Goed verhaal Peter6000. Ik ben het met je eens dat dit een goede column was.
De dissematie is beter. Het eerste gedeelte is nog wel te pruimen, maar daarna wordt het bagger. Een beetje slap gelul over een stel eskimo's die qua niveau op redneck staan, daar krijg ik ook geen harde plasser van.
Toch moet ik Lieke gelijk geven op het gebied van luxe-problemen (hoewel ze de term zelf niet bezigt, is dit tóch waar we het over hebben).
Luxe-problemen zijn de reden dat mensen zo ongelukkig kunnen zijn. Dat wil niet zeggen (wmb) dat we daadwerkelijk allemaal altijd ongelukkig zijn, maar wél dat er een kern van waarheid in zit.
Als je een
internetverbinding en een uitkering vaste verblijfplaats en een vast inkomen hebt, is je Piramide van Mastlov wel zo'n beetje bevredigd. Tenzij je daarnaast ook nog ambities hebt, dan wordt het een ander vehaal. Maar 90% van de bevolking heeft die dus niet, zodat we rustig kunnen concluderen dat Lieke gelijk heeft (met uitzondering van haar dwaze verhaal over Inuïeten) waar het luxe-problemen betreft.
We zeiken allemaal maar wat. Wat je
nodig hebt, moet je aanschaffen. Wat je
niet nodig hebt, moet je laten liggen. Als je dan geld overhoudt aan het einde van de maand, kun je minder gaan werken