Groningen.quote:
Ben je mooi klaar mee.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mijn maag, lever, nieren en schildklier worden onderzocht. Ook is er een kans dat ik hepatitis heb opgelopen (In Zuid-Afrika) en is er een kans dat ik suikerziekte heb. Gaat weer lekker dus.
Tsja. Ik weet neit wat ik moet denken nu. Ik weet wel dat ik woensdag de uitslag krijg, en hoop dat ik niks aan organen kwijtraak.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Groningen.![]()
[..]
Ben je mooi klaar mee.![]()
Dan is het trouwens ook geen wonder dat je laatst zo beroerd werd van al dat bier. Daar zitten megaveel koolhydraten in.
Kwijtraak?quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Tsja. Ik weet neit wat ik moet denken nu. Ik weet wel dat ik woensdag de uitslag krijg, en hoop dat ik niks aan organen kwijtraak.
Bij wijze vanquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Kwijtraak?Zo'n vaart zal het wel niet lopen toch?
Niet ingeënt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mijn maag, lever, nieren en schildklier worden onderzocht. Ook is er een kans dat ik hepatitis heb opgelopen (In Zuid-Afrika) en is er een kans dat ik suikerziekte heb. Gaat weer lekker dus.
Ah, balen!quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Achja, woensdag weet ik het als het goed is.
Wordt wel geadviseerdquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nee, ik was niet geënt tegen die dingen, omdat het geen risicogebied is.
Oh, andere jur. Ik dacht dat jij jur bedoelde die bij tonego speelde.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:27 schreef Lamzak_ het volgende:
Hij speelt bij Amical/Amikal!
Hij speelt thuis in de Diekmanhal. Zou er dan 1. Een 2de jur bestaan, 2. Ook nog in identieke soort teams?
Hehehe, ik ben er nog mee naar de GGD geweest, of ik me in moest laten enten. En aangezien ik alleen naar Cape Town ging was dat niet nodig. Dus ik denk dat het niet echt daaraan te wijten valt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:28 schreef Fems het volgende:
[..]
Ah, balen!
Wel een wijze les geleerd, voortaan laten inenten..
Sterkte man, en hou ons op de hoogte.
Dat is vooral het gebied rond Johannesburg, dat is 3000 kilometer van waar ik was.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:29 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Wordt wel geadviseerd
http://www.travelclinic.com/275/zuid-afrika.htm
Dat maakt niet uit, ik open die site (wordt ook gebruikt door de GGD en artsen voor raadpleging) en ik zie dit bij Zuid-Afrika zijn. Dus kan je wel ja maar zeggen, feit is dat het aangeraden wordt voor zuid afrika en jij het nu misschien hebt. Dus, volgende keer inentenquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is vooral het gebied rond Johannesburg, dat is 3000 kilometer van waar ik was.
quote:[bewerk]
Faeco-orale overdracht
Men kan besmet raken met het hepatitis A-virus door het eten en drinken van (met stoelgang besmet) voedsel of water. Het virus kan in het voedsel en drinken komen als na het bezoek aan het toilet en voor het eten de handen niet gewassen worden. De kans op besmetting neemt toe naarmate de hygiënische omstandigheden slechter zijn. Dit houdt niet enkel slechte persoonlijke hygiëne in, maar ook het ontbreken van goede sanitaire voorzieningen, zoals een goede drinkwatervoorziening en een goed rioleringssysteem.
Seksueel contact
Hepatitis A kan soms ook overgedragen worden door seksueel contact, met name door anale seks.
Via het bloed
Hepatitis A kan in uitzonderlijke gevallen ook worden overgedragen door bloed en bloedproducten, bijvoorbeeld stollingsfactoren zoals gebruikt bij de behandeling van hemofiliepatiënten.
Laat ik er eerst eens achter komen wat ik nu precies heb, dan is het een stuk makkelijker concluderenquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:37 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ik open die site (wordt ook gebruikt door de GGD en artsen voor raadpleging) en ik zie dit bij Zuid-Afrika zijn. Dus kan je wel ja maar zeggen, feit is dat het aangeraden wordt voor zuid afrika en jij het nu misschien hebt. Dus, volgende keer inenten
Desondanks wel onwijs toeval, er zijn niet zoveel jur's en al helemaal niet die in twee teams ballen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:29 schreef Fems het volgende:
[..]
Oh, andere jur. Ik dacht dat jij jur bedoelde die bij tonego speelde.
Van Amical ken ik niet zoveel mensen.
Weet alleen dat het meisjes team uit allemaal buitenlandse spelers bestond, die in het turks of ik weet niet wat tegen elkaar praatten in het veld. Ontzettend slecht waren. (uitstanden van 140-2) en mij altijd uitscholden en zeiden dat we de volgende keer dood gingen. (dreigement dus)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |