quote:Herman Kuiphof (89) overleden
De legendarische sportcommentator en journalist Herman Kuiphof is overleden. Kuiphof schreef talloze sportartikelen voor kranten en tijdschriften en gaf op televisie jarenlang commentaar bij vooral voetbal- en tenniswedstrijden.
Kuiphofs woorden bij Duitslands tweede doelpunt in de verloren WK-finale van 1974 ("zijn we er toch ingetuind") echoën bij velen jaren na dato nog na.
Kuiphofs markante stem en taalgebruik maakte hem tot de meeste geprezen en meeste geliefde commentator op tv. En die status zou hij lang houden. Kuiphof, die 89 jaar is geworden, wordt maandag begraven.
Ik ben ook te jong, maar veel legendarische fragmenten die ik heb gezien zijn voorzien van zijn commentaar...quote:Op donderdag 20 november 2008 10:36 schreef mcyodogg het volgende:
Dit is nou echt een legendarische man in de Nederlandse voetbalverslaggeving. Zelf ben ik te jong om hem als commentator te hebben meegemaakt, maar er zullen velen zijn waarvan Kuipers een deel van de opvoeding was.
Gecondoleerd ....quote:Op donderdag 20 november 2008 14:06 schreef maril het volgende:
RIP, hij was inderdaad een markanten man,. Vreemde dag mijn moeder is gisterenavond heengegaan.
Rust zacht.quote:'Milaan is een beetje van Feyenoord, San Siro is van ons''.
89 nog mooier.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:15 schreef borisz het volgende:
Ik ken hem alleen van de archiefbeelden en hij bracht het commentaar goed. Voor die tijd zal dat best legendarisch zijn ja.
88 is een mooie leeftijd. RIP
Dat dus. Helaas moet ik het daarvan hebben.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
89 nog mooier.
Heb weinig tot geen wedstrijden echt live gezien met zijn commentaar, maar moet wel zeggen dat er redelijk wat uitspraken van 'm zijn die ik me nog herinner van archiefbeelden.
Die woorden ken ik zelfs en dit was nog voor mijn tijd.... R.I.P.quote:Kuiphofs woorden bij Duitslands tweede doelpunt in de verloren WK-finale van 1974 ("zijn we er toch ingetuind") echoën bij velen jaren na dato nog na.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |