Daar vraag ik niets overquote:Op donderdag 20 november 2008 18:31 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
de rijdende rechter is een kneus
Omdat het om de werkelijkheid gaat.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:29 schreef Harajuku. het volgende:
Het ging over een paard.
Mevrouw A verkocht haar klophengst als ruin. Volgens de papieren was de klophengst een ruin, maar nu bleek het toch een klophengst te zijn.
De rijdende rechter zei dat dat juridisch niets uitmaakt en dus moest mevrouw A mevrouw B zelfs geld betalen.
Hoezo maken papieren juridisch niets uit?
Stond toch op de papieren dat het een ruin is? Hoe moet mevrouw A dan weten dat de papieren liegen? Ik weet niets van de paardenwereld, maar het lijkt me sterk dat je nog eens dure tests moet laten uitvoeren om te kijken of je papieren kloppen?quote:Op donderdag 20 november 2008 18:43 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Omdat het om de werkelijkheid gaat.
De papieren beschrijven de werkelijkheid maar bepalen deze niet.
Een ruin is een hengst die gecastreerd is, niet een paard dat op papier heeft staan dat het een ruin is.
Het paard in kwestie was niet (volledig) gecastreerd en dus geen ruin.
Als mevrouw B dat had gedaan had ze geen klophengst ipv ruin gekochtquote:Op donderdag 20 november 2008 18:51 schreef BabyBel4 het volgende:
Mevrouw A kan wel vanalles beweren en met allerlei papieren aan komen zetten. En mogelijk is het inderdaad zo dat ze zelf ook geloofde dat het een ruin was.
Maar dat doet er allemaal niet toe: feit is dat ze een ruin verkocht heeft die geen ruin bleek te zijn. En daar mag mevrouw B onder geen beding de dupe van worden, hoe sneu dat dan misschien ook voor mevrouw A is. Dan had mevrouw A maar wat beter op moeten letten toen ze zelf het paard aankocht, zoals mevrouw B dat blijkbaar wel deed.
Mevrouw B heeft het blijkbaar gedaan, weliswaar achteraf. Anders was dit nooit bij de rijdende rechter geweest.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als mevrouw B dat had gedaan had ze geen klophengst ipv ruin gekocht
quote:De rijdende rechter behandelde in de uitzending van 18 november een zaak over de koop van een ruin die klophengst lijkt te zijn.
Annemiek koopt de ruin Bacardi, na enige tijd wordt hij echter behoorlijk wild, zo wild dat ze gaat denken dat het wel eens een klophengst kan zijn. Ze weigert daarom het complete aankoopbedrag te betalen omdat ze nog kosten moet maken om Bacardi te laten 'helpen'.
Daarnaast is er nog onenigheid over een aanbetaling van 400 euro.
Mr. F. Visser buigt zich over de zaak en komt met een uitspraak.
Dit is wat ik zo gauw vindquote:Rechter Frank Visser behandelde dinsdag in het televisieprogramma ‘De rijdende rechter’ het conflict tussen de verkopende en kopende partij van een klophengst. Verkoopster Marijke van Buren eiste geld van koopster Annemieke Arends. Visser stelde Arends echter in het gelijk, Van Buren dreigt opnieuw een advocaat in de arm te nemen.
Van Buren bood het dier Becardi voor 1.850 euro aan op Marktplaats. Arends wist een deel van de prijs af te halen en kocht het paard voor 1.000 euro. Bij het ophalen van Becardi betaalde ze 400 euro vooruit. Becardi was bij Arens op stal moeilijk handelbaar, na onderzoek van de dierenarts bleek dat hij een klophengst was. Arends besloot daarop het dier te laten castreren en het aankoopbedrag aan Van Buren niet helemaal af te betalen. Van Buren schakelde daarom de rechter in om het conflict te beslechten. Ze vond dat ze recht had op het volledige aankoopbedrag omdat ze niet wist dat het om een klophengst ging, ze beweerde bovendien dat ze de aanbetaling van 400 euro nooit had ontvangen.
De rechter stelde Van Buren in het ongelijk. Hij achtte na het lezen van de mailwisseling tussen de twee partijen dat de aanbetaling wel degelijk was voldaan, bovendien was de waarde van het dier - omdat hij klophengst bleek te zijn - volgens Visser zodanig gezakt dat Van Buren zelfs nog 300 euro aan Arends moet betalen.
Ik heb ook gekeken.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:29 schreef Harajuku. het volgende:
Het ging over een paard.
Mevrouw A verkocht haar klophengst als ruin. Volgens de papieren was de klophengst een ruin, maar nu bleek het toch een klophengst te zijn.
De rijdende rechter zei dat dat juridisch niets uitmaakt en dus moest mevrouw A mevrouw B zelfs geld betalen.
Hoezo maken papieren juridisch niets uit?
Precies. Ongeacht of mevrouw A nu wel of niet wist dat ze daarmee bezig was.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:12 schreef Pony-Lover het volgende:
Knollen voor citroenen verkopen dus, en dat mag niet.
Hey, ik heb jou nog genomineerd!quote:Op donderdag 20 november 2008 19:12 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik heb ook gekeken.![]()
De papieren maken wel degelijk iets uit.
Alleen bleken de papiern dus niet te kloppen.
Knollen voor citroenen verkopen dus, en dat mag niet.
![]()
Okay, slotje danquote:Op donderdag 20 november 2008 19:13 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
Precies. Ongeacht of mevrouw A nu wel of niet wist dat ze daarmee bezig was.
Waar, waar, voor wat????quote:Op donderdag 20 november 2008 19:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hey, ik heb jou nog genomineerd!
quote:
Blijkbaar is er door iemand gerotzooid met de papieren. Als die persoon niet mevrouw A zelf is, zou ze zelf naar de rechter kunnen stappen om hem aan te klagen.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Okay, slotje danLullig wel. Je zou denken dat je van je papieren uit kunt gaan, hm.
Ze zei ook dat ze een advocaat in de arm zou nemenquote:Op donderdag 20 november 2008 19:17 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er door iemand gerotzooid met de papieren. Als die persoon niet mevrouw A zelf is, zou ze zelf naar de rechter kunnen stappen om hem aan te klagen.
Toch niet om mevrouw B opnieuw het leven zuur te maken?quote:Op donderdag 20 november 2008 19:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ze zei ook dat ze een advocaat in de arm zou nemen
waarmee we dus leren dat we, hoewel we een gekregen paard niet in de bek mogen kijken, een te kopen paard wel in de kont moeten voelen.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:21 schreef Harajuku. het volgende:
Maar bij de test voelde zij niets, echo zag ze niets, alleen rectaal zag ze na een tijdje de bal. 't Was niet gelijk duidelijk adt er iets zat of zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |