abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2008 @ 10:28:52 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_63367841
quote:
Herman Kuiphof (89) overleden

De legendarische sportcommentator en journalist Herman Kuiphof is overleden. Kuiphof schreef talloze sportartikelen voor kranten en tijdschriften en gaf op televisie jarenlang commentaar bij vooral voetbal- en tenniswedstrijden.

Kuiphofs woorden bij Duitslands tweede doelpunt in de verloren WK-finale van 1974 ("zijn we er toch ingetuind") echoën bij velen jaren na dato nog na.

Kuiphofs markante stem en taalgebruik maakte hem tot de meeste geprezen en meeste geliefde commentator op tv. En die status zou hij lang houden. Kuiphof, die 89 jaar is geworden, wordt maandag begraven.

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_63368026
Dit is nou echt een legendarische man in de Nederlandse voetbalverslaggeving. Zelf ben ik te jong om hem als commentator te hebben meegemaakt, maar er zullen velen zijn waarvan Kuipers een deel van de opvoeding was.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 20 november 2008 @ 10:50:39 #3
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_63368409
Ik ben van de oude garde en heb Herman heel bewust meegemaakt. Een heel goede commentator, heeft vele legendarische wedstrijden verslagen.

Voor alle Feyenoord-fans ..... genieten maar weer.

"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  Admin donderdag 20 november 2008 @ 10:53:42 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_63368505
Herman Tsjuiphof
Markante verslaggever.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_63368823
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef mcyodogg het volgende:
Dit is nou echt een legendarische man in de Nederlandse voetbalverslaggeving. Zelf ben ik te jong om hem als commentator te hebben meegemaakt, maar er zullen velen zijn waarvan Kuipers een deel van de opvoeding was.
Ik ben ook te jong, maar veel legendarische fragmenten die ik heb gezien zijn voorzien van zijn commentaar...

"Zijn we er toch ingetuind"
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 donderdag 20 november 2008 @ 11:10:01 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_63368933
Jeetje hier schrik ik van.

De enige die de naam van Ove Kindvall juist uitsprak.

Na de penalty van Neeskens :

'WE LEIDEN'

Hij was slecht ziend en zag niet dat Ove scoorde.

'Hands Hands Nee een doelpunt. het is een doelpúnt.'

Markante man. Jaren later op zijn ouwe dag nog vaste gast bij Ischa Meier in zijn talksow op de radio.
Voor de jongeren onder ons hij was net zo bekend als Jack van Gelder maar veel populairder.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 november 2008 @ 11:15:16 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63369062
Ik ken hem alleen van de archiefbeelden en hij bracht het commentaar goed. Voor die tijd zal dat best legendarisch zijn ja.

89 is een mooie leeftijd. RIP

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 20-11-2008 20:24:44 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 20 november 2008 @ 11:18:20 #8
226255 ES57
pi_63369145
"Tjientval scoort, Tjientval scoort". Heerlijk eigenwijs zijn en gewoon stug doorgaan met het noemen van de juiste Zweedse benaming voor Feyenoord's meest legendarische spits. Dat leverde hem sindsdien de naam Herman Tjuiphof op.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:21:38 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63369220
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_63370657
Hij heeft een prachtleeftijd gehaald. Ik ben ook te jong om veel van hem te weten, maar hij was toonaangevend.
That's all folks!
pi_63371949
Jeetje .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 20 november 2008 @ 13:56:39 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63373165
Ik heb hem ook bewust meegemaakt! Een groot markante sportman..
R.I.P. Herman
pi_63373446
RIP, hij was inderdaad een markanten man,. Vreemde dag mijn moeder is gisterenavond heengegaan.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  donderdag 20 november 2008 @ 14:11:24 #14
226255 ES57
pi_63373586
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:06 schreef maril het volgende:
RIP, hij was inderdaad een markanten man,. Vreemde dag mijn moeder is gisterenavond heengegaan.
Gecondoleerd ....
pi_63373866
Jeetje. Een icon uit mijn jeugd minder. Mooie leeftijd wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_63373986
Mooie leeftijd en geweldige sport verslaggever.
De naam alleen al zegt meeer dan genoeg. Een begrip in de sportwereld.

Rust zacht Herman Kuiphof
  donderdag 20 november 2008 @ 17:33:29 #17
226255 ES57
pi_63379261
Leuk, net op Radio 1 hadden ze een telefonisch interview met Ove Kindvall. Hij vertelde - in perfect Nederlands - dat Herman hem destijds vroeg hoe zijn naam precies moest worden uitgesproken. Daar heeft hij 'm dus mee geholpen.
pi_63381384
quote:
'Milaan is een beetje van Feyenoord, San Siro is van ons''.
Rust zacht.
Feyenoord!
"Feyenoord zit in mijn hart. Maar Feyenoord, dat zijn de mensen, dat zijn de supporters. Door hen ontstaat het Feyenoord-gevoel." Henk Fräser
pi_63383349
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:15 schreef borisz het volgende:
Ik ken hem alleen van de archiefbeelden en hij bracht het commentaar goed. Voor die tijd zal dat best legendarisch zijn ja.

88 is een mooie leeftijd. RIP
89 nog mooier.

Heb weinig tot geen wedstrijden echt live gezien met zijn commentaar, maar moet wel zeggen dat er redelijk wat uitspraken van 'm zijn die ik me nog herinner van archiefbeelden.
sig verwijderd door FA
pi_63383656
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:07 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

89 nog mooier.

Heb weinig tot geen wedstrijden echt live gezien met zijn commentaar, maar moet wel zeggen dat er redelijk wat uitspraken van 'm zijn die ik me nog herinner van archiefbeelden.
Dat dus. Helaas moet ik het daarvan hebben.

RIP.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_63383826
Mijn vader was, naast Jan Cottaar, nogal een fan van hem ondanks dat we thuis verder niet zoveel sport keken en dat terwijll ons huis op een steenworp afstand stond van het Ajax-stadion. Maar als Kuiphof verscheen legde pa z'n krant opzij, deed het tv-geluid wat harder en moesten we allemaal onze kop houden! Ik heb dus warme herinneringen aan deze man en heb zeker een aantal tenniswedstrijden gezien met commentaar van Kuiphof, alhoewel de beelden in m'n hoofd vervagen. Tijdje geleden een interview met hem gezien en dan schrik je van z'n ouderdom, jammer dat mensen zoals Herman ook gewoon doodgaan.

R.I.P.
pi_63383953
Overigens was Kuiphof meer dan alleen voetbal-commentator en zou dit topic eigenlijk in SPT moeten staan.

De laatste keer dat ik hem sprak was een jaar of 4 geleden. Kuiphof was op z'n ouwe dag nog een nieuwe relatie aangegaan met een lid van onze golfclub en ondanks dat hij zelf niet wilde of kon golfen, ging hij vaak met die mevrouw mee om na afloop van haar rondje een hapje bij ons in het clubrestaurant te eten.
Ondanks dat hij er stukken ouder uitzag dan ik hem herinnerde van z'n TV-tijd was die stem van hem zo onmiskenbaar hetzelfde gebleven en was hij erg goed bij de pinken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_63391525
quote:
Kuiphofs woorden bij Duitslands tweede doelpunt in de verloren WK-finale van 1974 ("zijn we er toch ingetuind") echoën bij velen jaren na dato nog na.
Die woorden ken ik zelfs en dit was nog voor mijn tijd.... R.I.P.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:10:28 #24
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_63392037
Is hij er toch ingetuind, .... is hij er toch ingetuind....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:55:21 #25
226255 ES57
pi_63395751
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')