abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63384469
Werd een jaar geleden nog de Senseo: Hot Chocolate en Espresso voor de Senseo gelanceerd, nu is er de Hot Choco, een lichte chocodrank met uiteraard een eigen padhouder. Dus naast de padhouder voor een enkele kop, twee kopjes, espresso, thee en hot chocolate moet je nu nog een extra padhouder plaatsen. De Senseo begint op deze manier steeds meer op een Zwitsers zakmes te lijken.

Maar dan het belangrijkste, smaakt het ook allemaal en hoe makkelijk is het zetten van een kopje. Allereerst moet je uiteraard de Senseo aanzetten. Volgens de beschrijving is het niet verplicht om eerst het apparaat voor te spoelen maar laat je hier niet van weerhouden. De pad past perfect in de houder. In tegenstelling tot de Hot Chocolate hoef je niet eerst een folie te verwijderen en de pad met kracht in de houder te duwen. Vervolgens is het een kwestie van de éénkopsknop in te duwen en vervolgens loopt je koffiekopje vol met een warme chocodrank. Ja, een normaal senseo-kopje is groot genoeg voor deze dosering. Een lichte schuimkraag siert vervolgens je drankje.

Maar was de Hot Chocolate al een beetje waterig, ook de Hot Choco deelt helaas dat feit. Wederom is het aan te raden om de cup helemaal leeg te laten lopen voor de meest volle smaak. Een andere mogelijkheid is om een aantal schepjes suiker in het kopje te mikken maar dan verdwijnt het predicaat light natuurlijk meteen. De pad mag na afloop verdwijnen in de prullenbak en de Senseo dient nog even met de padhouder samen te worden nagespoeld.

Qua smaak doen de beide varianten het niet voor elkaar onder, daarnaast wordt voor beide smaken ook flink reclame gemaakt op het moment. Hot Choco is natuurlijk de eigen variant van Douwe Egberts en Hot Chocolate is afkomstig van Chocomel, cq FrieslandFoods. De koude wintermaanden staan weer voor de deur dus wat dat betreft is de timing weer ideaal. Beide hebben zowel voor als nadelen. De Hot Chocolate-pads zijn helemaal luchtdicht gesealed en hoeven dus niet meteen in een aparte bus, dit een tegenstelling tot de Hot Choco-pads. De smaak zal misschien niet zo snel afnemen als met koffie, maar vochtige lucht zal de smaak zeker niet beter maken. Het laatste verschil is het formaat, een normale kop vul je met de Hot Choco, de Hot Chocolate is weer prima voor een mok. Qua smaak ontlopen ze elkaar niet zoveel, beide wat aan de waterige kant maar een schepje suiker doet altijd wonderen. Even snel chocomel opwarmen in de magnetron mag dan ook geknoei opleveren, het gaat wel net iets sneller.
pi_63386892
quote:
Even snel chocomel opwarmen in de magnetron mag dan ook geknoei opleveren, het gaat wel net iets sneller.
En het is een stuk lekkerder.

Ik vind al die dingen waar je extra houders voor nodig hebt maar niks, net als veel van de 86 verschillende smaken 'gewone' senseo.
Black en dark roast vind ik het lekkerst! Toch gaat er niets boven gewone koffie, chocomel en thee!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_63489850
Ik vind de Hot Choco echt niet te zuipen. Hot Chocolate (die van Chocomel zelf dus) is wel heerlijk. Totaal niet waterig, je moet je pad dan ook wel eerst schudden hè.
pi_63490010
gewoon de "echte" chocomelk mixen met melk en cacao troep blijft toch het lekkerste

daar kan geen senseo ding tegenop.
hardcoholic
  maandag 24 november 2008 @ 22:10:17 #5
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_63491537
Hot Chocolet van Nutricia vind ik ook niet te zuipen, het weeg echt niet op tegen een Mok Chocomel van Nutricia in de magnetron! En kost je bijna evenveel tijd, en nog belangrijker, veeeel goedkoper.
pi_63492186
Het wachten is op Cup-a-soup...
pi_63501116
Beide passen niet op mijn senseo. .
pi_63503687
De beste blijft Chocomel.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:23:38 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_63506568
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:09 schreef Tiemie het volgende:
Beide passen niet op mijn senseo. .
Chocomel sinds kort wel. Mijn doosje met cups was alleen alweer 3 maanden over datum
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:50:22 #10
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_63509007
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Chocomel sinds kort wel. Mijn doosje met cups was alleen alweer 3 maanden over datum
cool!

* Tiemie gaat even een nieuwe bestellen. .
pi_63509204
Senseo choco is voor luie flikkers die te lam zijn om effe een pannetje melk op te zetten en een pak cacaomix te kopen.
pi_63509920
ja en dat was ik dus ook, totdat ik 1 kopje had gezet van Hot Choco (die van Douwe Egberts). Ik kon t met alle wil van de wereld niet wegkrijgen. Ik had t gekocht voor mn vriendin, die is nogal een choco freak maar ik durfde t haar niet voor te zetten. Totaal smaakloos. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit verkiezen boven normale chocomelk.
pi_63518663
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:17 schreef flexster het volgende:
ja en dat was ik dus ook, totdat ik 1 kopje had gezet van Hot Choco (die van Douwe Egberts). Ik kon t met alle wil van de wereld niet wegkrijgen. Ik had t gekocht voor mn vriendin, die is nogal een choco freak maar ik durfde t haar niet voor te zetten. Totaal smaakloos. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit verkiezen boven normale chocomelk.
Klopt. Het lijkt wel slootwater !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_63523922
Beide zijn idd erg waterig en naar mijn idee te duur. Je kan net zo goed (zoals iemand anders hier ook al zei) een pak cacao kopen en ff mixen met melk... stukken beter .
  woensdag 26 november 2008 @ 13:17:12 #15
207126 funk_you
No more funkie style
pi_63534387
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:46 schreef OA het volgende:

[..]

En het is een stuk lekkerder.

Ik vind al die dingen waar je extra houders voor nodig hebt maar niks, net als veel van de 86 verschillende smaken 'gewone' senseo.
Black en dark roast vind ik het lekkerst! Toch gaat er niets boven gewone koffie, chocomel en thee!
Ben het volkomen met je eens
funk_you = gone
pi_63537033
quote:
Wederom is het aan te raden om de cup helemaal leeg te laten lopen voor de meest volle smaak. Een andere mogelijkheid is om een aantal schepjes suiker in het kopje te mikken maar dan verdwijnt het predicaat light natuurlijk meteen. De pad mag na afloop verdwijnen in de prullenbak en de Senseo dient nog even met de padhouder samen te worden nagespoeld.

Als ik lees hoeveel handelingen je moet doen voor 1 kopje waterige choco. .
Ik zet wel chocolademelk van Nutricia in de magnetron, slagroom erop en klaar. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')