allen het plot werd een beetje ongeloofwaardig na de zoveelste computerhack actie en het zeur gezicht van Michelle Monaghan begon het langzaam aan tegen te vallen. Michael Chickles, Billy Bob Thorton en Rosario Dawson zaten ook in de film mar daar heb ik weinig van gemerkt. Lekker veel actie, kut verhaal eigenlijk en uiteindelijk.
Imdb: 6.8
Ik: 6

Strictly Sexual
[ afbeelding ]
Twee rijkere meiden, een schrijfster en een mode ontwerpster, zijn het beu om te daten en ingewikkelde relaties aan te gaan dus zijn ze van plan om een stelletje mannelijke prostituees op te pikken en mee te nemen. Die twee mannen zijn de hardwerkende Stanny en Joe die nietsvermoedend hun laatste geld aan het tellen zijn en van plan zijn in de bar te vertrekken zonder te betalen omdat ze zonder cash zitten. Uiteindelijk besluiten de dames de heren te houden in hun badhuis puur voor hun seksuele uitspattingen.

Ik vond dit een mooie film om te kijken, het begon als een leuke comedy die nog wel even aanhoudt en steeds dieper gaat. De karakter ontwikkeling is heel goed gedaan, stukje bij beetje voel je steeds meer met de vier die zelf ook steeds dichter tot elkaar komen. En zo worden de gesprekken ook steeds dieper. Het contrast tussen mannen en vrouwen, en hoe ze met relaties omgaan, is mooi weergegeven in mijn ogen, maar dat kan heel persoonlijk zijn. Hoe het uiteindelijk loopt voelt heel natuurlijk aan. Mooie film over niets.
Imdb: 6.2
Ik: 7.5
eagle eyee was slecht

strictly sexual is de beste film die ik in een hele tijd heb gezien... lijkt op eerste gezicht een vrouwenfilm, toch maar op gezet en vond het een goed verhaal
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:54:32 #296
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64048009
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:19 schreef Terpentin07 het volgende:
Taken

Eindelijk weer een goede harde actiefilm.Verhaal gaat over twee meiden die een roadtrip door Europa plannen.Aangekomen in Parijs worden zij gekidnapt door Albaanse mensensmokkelaars.De vader van een van de meid heeft vroeger bij de CIA gewerkt en reist ook naar Parijs om haar te bevrijden.Ik vond vooral Liam Neeson een goede rol neerzetten en ook dat de film niet in de Vs speelt maakt het toch interessanter..Het komt niet zo gelikt over zoals vaak amerikaanse films zijn.

8
Met je eens, was zeker goed te pruimen

Zelf heb ik zojuist Gone Baby Gone gezien.

Een film die interessant is en je niet zomaar als pulp wegkijkt. Je moet je kop er wel een beetje bij houden en blijven nadenken om alles nog te kunnen volgen en zelf de puzzelstukjes bij elkaar te krijgen. Monaghan ( ) zet een goede rol neer, maar Casey Affleck vind ik niet 100% overtuigen. Hij is het soms nèt niet. Ben Affleck weet met zijn regiedebuut wél te overtuigen. Hij weet de scènes realistisch neer te zetten en levert daarmee een prima film af.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 16 december 2008 @ 02:00:34 #297
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64048049

In Search of a Midnight Kiss (2007)

Wilson (Scoot McNairy) is een hopeloos eenzame twintiger die net het ergste jaar van z'n leven achter de rug heeft. Met aansporing van z'n beste vriend gaat hij op het internet op zoek naar liefde. Wanneer een jonge vrouw (Sara Simmonds), die vastbesloten is haar liefde te vinden voor het einde van het jaar, reageert op zijn advertentie, ontvouwt voor beiden een avontuur door de straten van Los Angeles wat hen veel over elkaar doet leren. De rest van de film speelt zich dan af op oudejaars avond/nacht.

Het deed me allemaal wat denken aan 'Before sunset' en 'before sunrise'. 'In search of a midnight kiss' is een best wel verrassende film, geheel geschoten in zwart/wit. De Hollywood franje is geheel afwezig en ook het einde is niet wat je verwacht. Het is een kleine, maar mooie film geworden.

Cijfer: 7,5
pi_64049380
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 02:00 schreef scanman01 het volgende:
In Search of a Midnight Kiss (2007)
Hee, die staat toevallig ook op mijn verlanglijstje. Kan hem alleen nog nergens krijgen of vinden.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_64055706
Changeling (Clint Eastwood, 2008)
Changeling de nieuwe film van filmheld Clint Eastwood, wederom levert hij een prima film af die het naar alle waarschijnlijkheid weer goed gaat doen bij de Oscar uitreiking. Het is een prachtig ingetogen film met een niet al te luchtig onderwerp en wat het allemaal nog indrukwekkender maakt is de tekst die als eerst te ziet krijgt: dit verhaal is echt gebeurd. Prachtige settings, goed script en sterk acteerwerk zorgen ervoor dat dit een van de beste films van het jaar is geworden. Veelal viel in recensies te lezen dat de film nogal langdradig is, iets wat in mijn ogen totaal niet het geval is. De twee-en-een-half waren voorbij voordat ik het door had, verder komt alles prima aan bod (van introductie tot afronding van het verhaal). Ik zou zo ook geen scènes kunnen opnoemen die men weg had kunnen laten. Gaat dit zien! [b]8.5[/b
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 13:34:28 #300
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_64055806
Eens over Changeling. Ik heb het meestal niet zo op lange films, maar de tijd vloog voorbij. Aangrijpend verhaal, waarbij ik het vreemd vind dat de film nog zo weinig genoemd wordt bij de awards-ceremonies.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')